Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2003, 16:42
Shumi
Shumi is offline
eh... *schaam*

Hoe zit dat nou in elkaar met die cups, is A of C nou groter en dan ook nog cijfers erbij... HOE ZIT DAT???
Oud 09-01-2003, 16:56
Piper
Piper is offline
AA is het kleinste, DD is de grootste,
verder gewoon alfabet ertussen natuurlijk.
de cijfers zijn van je taille.
Oud 09-01-2003, 16:57
Atje85
Atje85 is offline
A is kleinst, E is grootst (dacht ik )
En die cijfers hebben iets met de omtrek van een dee van t lichaam te maken dacht ik, maar weet niet meer precies hoe t zat...(interesseert me niet zo namelijk )
Oud 09-01-2003, 17:02
marlies
marlies is offline
Jup, het juiste antwoord is al gegeven
De letters zijn van de grootte en de cijfers zijn de maat van de taille.

(niet schamen hoor voor je vraag! Iedereen moet het toch een keertje van iemand horen om het te snappen? )
Oud 09-01-2003, 17:26
Zuccherino
Zuccherino is offline
Het klopt inderdaad wat hierboven staat, alleen niet wat de cups betreft. Een goede vriendin van mij werkt in de Honkemuller en ik kom haar regelmatig van haar werk houden , maargoed daar hebben ze dus ook beha's van F-cup en G-cup hangen. Dus E is niet het grootste. Maar, het zijn natuurlijk wel maten die net iets minder vaak voorkomen .

Laatst gewijzigd op 09-01-2003 om 17:28.
Oud 09-01-2003, 17:52
Verwijderd
allerkleinste, die kunnen niet in een AA

en de allergrootste moet op een L zitten, op een amerikaanse site ooit gezien, maar in de winkels liggen ze tot G(moet je al goed zoeken) in sommige winkels hebben ze J hangen.

en de cijfers zeggen iets over de maat van de ribbenkast, dus of iemand slank is of dik
Oud 09-01-2003, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Zuccherino schreef:
maargoed daar hebben ze dus ook beha's van F-cup en G-cup hangen. Dus E is niet het grootste. Maar, het zijn natuurlijk wel maten die net iets minder vaak voorkomen .
er zijn zat mensen die t hebben, alleen veel winkels willen t niet in t arsotiment hebben omdat a-b-c toch t meest gangbare is en veel verkopen, grote amten niet echt, dus als je boven een D komt ben je over t algemeen al zeer zwaar genaait
Oud 09-01-2003, 18:22
elledc
elledc is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
in sommige winkels hebben ze J hangen.
dat is immens groot bah
Oud 09-01-2003, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Squirl schreef:
Je taille is wel wat laag

Om je cup te bepalen moet je eerst
1. net onder je borsten meten dat is bijv 70,75,80,85 etc..
2.Dan leg je het meetlint om je borsten heen. *volgens de tina precies op je tepels maar dat is koud :/*
Stel dat het eerst getal 75 is en het tweede 85. 85-75 is 10 en dat moet dan met een cupmaar corresponderen. Ik geloof dat 11 of 12 cm verschil een cup B is. *Weet het niet zeker*

Maar goed, je kan natuurlijk ook naar een lingeriewinkel gaan. Daar weten ze het fijne ervan.
Oud 09-01-2003, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef:

2.Dan leg je het meetlint om je borsten heen. *volgens de tina precies op je tepels maar dat is koud :/*
Stel dat het eerst getal 75 is en het tweede 85. 85-75 is 10 en dat moet dan met een cupmaar corresponderen. Ik geloof dat 11 of 12 cm verschil een cup B is. *Weet het niet zeker*

Maar goed, je kan natuurlijk ook naar een lingeriewinkel gaan. Daar weten ze het fijne ervan.
haha ik heb toen straks nog met een vriendin erover gehad over dat meten, maar 10-12 =aa, 12-14=a 14-16= b
Oud 09-01-2003, 18:37
marlies
marlies is offline
Citaat:
Jadie schreef:

Ja ok je hebt gelijk, maar echt precies hoeft die jongen het toch n niet te weten, gewoon dat die cijfers de omtrek zijn van je lichaan zeg maar.
Oud 09-01-2003, 18:54
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
en de cijfers zeggen iets over de maat van de ribbenkast, dus of iemand slank is of dik
brede borstkas heeft oof niet.
ik heb 95, maar de dokter raadde me overlaatst aan wat te verdikken. die 95 komt door mijn lengte/grootte = 1.90
Oud 09-01-2003, 19:01
Verwijderd
Citaat:
damaetas schreef:
brede borstkas heeft oof niet.
ik heb 95, maar de dokter raadde me overlaatst aan wat te verdikken. die 95 komt door mijn lengte/grootte = 1.90
ok sorry, ik ken geen lange mensen met een breed borstkas alleen korte met die maat ik pas mijn post wel aan als je dat wilt
Oud 09-01-2003, 19:06
Verwijderd
Citaat:
marlies schreef:
Jup, het juiste antwoord is al gegeven
De letters zijn van de grootte en de cijfers zijn de maat van de taille.

(niet schamen hoor voor je vraag! Iedereen moet het toch een keertje van iemand horen om het te snappen? )
Niet de taille, de omvang van je borstkas onder je borsten.
Oud 09-01-2003, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Squirl schreef:
nee, de cijfers zijn de omtrek van je ribbenkast (anders zou iedereen wel een erg wijde taille hebben, niet?)

edit: oh sorry dat had verder iedereen al gezegd...

maar wat heeft dit met sexualiteit te maken?

en verder, topicstarter (kan nu je nickname niet opzoeken want zit in edit), weet niet of je dit ook wilt weten, maar zo ongeveer b/c is gemiddeld

Laatst gewijzigd op 09-01-2003 om 19:14.
Oud 09-01-2003, 19:12
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
marlies schreef:
Wat topicstarter vrog weet ik nog wel (niet eens zo heel lang...). Ik kan me echter geen voorstelling maken bij de grootte... maar ik denk dat dat meer voorkomt bij jongens zonder vriendin (of wens ernaar; maar dat is L&R).
Oud 09-01-2003, 19:34
Verwijderd
Er bestaan grotere maten hoor! Ik ken 2 meisjes die resp. cup F en G hebben, en ik ken iemand die nog grotere heeft, en voor zulke 'gevallen' zullen toch ook bh's gemaakt worden?
Oud 09-01-2003, 20:34
Verwijderd
ja me zus heb ook F maar die 's zwanger... maar dat lijkt me ech nix.. 'k vind D al veel..
Oud 09-01-2003, 21:33
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Jadie schreef:

Stel dat het eerst getal 75 is en het tweede 85. 85-75 is 10 en dat moet dan met een cupmaar corresponderen.

Ja, dit was het

En met de grootste E bedoelde ik wat over t algemeen in de winkels verkrijgbaar is.
Oud 09-01-2003, 21:37
zzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzz is offline
pff dan moet je als jongentje toch wel eerst gaan gewicht heffen wil je met die joekels uit de voeten kunnen
Oud 10-01-2003, 07:31
miro
miro is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Ja, dit was het

En met de grootste E bedoelde ik wat over t algemeen in de winkels verkrijgbaar is.
een vriendin van me heeft F, vraag ik me toch af waar ze dr bhs haalt
Oud 10-01-2003, 12:09
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
ok sorry, ik ken geen lange mensen met een breed borstkas alleen korte met die maat ik pas mijn post wel aan als je dat wilt
ach neej hoor, maakt ni uit. maar ik zou het ni fijn vinden als mensen hier denken dat ik een extreem vette loeder ben omdat ik 95 heb .
Oud 10-01-2003, 12:15
Verwijderd
Omdat dit niet echt over sex gaat, ga ik dit topic sluiten.

Ik zal er zelf ook nog ff wat over zeggen:

Nou hier ergens boven is al vermeld hoe je je eigen bh-maat kunt bepalen. Het is dus zo dat de letters de grootte van je borsten aangeven en het getal wat er voor staat dus de omtrek van je ribbenkast net onder je borsten, zoals gezegd is.
Maar het is wel zo dat het allemaal een beetje in verhouding is. Bij een 70B of een 85B is er ook verschil in de cup zelf, voor de 85B zullen je borsten ook wat groter moeten zijn.

kuzzies
Topic gesloten

Regels voor berichten