Advertentie | |
|
![]() |
|
volgens mij nemen veel mensen de tekst veel te letterlijk...
tis niet zo dat als je for some reason succesvol bent en veel geld verdiend dat je dan maar moet denken 'ik geef 99% aan anderen'... het gaat erom dat je ondanks je rijkdom je ogen open houdt voor mensen die het wel zwaar hebben, en het op die manier beter probeert te maken voor iedereen in de samenleving... probeer die tekst niet te vertalen naar concrete standpunten, maar probeer er de ideologische gedagte agter te zien...
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Het aantal mensen dat naar het buitenland gaat als gevolg van een 72% tarief zal echt wel meevallen.... waarom ben je namelijk zo rijk: omdat je HIER een goedbetaalde baan hebt....
![]() en wat dan nog als die manager weggaat? er zijn zat mensen die staan te springen om zo'n goedbetaalde baan! zelfs met 72% tarief! ![]()
|
Een dier is meer dan een lap vlees
Een mens is meer dan een consument Een land is meer dan een bv Wat je doet is wat je bent Stem vooor Stem SP Stem vooor Stem SP Een school is toch geen markt En de zorg toch geen product En wie rijkdom niet kan delen is als mens totaal mislukt! Stem vooor Stem SP Stem vooor Stem SP Stem vooor Stem SP Stem vooor Stem SP Het rijke westen is geen eiland En Europa is geen fort Wie bang is voor wat vreemd is doet vooral zichzelf te kort Stem vooor Stem SP Stem vooor Stem SP Stem vooor Stem SP Stem vooor Stem SP Blijf niet mokkend aan de kant staan Stel een daad en toon je moed Laat je woede hand in hand gaan met het goede dat je doehoet Stem voor Stem SP Stem voor Stem SP Stem voor, doe allemaal maar mee Stem voor Stem SP SP!!! Wel of geen gelijk, het is een leuk lied! ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Praten we echter over rijkdom dan moet je tot de conclusie komen dat je dit niet zo maar wordt. Mensen die dat hebben, verdienen het meestal ook. Dat is het bij mijn weten totaal niet eerlijk dat die mensen zoiets weer af moeten geven aan financieel zwakkere mensen. Ik weet dat er hier een hoop linkse stemmers zijn, maar zo denk ik niet. Zoals ik jullie denkwijze accepteer eis ik van jullie dat jullie hetzelfde doen. |
![]() |
||
Citaat:
Het is dus niet de bedoeling dat rijke mensen arm worden gemaakt, want het systeem zit nog altijd zo in elkaar dat de rijken ondanks die hoge belasting relatief enorm rijk blijven
|||
Citaat:
Citaat:
en rijk zijn terwijl anderen bij wijze van spreken creperen is wel heel eerlijk ![]()
||
![]() |
Citaat:
ps ik respecteer jouw mening ook hoor |
![]() |
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
(iedereen die kan manipuleren/oplichten kan ook makelaar van beroep worden... ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
het hoogste in Nederland is 52%. En dat hoef je pas vanaf een bepaald bedrag te betalen. Over het geld wat je daarvoor verdient hebt in een jaar, betaal je minder. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ook daar ben ik het weer mee oneens. Als men de contributiegelden van leden gebruikt voor goede doelen dan vind ik het prima. Het moet echter niet een voorwaarde zijn als men lid wil worden van de partij. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Ik vind SP een enge partij het zijn een stelletje communisten, mensen moeten maar werken voor hun geld.. er is altijd wel werk te doen, mensen moeten af en toe maar te vreden zijn met een mindere baan.
stelletje uitzuigers zijn het bij de SP
||
Citaat:
|
![]() |
Helemaal mee eens -->
Ik wil graag ontwikkelingshulp doen in Afrika, maar het is blijkbaar erg moeilijk om sites via internet te vinden die ontwikkelingshulp aanbieden voor jongeren - ik ben 17 - voor enkele weken of maanden (max. 3 maanden). Weet iemand goede sites voor mij om mijn verlangen de wereld 'one hand at a time' te verbeteren? Gr. van een misschien wel naïf Nederlands meisje, maar wel met een met een gouden hart |
![]() |
|
|