![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
ik vind het gevaarlijk dat er zoveel aandacht aan wordt besteed.
kom eens met cijfers. van bijv. hoeveel sneller je er dronken van wordt, hoeveel je er van moet drinken voordat het werkt (van pepernoten krijg je een verhoogde kans op kanker... als je elke dag 8 kilo eet)
|||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Het consumeren van alcoholhoudende dranken heeft zowel voor- als nadelen. Een matige, liefst regelmatige consumptie van alcoholhoudende dranken schijnt een positieve invloed te hebben. Dus niet elke weekend je volschenken met alcohol, maar elke dag een glaasje kan gene kwaad, dit zou goed kunnen zijn. Het drinken van alcohol door kinderen zou ik afraden. Dit omdat deze nog in de groei verkeren, dan si dit lichamelijk gezien niet zo gezond. Citaat:
![]() Citaat:
En als de alcohol snel aanslaat, dan is het nog niet gevaarlijk. Het slaat alleen sneller aan, that's it! Zie Sitan: Citaat:
![]() Een voorbeeld hiervan is de oorlog van de VS tegen Irak. De media in de VS geef voornamelijk positieve berichtgeving hierover, mede hierdoor is een groot deel van de bevolking van de VS voor deze oorlog. De inwoners zijn al enigzins op deze maniet gestemd, al dit versterkt elkaar, ze krijgen te horen wat ze willen horen, daardoor geloven ze het. Mensen zouden op sommige punten wat kritischer dienen te zijn. Citaat:
Het is niet bewezen. De argumenten die jij geeft zijn tevens geen bewijs. Citaat:
In brood zitten dezelfde kankerverwekkende stoffen als pepernoten...hoe heetten ze ook alweer? Het is te verklaren dat in deze maatschappij de wetenschap de opgedane kennis (vaak) graag aan het publiek bekend maakt, zodat de wetenschap aandacht krijgt met allerlei positieve gedeelten van dien (geldschieterij). Het zou echter ebter zijn als men deze mediaberichten kritischer beoordeeld, dus niet klakkeloos aanneemt. Bijna dagelijk kom ik in de krant wel een onderzoek tegen waar ik zo mijn twijfels bij heb. Veel mensen zullen niet de kennis hebben om de berichten kritisch te beoordelen. Daarom ben ik er ook tegen dat de wetenschap zulke conclusies naar buiten brengt, de media dikt het aan, vervolgens krijgt men een totaal verdraaid beeld. Zo, dit was wel duidelijk he ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er is ook een groepering, deze heeft een website, het adres weet ik niet. Die ga ik ook niet opzoeken, als je verder leest weet je waarom. Aspartaam kan inderdaad schadelijk zijn. Dit is bij een te hoge dosis, bij een normale, geringe dosis kan het geen kwaad. zolang men niet te grote hoeveelheden in voedingsmiddelen voegt kan het geen kwaad. De website van de groepering belicht slecht een kant, namelijk dat aspartaam schadelijk is. Op die website krijg je dus geen reeel beeld van aspartaam. Nou het toch over light frisdranken gaat. Er is een onderzoek geweest, dat toonde aan dat je hiervan alleen maar dikker wordt, of dat het geen effect had. Vor zover ik weet had het te maken met de suikers die je dan niet binnenkrijgt (aspartaam is geen suiker...toch? ![]() En nee, ik heb geen bronnen. Er staat me zoiets nog bij en wilde dit even melden. Big Brother, niet alles is kankerverwekkend. Slecht bepaalde stoffen. Deze komen wel in veel voedingsmiddelen voor. Zullen vast en zeker nog wel een boel vette krantenkoppen over verschijnen de komende jaren. Als je nou echt gezond wilt worden, dan wordt je breatharian. Dat zijn personen die op uistluind water leven. Dat is echt gezond...moet het water wel goed zijn... ![]() Maarja, ik twijfel of dit wel kan. Ze schijnden te bestaan deze mensen, ze schijnden gezond te zijn maar ik trek zo mijn twijfels (...) |
![]() |
|
Aspartaam is wel degelijk kankerverwekken, en breezers, daar zit amper 'n alcoholpromillage in van 5.4%. Evenveel als in een gewoon goei Belgische pint. No way José dat dat sterke drank is. Ik word iig niet zo zat van breezers als van bier. Als ik vergelijk, en van elk vijf drink, dan ligt dat bier zwaarder dan die breezers. En ik train mezelf *kuch kuch* eerder in bier dan in breezers, dus...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Elke dag een glaasje wijn schijnt een positieve invloed te hebben. Ik weet niet of dat voor elke dag een Breezer (bv) ook geld. |
![]() |
|
Er stond deze maand een ingezonden brief in de EOS waarin werd beweerd dat sterkere dranken _eerder_ dronken maakten dan lichtere dranken.
De hoeveelheid alcohol per glas is dan wel evenveel, maar het schijnt zo te zijn dat wanneer je 1 slokje (1 borrel) neemt, je (je dunne darm) daar veel meer van opneemt naar verhouding dan 1 glas (1 bier). Omdat de dunne darm kleine hoeveelheden vocht eerder opneemt, dan grote hoeveelheden (die gaan vaak verder door). Ik weet niet hoeveel alcohol er in zo'n breezerflesje zit (minder dan in een flesje bier van 0,33 cl?) en of zo'n flesje ook inderdaad 0,33 l is. (als iemand me dat even kan vertellen ![]() Het zou me overigens niet verbazen dat suiker helpt bij het eerder dronken worden, zoals uit dit onderzoek zou blijken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Met het zwaarder liggen van bier. Bedoel je dan dat het zwaarder op je maag ligt, of dat de alcohol sterker aanslaat? Dan bier zwaarder op de maag ligt dan breezers dat zou best kunnen kloppen door de andere samenstelling ervan. Bier bevat 'zwaardere' ingredienten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het hoeft niet perse wijn te zijn, elke dag een glaasje alcohol heeft een positieve invloed. Als je wijn neemt voor de gezondheid, neem dan, volgens mij, rode wijn.(weer niet alle soorten) Je kent het verhaal zeker wel van de Fransosen die heel erg oud worden. Die drinken dus bepaalde soort wijn waardoor ze langer leven. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Suiker kan de alcoholopnamen misschien best bevorderen, maar dan is het nog niet gevaarlijk dat de alcohol eerder wordt opgenomen. |
![]() |
||
Citaat:
ze willen dus dat de keuringsdienst van waren er meer onderzoek naar gaat doen. vandaar, dr. oetker, dat er nog niet meer cijfers bekend zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
De koppen die in veel kranten stonden zoals "mixdrankjes gevaarlijk" is gewoon totaal loos aangezien ze niet gefundeerd zijn. |
![]() |
||
Citaat:
water bevat namelijk te weinig voedingsstoffen om je gezond te houden (ik noem eiwitten etc etc) maar gewoon is een dag of 2 alleen op water is zeer goed voor je lichaam ![]() en inderdaad, niet alles is kankerverwekkend, maar wel alles is slecht voor je, té (veel) is namelijk altijd slecht maar elk jaar worden er weer nieuwe stoffen toegevoegd op het rijtje van kankerverwekkende stoffen (ik noem de rode velletjes om een pinda, pinda's sowieso etc etc) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Die paar dagen zonder eten baseer je waarschijnlijk op dat je dan zou afvallen, maar als je door te veel eten dik bent is dit al niet goed, dus je kan niet zomaar stellen dan 2 dagen niet eten gezond is. Als je trouwens teveel eet, en eens 2 dagen zonder eten doet, dan kom je in de periode erna juist sneller aan aangezien je lichaam extra reserve-energie opslaat als het weer beschikbaar is. Om op de breatherians terug te komen. Ze drinken gewoon 'zuiver' water. Hun energie zouden ze van andere bronnen halen zoals zonlicht of hogere machten. Niet dat ik erin geloof, maar ze schijnen te bestaan.... ![]() Natuurlijk is alles waar je tevee van neemt slecht. Zout is vanaf iets van een kilo volgens mij dodelijk, water is ergens vanaf in de tientallen liters dodelijk. Alles is dodelijk als je er teveel van consumeert. Je hebt het over kankerverwekkende stoffen. Maar het velletje om de pinda of de pinda zelf is geen stof, die is het product. Pinda's bevatten ook best nuttige stoffen. Daarnaast ook minder goede, vandaar in matige consumptie kan het best goed zijn, maar weer niet teveel nemen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Dat de alcohol sterker aanslaat.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het tijdschift heet "Ter Zake"? Weet je misschien nog wel jaar, nummer misschien? Ik kan hier wel even gaan zoeken. Misschien dat dit tijdschift ook bewaard wordt...artikelen dan. Het is niet een tijdschrift bedoeld voor middelbare scholieren? Anders hoef ik niet eens te zoeken. Waarschijnlijk zal het ook van persoon tot persoon en van situatie tot situatie verschillen. |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
done/ to do's TraXarT | 75 | 03-04-2010 01:07 | |
Drugs & Alcohol |
Interview alcohol!!! svdzee | 32 | 14-11-2009 23:16 |