Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De mannen hebben in deze maatschappij nog steeds een streepje voor met wat betreft financiele zaken dan vrouwen. volgens mij is allebei de dingen geen oplossing, er blijven maars aan zitten |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Waarom hebben we het alleen over moeders/tweeverdieners?
Ik woon alleen bij m'n vader, die fulltime werkt. Als je een alleenstaande ouder bent, zul je wel moeten werken, als je tenminste eten wilt hebben voor jezelf en je kind en als je wilt dat je kind naar school gaat. Ook als tweeverdieners zul je vaak wel moeten, om de eindjes aan elkaar te kunnen knopen.
|
![]() |
ik had het inderdaad over moeders, maar bedoel opzich gewoon een ouder, ervanuitgaande dat er twee mensen zijn die voor het kind zorgen. eentje werkt full-time, vader of moeder, dat maakt niet uit, maar die andere? tuurlijk is een carriere belangrijk, maar die kan je later ook weer oppakken, je band met je kind niet. en zoals al gezegd, als je het zo belangrijk vindt om te werken, kan je toch ook thuis werken?en op de reactie, waarom ben ik anders naar school gegaan? zou ik willen zeggen: waarom wil je dan een kind? leuk, voor na het werk eventjes?
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Waarom zorgen dat een persoon minder gaat werken en de ander gewoon full time. Dit heeft niets met vrouw/man te maken, want het kan zeker zo zijn dat de vrouw fulltime gaat werken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je nou afwisselt; de vrouw na de bevalling tot een paar jaar parttime werken en dan de man parttime werken en de vrouw fulltime? Of andersom, natuurlijk. Mr. Zonde als je net een beetje carriere maakt... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En kinderopvang is daar zeer goed geregeld. |
![]() |
||
Citaat:
Ook toen ik jong was. Vond ik niet erg. Mijn moeder had een kapsalon dat bevestigd was aan het huis en ik zat meestal toch op school. Met mijn vader ging ik zaterdags vaak boodschappen doen en hij deed het huishouden incl. koken op zaterdag. |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Of beiden zwangerschapsverlof of beiden part-time laten werken. Of (helemaal tof ![]() ![]() Ps.: je zou daarvoor wat meer belastingcenten kunnen gebruiken.... in Zweden worden heel veel van de belasting (en da's veel) gestoken in dergelijke sociale voorzieningen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Voor oudere kinderen is het misschien wel gezellig...
||
Citaat:
Ik ben vanaf 3 jaar naar de creche gegaan. Volgens mij heeft mij dat weinig schade toegebracht ![]() (eerder het schoolsysteem daarna wat me schade heeft toegebracht, maar da's een andere discussie) Met het Zweedse systeem is het kind ongeveer 3 jaar nadat beide ouders zwangerschapsverlof gehad hebben. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Voor oudere kinderen is het inderdaad een andere geval, dan is een creche misschien inderdaad wel gezellig ![]()
||
Citaat:
Had het met een Zweed erover gehad: "You get "Parentmoney" that is payed out to the parents during a total of 480 days. You can transfer the days between the parents as you wish - except for two months. Those are called the "father-" and "mother-months". Each parent has the right to get half of the days each (but could transfer most of it). Also, I think that the fathers are allowed 10 days off together with the mother right after birth." "so if the father earns loads then the father could transfer most of the days to the mother" "Yes. 225 days it seems." "I _THINK_ you will get 80% of the salary you get when you are sick from work during these days. So, to some people that kind of money loss would be unfortunately impossible. You get that for 390 of the days. Then for the last days it seems like you get 60SEK per day (that is around 6Euro / day)." (nou is dat laatste nog niet optimaal voor de lagere inkomens, maar het gehel systeem lijkt me veel vooruitstrevender en beter dan Nederland. Zweden kwam dan ook op nummer 1 terecht van landen waar de moeders het het beste af zijn. "WASHINGTON (CNN) -- The United States ranks behind Canada, Australia and eight European countries and just ahead of Cuba in a report assessing the well-being of mothers around the world. Sweden tops the list of 94 countries in the State of the World's Mothers index examining 10 factors related to women's and children's health, education and political status. (...)") Laatst gewijzigd op 24-01-2003 om 09:39. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[Test]Terug van weggeweest, The Political Compass Rollo Tomasi | 150 | 20-12-2004 16:18 | |
De Kantine |
Zwartboek van de wereld niceman1984 | 29 | 29-03-2004 19:08 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Ogen Ieke | 0 | 31-01-2004 15:01 | |
Schietpartij in Haagse school / steekpartij school Amsterdam Verwijderd | 254 | 31-01-2004 14:07 | |
Panorama zet aan tot massahysterie en rassenhaat Woodstock | 87 | 28-01-2004 21:34 | |
De Kantine |
Groot Moppentopic [1] Negrotiator | 82 | 16-01-2004 07:44 |