Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2003, 13:38
alpha
alpha is offline
Hallo,

Ik heb een vraag.
Ik ben 16 jaar, bijna 17, en ik heb een bril. Nou wil ik heel graag gewoon goed kunnen zien zonder die verplichtende bril. Maar lenzen kan ik niet in, mijn ogen stoten dat af of zo iets.
Nou vind ik een ooglaser-operatie wel erg aantrekkelijk maar ik heb geen idee of je daar een bepaalde leeftijd voor moet hebben? Of dat er andere verplichtingen zijn? Ik wil graag wat meer hierover weten.

Alvast bedankt!
Oud 23-01-2003, 13:45
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Je moet niet bij Defensie willen daarna, want dat gaat niet.

Dat is alles dat ik weet.

Maar als je zekerheid wilt, bel dan gewoon de polikliniek Oogheelkunde van je lokale ziekenhuis en vraag het.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 19:35
alpha
alpha is offline
Okay dan! Ik ben zowiezo niet van plan om bij de Defensie te gaan dus..
Oud 23-01-2003, 19:50
Big Brother
Big Brother is offline
dat kan nog niet, je oogbolling blijft veranderen tot je .. ergens in de 20 geloof ik
als je dan nu laat laseren, kunnen ze daarna weer verder bollen en heb je er geen *** aan gehad
maar vraag maar even aan de opticien ofzo, die weet de geschikte leeftijd wel
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 20:17
Snufje
Snufje is offline
Volgens mij ben je inderdaad nu nog te jong. Een ander punt is dat je er wel goed over moet nadenken. Ik ken meerdere personen die het hebben gedaan (5) en bij 4 van de 5 is het goed gegaan, maar de 5e heeft er wel last van en ziet nog slechter nu dan zonder bril, ze kan niet eens autorijden, tennissen, iig heel vervelend.. maar dat kan allemaal nog wel goedkomen...
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 20:27
Kali
Kali is offline
mijn oogarts zei iets van dat het pas na je 20e kon, en je al 5 jaar stabiel moest zijn van ogen

en als het mislukt kun je geen lenzen meer...
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 22:08
Marshall
Marshall is offline
ok..recente info.. je moet zeker 18 zijn.. en je ogen worden getest op sterkte.. +5 is teveel en -5 te weinig.. je ogen mogen de laatste paar jaren, geloof 2 of 3 niet meer van sterkte veranderd zijn en je net vlies moet een minimaal dikte hebben..

t is by the way heeel betrouwbaar tegenwoordig .. ga t ook nog doen als ik r geld voor over heb
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 10:43
Verwijderd
damn, ik zit op +5,5 gaat er dus nooit van komen.. Maar ja, was het toch niet echt van plan.. Bril staat me wel (al zeg ik het zelf)... Toch wel jammer...
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 10:58
ringpower
ringpower is offline
welke leeftijd je moet hebben? geen flauw idee.
wat ik wel weet is dat je je tot -7 kan laten behandelen, daarboven heeft geen resultaat. maar goed dit is nog maar 2 jaar mogelijk ofzo en ze konden eerst alleen maar tot -2 ofzo. dus binnen een paar jaar zal het wel tot meer dan -10 kunnen.
weet ik veel. ik heb -6 en kwilt ook graag laten doen.

kdraag geen bril maar lenzen sinds mn 10e en kben nu 17. dussssssssssssssssssssszzzzzzzzz

mazzels en kus ringpower
Oud 24-01-2003, 12:56
Marshall
Marshall is offline
wist niet dat t alweer zo veel was.. ze doen t in ieder geval heel nauwkeurig en als je oog terug valt laseren ze hem weer 'gratis' terug op normale sterkte..
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 08:15
ScatMan.II
ScatMan.II is offline
Ik weet niet of er echt een minimum leeftijd voor is, het belangrijkste is dat je volledig volgroeid bent, omdat het anders gewoon geen zin heeft...

Ik denk er ook over het ooit te laten doen, maar ik raak een beetje in de war, volgens mij zijn er nl echt 10tallen soorten verschillende laser behandelingen ofzow
Oud 25-01-2003, 10:02
Marcade
Marcade is offline
Mjah zit er ook aan de denken. Het is idd. beter geworden de afgelopen jaren, en goedkoper. Maar wat als het misgaat; of je ogen vervormen alsnog na een tijd.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 15:23
WackfordSqueers
WackfordSqueers is offline
Een vriend van mij is bij zo`n kliniek geweest waar ze dat doen. Je moet 24 zijn en al twee jaar stabiel qua brilsterkte. Alles bij elkaar ben je zo`n 4000 eurotjes kwijt.

Dan zijn ertegenwoordig ook nog nachtlenzen: Die draag je 's nachts en dan vervormen ze je hoornvlies een beetje. 's ochtends doe je ze weer uit en dan kun je een dag lang scherp zien. Opticiens zijn er erg enthousiast over, maar oogartsen niet. Dit komt omdat er niets bekend is over lange-termijn-effecten.

Sebastiaan
Oud 25-01-2003, 16:32
Olive
Olive is offline
Er staat vandaag een heel stuk over in het Volkskrant Magazine. Niet echt een antwoord op je vraag, maar wel interessant om te lezen.
Oud 25-01-2003, 18:21
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Mijn moeder heeft een ooglaserbehandeling ondergaan.
Of zoiets dergelijks (want er zijn 2 methodes ofzow :/).

Well, zij had -5.25 en -7.5 + cilindrische afwijking.

Het was wel duur en wordt maar deels door het ziekenfonds vergoed (dat was nog eens een verrassing ).

En, je ogen moeten al wel jaaaren gestabiliseerd zijn, dus je moet zeker ver in de 20 zijn voordat je er aan kan gaan denken!
Oud 25-01-2003, 18:44
Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef:
Mijn moeder heeft een ooglaserbehandeling ondergaan.
Of zoiets dergelijks (want er zijn 2 methodes ofzow :/).

Well, zij had -5.25 en -7.5 + cilindrische afwijking.

Het was wel duur en wordt maar deels door het ziekenfonds vergoed (dat was nog eens een verrassing ).

En, je ogen moeten al wel jaaaren gestabiliseerd zijn, dus je moet zeker ver in de 20 zijn voordat je er aan kan gaan denken!
ehm, waar voor je geld?
werkt het goed, heeft ze er veel plezier van? geen irritaties etc?
ik wil ervaringen horen
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 18:53
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Well, bij mijn moeder is het dus uiteindelijk een beetje vaag gelukt.

Ze zit nu met der ogen rond 0.

Wel heeft ze nog een cilindrische afwijking bij 1 oog en ziet ze vaagjes dubbel.
Ze zijn nu nog allerlei testjes aan het doen om te kijken wat het is en of ze het weg kunnen laseren.

Voor de rest was ze er wel blij mee
Oud 26-01-2003, 14:20
X-je
X-je is offline
Je moet 21 jaar zijn

en het geeft WEL resultaat boven de -7, ik ken iemand die het heeft laten doen, zij had -9 of zelfs meer en heeft beide ogen laten laseren, en 2 uur nadien zag ze al perfect

X-je
Oud 26-01-2003, 17:05
alpha
alpha is offline
Het is dus erg verschillend hoe oud je moet zijn per kliniek. Ik heb ook gehoord dat het in Belgie ook veel goedkoper is? Nou, ik ga maar eens aan de opticien vragen maar het ziet er naar uit dat ik nog wel een poos met bril zal lopen..
Oud 26-01-2003, 17:31
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
belgië is inderdaad een heel stuk goedkoper...

maar ja, dan met verzekering enzooi... :/
Oud 26-01-2003, 18:37
Ellun
Ellun is offline
Citaat:
Marshall_Mathers schreef:
ok..recente info.. je moet zeker 18 zijn.. en je ogen worden getest op sterkte.. +5 is teveel en -5 te weinig.. je ogen mogen de laatste paar jaren, geloof 2 of 3 niet meer van sterkte veranderd zijn en je net vlies moet een minimaal dikte hebben..

t is by the way heeel betrouwbaar tegenwoordig .. ga t ook nog doen als ik r geld voor over heb
Bedoel je met '-5 te weinig' dat je niet meer dan -5 mag hebben of dat je minimaal -5 moet hebben? Want ik heb -8 en bij mij zou het wel moeten kunnen volgens artsen. Alleen moet je idd minstens 18 zijn, je ogen mogen de laatste paar jaar niet veranderd zijn van sterkte. Het lijkt mij de ideale oplossing, kan er nooit gegarandeerd worden dat het lukt, misschien hou je evengoed wel -2 over of zo.

Regels voor berichten