Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2003, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Beverly Sunshine schreef:
Gisteren heb ik engels gehad en dat gind nog wel. Vandaag had ik Duits, dat was echt een ramp!!! Vooral onderdeel B. Ik had niet eens tijd om alles te lezen voordat ze weer begonnen te praten. dit wordt een vette onvoldoende
Ik had gelijk!!! Vandaag hoorde ik dat ik 23 fouten had van de 42. Dat wordt dus een 1 Engels had ik ook al 14 fout. Nou dat gaat lekker. Vandaag Frans gehad. I keep my fingers crossed.

Echt vet baluh!!!!!!!!!!!!!!!!
Advertentie
Oud 30-01-2003, 06:45
evenvoorzeven
evenvoorzeven is offline
over 'n tijdje komen op http://www.cito.nl de tabelletjes met scores en de bijbehorende punten
Oud 30-01-2003, 14:53
Ico
Ico is offline
Ik had bij Engels (Havo) 5 fout en bij Duits (Ook Havo dus ) 12 fout. Ben benieuwd wat dat voor cijfers gaat opleveren.
Oud 30-01-2003, 15:09
Verwijderd
Is duits (havo) moeilijk?
want die heb ik morgen.

zou eerst gewoon in de toetsweek zijn, maar uiteindelijk toch niet, omdat de toets er toen nog niet zou zijn, hij zou pas een paar weken later komen, en toen kreeg ik vandaag met duits te horen dat we morgen die luistertoest hebben
Oud 30-01-2003, 15:14
Ico
Ico is offline
Tja..

Er zijn 3 onderdelen

1: 7 vragen aan de hand van een interview
2: Een stuk of 17 (weetniet precies hoeveel) invulwoorden. Dus je hoort een stukje tekst en dan *piep* en daar moet je het goede woord invullen
3: Een interview over een orkest. Ongeveer evenveel vragen als het 2e stuk

De eerste 7 vragen zijn heel makkelijk. Het tweede onderdeel was erg onduidelijk. Veel vage zware stemmen en dit soort van opgaves vind ik sowieso irritant. Deel 3 wordt door een rustige stem verteld dus als je goed oplet moet het gewoon te doen zijn.

Onderdeel 1:

Uiensoep zorgt ervoor dat je eetlust weggaat en bananen maken je te actief om goed te kunnen sporten. Een aftreksel van dennenaalden wordt gebruikt als slaapmiddel. Dekens van een bepaalde stof zijn niet goed omdat...Eh..iets met vocht.

Onderdeel 3:

Mensen uit het orkest mogen prive optredens geven, maar moeten wel "fit" zijn voor een orkestoptreden. Alle concertzalen hebben hun eigen voor en nadelen (laatste vraag).

Het tweede onderdeel vond ik dus heel lastig. Ik denk dat ik rond de 6 uitkom en dat is meestal zo bij mijn Duits luistertoetsen..

Laatst gewijzigd op 30-01-2003 om 15:18.
Oud 30-01-2003, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Ico schreef:
Tja..

Er zijn 3 onderdelen

1: 7 vragen aan de hand van een interview
2: Een stuk of 17 (weetniet precies hoeveel) invulwoorden. Dus je hoort een stukje tekst en dan *piep* en daar moet je het goede woord invullen
3: Een interview over een orkest. Ongeveer evenveel vragen als het 2e stuk

De eerste 7 vragen zijn heel makkelijk. Het tweede onderdeel was erg onduidelijk. Veel vage zware stemmen en dit soort van opgaves vind ik sowieso irritant. Deel 3 wordt door een rustige stem verteld dus als je goed oplet moet het gewoon te doen zijn.

Onderdeel 1:

Uiensoep zorgt ervoor dat je eetlust weggaat en bananen maken je te actief om goed te kunnen sporten. Een aftreksel van dennenaalden wordt gebruikt als slaapmiddel. Dekens van een bepaalde stof zijn niet goed omdat...Eh..iets met vocht.

Onderdeel 3:

Mensen uit het orkest mogen prive optredens geven, maar moeten wel "fit" zijn voor een orkestoptreden. Alle concertzalen hebben hun eigen voor en nadelen (laatste vraag).

Het tweede onderdeel vond ik dus heel lastig. Ik denk dat ik rond de 6 uitkom en dat is meestal zo bij mijn Duits luistertoetsen..
ahnee he? invulwoorden heb ik echt een hekel aan.. kan ik dus gewoon echt niks van...
Maar onderdeel 1 en 3 zijn dus wel een beetje te doen?
Iig bedankt! en ik zal die dingen onthouden
Oud 30-01-2003, 15:25
Ico
Ico is offline
Ja 9 van mijn 12 fouten kwamen uit dat onderdeel. Je kunt alleen A of B kiezen dus je hebt altijd 50% kans op een goed antwoord. De andere onderdelen zijn goed te doen ja. Succes
Oud 30-01-2003, 15:57
lukas15
lukas15 is offline
De luistertoets van Engels (HAVO-niveau) vond ik erg makkelijk. De eerste 17 vragen gaan over een vrijwilligersorganisatie die mensen naar Derde Wereldlanden stuurt, dat is een eitje. De tweede 17 vragen waren opgesplitst in twee delen:
- Vragen over een britse NS , dit stuk was best moeilijk dus spits je oren goed.
- Korte radiofragmenten.
Oud 30-01-2003, 17:54
Kuona
Kuona is offline
nog meer mensen TOEVALLIG de opgaven van engels VWO! ik heb gehoord dat het heel moeilijk is dussss.... ik moet het morgen maken! AAAAAAH
Oud 30-01-2003, 18:14
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:
Is duits (havo) moeilijk?
want die heb ik morgen.

zou eerst gewoon in de toetsweek zijn, maar uiteindelijk toch niet, omdat de toets er toen nog niet zou zijn, hij zou pas een paar weken later komen, en toen kreeg ik vandaag met duits te horen dat we morgen die luistertoest hebben
Bij ons lag het gemiddelde zo rond de 15/16 fouten, maja...ik had helaas 22 fout
Er werd gezegd dat de norm 2 fouten per punt zou zijn....nou...dan zit ik op -1 ofzo

Maar gelukkig staat dat nog niet vast, en zal het hopelijk wel wat soepeler worden gerekend.
Oud 30-01-2003, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Yeah_Right schreef:
Bij ons lag het gemiddelde zo rond de 15/16 fouten, maja...ik had helaas 22 fout
Er werd gezegd dat de norm 2 fouten per punt zou zijn....nou...dan zit ik op -1 ofzo

Maar gelukkig staat dat nog niet vast, en zal het hopelijk wel wat soepeler worden gerekend.
Pff, dan zou het gemiddelde cijfer een 2/2,5 zijn.. kan ik me toch niet voorstellen, eigenlijk
Oud 30-01-2003, 19:31
ijslollie
ijslollie is offline
Die dingen van hoe de cijfers bepaald worden, zijn nog niet bekend. Mijn leraar zegt dat als je minimaal 2/3 goed hebt, je zeker weten een voldoende hebt en het waren 34 vragen, dus...

Ik had maar 4 fout (Engels HAVO)! Dus ik heb zeker weten een voldoende.
Oud 30-01-2003, 19:34
Ico
Ico is offline
Denk eerder dat het 3 fout per punt wordt (ook vergeleken met hoe het vorig jaar werkte).

Ik vond de Nederlandse vragen trouwens wel handig
Oud 30-01-2003, 19:44
Kuona
Kuona is offline
Citaat:
evenvoorzeven schreef:
is 'r iemand die de toets ENGELS VWO nog moet maken? heb het opgavenvel hier voor mijn neus liggen.. als je wat moet weten..

en is er iemand die FRANS VWO al gehad heeft?? ben benieuwd waar die over gaat.. ik heb 'm donderdag!
heb je die nog ingescant? of heeft iemand anders ze? I`M DESPERATE!!!!!
Oud 30-01-2003, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Tjeraldyne schreef:
Engels (Havo) met die treinen vond iedereen heel irritant ook omdat er een deel jargon in voorkwam wat mij betreft.. kwam d'r ook weer een stoomtrein langs tjoeken.. iedereen had wel dat het 16000 olifanten waren.. had iemand hier een ander antwoord daarbij?
Ik had 37000 ofzo.. maar ja ik ben zo slecht in engels, de rest van de klas had ook 16000

Ik hoop echt op een 5 ofzo.. met oefenen kwam ik namelijk telkens op een 3,9 uit ofzo
Oud 31-01-2003, 06:30
Verwijderd
Citaat:
ik ben T@M@R@ schreef:
Ik had 37000 ofzo.. maar ja ik ben zo slecht in engels, de rest van de klas had ook 16000
Volgens mij waren er 37.000 wilde oliefanten
Oud 31-01-2003, 06:40
evenvoorzeven
evenvoorzeven is offline
ik heb nog nooit een olifant gezien
Oud 31-01-2003, 06:40
Verwijderd
Citaat:
evenvoorzeven schreef:
ik heb nog nooit een olifant gezien
doe je wel havo dan?
Oud 31-01-2003, 06:41
evenvoorzeven
evenvoorzeven is offline
nee, maar ze lopen gewoon niet vrij rond hier in brabant
ik zou niet weten waar ik ze moet zoeken
laat staan 16000
Oud 31-01-2003, 09:11
*Burning water*
*Burning water* is offline
Wee, ik had maar 6 fout met Engels. En dat was voornamelijke gokwerk!
Oud 31-01-2003, 16:59
Bezoeker123
Bezoeker123 is offline
Kan iemand mij helpen aan de opgaves van de luistertoets van engels en frans van VWO 2003 ?
Oud 03-02-2003, 09:01
HereIAm
HereIAm is offline
Hey,

Ik heb vandaag VWO Engels, morgen Duits, en woensdag Frans. Ik zal zoveel mogelijk proberen te onthouden voor jullie.
Wel fijn dat ik al een beetje weet waar engels en frans over gaat...kan iemand me vertellen waar Duits over gaat?
Engels wordt bij mij een ramp want met oefenen haalde ik altijd rond de 3...LOL
Frans en Duits zal hopelijk wel lukken.
Jullie horen er nog wel van!

Groetjes Moppie
Oud 03-02-2003, 09:27
cito2003
cito2003 is offline
hey

staan er al antwoorden op internet??
of weet iemand wat antwoorden, of heeft iemand de toets/vragen??
oja, zet wel de versie erbij als je antwoorden weet, misschien krijg ik wel dezelfde versie
wij moeten de toets namelijk nog maken op onze school

thx!!

Laatst gewijzigd op 03-02-2003 om 13:43.
Oud 03-02-2003, 13:03
mmm
mmm is offline
Ik wou ff zeggen dat ik voor Duits 27 punten (15 fout) had en dat komt ongeveer neer op een 5/5.5. Valt dus nog redelijk mee!
Oud 03-02-2003, 15:54
HereIAm
HereIAm is offline
Citaat:
mmm schreef:
Ik wou ff zeggen dat ik voor Duits 27 punten (15 fout) had en dat komt ongeveer neer op een 5/5.5. Valt dus nog redelijk mee!
Valt idd mee! Ik spring een gat in de lucht als ik ook zoiets heb
Waar ging het over dan?

Moppie
Oud 03-02-2003, 16:01
HereIAm
HereIAm is offline
Trouwens, ik heb dus net engels gehad.
Bestaat idd uit 2 delen. Deel 1 zijn 16 vragen en gaat over de politiek ofzo in Engeland. Over MP's en LowerChambers ofzoiets. Wordt verteld door een mannenstem..op zich wel duidelijk In het vragenboekje zijn bijna alle vragen zo:
Mister ... thinks...
a)
b)
c)
Snap je?
Toen onderdeel B. Een soort van studiogesprek. Het eerste gedeelte was ook steeds keuze uit a,b,c en was op sommige momenten HEEL onduidelijk. Het ging over beroemdheden...Celine Dion, Michael Jackson, Mariah Carey, Kylie...
Vooral 1 zo'n man aan de telefoon was echt niet te verstaan...
Heb wel 1 antwoord voor degenen die em willen...
Er is 1 vraag over Michael Jackson, over wat een vrouw van em vind, en het antwoord daarop is "mental case"
Sorry, meer vragen kon ik niet onthouden

Uh ohja, laatste 8 vragen ofzo is zo'n invuloefening met van die piepjes. Ik ben daar echt onwijs slecht in maar vond het nog wel gaan. Gaat over fossielen. Wel irritant dat er ontzettend stomme zaag ofzo steeds doorheen zit...

Zo, ik heb wel ff opgelet voor jullie he...
Morgen Duits...

Moppie
Oud 03-02-2003, 17:03
cito2003
cito2003 is offline
heel erg bedankt !!
nou maar hopen dat ik en de rest van m'n klas m woensdag goed maken...

we zien wel

cu
Oud 03-02-2003, 20:55
*maai*
*maai* is offline
Ik had afgelopen vrijdag luistertoets Engels (VWO), ik vond het wel heel moeilijk, maar had het toch nog goed gemaakt. Had 6 fouten, en is waarschijnlijk iets hoger dan een 8. Bij ons in de klas had helemaal niemand een onvoldoende (terwijl niet iedereen een ster is in Engels). Het viel dus wel mee!
Oud 03-02-2003, 21:47
sublime
sublime is offline
Duits VWO > die berichten op het eind. HALLO! dat ging echt heel erg snel; > heb bijna een beter gevoel over frans dan over duits en dat zegt écht wat

nou ja, we zien wel wat het wordt... nog niet te veel over nadenken...
Oud 04-02-2003, 09:41
Never Gonna Stop
Never Gonna Stop is offline
Citaat:
cito2003 schreef:
hey

staan er al antwoorden op internet??
of weet iemand wat antwoorden, of heeft iemand de toets/vragen??
oja, zet wel de versie erbij als je antwoorden weet, misschien krijg ik wel dezelfde versie
wij moeten de toets namelijk nog maken op onze school

thx!!
er zijn geen vragen cito is niet zo gek dat tie ze al op i-net zet (jammer genoeg niet) we zijn de eerste die het mogen uitproberen!
Oud 04-02-2003, 17:25
Verwijderd
vandaag Engels Havo gehad...aaaaargh

kon het redelijk verstaan en snapte de vragen, maar kon niet kiezen Ik vond alle antwoorden goed! En die geluiden van die treinen waren ergerlijk.

Duits was dit jaar een stuk makkelijker.

Morgen krijg ik aantal fouten te horen...*nagelbijt*
Oud 04-02-2003, 17:33
Ellun
Ellun is offline
Ik heb vorige week Engels en Frans (VWO) gehad, en ik had met Frans 12 fout, das erg veel, maar was toch eennahoogste van de klas, dat belooft niet veel goeds voor onze klas. En voor Engels had ik 10 fout, ook niet echt goed, maar van Engels luisteren wist ik dat ik daar minder in ben, terwijl ik met Frans luisteren eigenlijk altijd wel goed ben. Onze lerares zei al dat het een pittige toets was dit jaar...
Oud 04-02-2003, 18:15
alwaysgood
alwaysgood is offline
ik had 13 fouten bij engels vwo, dat kwam volgens de lerares neer op ongeveer een 5,7
Oud 05-02-2003, 11:34
Verwijderd
Heeft er nu al iemand de opgaven van de engels luistertoets vwo? Ik moet de toets nog maken! Plz mail me de toets als je hem hebt.
Oud 05-02-2003, 14:42
sublime
sublime is offline

ik heb frans het aantal fouten terug; 24 fout 13 goed > met de normering van vorig jaar een 3.8

nou ja engels is wel beter; 8 fout maar...
Oud 05-02-2003, 15:32
Verwijderd
ik had 15 fout bij Engels voor havo. Waarschijnlijk rond de 5 of niet? Ben ik heel blij mee!
Oud 06-02-2003, 14:04
mmm
mmm is offline

Engels 12 fout, waarschijnlijk iets van een 6 (ik weet niet meer hoeveel opgaven ht waren..) Maargoed, dat is best goed voor mijn doen. By the way.. Engels is gewoon een k*ttaal.
Frans was bij ons 'dramatisch' gemaakt (zoals de lerares het noemde). Ik weet nog niet wat ik heb... maar ik vrees het ergste!!! (gemiddelde 20 fout, zoiets...)

Laatst gewijzigd op 06-02-2003 om 14:09.
Oud 06-02-2003, 17:44
Never Gonna Stop
YEAAHH had 15 ft. bij frans........enne dus *reken* 22 goed ongeveer....ja er waren 37 vragen
is wel voldoende tog?
Oud 06-02-2003, 22:01
rianne_tje
rianne_tje is offline
ik had een 8.4 voor engels (5 fout) en een 7.1 (10 fout) voor Frans.
Oud 07-02-2003, 08:27
Never Gonna Stop
Citaat:
rianne_tje schreef:
OWJOHHHHHHHH!!!!
Oud 07-02-2003, 09:55
Verwijderd
Citaat:
rianne_tje schreef:
hoe kun je de cijfers nou al weten? De normering is nog helemaal niet bekend...

Had btw 9 fout met duits, dus dat viel heel erg mee, het gemiddelde lag op 14 fout, geloof ik
Oud 07-02-2003, 10:19
dinkie
dinkie is offline
Citaat:
maaike0 schreef:
Ik vond engels kut gaan! mijn lerares had het meteen al nageken, ik had 17 fout van de 36.....een 4 ofzow dus denk k, btje jammer!

(ik heb trouwens VWO luistertoets gemaakt, ff voor de duidelijkheid!)

liefs!
oei en ik ga die volgende week maken, snik
Oud 07-02-2003, 17:37
maaike0
maaike0 is offline
Citaat:
dinkie schreef:
oei en ik ga die volgende week maken, snik
maarre ik ben altijd al slecht geweest in engels he....dus maak je niet druk! en al ben je slecht in engels, gelukkig krijg je als het goed is nog meer toetsen....toch?

Heel veel succes in ieder geval!

Liefs Maaike
Oud 07-02-2003, 21:43
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
maaike0 schreef:
maarre ik ben altijd al slecht geweest in engels he....dus maak je niet druk! en al ben je slecht in engels, gelukkig krijg je als het goed is nog meer toetsen....toch?

Heel veel succes in ieder geval!

Liefs Maaike
En wat doe je er aan als je luistertoets 3x telt en de rest (4 ofzo) 1 x?
Oud 08-02-2003, 19:23
maaike0
maaike0 is offline
Citaat:
Snufje schreef:
En wat doe je er aan als je luistertoets 3x telt en de rest (4 ofzo) 1 x?
tja nix he, dat was bij ons vorig jaar! dit jaar telt gelukkig alles even zwaar mee
Oud 09-02-2003, 22:18
mmm
mmm is offline
Duits en Frans luistertoetsen tellen bij mij 3 (!!) keer mee en de schriftelijke tentamens die ik tot nog toe heb gehad tellen maar 1 keer mee. En laat ik nou net een 9.7 voor mijn tentamen hebben (Duits) en een 5 voor mun luistertoets... Morgen Frans terug... Ik vrees met grote vrezen..
(Gelukkiig tellen de brieven die we moeten maken ook drie keer mee.. )
Oud 10-02-2003, 09:44
rianne_tje
rianne_tje is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:
hoe kun je de cijfers nou al weten? De normering is nog helemaal niet bekend...

Had btw 9 fout met duits, dus dat viel heel erg mee, het gemiddelde lag op 14 fout, geloof ik
Onze school heeft een eigen normering gemaakt, je hoeft je niet per se aan de normering van het CITO te houden dus....
Oud 10-02-2003, 17:54
MissGreeny
MissGreeny is offline
Ik had een week geleden tentamen week. En ik had luister- kijkvaardigheid toets van engels. Maar krijg de uitslag pas over 5 weken. Echt weird.
En vorige week had ik luister - kijkvaardigheids toets duits. Dat cijfer zal ik morgen wel horen. Ik heb niet echt een goed gevoel over.
Ik vind het namelijk moelijk om mijn concentratie bij dat soort dingen te houden
Maargoed
Oud 10-02-2003, 21:02
Snufje
Snufje is offline
Ik had vandaag dus engels en ik moet zeggen.. Ik weet nie wat ik er van vond Het eerste onderdeel ging wel redelijk, het tweede onderdeel was ik m'n aandacht steeds ff kwijt, beetje jammer..! Ik ben benieuwd of ik boven mijn gemiddelde voor l-toetsen ga scoren! (een 4 ofzo )
Oud 10-02-2003, 22:07
Verwijderd
Citaat:
rianne_tje schreef:
Onze school heeft een eigen normering gemaakt, je hoeft je niet per se aan de normering van het CITO te houden dus....
echt waar?
volgens mij mag dat niet hoor. Want dan kan de ene school bij elke fout een punt eraf halen, de andere school bij 2 fouten een punt, weer een andere school bij 3 fouten een punt, en dan zou de ene leerling op school 1 een 1 krijgen bij 9 fouten, en bij school 3 een 7 bij 9 fouten
Nogal een verschil, nietwaar?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten