Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Nachtleven & Festivals

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2001, 20:06
monkey
monkey is offline
Hebben jullie ook wel eens last van vervelende mensen...?

Afgelopen vrijdag kwam ik uit scanners(dordrecht) van een hardcore party. Een vriend van mij die had een beetje teveel gezopen, zeg maar rustig had zich helemaal lam gezopen, hij kon niet eens meer lopen..
Dus wij zaten met hem daar voor op de stoep..
We wisten echt niet wat we met hem aan moesten, want wij (ik en mijn broer) moesten hem en drie fietsen op 1 of andere manier weg zien te krijgen.. Dus toen heb ik nog een vriend gebeld om te komen helpen, niet dat dat veel hielp want toen hij er was konden we nog niets.. Dus we hebben toen maar de moeder van hem(dronken vriend) gebeld en die zou hem dan op komen halen met een taxi..

Dus wij zaten daar te wachten op zijn moeder komt er opeens zo'n dronken $^%^#@!!neger(jammerdat ik hier niet mag schelden) aan in de verte.. En die begint te ons te schreeuwen:

Kankerlijers !!
Wie wil er met sterrenburg(wijk waar die disco in staat) neuken !!?
Als je met sterrenburg neukt neuk je met afrikanen !!

dus wij voelden ons best bedreigt omdat die dronken gozer er bij was en we dus niet weg konden..

komt gelukkig net die taxi eraan, dus wij laden die gozer in die taxi, staat die neger er een beetje hersenloos bij te kijken.

taxi rijd weg..
begint ie weer

WIL JIJ MET STERRENBURG NEUKEN !?!?!
dus wij reageren niet provocerend
ALS JE MET STERRENBURG NEUKT NEUK JE MET AFRIKANEN !!
(herhaalt ie 6 keer, vraagt het 2x per persoon)
dus niemand reageert op een manier dat hij rede heeft om te gaan slaan..
begint ie opeens helemaal te flippen !

Dus toen zijn wij maar halsoverkop weggegaan, zover dat ging met die extra fiets (van die dronken maat) die we moesten meenemen.

mijn verhaal klinkt misschien een beetje vaag maar het komt er dus op neer dat zo'n ruzie zoekende KA$@#^neger helemaal tegen ons begon te trippen en we niks konden doen omdat die dronken maat erbij was..

En het zijn altijd buitenlanders die ruzie lopen te zoeken als je 's avonds/'s nachts buiten bent (dit is nou al de 3e keer en het waren steeds neger(s) )

[Dit bericht is aangepast door monkey (30-09-2001).]
Oud 30-09-2001, 20:16
Li
Li is offline
heb weleens last van die ranzige mannetjes die wanhpig je kont proberen aan te raken in kroeg of dicotheeek, errug jammer.
maar wat jij zei heb ik nog nooit meegemaakt. Wel kwam er laatst een jongen op me af, raakten aan de praat, op een gegeven moment zegt hij zo: Jah, als ik uitga vecht ik best wel vaak, een jongen moet tijdens het uitgaan gewooon niet tegen me opbotsen want dan heeft hij groot probleem---> HEEL ERG ZIELIG ZULKE PERSONEN!!!
Oud 30-09-2001, 20:25
Soldaat Simeone
Soldaat Simeone is offline
In hemelsnaam, wat bedoel je nou? Was het een buitenlander of een neger? Bedoel je misschien een allochtoon, een Surinamer, iemand met een donkere huidskleur?
Ik kan me voorstellen dat deze situatie ontzettend klote was, maar deze uitlatingen zijn simpelweg racistisch.

Het zijn niet_altijd_negers /buitenlanders /whatevers die dit doen. Slap gelul. Bovendien is het niet het feit dat deze persoon een neger (of in ieder geval iemand met een andere huidskleur, is dat wat je bedoelt?) was belangrijk, maar het feit dat deze persoon jullie lastig viel.

Met dit soort posts laat je de indruk achter dat het feit dat deze persoon neger was de reden was voor hem om zich zo te gedragen en dus ook dat alle negers zo doen.

Je bent dom bezig. Vind ik dan. Maar wie ben ik...
Oud 30-09-2001, 22:15
Verwijderd
Mwah...ik moet toegeven, het zijn wel vaak allochtone jongeren die problemen geven tijdens het uitgaan, maar niet altijd. Met sommige oerhollandse kampers kun je ook maar beter geen ruzie krijgen.

De reden dat je zo vaak problemen krijgt met allochtonen in het uitgaansleven is (denk ik) dat ze nog teveel een groep vormen. Kijk maar eens in de gemiddelde discotheek, daar is bijna altijd wel een 'turkenhoekje'. Als je met een lid van zo'n groep ruzie krijgt heb je gewoon meteen ruzie met allemaal. Da's niet racistisch bedoeld, maar gewoon logisch...ze komen voor elkaar op omdat saamhorigheid een veel grotere rol speelt in hun cultuur.
Wat ook nog meespeelt is het feit dat (denk ik) er tóch nog een minderwaardigheidscomplex achter zit. Maar dat zal over tientallen jaren wel volledig verdwenen zijn (hoop ik).

Gelukkig heb ik nooit écht problemen gehad tijdens het uitgaan. Wel eens een beetje duwen/schelden met mensen enz. maar dat was meestal m'n eigen schuld, en trouwens ook al jaren geleden.

Ik kom gewoon alleen nog maar in studentenkroegen, daar krijg je tenminste geen ruzie.
Oud 30-09-2001, 22:22
monkey
monkey is offline
ow ik heb laats trouwens ook gehad dat 1 of andere blanke klootzak tegen een vriend van mij begon op te rijden en beetje begon te dreigen, ik heb dit soort dingen gewoon vaker gehad met "mensen van niet blanke afkomst"(zeg ik het zo goed?)

ik heb echt niets tegen mensen van die afkomst in het algemeen, maar ik heb er wel vaker problemen mee
Oud 01-10-2001, 17:24
Soldaat Simeone
Oh God, dit had ik aan kunnen zien komen. Nu krijgen we een oneindige discussie die leuk begint maar blijft doorzagen in het welles niettes en nergens op uit komt en uiteindelijk om de sfeer van dit forum te redden gesloten gaat worden. Ik heb jullie gewaarschuwd.

Goed.

"mensen van niet blanke afkomst" is dat goed?
Nee. Je bent blank of van Nederlandse afkomst, maar niet van Blanke afkomst. Je kan zeggen: mensen met een niet-blanke huidskleur en je kan ook zeggen mensen met een niet-Nederlandse achtergrond. Echter, met dat laatste kan je ook Belgen of Duitsers bedoelen en dat betwijfel ik. Het hangt er dus even van af wie je precies bedoelt. Wie je in een hoek gaat duwen dus.

nare man, met je reactie impliceer je (vermoedelijk onbewust) een hoop dingen. Je zegt bijvoorbeeld tussen neus en lippen door: "de reden dat je zo vaak problemen krijgt met allochtonen in het uitgaansleven is.."
Alsof dat vast staat. Is toch niet zo?

Verder had ik het niet, zoals jij, over hoe dit komt, ik weet namelijk niet of het wel zo ernstig is allemaal, maar over het feit dat er een groep mensen in een hoek gestopt wordt waar ze niet thuis horen.

Nederlanders met een Marokkaanse achtergrond (en dat is heel wat anders dan een Marokkaan, een Nigeriaan, een Surinamer of een Turk) zijn helemaal geen kwajongens. Echt niet. Zij zijn geen kwajongens, niet alle gabbers gebruiken XTC, niet alle hockyers zijn ballen, niet alle studenten drinken overmatig bier, niet alle pubers hebben een ongepast grote bek, niet. Echt niet.
Vooroordelen. In hoekjes stoppen. Da's makkelijk.

Alleen kwajongens zijn kwajongens, alleen pillenslikkers zijn pillenslikkers, alleen ballen zijn ballen. En dan is het vervolgens belangrijk je te concentreren op de vraagstelling: hoe komt dit?
Maar in ieder geval niet met het uitgangspunt, allochtonen zorgen voor problemen, hoe komt dit? Daarmee impliceer je verkeerde dingen.

Citaat:
monkey schreef:
ik heb echt niets tegen mensen van die afkomst in het algemeen, maar ik heb er wel vaker problemen mee
Dat is een persoonlijke ervaring, en ik waardeer het van je dat je dat met ons deelt, maar het is geen argument.

En voordat ik als Arrogant, Dom en Kortzichtig overkom: dit is enkel mijn mening. En ik heb ook geen gelijk. Of wel?
Oud 01-10-2001, 22:42
Kennis van me is pas snachts door een aantal man finaal, zonder reden, in elkaar getrapt. Kneuzingen en een ingescheurde wenkbrauwpiercing. BAH.
Oud 01-10-2001, 22:44
monkey
monkey is offline
ik schop mensen juist NIET in een hoekje..
Oud 02-10-2001, 20:57
Soldaat Simeone
Citaat:
Darkcat schreef:
Kennis van me is pas snachts door een aantal man finaal, zonder reden, in elkaar getrapt. Kneuzingen en een ingescheurde wenkbrauwpiercing. BAH.
Kut is dat.

Citaat:
monkey schreef:
ik schop mensen juist NIET in een hoekje..
Jij schopt mensen niet in een hoekje, je stopt mensen in een hoekje. Begrijp je wat ik met mijn vorige post bedoelde te zeggen? Zo ja, wat vind je ervan. Zo nee, lees het nog eens over als je zou willen.
Oud 02-10-2001, 23:12
TranZe
TranZe is offline
Mwah dat gebeurd af en toe als je uitgaat heb niks met huidskleur te maken zelf ben ik nederlander en het zijn vaak die nederlanders die problemen maken
Oud 03-10-2001, 15:36
pinhead
pinhead is offline
Soldaat Simeone; waarom mag iemand zijn mening niet geven?? als IK vind dat IK over het algemeen vaak problemen ondervind met buitenlanders...dan is die uitspraak toch niet meteen racistisch?????!!!! tis de waarheid (voor mij) maar die mag je dan weer niet hier neerzetten?? hallo zeg... over 'positieve discriminatie' gesproken!
Oud 03-10-2001, 15:53
Li
Li is offline
Citaat:
pinhead schreef:
Soldaat Simeone; waarom mag iemand zijn mening niet geven?? als IK vind dat IK over het algemeen vaak problemen ondervind met buitenlanders...dan is die uitspraak toch niet meteen racistisch?????!!!! tis de waarheid (voor mij) maar die mag je dan weer niet hier neerzetten?? hallo zeg... over 'positieve discriminatie' gesproken!
ben ik het wel mee eens

Oud 03-10-2001, 18:02
Tuur
Tuur is offline
Mwoa, als het dan volgens jullie toch goed is om zomaar elke nationaliteit af te kraken wil ik nog wel even kwijt dat ik een ***** hekel aan marokaanse jongeren heb. Ze lopen altijd te provoceren en ik ken er zelfs een aantal die twee weken geleden gewoon buiten liepen te feesten (niet in Ede) stelletje lijers.

Ik ben totaal geen rasist al zeg ik het zelf, van mijn beste vrienden is er eentje surinaams, eentje indonesisch en eentje chinees en zelfs met Turken heb ik meestal geen problemen...

Maar dit hele verhaal is compleet Off-topic.....
Oud 04-10-2001, 01:51
pinhead
pinhead is offline
Citaat:
Tuur schreef:
Mwoa, als het dan volgens jullie toch goed is om zomaar elke nationaliteit af te kraken wil ik nog wel even kwijt dat ik een ***** hekel aan marokaanse jongeren heb. Ze lopen altijd te provoceren en ik ken er zelfs een aantal die twee weken geleden gewoon buiten liepen te feesten (niet in Ede) stelletje lijers.
....ik (ik weet niet of je op mij doelde..) zeg nie dat het goed is om elke nationaliteit af te kraken..integendeel..ik woon in 1 unit met o.a. een surinamer (kan supergoed met hem opschieten) maar ik heb ook errug vaak last van provorcerende marokkanen-groepen...
ze willen gewoon dat je naar ze kijkt als je langs ze loopt...wanneer je dat doet, heb je meteen een probleem
Oud 04-10-2001, 01:52
pinhead
pinhead is offline
Citaat:
Li schreef:
ben ik het wel mee eens

danku li
Oud 05-10-2001, 11:22
Soldaat Simeone
Citaat:
pinhead schreef:
Hoe kan je nou vinden dat je over het algemeen lastig wordt gevallen door buitenlanders? Dat is zo, of dat is niet zo. Heeft inderdaad niets met racistisch te maken. Dat punt legde ik hierboven ook al uit. Een persoonlijke ervaring is geen goed argument.

Maar dat was ook helemaal niet mijn punt. Mijn punt ga ik niet nog een keer herhalen, dat is hierboven te lezen. Lees het anders nog eens over, dan dringt het misschien wel door.
Probeer eens in te gaan op wat ik wel zeg en geen argumenten te herhalen, want dan wordt een discussie saai.
Oud 05-10-2001, 22:51
pinhead
pinhead is offline
nee ok...jouw punt is dat je niet iedereen op grond van zijn uiterlijke verschijning in een hokje kan douen...aangezien iedereen uniek is. kijk...wanneer ik keer op keer door marokkanen lastig gevallen word, dan ga ik automatisch bij elke marokkaan die ik tegenkom denken; 'oppassen met jou..want voor je het weet ben jij hetzelfde als de rest' ... ik weet het...beetje kortzichtig...maarreh...da komt door die negatieve ervaringen in het verleden. sorry dat ik het zeg..maar ik vind je iets te idealistisch klinken...hokjes zijn er nou eenmaal..
misschien een beetje te vergelijken met dit: wanneer jij tot 3x toe problemen hebt gehad met een CD uit een Free Record Shop....dan kan jij mij echt niet wijsmaken dat jij de 4e keer dat jij een cd gaat kopen WEER naar een FreeRecordShop gaat....

[Dit bericht is aangepast door pinhead (05-10-2001).]
Oud 06-10-2001, 16:08
Soldaat Simeone
Citaat:
pinhead schreef:
nee ok...jouw punt is dat je niet iedereen op grond van zijn uiterlijke verschijning in een hokje kan douen...aangezien iedereen uniek is.
Heb ik dat gezegd? Mwa.. niet bepaald. Je schuift mijn punt in het ideale-wereld-goedgeloofsheid-hokje.

Citaat:
pinhead schreef:
kijk...wanneer ik keer op keer door marokkanen lastig gevallen word, dan ga ik automatisch bij elke marokkaan die ik tegenkom denken; 'oppassen met jou..want voor je het weet ben jij hetzelfde als de rest' ... ik weet het...beetje kortzichtig...maarreh...da komt door die negatieve ervaringen in het verleden. sorry dat ik het zeg..maar ik vind je iets te idealistisch klinken...hokjes zijn er nou eenmaal..
Ik begrijp best hoe het gaat, absoluut. Dat hoef je mij niet uit te leggen.
Maar, om nou toe te geven aan iets wat niet in orde is, omdat het andere uitgangspunt te idealistisch zou zijn.. dat vind ik wel erg makkelijk. Hokjes zijn er nou eenmaal, dus daar hoef je niets aan te doen.
Criminaliteit is er nou eenmaal, zal er ook altijd blijven, moet je daar dan ook niets aan doen?

Citaat:
pinhead schreef:
misschien een beetje te vergelijken met dit: wanneer jij tot 3x toe problemen hebt gehad met een CD uit een Free Record Shop....dan kan jij mij echt niet wijsmaken dat jij de 4e keer dat jij een cd gaat kopen WEER naar een FreeRecordShop gaat....
Nee, daar is het niet een beetje mee te vergelijken.

Bovendien gaat deze discussie de verkeerde kant op. Niet dat ik dat niet aan had zien komen.. Het uitgangspunt is verkeerd. Verdorie, de discussie die we nu voeren heeft als uitgangspunt dat allochtonen slechteriken zijn. Dat is niet zo.

Citaat:
Voor de duidelijkheid mijn punt was:
Het zijn niet_altijd_negers /buitenlanders /whatevers die dit doen. Slap gelul. Bovendien is het niet het feit dat deze persoon een neger (of in ieder geval iemand met een andere huidskleur, is dat wat je bedoelt?) was belangrijk, maar het feit dat deze persoon jullie lastig viel.

Met dit soort posts laat je de indruk achter dat het feit dat deze persoon neger was de reden was voor hem om zich zo te gedragen en dus ook dat alle negers zo doen.
Wat vind je daarvan?

Overigens ben ik het herhalen van mijn argumenten zat en het doet de discussie weinig goeds. Dat ga ik niet nog een keer doen.

[Dit bericht is aangepast door Soldaat Simeone (06-10-2001).]
Oud 06-10-2001, 17:13
GinnyPig
GinnyPig is offline
Erm, ik vind dat jij (soldaat simeone) het uitgangspunt zelf een beetje die kant op hebt geduwd...

Ik denk eerder dat hier wordt gesuggereerd, dat wanneer men problemen ondervind in het uigaansleven, hierbij meestal (dus niet altijd!) allochtone jongeren bij zijn betrokken (met name Marrokaanse, als ik de topic goed heb doorgelezen).
Oud 07-10-2001, 12:58
Soldaat Simeone
Klopt, maar als ik iets stel, dan moet je ingaan op wat ik stel en niet op iets wat ik niet stel, of wel?

Dan wordt het toch langs-elkaar-heen gepraat?
Oud 07-10-2001, 16:21
monkey
monkey is offline
Citaat:
pinhead schreef:
Citaat:
Tuur schreef:
....ik (ik weet niet of je op mij doelde..) zeg nie dat het goed is om elke nationaliteit af te kraken..integendeel..ik woon in 1 unit met o.a. een surinamer (kan supergoed met hem opschieten) maar ik heb ook errug vaak last van provorcerende marokkanen-groepen...
ze willen gewoon dat je naar ze kijkt als je langs ze loopt...wanneer je dat doet, heb je meteen een probleem
ow dan vallen die bij jullie nog mee..
bij ons heb je ook een probleem als je niet kijkt
Oud 08-10-2001, 10:26
Tuur
Tuur is offline
Ben blij dat er meer zijn die zo denken, (niet rasistisch, maar WEL bevooroordeeld) en vooral ook omdat dit, zo te horen, uit eigen ervaring wordt geput. Ik moet wel zeggen dat ook ik overgehaald kan worden, laat mij maar kennis maken met 1 marokaan die sociaal is en nooit geen problemen geeft.....

En of persoonlijke ervaring een goed argument is? TUURlijk! Zeker voor degene die hem maakt, en voor die anderen wil ik er nog wel een paar verzinnen...

Ben het eens met pinhead.
Advertentie

Regels voor berichten