Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2003, 17:11
shut*up
shut*up is offline
Ik zit al maanden te twijfelen over iets, ik zal het proberen uit te leggen. Ik heb al ruim anderhalf jaar een vriend, sinds een half jaar ben ik goed bevriend met een andere jongen.. Maar eigenlijk zijn we niet echt gewoon bevriend, hij is verliefd op me en ik vind hem ook erg leuk... Nu weet ik dat ik moet kiezen tussen mn vriend en die jongen, maar hoe ik ook nadenk en kijk wat ik liever wil, ik kan gewoon geen keuze maken.. Bij mn vriend is alles vertrouwd en das ook echt buiten het feit dat het mn geliefde is ( klinkt een beetje zwaar maar kweet niet hoe ik het anders moet omschrijven ) ook nog mn beste vriend.. maar de spanning is wat mij betreft wel weg tussen ons ( hij voelt dat niet zo trouwens ).. Bij die andere jongen voel ik gewoon een hele sterke spanning en ik voel me erg tot m aangetrokken enzo... Nou ja, ik weet niet of jullie me kunnen helpen maar elk advuies is iig welkom!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2003, 17:30
mylene
mylene is offline
hai!

het is en blijft natuurlijk je eigen beslissing...
maar mijn mening is: als je twijfelt is er zowieso IETS niet goed in je relatie, anders was je wel zo zeker geweest dat je het meteen wist.

verder kan ik er eigenlijk weinig over zeggen

xx
Oud 10-02-2003, 17:35
Jisz
Jisz is offline
Hmm.... kheb nu precies hetzelfde...
Ik denk dat als je iemand anders zo leuk kan vinden dat er iets mis is in je relatie Ik ga het dus ook uitmaken...

Tja, we zijn nu nog jong toch
Oud 10-02-2003, 17:51
shut*up
shut*up is offline
maar ben je dan niet bang dat je de verkeerde keuze maakt ofzo?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 17:57
mylene
mylene is offline
tsjah,
maar als je die keuze niet maakt,
kom je er nooit achter of het goed of fout is...
als ik jou was zou ik het waarschijnlijk uitmaken, je twijfelt immers al...
en dan rustig aan proberen of het wat wordt met die andere vriend van je.
je weet het nooit van tevoren...
maar zo doorgaan is ook oneerlijk tegenover je vriend!!
Oud 10-02-2003, 18:00
Lalaulau
Lalaulau is offline
Er is duidelijk iets mis! Twijfel niet en maak het uit!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 18:03
Nina182
Nina182 is offline
Ik ken het probleem ongeveer....
Ik had ook al een tijd met een jongen en ik kwam een andere jongen tegen.
Hij was heel lief en na heeeeeel veel twijfelen heb ik het toch uitgemaakt.
Dat was een goede beslissing, want nu ben ik heeeel gelukkig met mn vriend.
Maarja, ik weet niet of het bij jou ook zo zal lopen.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 18:26
shut*up
shut*up is offline
getver, ik weet ook wel dat ik het uit moet maken met mn vriendje, want dit is ook niet eerlijk tegenover hem, maar ik weet gewoon dattie het echt heel erg gaat vinden enzo, hij is een stuk ouder dan ik en heeft al onwijze toekomstplannen enzo... Niet dat dat een excuus moet zijn om bij m te blijven maar t maakt het wel moeilijker om de knoop door te hakken...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 18:31
elledc
elledc is offline
Misschien dat het een kortdurige opwelling is voor die andere jongen en gaat het wel gauw over? Ken je hem wel genoeg, ben je echt verliefd op hem?
Ik weet uit eigen ervaring dat het moeilijk is de knoop door te hakken, zeker als het al zo'n lange relatie en dat hij al toekomstplannen heeft enzo.
Iedereen zegt hier 'maak het uit' maar ik denk niet dat 't zo makkelijk is. Je moet nog eens goed nadenken wat je echt wil, desnoods praat erover met hem dat je onzeker bent.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 18:54
nps
nps is offline
Zoiezo tegen je vriend zeggen wat er aan de hand is. Niet aan het lijntje houden, dat vind ik fucking oneerlijk
Oud 10-02-2003, 19:02
steentje
steentje is offline
ik heb in dezelfde situatie gezeten en heb voor mijn vriend gekozen. Hij was te belangrijk voor me om hem zo maar uit mijn leven te laten lopen. Ik hou gewoon veel te veel van hem!

echt heel erg goed ga nadenken en afwegen voor jezelf wat voor jou het beste is....misschien is die verliefdheid maar een bevlieging, wie weet!

heel erg veel succes ermee in ieder geval!
Oud 10-02-2003, 19:23
shut*up
shut*up is offline
hmm.. nou ja, ik heb het er wel eens objectief met mn vriend over gehad, in de zin van "wat zou je doen als ik verliefd op een ander zou worden" en toen zei die dat hij alleen maar zou hopen dat ik voor hem zou kiezen, dus ik weet niet of het zin heeft om er met mn vriend over te praten.. Ik ben het er wel mee eens dat het oneerlijk is maar kdenk niet dat het sowieso iets zinnigs op zou leveren... en ik vind die andere jongen al best een tijdje leuk, tis in ieder geval geen bevlieging, lijkt me... ik heb al eerder een keuze gemaakt en toen voor mn vriend, maar blijkbaar was die keuze niet zo definitief, want die andere jongen is nu toch weer in the picture...

Jullie zullen me allemaal wel een zeikerd vinden maar ik twijfel gewoon en probeer het op deze manier een beetje op een rijtje te krijgen...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 20:52
verwijderen_aub
verwijderen_aub is offline
Als je later geen spijt wilt, blijf bij je vriend. Als jullie niet echt om elkaar gaven hadden jullie het echt geen 1,5 jaar uitgehouden...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 21:43
Thomas
Thomas is offline
Niet uitmaken.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 00:00
-niels-
-niels- is offline
eeeuhm... praat met je vriend over hoe jij naar de relatie kijkt...
een gesprek doet wonderen, en mocht dat niks uithalen, dan heb jij 't geprobeerd en laat dan ook gewoon merken dat je niet verder wil... maar als je 1,5 jaar van iemand houd zeg je gewoo niet op de ene op de andere dag "de mazzel" (en evt. meteen naar een ander gaan) want dat doe je imo alleen als er iets ergs is... laat 'm iig weten dat je ergens mee zit, en geef 'm niet zonder 'iets' op... je moet eens weten hoe moeilijk het is om zoiets mee te maken... alsof iemand 1,5 jaar als een 'grap' heeft gezien...

en ga ook eens bij jezelf na in hoeverre je je best heb gedaan voor spanning... hoe vaak jij al hebt gedaan 'alsof' er wat was... want als dat allemaal een beetje in jou nadeel staat, dan verdien jij eigk nie de kans om 't uit te maken... en helemaal niet de 'uitvlucht' naar een nieuwe relatie meteen... maar goed... das mijn mening... ik vind 't dan best wel zwak...
Oud 11-02-2003, 08:11
Verwijderd
Hmmz, dit is moeilijk.

Jouw vriend

Als ik jouw vriend was en je zou me vertellen dat je een andere jongen erg leuk vindt en twijfelt over onze relatie, van notabene anderhalf jaar, zou je me erg veronzekeren. Dan zou ik me raar voelen, alsof alles nep was de hele tijd.

Je vriend kan er op 2 manieren op reageren. De ene is dat hij er meer moeite voor doet om er weer spanning in te krijgen en laat weten hoeveel hij om je geeft. De andere is dat hij zich enigzins genept voelt als hij merkt dat je twijfels hebt en de 'spanning' weg is (terwijl je misschien zo doet alsof?). Dan gaat het hard achteruit vrees ik.

Beide reacties hoeven overigens niets te zeggen over zijn gevoelens.

Die andere gozer

Je bent verliefd op een meisje, maar ze is al bezet. Spelen we met vuur hier? Ja. Er heerst een spanning, hij voelt van alles, en krijgt misschien hoop dat je het uitmaakt met je vriend. Hoe langer je blijft twijfelen, des te meer zal hij denken dat het geen zin meer heeft en zich omkijken naar andere meisjes denk ik.

Het probleem (jij)

Je moet een keuze maken. Van je vriend weet je tenminste wat je verwachten kan. Hij heeft toekomstplannen met jou en je weet zeker wat hij voor je voelt. Bij die andere jongen weet je alleen dat er een spanning heerst, maar wat zou er gebeuren als deze na een tijdje ook minder wordt? Heb je daar weleens over nagedacht?

Strikt genomen is dit een conflict tussen gevoel en verstand. Je gevoel zegt "het voelt zo goed met die jongen, ik voel me sterk tot hem aangetrokken" en je verstand "mijn vriend houdt van mij en zal me niet in de steek laten".

Wat weegt zwaarder? En is er echt geen spanning meer tussen jou en je vriend of is het gewoon minder dan in het begin? Het laatste is normaal na anderhalf jaar lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 11:28
Elisaaa
Elisaaa is offline
wow ********... ik ben onder de indruk van je analyse.

Met de conclusie ben ik het wel een beetje eens. Waarschijnlijk is jullie relatie, die verder wel goed en vertrouwd is, een beetje een sleur geworden (hoewel dat ook weer zo zwaar klinkt). Maar alles is iets te gewoontjes (té vertrouwd) geworden en je bent wel weer s toe aan verandering en iets spannends. Ik zou geen overhaaste beslissingen nemen als ik jou was. Als je nog wat voor je vriendje voelt, en ik maakte uit jouw verhaal op dat dat zo is, dan zou ik gewoon proberen om aan jullie relatie te werken. Anderhalf jaar is niet niks en misschien dat een goed gesprek jullie een eind verder helpt. En ga anders s wat "andere"dingen doen samen. Verzin nieuwe dingen om te doen. Niet de standaard dingen die je van elkaar gewend bent. Desnoods ga je gewoon een paar dagen overleven in de Ardennen (ik geef maar een uiterste ) Maar mijn advies is om er nog iets van te proberen te maken.
Succes ermee
Liefs, Elisa
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 13:49
shut*up
shut*up is offline
hey mensjes, dankjewel voor al jullie reacties, echt heel lief!

om even wat misverstanden de wereld uit te helpen, ik was echt niet van plan om van de ene relatie de ander in te stappen, dat wil ik sowieso zelf al niet en ook mn vriend wil ik dat niet aan doen.. tis eigenlijk een beetje loos topic van me, aangezien ik zelf steeds meer het idee krijg dat mn twijfels niet echt veel meer te maken hebben met "de andere jongen" maar gewoon met het gevoel voor mn vriendje..

ik begrijp ook wel dat je een relatie van 1,5 jaar niet zomaar uitmaakt maar aan de andere kant, hoe lang een relatie ook duurt, tis toch nooit een garantie dat het voor altijd is? tis toch niet zo dat als ik het uit zou maken met mn vriend dat ik dan onze relatie als een grap heb gezien zoals iemand suggereerde? gevoelens kunnen altijd veranderen lijkt mij..

Maar goed, zoals jullie zien ben ik er nog steeds niet helemaal uit maar kheb wel besloten dat ik voorlopig geen overhaaste beslissingen ga nemen en idd maar een ( goed ) gesprek met mn vriend ga voeren
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 14:06
-niels-
-niels- is offline
tuurlijk veranderen gevoelens... maar je moet wel eerlijk zijn, tegen jezelf, en je huidige vriend... daar doelde ik op... je gaat niet een standaard excuus vertellen... want na 1,5 jaar verdiend die jongen dat toch niet? Ook al voel je weinig meer voor 'm vind ik dat je dan wel oprecht mag zijn...
Oud 11-02-2003, 15:11
shut*up
shut*up is offline
ja heb je zeker gelijk in.. kwilde m ook niet met een goedkoop smoesje afschepen als ik het al uitmaak, want tis natuurlijk niet zo dattie niets meer ovor me betekend, dat kan bijna niet na 1,5 jaar
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 16:17
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
ik zou bij die vriend blijven...
je gooit diepe liefde (tuurlijk is dat geen "verliefdheid" meer,maar dat i toch normaal,dat gaat dieper zitten na een tijd) en misschien wel je beste vriend weg...
Die verliefdheid etgenover die jongen zal evvengoed overgaan zoals die is overgegaan bij je vriend. wat er dan overblijft,daar moet je voor kiezen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten