Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2003, 19:58
SuperSanne
SuperSanne is offline
jawel, jawel! geïnspireerd door het ik-ben-bang-voor-spinnen (ik leef met je mee ) topic van Alopia (sorry dat ik misbruik maak van jouw angsten ) verklaar ik nu het wat-is-jouw-grootste-nachtmerrie-topic voor geopend! (klap, klap).
Kort samengevat: welk dier jaagt jou de stuipen op het lijf, en vooral waarom??? (dit laatste moest ik vragen omdat A) ik erg nieuwschierig ben en B) het anders een rip-off zou zijn van een ander topic dat hier staat, maar dat geloof ik een slotje had gekregen)
Ik zal zelf maar beginnen:
Grootste angst: spinnen en wespen (dat zouden jullie ook zijn als je in je oor werd gestoken), maar vooral paarden zijn een goede garantie voor een zenuwinzinking
Waarom: niet zeker dat dit de oorzaak is, maar als kleuter zat ik ooit een keer in het circus en ik mocht op de pony rijden. Helaas vond de pony het een stuk minder leuk dat ik, waardoor ik al snel een duik richting de grond maakte. het resultaat: een geschaafte elleboog en een blauwe plek op mijn tere kinderziel.

nou, was dat niet dramatisch? . Nu jullie!!!
Oud 06-02-2003, 20:00
Verwijderd
Het klinkt echt heel stom, maar de engste beesten vind ik dus serieus glazenwassers

Ze vliegen zo onberekenbaar vreemde kanten op, en zijn zo dunnig en veel pootjes vleugeltjes uitsteekseltjes.. en dan zit je en ineeeens komt zo'n beest recht op je gezicht afvliegen.. ieeeeeh..

dan ren ik dus echt gillend weg
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 20:33
murwari
murwari is offline
Enkele post verwijderd, Neen! het gaat niet om een angst voor clowns, het gaat om angsten voor dieren, blijf even serieus,..
Oud 06-02-2003, 20:40
SuperSanne
SuperSanne is offline
Thnxs
Oud 06-02-2003, 21:17
Toet0r
Toet0r is offline
ik heb niet echt beesten waar ik doodsbang van ben, maar van insekten hou ik dus absoluut niet! en kikkers en slakken (of is dat een insekt?) vind ik ook te ranzig
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 12:36
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik zag net een bijzonder onsmakelijke documentaire op National geografick (hoe schrijf je dit???) over de vuurmier. Wat dit beest allemaal met je kan doen zal ik niet vertellen want dat wil je niet weten. echt niet. geloof me.
Oud 07-02-2003, 16:44
Shibby
Shibby is offline
Ik vind slangen eng... gebasseerd op de avonturen van steve (de australian crocodile hunk ) Ik vind het gewoon enge beesten... niet te vertrouwen... ik heb er trouwens wel ooit eentje om mn nek gehad...maar dat was geen giftige dan. Grote spinnen vind ik ook wel echt eng en zou ik niet vast willen houden, vogelspinnetjes ed
Oud 08-02-2003, 01:39
Verwijderd
Honden.

Omdat je nooit zeker weet wat ze gaan doen. Hoe goed ze ook afgericht zijn, hoe streng hun baasje ook is, en hoe zacht de aard van het beestje ook, honden zullen nooit 100% betrouwbaar worden.

Daarom haat ik ze.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 22:38
Pedro Hermano
Pedro Hermano is offline
Citaat:
nare man schreef:
Honden.

Omdat je nooit zeker weet wat ze gaan doen. Hoe goed ze ook afgericht zijn, hoe streng hun baasje ook is, en hoe zacht de aard van het beestje ook, honden zullen nooit 100% betrouwbaar worden.

Daarom haat ik ze.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 13:47
SounD
SounD is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Het klinkt echt heel stom, maar de engste beesten vind ik dus serieus glazenwassers

Ze vliegen zo onberekenbaar vreemde kanten op, en zijn zo dunnig en veel pootjes vleugeltjes uitsteekseltjes.. en dan zit je en ineeeens komt zo'n beest recht op je gezicht afvliegen.. ieeeeeh..

dan ren ik dus echt gillend weg
HAHAHAH supers..
Ik dacht dat ik de enige was die vrij panisch werd van die beesten.
Ze staan bij mij ook op nummer 1 van dieren die zuigen (op 2 staan teken)..
Op vakantie moeten ze altijd tussen mijn binnen en buitentent komen ensow..

en maar fladderen/trillen.. en ik maar kippenvel krijgen...
Hoe ze ook altijd midden mijn gezicht in lijken te willen te vliegen snap ik ook niet.

>slakken insekten?
Zijn weekdieren net zoals mossels en inktvissen.

>National geografick spelling?
National Geographic
Oud 16-02-2003, 16:38
C'est moi
C'est moi is offline
zwarte weduwe(spin) eigenlijk alleen spinnen meer niet.

groetjes chretienne
Oud 17-02-2003, 17:52
Verwijderd
Bloedzuigers (heb zelfs een gruwelijke hekel aan het woord...), heb ooit een keer één of andere videoband met allerlei enge filmpjes gezien en daar kwam ook een bloedzuiger van een meter groot oid in voor...echt super ranzig...en sindsdien ben ik een 'beetje' bang van bloedzuigers.

Horzels vind ik ook klote beesten. En spinnen en allerlei kriebelende beestjes vind ik ook niet echt gezellig... Slangen daar in tegen vind ik echt super. (Hoewel ze het niet redden bij mijn katten natuurlijk. )
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 17:55
murwari
murwari is offline
Ik heb het persoonlijk niet zo voor insecten in het algemeen, in het bijzonder de zogenaamde 'oorwurm'. De naam geeft me kriebels en ik heb de hele dag oorpijn van de gedachten...

Veder ontwijk ik honden op straat, omdat ik een eenmalige negatieve situatie heb beleefd met een grote hond...

Ik vind paarden prachtig, maar ik durf niet echt naast ze te gaan lopen, ze zijn erg groot, een angst al van kindstijd... weet de echte rede niet.
Oud 17-02-2003, 19:31
SounD
SounD is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Bloedzuigers (heb zelfs een gruwelijke hekel aan het woord...), heb ooit een keer één of andere videoband met allerlei enge filmpjes gezien en daar kwam ook een bloedzuiger van een meter groot oid in voor...echt super ranzig...en sindsdien ben ik een 'beetje' bang van bloedzuigers.
Je hebt vast Faces of Death 4 gezien.. heeft mijn broertje het over gehad. Gemuteerde hele grote bloedzuiger.

Bloedzuigers zijn best lief eigenlijk. Ze maken zich aan beest vast, nemen een beetje bloed waar ze zich mee volzuigen en laten na 10 minuten weer los. Dan hebben ze eten voor een jaar en ze brengen nooit ziekten over.
Teken zijn dus veel erger en muggen dan jeukt het..

Bang hoef je dus niet te zijn.

SounD...heeft mensen gek gemaakt met tekenfobie...
Oud 18-02-2003, 11:40
vrijgezel16d
vrijgezel16d is offline
wespen: ben toen ik klein was een keer in mijn keel gestoken en heb daar echt een angst van over gehouden, is nu wel minder maar nadat dat gebeurt was raakte ik helemaal in paniek als ik dan een wesp zag.

oorkruipers vind gewoon enge beesten.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 13:33
towngeek
towngeek is offline
Wespen en bijen! Simpelweg omdat ze steken en grote honden, omdat ik een keer achterna gezeten ben door zo'n bakbeest...
Oud 18-02-2003, 16:02
Verwijderd
Citaat:
SounD schreef:
SounD...heeft mensen gek gemaakt met tekenfobie...
Teken zijn idd ook erg... Houd er ajb over op... Muggen zijn minder erg, zijn alleen irritante zoemers en ze prikken me altijd overal (en dan krijg ik mega bulten), is vervelend, maar niet bang makend (vind ik).
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 16:11
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik ben altijd bang dat er zo'n mug in m'n oor kruipt en me in m'n trommelvlies steekt (een arts heeft ooit m'n trommelvlies aangeraakt, dan ga je echt door de grond van de pijn, ik ben sindsdien altijd doodsbang voor ooronderzoeken)
Oud 18-02-2003, 16:35
cookie123
cookie123 is offline
Ik ben heel bang voor slangen en al dat soort beesten! Weet niet echt waarom... Vind ze gewoon eng!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 15:10
Adrenaline
Adrenaline is offline
Wormen en maden enzo...allemaal zo krioelend door elkaar

brrrrrrrrrrrrrr
Oud 20-02-2003, 13:29
Verwijderd
Om de een of andere sneue reden spinnen. Vind het ubertriest van mezelf, want die beesten doen niks, maar bahbahbah ze rennen zo snel en ze hebben veel te veel poten en kunnen overal naar binnen... ieeuw.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 11:54
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik ben niet bang voor beesten
Oud 21-02-2003, 21:10
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
SuperSanne schreef:
Grootste angst: spinnen en wespen (dat zouden jullie ook zijn als je in je oor werd gestoken),
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand door een spin werd gestoken, maar dat even terzijde.. Wespen zijn klotebeesten, ze raken opgefokt als ze op lowlands in je tent opgesloten zitten en dan kun je maar beter heel snel uit de buurt gaan

Ik ben eigenlijk alleen bang voor honden. En als er op een gegeven moment een kudde olifanten op me af kwam zou ik toch ook wel gaan rennen
Oud 21-02-2003, 21:12
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Jah inderdaad.. dan kom je net onder de douche vandaan en dan staat er eentje op van die bizar lange poten voor je raam.. met zo'n ding in zn voorpoten dat ie over je raam heen en weer beweegt, maar meestal stopt met bewegen als jij binnenkomt..
Ik heb er al een paar geprobeerd dood te slaan, maar dat is niet aan te raden hoor.. binnen een dag staat de politie op de stoep
Oud 21-02-2003, 21:16
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
somebody special schreef:
Ik ben niet bang voor beesten
Ook niet als ik aan de achterkant van je tshirt trek, en er een bakje maden in leeggooi?
Oud 22-02-2003, 01:49
Verwijderd
Spinnen en Haaien.

Spinnen omdat ik daar 2x door ben gebeten, en dat doet verrekte zeer

En Haaien omdat ze van die freaking dode ogen hebben in combinatie met sicke tanden
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 21:13
fib
fib is offline
beetje bang voor een zwaan, ik vertrouw ze niet, als ze hun vogels strekken zijn ze wel heel erg groot!
Oud 24-02-2003, 09:15
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Ook niet als ik aan de achterkant van je tshirt trek, en er een bakje maden in leeggooi?
Nee, ik heb jarenlang gevist dus..
Maar niet bang zijn is wat anders dan iets niet prettig vinden!
Oud 24-02-2003, 12:08
DutchGirl
DutchGirl is offline
wespen (het is niet gaaf om in je nek te worden gestoken)

en spinnen(tjes) van die kleintjes die overal heen krioelen en dan ergens gaan zitten (bijvoorbeeld in een hoekje van een douche) waarvan je denkt: ik blijf liever een week of 8 uit die douche
Oud 24-02-2003, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Pannekoeketrut schreef:
wespen (het is niet gaaf om in je nek te worden gestoken)

en spinnen(tjes) van die kleintjes die overal heen krioelen en dan ergens gaan zitten (bijvoorbeeld in een hoekje van een douche) waarvan je denkt: ik blijf liever een week of 8 uit die douche
wat dacht je van die lekkere zwarte spinnen met driehoekige poten
die zo sick snel over de muur lopen.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 21:31
Fade of Light
Fade of Light is offline
voor geen beest ben ik bang...ik heb wel een hekel aan muggen (aargh kutbeesten houden me dagen wakker) en wespen en ander stekende vliegende bagger...maar bang nee...

vind het sowieso beetje jammer adt mensen bang zijn voor dieren, is zo erg cultuurgebaseerde lameness
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 23:41
DutchGirl
DutchGirl is offline
Citaat:
Bazz schreef:
wat dacht je van die lekkere zwarte spinnen met driehoekige poten
die zo sick snel over de muur lopen.
de huisspin.. keertje blazen en dan AAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGGGGHHHHHHHH rennen ze kei hard weg

(en ik ook )
Oud 25-02-2003, 11:36
Verwijderd
teken... heb er een keertje ééntje onder mijn oog gehad, hij stak er gelukkig nog een stukje uit, maar hij zat echt vlak onder m'n oog, kreeg 'm er nauwelijks uit, echt heeeel eng vind ik dat... en ze kunnen onder je huid kruipen en daar gaan wonen... ieieuww... *huivert* teken zijn eng!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 12:21
liesemies
liesemies is offline
ik ben namelijk bang van spinnen ik kan er ook niets aan doen hoe klein of groot ze ook zijn ik krijg er de kriebels van en dat komt omdat ik een litteken ervan heb en omdat ik er hard van verschoten ben

dikke kusjes lindsey
Oud 25-02-2003, 12:26
R(e=mc2)O
R(e=mc2)O is offline
Citaat:
sarahbressers schreef:
teken... heb er een keertje ééntje onder mijn oog gehad, hij stak er gelukkig nog een stukje uit, maar hij zat echt vlak onder m'n oog, kreeg 'm er nauwelijks uit, echt heeeel eng vind ik dat... en ze kunnen onder je huid kruipen en daar gaan wonen... ieieuww... *huivert* teken zijn eng!
ik had in de zomer een motorzaagcursus in het bos. De mensen van die cursus hadden ons veelvuldig gewaarschuwd op teken. Die beesten komen overal. En dan kom je thuis en ga je onder de douche staan en dan check je je lichaam 100maal. Mijn moeders collega heeft de ziekte van lyme. Hij heeft al last van zijn spieren en het is bijna zeker dat hij in een rolstoel komt, over nog erger niet te spreken. Het zijn echt kutbeesten.
Oud 25-02-2003, 12:27
R(e=mc2)O
R(e=mc2)O is offline
En je voelt en ziet ze niet. En ze zitten op plekken waar je het niet verwacht/ niet kan zien.
Oud 25-02-2003, 18:51
DarkCat
DarkCat is offline
Nee, teken wordt je niet vrolijk van. K lag op een grasveld, niet eens onder een boom, lekker in mn bikini, voel ik wat jeuken. Zat er een teek in mn bovenbeen. Vriend van me probeerde m te verdoven met bacardi, maar dat hielp niet, toen heb ik een fiets gehuurd (was op vakantie) en heb ik m door een dokter eruit laten draaien. Kutbeesten, ja.

Poes had er ook een keertje eentje, een hele hele dikke..
Oud 25-02-2003, 18:57
SounD
SounD is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Nee, teken wordt je niet vrolijk van. ...Vriend van me probeerde m te verdoven met bacardi, maar dat hielp niet,
NOOIT een teek verdoven met alcohol. Dan worden ze misselijk en is de kans groot dat ze in je kotsen -> grotere kans dat ziekte van lyme overgebracht wordt.

Beste is pincet, kwartslag draaien.. dan moet het beestie los laten om zijn koppie niet te verliezen. Dan kan je makkelijk weghalen. Meestal wordt teek daarna op gruwelijke wijze om het leven gebracht..

Denk dat ik daar dan ergens wel voor ben toch wel.. hoe moeilijk ik het als vegetarier vind om dat toe te geven..

<snif>
Oud 26-02-2003, 01:45
Verwijderd
Citaat:
DarkCat schreef:
Nee, teken wordt je niet vrolijk van. K lag op een grasveld, niet eens onder een boom, lekker in mn bikini, voel ik wat jeuken. Zat er een teek in mn bovenbeen. Vriend van me probeerde m te verdoven met bacardi, maar dat hielp niet, toen heb ik een fiets gehuurd (was op vakantie) en heb ik m door een dokter eruit laten draaien. Kutbeesten, ja.

Poes had er ook een keertje eentje, een hele hele dikke..
dan vallen ze er vanzelf uit
*huiver*
Het tekenseizoen komt er weer haan
iehl
maar idd, zo'n probleem is het niet. >>> Kwartslag naar links draaien, en dan per ongeluk op ze staan oid.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 19:19
Sweet Serenity
Sweet Serenity is offline
spinnen(yep, zelfs van die iniminie dingen [m'n hond is er trouwens ook bang van :-)]), slangen,naalden(spinachtige vliegende muggen ofzow) enneh ja eigenlijk de meeste insekten...........(nouja mieren enzo vind ik eerder vies dan dat ik er bang van ben )
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 19:24
thunder110
thunder110 is offline
Ik ben bang voor hyena's. Die sluipende, loerende beesten, brr. Gelukkig hebben we die niet hier in Nederland.

En honden die niet aan de lijn zitten, die vind ik ook eng. Is 't nou zo moeilijk, om op een stuk waar mensen je passeren, die hond even aan een lijn te doen?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 19:42
SuperSanne
SuperSanne is offline
Met dat laatste ben ik het eens! een tijdje geleden was er zo'n mormel, een doberman geloof ik, die onze hond (nou ja, hondje: het is een maltezer) aanviel. M'n moeder sprong er gelukkig (nou ja, het leverde haar wel drie kilometer verband en een tetanusprik op) tussen, anders had onze hond nu waarschijnlijk onder de madeliefjes gelegen! is het nou zo'n grote opgave om je hond effe aan een lijn te doen? het beest is trouwens later afgemaakt omdat 'ie een kat had doodgebeten...
Oud 01-03-2003, 09:09
Verwijderd
ik ben echt doodsbang voor spinnen, wespen en bijen.. iieeuww ik walg van die beesten! ze zeggen vaak tegen me, dat als er geen spinnen waren, de wereld vol met insecten zoals muggen zou zitten! nouw... van mij mogen spinnen doodvallen! bah!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 10:54
SounD
SounD is offline
Citaat:
CrazyMoon schreef:
ik ben echt doodsbang voor spinnen, wespen en bijen.. iieeuww ik walg van die beesten! ze zeggen vaak tegen me, dat als er geen spinnen waren, de wereld vol met insecten zoals muggen zou zitten! nouw... van mij mogen spinnen doodvallen! bah!
Dus je wilt nog meer insecten?? Er zijn er al zoveel.

75.000 soorten waarschijnlijk, meer dan alle andere dieren bij elkaar

Scary huh?

Insecten zijn eigenlijk best heel mooi en interessant.
Oud 01-03-2003, 14:31
Verwijderd
Citaat:
SounD schreef:
Dus je wilt nog meer insecten?? Er zijn er al zoveel.

75.000 soorten waarschijnlijk, meer dan alle andere dieren bij elkaar

Scary huh?

Insecten zijn eigenlijk best heel mooi en interessant.
nou dat ook weer niet!! 75.000 is wel erg veel ja..

is het ook waar dat je 's nachts insecten eet? zonder dat je t weet natuurlijk omdat je slaapt.. dat hoorde ik tenminste.. dat is pas scary
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 16:17
SounD
SounD is offline
Citaat:
CrazyMoon schreef:
nou dat ook weer niet!! 75.000 is wel erg veel ja..

is het ook waar dat je 's nachts insecten eet? zonder dat je t weet natuurlijk omdat je slaapt.. dat hoorde ik tenminste.. dat is pas scary
Inderdaad veel, dat zijn dan alleen soorten.. van 1 soort kunnen er miljoenen op/in een hectare grond voorkomen.. bij elkaar een paar kilo insecten per hectare.. en gezien insecten heel weinig wegen ..zijn dat er dus een hoop

Inderdaad is het in iedergeval van spinnen zo dat elk mens gemiddeld in zijn/haar leven 4 spinnen eet in de slaap. Maar dat is over de wereld berekend.. In de tropen wordt meer spin gegeten zeg maar ..hehehehe

SounD...zet niet voor niets grote spinnen voorzichtig het raam uit...
Oud 01-03-2003, 17:40
Verwijderd
Citaat:
thunder110 schreef:
Ik ben bang voor hyena's. Die sluipende, loerende beesten, brr. Gelukkig hebben we die niet hier in Nederland.

En honden die niet aan de lijn zitten, die vind ik ook eng. Is 't nou zo moeilijk, om op een stuk waar mensen je passeren, die hond even aan een lijn te doen?
ja dat is moeilijk
zeg gewoon "NAAST!"
hondje naast me
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 09:25
Sjaantjuh
Sjaantjuh is offline
ik ben bang voor mieren
ik heb als ukkie een keer in een mierenhoop gestaan en toen kropen ze allemaal over me heen! echt heel traumatisch
en ik ben bang voor hommels. iedereen zegt dat ze niet steken, maar toen ik er een pakte, stak ie dus wel (!)
dus laat je niet misleiden! gevaar loert overal
Oud 06-03-2003, 21:02
Verwijderd
Heel origineel...(OF NIET DUS) van spinnen.

Zat eens als klein hummeltje op het toilet. Zo met zo'n krukje om erop te geraken en dan zo'n speciaal wc-brilletje erop voor kleuters...Zag ik daar wel zo'n mega (athans in mijn kleuteroogjes) spin... en ik kon niet van dat toilet é..
Ja, kan niet anders of daar heb ik mijn trauma vandaan...

Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 15:25
ikkie87
ikkie87 is offline
ik ben ook bang voor honden, vooral als ze loslopen.
Het is gelukkig al minder erg als een paar jaar geleden:
-krantenwijk kan goed helpen om je angsten te overwinnen
- en er komt nou wel eens een hond bij ons 'logeren' --> is liefste hondje hier op aarde

Voor die hond ben ik dus niet bang maar voor de rest wel.
Maar het verbaast me dat hier zoveel mensen bang zijn voor honden --> ik ben volgens mij de enige uit mijn omgeving.
Maarja,
groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten