Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2002, 11:20
Verwijderd
ZIjn er toevallig mensen die ervring hebben met deze studie?

Ik zit er namelijk over te denken dit te gaan studeren. Ik heb al veel informatie enz. enz. enz. Alleen heb ik niet echt de mening van studenten

Op zo'n open dag zijn altijd de vrolijkste mensen enz. enz. Die houden zo'n promotiepraatje i.p.v wat ze echt vinden.

Oehoe serieus hè dit Ik hoop wel op reacties
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2002, 11:56
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Mij lijkt het ook wel interessant, ik vraag me af of zoiets te combineren valt met rechten ofzo, in een major/minor combinatie oid. Ik ga maar eens info inwinnen. Waar wil je pol studeren? Leiden, a'dam of nijmegen?
Oud 26-01-2002, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Mij lijkt het ook wel interessant, ik vraag me af of zoiets te combineren valt met rechten ofzo, in een major/minor combinatie oid. Ik ga maar eens info inwinnen. Waar wil je pol studeren? Leiden, a'dam of nijmegen?

Ik ben geboren en getogen in Amsterdam en ben niet van plan weg te gaan Amsterdam dus, dan heb ik nog de keus uit de VU en de UvA

Op de VU doe je politicologie in combinatie met bestuurskunde, dat zit daar gewoon bij elkaar.

Op de UvA kan je alleen politicologie doen...dus ik weet nog niet...

In ieder geval één van die twee.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 13:36
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
halve banaan schreef:

Ik ben geboren en getogen in Amsterdam en ben niet van plan weg te gaan Amsterdam dus, dan heb ik nog de keus uit de VU en de UvA

Op de VU doe je politicologie in combinatie met bestuurskunde, dat zit daar gewoon bij elkaar.

Op de UvA kan je alleen politicologie doen...dus ik weet nog niet...

In ieder geval één van die twee.

Dan zou ik wel UvA doen anders zit je daar ergens weggestopt in buitenveldert ofzo.

Oud 26-01-2002, 13:37
Verwijderd
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Dan zou ik wel UvA doen anders zit je daar ergens weggestopt in buitenveldert ofzo.

Ja ik weet het, het is een verschrikkelijk lelijk gebouw, de UvA heeft eigenlijk maar een echt gebouw in het centrum, de rest staat daar ook weer buiten.

Op het moment trekt de UvA me meer aan, maargoed ik zie nog wel.

Ga jij btw in Amsterdam studeren dan? Als je helemaal zeker bent wat je wilt?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 13:39
^AmArU^
^AmArU^ is offline
vriendin van mij doet dit volgens mij aan de HBO, dat wel
hmm je moet heel erg veel presenteren, dat wete ik, en veel verslagen maken, verder weet ik er niet zo veel van, maar het lijkt mij heel saai
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 14:16
Verwijderd
Citaat:
^AmArU^ schreef:
vriendin van mij doet dit volgens mij aan de HBO, dat wel
hmm je moet heel erg veel presenteren, dat wete ik, en veel verslagen maken, verder weet ik er niet zo veel van, maar het lijkt mij heel saai
tja, kan het op hbo niveau ook? Kewl wist ik niet

Verslagen maken enz, vind ik niet zo erg, en wat dat presenteren betreft, daar krijg je helemaal speciaal les in, dan kom ik gleijk ove rmijn verlegenheid heen

En nja ik wil met politicologie de journalistiek in lijkt mij dus wel leuk
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 14:19
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
halve banaan schreef:
Ja ik weet het, het is een verschrikkelijk lelijk gebouw, de UvA heeft eigenlijk maar een echt gebouw in het centrum, de rest staat daar ook weer buiten.

Op het moment trekt de UvA me meer aan, maargoed ik zie nog wel.

Ga jij btw in Amsterdam studeren dan? Als je helemaal zeker bent wat je wilt?

De rechtenfaculteit van de UvA ligt ieg hartje centrum (oudemanhuispoort), volgens mij ligt de fac der soc wetenschappen daar ook ergens.

Misschien ga ik inderdaad in Amsterdam studeren. Voornamelijk vanwege de stad. Het is alleen een probleem daar een kamer te vinden (heb je tips?) en de meeste opleidingen staan er niet zo goed aangeschreven.
Oud 26-01-2002, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Vincent Vega schreef:

De rechtenfaculteit van de UvA ligt ieg hartje centrum (oudemanhuispoort), volgens mij ligt de fac der soc wetenschappen daar ook ergens.

Misschien ga ik inderdaad in Amsterdam studeren. Voornamelijk vanwege de stad. Het is alleen een probleem daar een kamer te vinden (heb je tips?) en de meeste opleidingen staan er niet zo goed aangeschreven.

Voor een kamer, nee helaas. Je moet er eigenlijk voor zorgen dat je met nog iemand een huis kan huren, omdat je niet genoeg onkomen hebt (neem ik aan) moet een van je ouders ofzo zich daar inschrijven (is weerr ingewikkeld als ze getrouwd zijn en al ergens staan ingeschreven dacht ik ) dan vindt je makkelijk een kamer.

Woningbouwbedrijven willen gewoon zo min mogelijk studenten omdat die er een troep van maken, en over het algemeen is dat echt zo (heb genoeg van die woningen gezien)...

Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 02:10
waaromniet?
waaromniet? is offline
*flashback*

Ben je al op open dag op locatie geweest bij de UvA... Met dat idioot saaie filmpje?

Anyways, wat het programma van de Uva betrefd vink dat niet interessant genoeg. Weet niet precies hoe het op de VU zit omdat ik eigenlijk nooit serieus heb overwogen daarheen te gaan. Misschien toch eens doen
Oud 28-01-2002, 11:34
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
*flashback*

Ben je al op open dag op locatie geweest bij de UvA... Met dat idioot saaie filmpje?

Anyways, wat het programma van de Uva betrefd vink dat niet interessant genoeg. Weet niet precies hoe het op de VU zit omdat ik eigenlijk nooit serieus heb overwogen daarheen te gaan. Misschien toch eens doen

Leiden staat ook erg goed bekend.
Oud 28-01-2002, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Vincent Vega schreef:

Leiden staat ook erg goed bekend.

Ja Leiden zeg, daar wil je je tijd toch niet doorbrengen, Amsterdam boven alles

Hmmz UvA is dus niet top, VU schijnt inderdaad beter bekend te staan...toch maar overwergen (het zit wel in een verschrikkelijk lelijke omgeving)

[edit]Ik ben trouwens niet op die open dag geweest, in utrecht op die jaarbeurs waren ook geen studenten politicologie aanwezig, dus ik heb alleen maar de inforamtie uit de boekjes[/edit]
------------------
Ach, een mening is net een erectie, je hebt er zo één. Maar om hem dan staande te houden. Het wordt zo gauw slap gelul.

[Dit bericht is aangepast door halve banaan (28-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 13:03
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
halve banaan schreef:
Ja Leiden zeg, daar wil je je tijd toch niet doorbrengen, Amsterdam boven alles

Hmmz UvA is dus niet top, VU schijnt inderdaad beter bekend te staan...toch maar overwergen (het zit wel in een verschrikkelijk lelijke omgeving)

[edit]Ik ben trouwens niet op die open dag geweest, in utrecht op die jaarbeurs waren ook geen studenten politicologie aanwezig, dus ik heb alleen maar de inforamtie uit de boekjes[/edit]

Maar leiden is vlakbij a'dam en bovendien aangesloten op het nachtnet.
Oud 28-01-2002, 17:50
autodropje
autodropje is offline
Ik zit er ook over te denken om dat te gaan doen, ik ben gaan kijken in Nijmegen, het klonk best interresant vond ik
Oud 28-01-2002, 21:52
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef:
Ik zit er ook over te denken om dat te gaan doen, ik ben gaan kijken in Nijmegen, het klonk best interresant vond ik

ja lijkt mij dus ook, ik interesseer me erg voor politiek, journalistiek, bestuur enz.

Ik iwl dan ook graag de journalistiek in, je kan er echter heeeel veel verschillende kanten op. EN op de VU zut bij politicologie bijvoorbeeld bestuurskunde inbegrepen, daar heb je dan ook weer extra baat bij...
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 19:30
Nienkea
Nienkea is offline
Heb je met school geen proefstuderen op de UvA.. Bij mij op school (45 min van A'dam) hebben we een soort project dat je een studie moet kiezen uit het aanbod vna de UvA en dan ga je daar een dag proefstuderen.. Voor mij niet zoveel aan, (doe mij maar technisch) maar je kunt dan dus ook bijvoorbeeld een inleidend college politicologie volgen.

Oud 06-02-2002, 07:52
Requiem II
Requiem II is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
[/B]
Wat betreft die kamer zijn er verschillende verenigingen die kamers verhuren aan studenten. Intermezzo is een bekende in de buurt van de VU. Dan zit je in een soort "eenheid" van 12 kamers met een gedeelde keuken en badkamer. En hoe verder je weg woont hoe sneller je wordt toegelaten.

Er zijn ook nog een aantal andere mogelijkheden. Kijk hier maar eens: http://www.vu.nl/Diensten/Studentenz...est/huizen.htm

Wat betreft de vraag van die halve banaan, de VU en UVA houden beide meeloopdagen voor vrijwel elke studie. En dan proef je dus ook veel meer de sfeer die er hangt en wat de studenten zelf vinden van hun universiteit (zij hebben er immers weinig op te verliezen).

Coen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten