Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2003, 18:33
Studentje
Studentje is offline
Een goede vriend van me is redelijk stevig, maar om daarom nou niet met hem uit te gaan lijkt me een beetje raar.
Oud 21-02-2003, 18:35
Verwijderd
Als ik verliefd op hem ben wel, anders niet, zoals dat voor mij bij elke jongen geldt.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 18:51
Bella_De_Koe
Bella_De_Koe is offline
ja, ik zou het zeker wel doen, je wordt ten slotte niet verliefd op iemands uiterlijk, maar toch om wat er IN die persoon zit? Kortom, ik zou er geen probleem met hebben, net zomin ik het erg zou vinden moest mijn vriend -als ik er één heb- tijdens onze relatie echt verdikken, dik of dun, hij blijft toch altijd dezelfde persoon. DE persoon waar je op verliefd bent geworde in de eerste plaats.
Oud 21-02-2003, 18:59
Verwijderd
Ik kan hier zo geďrriteerd door raken he.

Het getuigt van een enorme arrogantie, te denken dat iedereen hetzelfde is als jij. Allerlei mensen posten hier heel verontwaardigd 'dat je toch niet op iemands uiterlijk verliefd wordt maar op iemands innerlijk'. Dat is natuurlijk gelul. Geen twee mensen werken en zijn hetzelfde, dus het kan heel goed dat iemand op iemands uiterlijk verliefd wordt.

Er zijn mensen die alleen op iemands innerlijk verliefd worden en er zijn mensen die alleen op iemands uiterlijk verliefd worden. Het is dom om zomaar iedereen over één kam te scheren en te doen alsof mensen die primair op iemands uiterlijk vallen 'kortzichtig' zijn. Zo'n uitspraak getuigt zélf van kortzichtigheid.

Bovendien gaat volgens mij iedereen hier ervanuit dat je meteen een 'relatie' of zoiets burgerlijks wilt. Dat is natuurlijk onzin. Zeker als je gewoon alleen wilt uitgaan, dan is uiterlijk toch erg belangrijk?

Ik kan er wel uren over doorlullen, mensen raken toch nooit overtuigd, maar het is kort gezegd nogal arrogant om te denken dat iedereen op innerlijk moet vallen.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 19:34
Bella_De_Koe
Bella_De_Koe is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik kan hier zo geďrriteerd door raken he.

Het getuigt van een enorme arrogantie, te denken dat iedereen hetzelfde is als jij. Allerlei mensen posten hier heel verontwaardigd 'dat je toch niet op iemands uiterlijk verliefd wordt maar op iemands innerlijk'. Dat is natuurlijk gelul. Geen twee mensen werken en zijn hetzelfde, dus het kan heel goed dat iemand op iemands uiterlijk verliefd wordt.

Er zijn mensen die alleen op iemands innerlijk verliefd worden en er zijn mensen die alleen op iemands uiterlijk verliefd worden. Het is dom om zomaar iedereen over één kam te scheren en te doen alsof mensen die primair op iemands uiterlijk vallen 'kortzichtig' zijn. Zo'n uitspraak getuigt zélf van kortzichtigheid.

Bovendien gaat volgens mij iedereen hier ervanuit dat je meteen een 'relatie' of zoiets burgerlijks wilt. Dat is natuurlijk onzin. Zeker als je gewoon alleen wilt uitgaan, dan is uiterlijk toch erg belangrijk?

Ik kan er wel uren over doorlullen, mensen raken toch nooit overtuigd, maar het is kort gezegd nogal arrogant om te denken dat iedereen op innerlijk moet vallen.
idd je hebt gelijk, er zijn idd mensen die alleen op iemands uiterlijk verliefd worden. Dat is gewoon zo, maar ik ben er ZEKER van dat wanneer je enkel op iemand uiterlijk verliefd wordt, de relatie nooit echt lang zal duren.
En jij zal dit wel weer van 'ongelooflijke arrogantie' vinden getuigen, maar het innerlijk IS altijd belangrijker dan het uiterlijk. En dan nog mag je zoals jij -denk'k- op iemands uiterlijk vallen, zo'n relatie is gedoemd om te mislukken! Na een tijdje leer je toch ook die persoon z'n innerlijk kennen, en da akn serieus tegenvalle! Dan zit je daar met je 'mooie' vriendin.
En jij vindt dus dat om met iemand uit eten te gaan, dat die persoon in kwestie wel mooi moet zijn? wel ik vind DAT van enorme arrogantie en kortzichtigheid getuigen !

Zelf HAAT ik het als een jongen met mij iets wil om men uiterlijk ofzo, niet dat ik niet graag complimentjes krijg ofzo, maar ik voel me VEEL beter als een jongen me wel leuk vindt om WIE ik ben, en dus niet om WAT ik ben.
Oud 21-02-2003, 19:40
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Nee, 'k zou het niet doen. 'k val daar gewoon niet op. Dan kun je zitten preken tot je een ons weeg....maar dan ben je weer te dun [vage humor hoor!]

Ok. 'k voel mij gewoon niet (sexueek) aangetrokken tot dikke mensen.
Oud 21-02-2003, 19:44
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Topictitel en topicinhoud zijn niet echt eenduidig:
Citaat:
Hopla schreef:
mijn beste vriendin is stevig. zij is al een tijdje verliefd op een jongen, ze heeft ook aan hem gevraagd of hij met haar wou. hij zij nee. zij vroeg waarom niet en hij zei omdat je dik bent.
ik vind dat dus echt niet kunnen.

nou is mijn vraag: zou je met iemand uit gaan de (te) dik is?
Je kunt het dus zien als alleen maar uitgaan, maar ook als 'zo iets burgelijks als een relatie' (wat ik dan ook 'arrogant' vind om te zeggen, maar goed).

Citaat:
nare man schreef:
maar het is kort gezegd nogal arrogant om te denken dat iedereen op innerlijk moet vallen.
Volgens mij is het woord 'arrogant' hier niet zo goed gekozen...waarom is het 'verwaand => uit de hoogte' om te denken dat iedereen op innerlijk moet vallen?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 03:56
0123456789
0123456789 is offline
uit gaan met dikke mensen is wel vet
dikke mensen zijn gezellig

maar ok serieus: als hij het zo zei tegen haar, das op zich best bot en stom van m, en dan zal hij haar waarschijnlijk ook niet waard zijn, tis gewoonweg tries om dat zo te zeggen, ok als je niet wilt, ok... maar breng het dan tactvoller.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 13:19
)Vampje(
)Vampje( is offline
Een vriend van mijn vriend heeft een dikke vriendin. Een hele leuke, spontane meid. Maar die jongen vindt haar dus totaal niet aantrekkelijk. Zegt ie tegen mijn vriend: 'Nou, jij hebt tenminste nog iets om trots op te zijn'. En nu woont ie zelfs met 'r samen!! Terwijl hij continu grappen maakte tegen anderen over haar figuur. Dan vraag je je toch af wat zo iemand bezielt.. Hij moet zeker wel erg wanhopig zijn, want anders had ie wel een slanke meid kunnen krijgen als ie dat zonodig wil.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 13:34
Verwijderd
waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 13:37
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
Vampiria schreef:
Een vriend van mijn vriend heeft een dikke vriendin. Een hele leuke, spontane meid. Maar die jongen vindt haar dus totaal niet aantrekkelijk. Zegt ie tegen mijn vriend: 'Nou, jij hebt tenminste nog iets om trots op te zijn'. En nu woont ie zelfs met 'r samen!! Terwijl hij continu grappen maakte tegen anderen over haar figuur. Dan vraag je je toch af wat zo iemand bezielt.. Hij moet zeker wel erg wanhopig zijn, want anders had ie wel een slanke meid kunnen krijgen als ie dat zonodig wil.
Kijk, dát soort dingen vind ik nou erg. Dan had hij haar beter gewoon kunnen afwijzen en dan was het maar omdat hij haar te dik vond, dan was het even slikken en misschien huilen geweest voor dat meisje, maar dan had ze tenminste de kans gekregen om op zoek te gaan naar iemand die haar wel aantrekkelijk vindt. Want dat kan heus wel als je dik bent.

Als je je echt niet tot iemand aangetrokken voelt dan kan je beter gewoon eerlijk zijn en niets met diegene beginnen. Daar is echt niets oppervlakkigs aan.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 15:20
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
Hopla schreef:
zal je dan wel verliefd op iemand kunnen worden die dik is??
Jah! Ik heb een dikke vriend gehad..
wat klinkt dat dom
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 15:27
bette4ever
bette4ever is offline
Ik ben vaak afgewezen omdat jongens mij te dik vinden...maar ik ben fors...dat vind ik dus niet dik
Oud 23-02-2003, 16:24
rare kwast
rare kwast is offline
ik ben ook heel vaak afgewezen omdat ik gewoon dikker ben dan andere.
ook nog nooit een vriendje gahd wat leid tot zelfvernedering
Oud 23-02-2003, 16:29
TheOne1983
TheOne1983 is offline
Je kan Zeggen wat je wil natuurlijk maar iedereen die zegt dat ie niet op uiterlijk valt is bullshit natuurlijk! wat zie je als eerste? juist uiterlijk dus ik val niet op dikkere mensen.....ken zat mensen die wat dikker zijn en heel erg lief en aardig maar nee een relatie zit er toch niet in.....
Oud 23-02-2003, 16:35
Verwijderd
Citaat:
TheOne1983 schreef:
Je kan Zeggen wat je wil natuurlijk maar iedereen die zegt dat ie niet op uiterlijk valt is bullshit natuurlijk! wat zie je als eerste? juist uiterlijk dus ik val niet op dikkere mensen.....ken zat mensen die wat dikker zijn en heel erg lief en aardig maar nee een relatie zit er toch niet in.....
maar je valt toch pas op iemand als je diegene al een beetje kent, neem ik aan? Uiterlijk zie je inderdaad het eerste... maar jij valt dus niet op dikkere mensen, zelfs als je ze al goed kent, omdat anderen die ze voor het eerst zien, alleen hun uiterlijk zien ofzo? want zelf ben je dan toch al verder dan voor het eerst zien?
natuurlijk doet uiterlijk er wel íéts toe, maar zoals jij het zegt klinkt het erg raar

ontopic: als iemand écht serieus dik zou zijn, nee, dan denk ik niet zo gauw, want dat vind ik dan niet onaantrekkelelijk. Met serieus dik bedoel ik zó dik dat het bijv. gevaar voor de gezondheid oplevert (waarmee ik niet wil zeggen dat ik alleen op gezonde mensen zou vallen).
Mijn vriend wordt door sommige mensen als dik beschouwd, maar niet door mij, en als hij vijftien kilo meer zou wegen zou ik ook verliefd op hem zijn geworden en zou ik 'm ook nog mooi vinden.

diovai, je zegt dat je het nut niet ziet van uitgaan met iemand op wie je niet verliefd bent. Nu, het zou zo kunnen zijn dat je iemand erg graag mag, en tijdens dat uitgaan breng je tijd met diegene door, en kun je verliefd worden. Het kan er dus bij helpen.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 18:50
Briseďs
Briseďs is offline
Citaat:
TheOne1983 schreef:
wat zie je als eerste? juist uiterlijk dus ik val niet op dikkere mensen.....
Ik snap de dus niet helemaal in jouw verhaal. Uiterlijk doet er wel wat toe (waar ik het wel mee eens ben hoor) dus je valt niet op dikkere mensen? Jij doet het voorkomen alsof niemand ooit op dikkere mensen valt omdat uiterlijk wel belangrijk is. Ik heb in dit verhaal meerdere mensen gehoord die wat dikker juist aantrekkelijker vinden... En ik had niet bestaan als mijn moeder nooit op m'n vader was gevallen...
Oud 23-02-2003, 20:32
Verwijderd
Citaat:
TheOne1983 schreef:
Ik word niet verliefd op iemand die ik niet ken, of het nou één of ander fotomodel is of één of ander monster. Waarom niet? Nogal simpel: omdat ik die persoon niet ken. En als ik iemand niet ken, hoe kan ik dan weten of hij de moeite waard is?

En hele leuke, lieve, enz. mensen die niet het uiterlijk van een fotomodel hebben worden soms knap door hun innerlijk...das iig mijn ervaring. En uitstraling speelt ook een (heel) belangrijke rol. Voor mij iig wel.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 12:34
Hopla
Hopla is offline
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
TheOne1983 schreef:
--------------------------------------------------------------------------------

tsss........
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 12:48
poesiefox
poesiefox is offline
Er is een heel groot verschil tussen esthetisch/artistiek verantwoord mooi, en dierbaar mooi.

Ik val absoluut niet op dik, ik vind het afstotelijk. Zo'n knul met tieten....en een blubberpens met vetrollen. Yuk!

Maar nu mijn vriend gestopt is met roken in in plaats van model stopnaald naar zwembandjes gaat, kan me dat tot mijn stomme verbazing niet schelen. Ik hou van hem, van ieder grammetje. Ik vind zelfs in bed al die grammetjes even mooi en lief en opwindend als vroeger die stopnaald.

Nou moet ik er eerlijk bij zeggen dat het nog wel meevalt met dat vet. Ik weet niet of ik nog tien kilo erbij nog steeds zo mooi zal vinden...

Ik kan me wel voortstellen dat je verliefd wordt op iemands uitstraling, en dat de knul in kwestie zonder kleren opeens wat eh.. tegenvalt. Het lijkt me sterk dat de liefde dan opeens weg is.
Je ziet het wel, dat uiterlijk, maar het doet er niet toe. Het is alleen maar de verpakking.

En als je er wel serieus op afknapt, dan viel het met die verliefdheid dus wel mee.
Reageren

Regels voor berichten