Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2002, 11:35
luckyleo
luckyleo is offline
Zelf wil ik economie gaan studeren volgend jaar in Amsterdam, maar ik weet nog niet waar. Ik zit te twijfelen tussen de UVA en de VU. Van die boekjes over universiteiten word ik ook niet veel wijzer. Heeft iemand ervaring met de UVA of de VU en kan die er misschien wat over vertellen of het goede universiteiten zijn enz.?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2002, 16:42
waaromniet?
waaromniet? is offline
UvA is meestal een beetje een zootje... maar zit je wel in het centrum, ook een wat prettiger uitstraling (vind ik dan)
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 17:29
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Ben je naar de open dagen geweest?
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 21:34
luckyleo
luckyleo is offline
Citaat:
autodropje schreef:
Ben je naar de open dagen geweest?


Ja, naar beide universiteiten ben ik op de open dagen geweest. Objectief is dat niet. Iedere universiteit praat natuurlijk het positiefst over zichzelf. Het enige wat je zelf kan beoordelen is het gebouw.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 08:06
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
luckyleo schreef:
Ja, naar beide universiteiten ben ik op de open dagen geweest. Objectief is dat niet. Iedere universiteit praat natuurlijk het positiefst over zichzelf. Het enige wat je zelf kan beoordelen is het gebouw.
Heb je dan niet met studenten en zo gesproken? Die kunnen je op zich iets objectievere informatie geven omdat die er niet beter of slechter van worden wanneer je hun universiteit kiest. Misschien kun je eens een dag meelopen bij beide universiteiten, dan krijg je een goed beeld van de sfeer. Ik weet niet of ze dat ook organiseren bij die universiteiten, maar ook als ze dat niet als officieel programma hebbben, kun je als je wilt vaak wel een dagje mee komen lopen met de eerstejaars. Dan moet je even de studieadviseur (of hoe zo iemand ook maar heet) bellen.

__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 08:23
Verwijderd
VU schint beter te zijn. Maarja, ik woon al in Dé ( ) stad. En de UvA zit in het centrum, althans een deel. ER is ook weer een gebouw die buiten het centrum valt, en dat is weer minder.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 11:39
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
halve banaan schreef:
VU schint beter te zijn. Maarja, ik woon al in Dé ( ) stad. En de UvA zit in het centrum, althans een deel. ER is ook weer een gebouw die buiten het centrum valt, en dat is weer minder.

Mjah, das een kwestie van weten welke studie... In het geval van de topic opener (Economie) zit je iig wel in het centrum
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 15:00
luckyleo
luckyleo is offline
Up, Verder niemand iets?
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 18:41
luckyleo
luckyleo is offline
Ben naar schooldecaan geweest en die vond VU betr vanwege de betere begeleiding. De UVA is best wel een rommeltje volgens haar. Iemand daar ervaringen mee?
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 20:42
Requiem II
Requiem II is offline
Ik vind dat de sfeer op de Uva een stuk beter is dan die op de VU! Op de VU komen een bepaald "type" mensen. Je moet je er maar thuis voelen (dat doe ik dus niet echt).
Maarja, dat geldt ook voor de Uva, daar komen ook vaak een bepaald type mensen, vooral op sociologie, psychologie etc. stikt het van de "alternatieve" types. Kan ik beter mee overweg meestal.

Uva is idd een stukje rommeliger enzo, maar ook vrijer, meer mogelijkheden. De VU daarentegen is heel erg school, er wordt gewerkt met klassen, en er wordt veel gecontroleerd op je op colleges verschijnt enzo. Veel schoolser klimaat daar dus. Spreekt me ook al niet aan..

Je moet gewoon een dag college meelopen op beide uni's en dan kijken waar je de sffeer het beste vind.

Kwalitatief verschilt het onderwijs weinig op de VU en UVA. Ligt allemaal heel dicht bij elkaar, en je kan ook sommige vakken op de andere universiteit volgen tijdens je studie.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 21:10
Verwijderd
Ik zit ook nog te twijfelen... wil biomedische wetenschappen gaan doen
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 21:32
Terrae
Avatar van Terrae
Terrae is offline
Ehm... ik wil in ieder geval naar de UVA....
weet niet waarom. De sfeer die er hing beviel me veel beter. Ik voelde me thuis tussen de studenten en leraren.
__________________
www.comingout.nl
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 11:42
Verwijderd
Ik heb hetzelfde probleem...
De studie die ik wil gaan volgens staat beter aangeschreven op de VU. Maar de Uva lijkt me veel leuker, veel gezelliger, in de binnenstad. De Vu lijkt me echt zo'n rechtse bende...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 14:53
Zazoo
Zazoo is offline
en de HES?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 15:44
luckyleo
luckyleo is offline
Citaat:
Zazoo schreef:
en de HES?
Ik wil graag naar de Universiteit
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 23:35
tester34
tester34 is offline
Citaat:
Zazoo schreef:
en de HES?
Kan ie net zo goed naar de HvA of Hogeschool Holland gaan.......

Maar goed ontopic: ik heb mijn hogeschool gekozen simpelweg op grond van reistijd en omdat het de enige hogeschool was waar ik ooit geweest ben.
Toen ik koos voor de middelbare scool moest ik per se naar een bepaalde school, omdat iedereen daar heen ging. Achteraf twijfel ik nog steeds of ik toen een goede keuze heb gemaakt.

Het gaat hier weliswaar niet over de keuze van een hogeschool, maar wat ik wil zeggen: je moet er gewoon domweg een kiezen, dat is denk ik het meest simpel. En niet er maanden over gaan nadenken. Om een echt goed beeld te krijgen van de scholen waar je eigenlijk wel heen wil zou je er eerst een half jaar naartoe moeten. Onmogelijk dus.
Tevens hangt het af van het feit in wat voor klas je komt hoe leuk je de school vind.

Mijn advies: Kies er lukraak een.

[Dit bericht is aangepast door tester34 (19-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 11:12
mausi
mausi is offline
Ik hoor van iedereen dat de VU he-le-maal niet leuk is!!! Ik ben er zelf ook heen geweest (open dag) en ik vond het er eerlijk gezegd ook nix. Er hangt geen sfeer, het ligt buiten de stad en het is net alsof je nog op de middelbare school zit... Ook ben ik naar de UvA geweest. Daar vond ik het wat leuker enzo. Als ik naar Amsterdam zou gaan zou ik naar de UvA gaan.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 11:56
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Kan je op de UVA ook culturele en sociale antropologie volgen?

(Dat vraagt mijn nichtje zich af, omdat ze nu wel heel erg twijfelt tussen de VU en de UVA.. De VU was eerste keus, maar omdat veel mensen zeggen dat het op de UVA leuker is... Tja........)

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren UvA of VU
AmyShivany
3 02-03-2014 22:50
Studeren Amsterdam: VU of UVA?
Kevin1111
20 26-12-2008 10:51
Studeren Nederlands: VU of UvA?
Paris
2 06-09-2007 09:40
Studeren Biologie: VU of UVA?
eellss
12 05-06-2006 22:49
Algemene schoolzaken Politicologie
wissie
9 14-02-2003 18:38
Algemene schoolzaken (Natuur- en) Sterrenkunde in Amsterdam of Leiden?
Bilbalf
4 31-12-2002 00:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:52.