Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2003, 16:52
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
We hebben het op school over de 4 temperamenten gehad, een manier op hoe je naar mensen kan kijken. (je kan ze ook een beetje vergelijken met vuur, lucht water & aarde, maar het zegt niks over welk sterrenbeeld je heb)

- Cholerisch; Je hebt een sterke ego, bent dominant, heb een sterke eigen wil, blijft lang boos, weinig flexibel, een doener.

- Sanquinisch; Je bent bewegelijk, springt van de hak op de tak, bent creatief, ziet alles meestal zonnig in, kan goed asocieren, ook een doener.

- Flegmatisch; Je hecht aan gewoontes, bent rustig, doet alles wel op jou manier, bent niet gauw uit het veld geslagen, je bent een denker.

- Melancholisch; Je bent perfectionistisch, streng voor jezelf, bent af en toe wat somber, je bent een denker.

We moesten onszelf dan indelen, en alles samen moest totaal 100% worden. Ik vond het best lastig, en het viel op dat de meeste mensen zichzelf heel anders indeelden dan de klas dat bij een persoon deed, omdat de meeste thuis wel anders zijn dan op school. zo had ik bijvoorbeeld mijzelf zo ingedeeld:

50 % Flegmatisch
25 % Cholerisch
20 % Melancholisch
5 % Sanquinisch

maar de klas had me zo ingedeeld:

60 % Cholerisch
30 % Sanquinisch
10 % Melancholisch

Ik ben benieuwd of jullie hier jezelf goed kunnen inschatten, en je in 100% kan verdelen

(ik weet niet of deze beter bij lifestyle pas, of bij f&l, verplaats hem anders maar )
Oud 24-02-2003, 17:00
Breg
Breg is offline
40% flegmatisch
35% sanquinisch
15% melancholisch
10% cholerisch
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 17:03
bonsai
bonsai is offline
ik ben:

sanquinisch: 80%
cholerisch: 10%
flegmatisch: 5%
melachonisch: 5%

(ik ben erg vrolijk vandaag, ja )

nee, ik ben denk ik idd wel erg vaak heel erg vrolijk en huppelig enzo
Oud 24-02-2003, 17:04
Pharmacon
Pharmacon is offline
60 procent sanguinisch
20 flegmatisch
en de andere 2 beiden 10 procent
Oud 24-02-2003, 17:05
Roxy
Roxy is offline
20 % - Cholerisch; Je hebt een sterke ego, bent dominant, heb een sterke eigen wil, blijft lang boos, weinig flexibel, een doener.

25% - Sanquinisch; Je bent bewegelijk, springt van de hak op de tak, bent creatief, ziet alles meestal zonnig in, kan goed asocieren, ook een doener.

45% - Flegmatisch; Je hecht aan gewoontes, bent rustig, doet alles wel op jou manier, bent niet gauw uit het veld geslagen, je bent een denker.

10% - Melancholisch; Je bent perfectionistisch, streng voor jezelf, bent af en toe wat somber, je bent een denker
Oud 24-02-2003, 17:07
]{ing
]{ing is offline
20 - Cholerisch
10 - Sanquinisch
40 - Flegmatisch
30 - Melancholisch
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 17:09
cha0s
cha0s is offline
cholerisch: 30
sanquinistisch: 30
melancholisch: 30
flegmatisch: 10
Oud 24-02-2003, 17:13
Embraced Pale Death
Embraced Pale Death is offline
- Cholerisch; 20 %
- Sanquinisch 30 %
- Flegmatisch 20 %
- Melancholisch 40 %

hmz... ik denk dat ik in totaal 110 % ben

tsk... wat een stomme topic
Oud 24-02-2003, 17:16
Verwijderd
10%- Cholerisch; Je hebt een sterke ego, bent dominant, heb een sterke eigen wil, blijft lang boos, weinig flexibel, een doener.

vooral blijft lang boos, dominant.

10%- Sanquinisch; Je bent bewegelijk, springt van de hak op de tak, bent creatief, ziet alles meestal zonnig in, kan goed asocieren, ook een doener.
vooral creatief, asocieren.

20%- Flegmatisch; Je hecht aan gewoontes, bent rustig, doet alles wel op jou manier, bent niet gauw uit het veld geslagen, je bent een denker.
bijna alles.

60% - Melancholisch; Je bent perfectionistisch, streng voor jezelf, bent af en toe wat somber, je bent een denker.
vooral somber, denker.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 17:21
Fleur
Fleur is offline
10 % Cholerisch; Je hebt een sterke ego, bent dominant, heb een sterke eigen wil, blijft lang boos, weinig flexibel, een doener.

40 % Sanquinisch; Je bent bewegelijk, springt van de hak op de tak, bent creatief, ziet alles meestal zonnig in, kan goed asocieren, ook een doener.

10 % Flegmatisch; Je hecht aan gewoontes, bent rustig, doet alles wel op jou manier, bent niet gauw uit het veld geslagen, je bent een denker.

40 % Melancholisch; Je bent perfectionistisch, streng voor jezelf, bent af en toe wat somber, je bent een denker.

lekker tegenstrijdig ben ik
Oud 24-02-2003, 17:23
poesiefox
poesiefox is offline
50 sanguinisch
20 melancholisch
20 flegmatisch
10 cholerisch

Waren er ook nog partneradviezen in die les?
Oud 24-02-2003, 17:32
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
45% Flegmatisch
40% Sanquinisch
10% Melancholisch
5% Cholerisch
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 17:36
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
- Cholerisch; Je hebt een sterke ego, bent dominant, heb een sterke eigen wil, blijft lang boos, weinig flexibel, een doener.

10%

- Sanquinisch; Je bent bewegelijk, springt van de hak op de tak, bent creatief, ziet alles meestal zonnig in, kan goed asocieren, ook een doener.

30%

- Flegmatisch; Je hecht aan gewoontes, bent rustig, doet alles wel op jou manier, bent niet gauw uit het veld geslagen, je bent een denker.

50%

- Melancholisch; Je bent perfectionistisch, streng voor jezelf, bent af en toe wat somber, je bent een denker.

10%
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 17:36
GRRR
GRRR is offline
zo verveeld ben ik nou ook weer niet om dit te gaan doen
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 18:39
Stevill
Stevill is offline
100% Sanquinisch en ja dr zijn mensen die dit bevestigen kunnen.
Oud 24-02-2003, 18:42
Laïs
Laïs is offline
60% sang.
10% tar.
20% melan.
10% fleg.
Oud 24-02-2003, 18:48
spunky
spunky is offline
100% melancholisch
Oud 24-02-2003, 18:53
Sirenie
Sirenie is offline
50% melancholisch
35% flegmatisch
10% sanguinisch
5% cholerisch
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 19:19
Quistnix
Quistnix is offline
10% Cholerisch; Je hebt een sterke ego, bent dominant, heb een sterke eigen wil, blijft lang boos, weinig flexibel, een doener.

10% Sanquinisch; Je bent bewegelijk, springt van de hak op de tak, bent creatief, ziet alles meestal zonnig in, kan goed asocieren, ook een doener.

50% Flegmatisch; Je hecht aan gewoontes, bent rustig, doet alles wel op jou manier, bent niet gauw uit het veld geslagen, je bent een denker.

30% Melancholisch; Je bent perfectionistisch, streng voor jezelf, bent af en toe wat somber, je bent een denker.

Flegmatisch wel aardig wat, maar ik heb het ego en de wil van een cholerist, de hak en tak van een sanquinist, en het perfectionisme, strengheid en somberheid van een melanchist.

Q.
Oud 24-02-2003, 19:20
attrib
attrib is offline
55% Sanquinisch
20% Flegmatisch
15% Cholerisch
10% Melancholisch
Oud 24-02-2003, 19:51
STP
STP is offline
ik denk dat alles bij mij 25% is...
Oud 24-02-2003, 20:16
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Sanquinisch 50%
Flegmatisch 50%

Hier relativeer ik nog enigszins mee, al staan een aantal dingen me wel een beetje tegen.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 20:38
Bo
Bo is offline

40% Hier herken ik mezelf helemaal in! Behalve die ego.. ik ben juist snel onzeker (hoewel ik dit niet laat merken, dus het soms wel lijkt alsof ik een sterke ego heb). En ik ben wél flexibel.

5% Hier herken ik mezelf amper in.. ik ben redelijk creatief, maar daarmee is zo'n beetje alles gezegt.

15% Ik heb van al het bovengenoemde wel íets weg, maar het is niet typerend aan mij.

40% Ik denk dat ik vooral een mengeling ben tussen deze (melancholisch) en de bovenste (cholerisch). Ook hierin herken ik mezelf helemaal! Perfectionisme is my middle name!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 20:53
Verwijderd
denk alles 25 % ...
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 21:00
Mysterons
Mysterons is offline

30 %

45 %

5 %

20 %
Oud 24-02-2003, 22:20
Verwijderd
Cool

- Cholerisch; 10

- Sanquinisch; 10

- Flegmatisch; 20

- Melancholisch; 60
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 22:42
Ninnoc
Ninnoc is offline
nog best moeilijk ook omdat overal herkenbare elementen in zitten. Ik weet eigenlijk niet of ik een een doener of een denker ben.

deze komt wel aardig in de buurt, maar ligt eraan met wat voor mensen ik ben, is het vertrouwd ben ik erg aanwezig maar zijn ze nog vrij vreemd of zijn er andere dominante figuren dan niet. 50%

hmm ben in mijn denken wel ontzettende chaoot, dus hak op de tak is herkenbaar ook in hoe ik praat schijnt t, maar nee absoluut niet zonnig. Ben niet echt zon vrolijk giegelmeisje. asocieren, hmm weet ik eigenlijk niet ik denk t wel. 20%

nee dit lijkt niet echt op mij 10%

niet perfectionistisch, niet streng in dingen bijv. dieten, sport of leren daar ben ik een verschrikking in maar wel streng in mijn hoofd, soort van preek aan mezelf maar dan ben ik te lui om het omte zetten in iets praktisch en ga ik in mijn kop de discussie aan over `ja maars` somber dat wel 20%

zo ongeveer
Oud 24-02-2003, 22:43
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
maantje tuurt schreef:

(ik weet niet of deze beter bij lifestyle pas, of bij f&l, verplaats hem anders maar )
oh en ik vind het lifestyle
Oud 25-02-2003, 09:25
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
- Cholerisch; 10

- Sanquinisch; 60

- Flegmatisch; 20

- Melancholisch; 10
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 09:40
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Quistnix schreef:
10% Cholerisch; Je hebt een sterke ego, bent dominant, heb een sterke eigen wil, blijft lang boos, weinig flexibel, een doener.

10% Sanquinisch; Je bent bewegelijk, springt van de hak op de tak, bent creatief, ziet alles meestal zonnig in, kan goed asocieren, ook een doener.

50% Flegmatisch; Je hecht aan gewoontes, bent rustig, doet alles wel op jou manier, bent niet gauw uit het veld geslagen, je bent een denker.

30% Melancholisch; Je bent perfectionistisch, streng voor jezelf, bent af en toe wat somber, je bent een denker.

Flegmatisch wel aardig wat, maar ik heb het ego en de wil van een cholerist, de hak en tak van een sanquinist, en het perfectionisme, strengheid en somberheid van een melanchist.

Q.
... idem hiero
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 09:51
Rebirth Of Cool
Rebirth Of Cool is offline
30 % Cholerisch
10 % Sanquinisch
60 % Flegmatisch

zo!
Oud 25-02-2003, 09:56
Zazoo
Zazoo is offline
15 % - Cholerisch; Je hebt een sterke ego, bent dominant, heb een sterke eigen wil, blijft lang boos, weinig flexibel, een doener.

15 % - Sanquinisch; Je bent bewegelijk, springt van de hak op de tak, bent creatief, ziet alles meestal zonnig in, kan goed asocieren, ook een doener.

40 % - Flegmatisch; Je hecht aan gewoontes, bent rustig, doet alles wel op jou manier, bent niet gauw uit het veld geslagen, je bent een denker.

30 % - Melancholisch; Je bent perfectionistisch, streng voor jezelf, bent af en toe wat somber, je bent een denker.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 11:30
Outrageous
Outrageous is offline
Citaat:
maantje tuurt schreef:
We hebben het op school over de 4 temperamenten gehad, een manier op hoe je naar mensen kan kijken. (je kan ze ook een beetje vergelijken met vuur, lucht water & aarde, maar het zegt niks over welk sterrenbeeld je heb)

We moesten onszelf dan indelen, en alles samen moest totaal 100% worden. Ik vond het best lastig, en het viel op dat de meeste mensen zichzelf heel anders indeelden dan de klas dat bij een persoon deed, omdat de meeste thuis wel anders zijn dan op school. zo had ik bijvoorbeeld mijzelf zo ingedeeld:

50 % Flegmatisch
25 % Cholerisch
20 % Melancholisch
5 % Sanquinisch

maar de klas had me zo ingedeeld:

60 % Cholerisch
30 % Sanquinisch
10 % Melancholisch

Ik ben benieuwd of jullie hier jezelf goed kunnen inschatten, en je in 100% kan verdelen

Ik ben:
50 % Cholerisch
30% Flegmatisch
15% Melancholisch
5% Sanquinisch
Oud 25-02-2003, 16:09
Morphia
Morphia is offline
60%

20%

10%

10%

Laatst gewijzigd op 25-02-2003 om 16:15.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 16:14
Muizzz
Muizzz is offline
20 % - Cholerisch; Je hebt een sterke ego, bent dominant, heb een sterke eigen wil, blijft lang boos, weinig flexibel, een doener.

10 % - Sanquinisch; Je bent bewegelijk, springt van de hak op de tak, bent creatief, ziet alles meestal zonnig in, kan goed asocieren, ook een doener.

40 % - Flegmatisch; Je hecht aan gewoontes, bent rustig, doet alles wel op jou manier, bent niet gauw uit het veld geslagen, je bent een denker.

30 % - Melancholisch; Je bent perfectionistisch, streng voor jezelf, bent af en toe wat somber, je bent een denker.

denk ik.
Oud 25-02-2003, 16:30
Ska-nne
Ska-nne is offline

70 %- Sanquinisch; Je bent bewegelijk, springt van de hak op de tak, bent creatief, ziet alles meestal zonnig in, kan goed asocieren, ook een doener.

5 % - Flegmatisch; Je hecht aan gewoontes, bent rustig, doet alles wel op jou manier, bent niet gauw uit het veld geslagen, je bent een denker.

5 % - Melancholisch; Je bent perfectionistisch, streng voor jezelf, bent af en toe wat somber, je bent een denker.
Oud 26-02-2003, 10:20
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Het hangt heel erg van de situatie af wat er moet gebeuren . . . maar gemiddeld genomen :

- Cholerisch
10%
- Sanquinisch
5%
- Flegmatisch
20%
- Melancholisch
65%
Oud 26-02-2003, 10:38
*Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline

Sterk ego; nee. Soms wel erg dominant met een sterke eigen wil. Blijf niet lang boos en ben nog wel behoorlijk flexibel dus 15%

Wel bewegelijk maar niet zon half ADHD-geval , de rest klopt allemaal wel goed dus 50%

Hier klopt alles wel van, maar onder rustig versta ik in dit geval een beetje bescheiden meisje, beschaafd, dat niet snel rare dingen uithaald, terwijl ik zelf wel eens buien heb waarin ik heel maf kan doen...30%

Ben niet snel overdreven somber, perfectionistisch soms, niet super streng voor mezelf..5% dus
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 10:55
Verwijderd
50 % Flegmatisch
10 % Cholerisch
30 % Melancholisch
10 % Sanquinisch
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 11:21
J-roen
J-roen is offline
40% flegmatisch
30% melancholisch
20% cholerisch
10% sanquinisch
Oud 26-02-2003, 14:05
LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
15 % - Cholerisch; Je hebt een sterke ego, bent dominant, heb een sterke eigen wil, blijft lang boos, weinig flexibel, een doener.

- k kan best dominant zijn, ik blijf idd erg lang boos, en dat is niet altijd in mijn voordeel. Flexibel ben ik wel, en ik weet lang niet altijd wat ik nou precies wil.

30 %- Sanquinisch; Je bent bewegelijk, springt van de hak op de tak, bent creatief, ziet alles meestal zonnig in, kan goed asocieren, ook een doener.

Ik herken me hierin als creatief. Ik spring in sommige buien van hak op de tak en ja, in diezelfde buien ben ik idd beweeglijk. Ik zie niet altijd alles zonnig in. En ik kan niet altijd goed dingen associeren, wat soms best lastig kan zijn.

20 % - Flegmatisch; Je hecht aan gewoontes, bent rustig, doet alles wel op jou manier, bent niet gauw uit het veld geslagen, je bent een denker.

Ik hou idd niet van grote veranderingen, die maken me vaak onrustig. Erg rustig ben ik niet. Ik doe alles idd op mij eigen manier, waar mijn omgeving niet altijd blij mee is. Ik ben ook best een vechter, dat heb ik wel gemerkt de afgelopen drie jaar waarin veel is gebeurd. Ik ben idd een denker.

35 % - Melancholisch; Je bent perfectionistisch, streng voor jezelf, bent af en toe wat somber, je bent een denker.

Perfectionistisch ben ik best wel, als het om mezelf gaat. Het maakt niet uit of een fotolijstje wel precies op de goede plek staat, wat mij eerder uitmaakt is wat ik zelf doe, vooral op school. Het moet altijd beter. Somber ben ik wel jahh, in bepaalde buien. Gelukkig heb ik de laatste tijd minder van deze buien dan vroeger.

Laatst gewijzigd op 26-02-2003 om 14:20.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 14:35
Miss Fat Booty
Miss Fat Booty is offline
-Sanquinisch - 40%
-Flegmatisch - 40%
-melancholisch - 10%
-cholerisch - 10%
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 14:44
mixtape
mixtape is offline
- Flegmatisch 45%
- Cholerisch 35%
- Melancholisch 10%
- Sanquinisch 10%
Oud 26-02-2003, 18:42
Slither
Slither is offline
33% Cholerisch, 33% Sanquinisch en 33% Melancholisch.

'k Vind het onderwerp té mager beschreven om een goede conclusie te trekken...
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 16:16
Verwijderd
100% Sanquinisch
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 16:29
Rhinus
Rhinus is offline
80% Flegmatisch
20% Melancholisch

Ja, van die eerste 2 klopt ook een hoop, maar ik ben echt geen doener. Dus.

Laatst gewijzigd op 27-02-2003 om 16:33.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 16:31
Verwijderd
15% - Cholerisch; Je hebt een sterke ego, bent dominant, heb een sterke eigen wil, blijft lang boos, weinig flexibel, een doener.

50% - Sanquinisch; Je bent bewegelijk, springt van de hak op de tak, bent creatief, ziet alles meestal zonnig in, kan goed asocieren, ook een doener.

5% - Flegmatisch; Je hecht aan gewoontes, bent rustig, doet alles wel op jou manier, bent niet gauw uit het veld geslagen, je bent een denker.

30% - Melancholisch; Je bent perfectionistisch, streng voor jezelf, bent af en toe wat somber, je bent een denker
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 16:36
Esmée
Esmée is offline
30% - Cholerisch; Je hebt een sterke ego, bent dominant, heb een sterke eigen wil, blijft lang boos, weinig flexibel, een doener.

50% - Sanquinisch; Je bent bewegelijk, springt van de hak op de tak, bent creatief, ziet alles meestal zonnig in, kan goed asocieren, ook een doener.

15% - Flegmatisch; Je hecht aan gewoontes, bent rustig, doet alles wel op jou manier, bent niet gauw uit het veld geslagen, je bent een denker.

5% - Melancholisch; Je bent perfectionistisch, streng voor jezelf, bent af en toe wat somber, je bent een denker
Oud 27-02-2003, 16:47
Not for Sale
Not for Sale is offline
70 % Flegmatisch . Jep. Alleen het 'hechten aan gewoonten'-deel niet.
20 % Melancholisch
10 % Sanquinisch. Ik heb sanquinische vlagen
0 % Cholerisch , that's just not me
Oud 27-02-2003, 16:47
Verwijderd

50 - 50 .. echt waar precies beschrijving van mij...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten