Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Mijn idee is dat mensen zichzelf belangerijk vinden , en niet dood willen omdat ze hun leven leuk vinden en er veel waarde aan hechten, nou sluit ik natuurlijk zelfmoord uit.
Ik denk zelf ook vrij veel na over de dood, maar ik vind het wel interresant. maar ook als er helemaal niks is zou ik er vrede mee hebben, ik ben niet bang voor de dood en ik zie wel wanneer het gebeurt. Maar ik denk dat het soms goed is om erover na te denken, alleen niet met het idee van shit straks ga ik nog een keer dood, en ik vind het zielig om in het idee te geloven van een hemel en een hel. Ik denk wel dat er iets is, mischien kunnen wij later als geesten over deze wereld lopen zonder dat we in contact kunnen komen met de levende wereld, dus gewoon eeuwig rondzweven, ach mischien zou ik dat wel gewoon willen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik denk er ook vaak over na, maar kom dan bij de cunclusie dat ik het niet weet.. dat wetenschappers het ook niet weten.. ik geloof niet niet in god, maar weet wel dat er meer tussen hemel en aarde is.. wie weet komen we terug, wie weet niet, het mooie is dat je het niet weet als je niet terug komt ![]() ![]() ik zou zeggen, wacht maar 60 jaartjes ![]() PZ |
![]() |
|
![]() |
De dood wacht ons allemaal. Het is bovendien onherroepelijk. Een beetje dood ben je net zo min als een beetje zwanger. Het ene moment doe je het nog gewoon, het andere moment is je lichaam er nog, maar er komt niets meer uit. En dan? Fascinerend natuurlijk. Wat is bewustzijn, wat is een ziel, wat is dood?
Wij mensen zijn de enige levensvormen die zich ervan bewust zijn dát we leven, en dus ook dát we doodgaan. Dieren hebben honger en eten, hebben dorst en drinken, etcetera, maar houden zich niet bezig met het waarom van het leven, en dus de dood. Wij hebben gewoon teveel hersencapaciteit, en het vermogen tot abstract denken is daar 99 % van.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Dat er leven is na de dood is op fantasie gebaseerd, maar dat er geen leven is ook er zijn geen bewijzen geleverd. Dus je kan denken wat je wil en je kan geloven wat je wil maar voor je zelf dood ben kan je het gewoon weg niet zeker weten, en dat is wel een feit. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je moet erover nadenken en het beredeneren om de angst weg te nemen. Bovendien is denken over de dood ook een stukje rouwverwerking voor nabestaanden. |
![]() |
|
![]() |
- Omdat het onbekend is
- Omdat de mens alles wil oplossen, overal een reden voor wil vinden. Er is altijd de vraag:waarom? - Omdat mensen zich eens zijn gaan afvragen hoe zij op de wereld zijn gekomen (dus eigenlijk voor-de-dood) en dan gaan ze vanzelf ook nadenken waar ze na de dood dan 'heengaan'. |
![]() |
|
![]() |
Ik vind het veel interessanter om te weten in wat voor bouwwerk oid mijn atomen zaten voor ik ik was of zullen zitten als ik dood ben
![]() Nadenken over de dood komt alleen voort uit het maar zeker weten van 1 ding: je gaat dood. Maar mensen accepteren oneindigheid of niets niet ![]() ![]() Toch is het zo... Geen hersenactiviteit meer dus ben je zelf niets meer... Klaar...
|
Nadenken over de dood is heel normaal vind ik.
Ik heb het afgelopen jaar 3 mensen verloren en ik ga binnenkort mn tante verliezen aan wederom kanker ![]() Dan ga je ook wel nadenken over de dood, wat jij ervan vind enzo. De dood is een afsluiting van je leven. Die afsluiting gaat tegenwoordig gepaard met een ernstige ziekte... Een afscheid van iemand nemen is altijd heel moelijk...maar ik hoop dat ik het de komende tijd niet meer mee hoef te maken want ik word het een beetje beu...dan gaat die weer dood...dan die weer...En allemaal aan kanker en allemaal nog zooo jong... ![]() Reast in Peace my loved ones!!
|
Mensen denken over zoveel na, dood is slecht een ander subject om over na te denken.
Dus wat je eigenlijk vraagt: Waar komt de behoefte vandaan om na te denken: En waar de behoefte vandaan komt om na te denken, omdat we op die manier overleven. K, EINDE DISCUSSIE. ANTWOORDE GEGEVEN SLUIT TOPIC MAAR |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Anouk en Danny #2 Little Phoebe | 264 | 23-07-2006 14:40 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |