Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2002, 20:15
*Norena*
*Norena* is offline
Citaat:
somebody special schreef:
Lieffie daar gaat aan gewerkt worden he, dat weet je.
Ik weet dat de band tussen je pa en jou niet goed zit en ik weet ook dat ie fout zit of heeft gezeten maar ooit zal het weer beter gaan tussen jullie.
Dit heft tijd nodig.
Als je je verleden verwerkt hebt zal dat ook weer goed komen!

Hou van je,
Michaela.

ik weet er helemaal niets meer van!!
Oud 04-02-2002, 20:29
Vos
Vos is offline
Totaal geen band..Hij geeft me bijna nooit aandacht, nooit gedaan ook..Zorgt ervoor dat ik me onzeker voel..Bah..Als hij zou vertrekken zal ik daar echt niet wakker van liggen..
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 21:43
juultje17
juultje17 is offline
pfff..ik heb een brief geschreven waarin ik vertel dat het me spijt van die eerste brief, dat ik nooit zo had mogen veroordelen... zal ik hem ook echt brengen...naar zijn werk? (want ik weet nie waar hij woont)
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 21:55
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
punkyfish schreef:
je praat geen onzin! sterkte!

Mjah sorry
Ennuh, thanx
Nu gaat het wel weer wat beter tussen ons, gelukkig.
Hij is nu rustiger geworden sinds de scheiding.
Valt eindelijk eens een beetje met hem te praten, voor zover ik dat doe...
Oud 05-02-2002, 06:25
juultje17
juultje17 is offline
He, wat vinden jullie...moet ik die brief nou wel of niet aan hem brengen....ik weet echt niet wat ik moet doen !
Ik ben zo bang, en eigenlijk wil ik geen contact denk ik....ik weet het gewoon echt niet meer
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 10:29
sublime
sublime is offline
Citaat:
punkyfish schreef:
verdien ik het wel dan om zo behandeld te worden door mijn bloedeigen vader?

imho ben jij kortzichtig en hard... spijt me zeer. jij weet toch ook niet hoe het er hier bij mij thuis aan toe gaat?

damnz... heb een hoop te zeggen maar ik zal het je besparen...

zeg maar wat je wilt hoor kan er wel tegen..
maar in dit geval was het dus bedoeld voor juultje en niet in het algemeen. want als ik haar verhaal lees, gaat ze bij haar vader alleen af op zn uiterlijk, en omdat hij haar een beetje tegenvalt en niet de ideale vader is wilde ze geen contact meer met m. dat vind ik nogal kortzichtig. als je zelfs bij je eigen vader niet verder kunt kijken dan de buitenkant, bij wie dan wel?
natuurlijk gaat het om de situatie waarin je verkeerd hoe je je vader beoordeeld. ik kan me voorstellen dat iemand die jarenlang in elkaar geslagen wordt door zn vader hem haat en das niet zo gek ook, maar wat ik begrijp uit het verhaal van juultje is dat ze alleen geen contact met m wil omdat ie stinkt en uiterlijk niet aan haar eisen voldoet. dát vind ik echt zielig.

hoop dat je in de gaten hebt dat dit voor mij dus niet in alle gevallen opgaat, maar dat iemand zn vader zo kan behandelen zonder goeie reden, dat steekt mij echt. daar kan ik absoluut niet bij.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 10:31
sublime
sublime is offline
Citaat:
juultje17 schreef:
He, wat vinden jullie...moet ik die brief nou wel of niet aan hem brengen....ik weet echt niet wat ik moet doen !
Ik ben zo bang, en eigenlijk wil ik geen contact denk ik....ik weet het gewoon echt niet meer
waarom wil je nou eigenlijk geen contact met je vader dan?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 17:29
juultje17
juultje17 is offline
Citaat:
sublime schreef:
maar in dit geval was het dus bedoeld voor juultje en niet in het algemeen. want als ik haar verhaal lees, gaat ze bij haar vader alleen af op zn uiterlijk, en omdat hij haar een beetje tegenvalt en niet de ideale vader is wilde ze geen contact meer met m. dat vind ik nogal kortzichtig. als je zelfs bij je eigen vader niet verder kunt kijken dan de buitenkant, bij wie dan wel?
natuurlijk gaat het om de situatie waarin je verkeerd hoe je je vader beoordeeld. ik kan me voorstellen dat iemand die jarenlang in elkaar geslagen wordt door zn vader hem haat en das niet zo gek ook, maar wat ik begrijp uit het verhaal van juultje is dat ze alleen geen contact met m wil omdat ie stinkt en uiterlijk niet aan haar eisen voldoet. dát vind ik echt zielig.

hoop dat je in de gaten hebt dat dit voor mij dus niet in alle gevallen opgaat, maar dat iemand zn vader zo kan behandelen zonder goeie reden, dat steekt mij echt. daar kan ik absoluut niet bij.

En DAT is dus helemaal niet waar !! het gaat me niet daar om alleen, verdomme....hij heeft jarenlang niks van zich laten horen. En hij kan gewoon geen vader zijn...misschien kan ie op kroeggebied erg aardig zijn, maar hij doet me pijn op de manier hoe hij doet...het gaat me verdomme niet alleen om het uiterlijk, terwijl dat me ook superveel pijn doet...

Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 17:30
juultje17
juultje17 is offline
Citaat:
sublime schreef:

ja, ik weet het echt niet meer, ik heb hem nog niet gebracht...
ik kan, durf en weet niks meer..ik ben bang...en ik weet het allemaal niet meer
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 17:42
sublime
sublime is offline
Citaat:
juultje17 schreef:
Citaat:
sublime schreef:

ja, ik weet het echt niet meer, ik heb hem nog niet gebracht...
ik kan, durf en weet niks meer..ik ben bang...en ik weet het allemaal niet meer

keej. als ik het goed begrijp heeft je vader jaren nix van zich laten hoor. dat is dus in principe wel een kut streek, maar nu wil hij dus wel contact. is het dan niet een beetje loos om nu dat contact te weigeren omdat hij al je al die tijd heeft laten zitten. ergens snap ik het wel, maar zou je hem dan niet beter willen leren kennen? misschien is ie wel heel anders dan jij nu denkt. ik zou echt deze kans niet laten schieten, op een gegeven moment zijn jullie waarschijnlijk zo uit elkaar gegroeid dat het helemaal niet meer mogelijk is. niet dat jullie elkaar nu waarschijnlijk goed kennen, maar ik denk dat je nu gewoon beter de mogelijkheid hebt de relatie met je vader te verbeteren dan wanneer je 30 bent.

ik zou het echt heel dom vinden als je nu geen contact met hem stopt, maar das mijn mening...

adieu peuple!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 20:47
juultje17
juultje17 is offline
Citaat:
sublime schreef:

keej. als ik het goed begrijp heeft je vader jaren nix van zich laten hoor. dat is dus in principe wel een kut streek, maar nu wil hij dus wel contact. is het dan niet een beetje loos om nu dat contact te weigeren omdat hij al je al die tijd heeft laten zitten. ergens snap ik het wel, maar zou je hem dan niet beter willen leren kennen? misschien is ie wel heel anders dan jij nu denkt. ik zou echt deze kans niet laten schieten, op een gegeven moment zijn jullie waarschijnlijk zo uit elkaar gegroeid dat het helemaal niet meer mogelijk is. niet dat jullie elkaar nu waarschijnlijk goed kennen, maar ik denk dat je nu gewoon beter de mogelijkheid hebt de relatie met je vader te verbeteren dan wanneer je 30 bent.

ik zou het echt heel dom vinden als je nu geen contact met hem stopt, maar das mijn mening...

adieu peuple!

hey thanks voor je mening. Maare..hij heeft nog niet eens de stap gezet me beter te leren kennen, dat was ik eigenlijk...en ja dan moet ik dat ook doorzetten, maar het lukt me niet. Ik stort gewoon letterlijk in als ik hem spreek/zie...maar ik denk dat je heel erg gelijk hebt

Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 21:13
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
sublime schreef:

is al goed, ben blij dat je het ff uit hebt gelegd... was nogal kwaad, maar nu begrijp ik wat je bedoelde... sorry
Oud 05-02-2002, 21:17
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
juultje17 schreef:

heb medelijden met je... sterkte iig...

misschien moet je hem iets vaker zien, als je hem iets van 3x hebt gezien ofzo, heb je al een beter beeld van hem. dan kun je denk ik beter oordelen of je verder nog contact met hem wilt of niet. njah, ik weet niet, heb hier geen ervaring mee, maar misschien dat je de 1e keer dingen over het hoofd hebt gezien ofzo...

ik weet het niet, sorry, misschien dat je hier iets aan hebt... sterkte!
Oud 05-02-2002, 21:22
juultje17
juultje17 is offline
ik heb em nu 2 keer gezien.....mja, dankje
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 21:25
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
juultje17 schreef:
ik heb em nu 2 keer gezien.....mja, dankje
mjah... sterkte!
Oud 06-02-2002, 11:22
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
juultje17 schreef:
hallo, ik had een vraagje aan jullie allemaal. Zouden jullie eens willen vertellen over jullie vader ? hoe je band met hem is enzo. Ik zal er heel erg veel aan hebben, en zal misschien later ook vertellen waarom ik dit graag zou weten.
Alvast heel erg bedankt, jullie zouden me enorm helpen !!

ik ken mn vader niet zo goed, ik zag hem ook ni zo veel en echt dikke vriendjes zijn we nooit geworden. ik ga soms wel ns met em weg (restaurant of de dierentuin) heel soms, en daar geniet ik echt van, maar vrienden zijn we niet.
een vriend van me vint zijn vader echt ne grave gast, en ik vond dat echt ZO raar toen hij dat zei. er zijn dus mensen die echt overeenkomen met hun ouders, dat heb ik niet zo, niet dat ik het mis, denkik
Oud 06-02-2002, 11:39
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
damaetas schreef:

er zijn dus mensen die echt overeenkomen met hun ouders, dat heb ik niet zo, niet dat ik het mis, denkik

ook nooit gehad (dat missen) toen je jonger was? of had je toen nog wel goed contact enzo? just curious
Oud 06-02-2002, 12:39
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
juultje17 schreef:
Oke, ik zal het nog eens proberen.
knip
ik denk wel dat je er goed aan gedaan hebt. je kan niet veranderen wat je denkt om anderen te sparen, gedachten en meningen komen gewoon bovendrijven. en dan is het ook niet goed dat je tgen je goesting met hem blijft omgaan, dat wil hij vast ook niet. het is natuurlijk een kutsituatie en je zit er mee, maar ik vind dat je het goed heb opgelost naar de omstandigheden (die ik wel niet helemaal ken, hoeft ook niet)
je bent zeker geen egoďstisch kind, gedachten zijn vrij van kritiek.

sterkte

*dame* (die met een auwe vinger zit te tippen )

Oud 06-02-2002, 12:51
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
punkyfish schreef:
ook nooit gehad (dat missen) toen je jonger was? of had je toen nog wel goed contact enzo? just curious

weetikni, toen ik jonger was had ik andere dingen aan mn hoofd, problemen genoeg. maar ik denk dat ik dacht dat dat normaal was, zo veel vrienden had ik niet en over ouders spraken we niet echt omdat zij allemaal bij mijn moeder in e klas hadden gezeten en ik wist dat ze haar gaaf vonden, en dan kon ik moeilijk zeggen dat ze me eigenlijk bijzonder weinig boeit. later (+/- 15jaar) toen er wel over werd gepraat was er weinig meer aan te doen, en demeeste mensen waar ik mee omging hadden ook ni zo'n beste band met hun ouders.
ik denk dat ik ze nbtje ben gaan negeren, onverschillig. ik haat het alleen dat ze zo lang gewacht hebben met scheiden, dat had me een hoop bespaard.

Oud 06-02-2002, 17:47
girl-next-door
girl-next-door is offline
De band met je vader...
Tja .. Ik heb geen pappie meer... Vorig jaar overleden. En niet eens aan een ziekte... gewoon hardstilstand. En ja.. heel moeilijk heb ik het er mee. Vooral als ik dit nu zo lees.. De band met mijn vader was niet altijd zo goed, vaak ruzie en we begrepen elkaar niet goed. Maarja zoals de uitdrukking luidt: ' je weet pas, of merkt pas hoezeer je iets mist, wanneer het er niet meer is..'
Oud 06-02-2002, 17:49
DarkCat
DarkCat is offline
Als kind had ik amper contact met hem. Hij zei amper gedag, duwde me opzij en sloeg me als ik in zijn ogen vervelend was. Vanaf ongeveer mijn 12e is hij me gaan zien als 'mens'. Ik werd geaccepteerd, hij verontschuldigde zich voor hoe hij altijd gedaan had. Regelmatig waren er nog ruzies waarbij hij zo nodig de grote boze man probeerde uit te hangen, maar helaas was ik toen al 13 cm langer dan hem (hij is 1.60). Langzaam veranderde hij in een zielig oud mannetje dat overdag slaapt en snachts piekerd. Gezien ik ook een nachtmens ben, hebben we vaak snachts goeie gesprekken onder het genot van een sigaretje (wij twee zijn de rokers hier in huis). Ook gingen we weleens samen naar de kroeg, maar inmiddels is dat te ver lopen voor hem (tis in dezelfde straat, maarja.. hopelijk gaan we binnekort nog een keertje).
Wat ik NIET van hem kan hebben is dat hij zich altijd naadloos voegt bij de mening van mijn moeder (die ik absoluut niet mag en niet vergeef om wat ze heeft gedaan), dat hij soms erg de aandacht loopt te trekken met zijn problemen en dat hij me af loopt te zeiken waar anderen bij zijn.
Wat ik wel aan hem waardeer is zijn liefde voor mij, hij heeft uiteindelijk toch aardig wat voor mij over gehad. We zijn soms toch wel elkaars steunpunt als mijn moeder weer eens iets kuts doet..

Mijn vader leeft waarschijnlijk niet zo lang meer, en daarom wil ik graag deze band met hem houden en desnoods versterken. Dat laatste wordt alleen heel moeilijk met die trut hier in huis..

Cat
Oud 06-02-2002, 18:58
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
DarkCat schreef:

Mijn vader leeft waarschijnlijk niet zo lang meer, en daarom wil ik graag deze band met hem houden en desnoods versterken. Dat laatste wordt alleen heel moeilijk met die trut hier in huis..

Cat

heel veel sterkte... kvind het wel uhm, hoe zeg je dat? 'positief' klinkt zo stom njah, je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel kvind het dus 'positief' (nou zeg ik het toch? vaagjes) dat hij zijn excuses heeft aangeboden enzo en dat ie niet meer slaat en je normaal (normaler?) behandeld enzo... sterkte!

hoezo kom ik niet goed uit mn woorden?
Oud 06-02-2002, 19:05
juultje17
juultje17 is offline
Citaat:
juultje17 schreef:
wat moet ik nou ?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 18:55
sublime
sublime is offline
Citaat:
juultje17 schreef:
Citaat:
sublime schreef:

adieu peuple!

hey thanks voor je mening. Maare..hij heeft nog niet eens de stap gezet me beter te leren kennen, dat was ik eigenlijk...en ja dan moet ik dat ook doorzetten, maar het lukt me niet. Ik stort gewoon letterlijk in als ik hem spreek/zie...maar ik denk dat je heel erg gelijk hebt

waarschijnlijk vind hij het net zo moeilijk om contact te zoeken als jij... misschien nog wel moeilijker omdat ik me goed voor kan stellen dat bij hem ook een boel schuldgevoelens zitten... ik denk echt dat je je twijfels op zij moet zetten... nooit geschoten is altijd mis....
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 18:57
sublime
sublime is offline
Citaat:
punkyfish schreef:
is al goed, ben blij dat je het ff uit hebt gelegd... was nogal kwaad, maar nu begrijp ik wat je bedoelde... sorry

you're forgiven
Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 18:36
juultje17
juultje17 is offline
Citaat:
sublime schreef:
waarschijnlijk vind hij het net zo moeilijk om contact te zoeken als jij... misschien nog wel moeilijker omdat ik me goed voor kan stellen dat bij hem ook een boel schuldgevoelens zitten... ik denk echt dat je je twijfels op zij moet zetten... nooit geschoten is altijd mis....

oke, ik ga die brief dus denk ik toch maar geven/sturen (bedenk nog wel hoe)
Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 20:51
vakje27
vakje27 is offline
mijn vader is inmiddels bijna een jaar overleden..
maar ik kon heel goed met hem overweg! hij behandelde mij (en mijn zus) als volwaardige mensen en was meer vriend dan vader :9
Uiteraard konden we dan ook voor alle problemen bij hem terecht, en het was altijd gezellig om thuis te komen op vrijdagmiddag, de muziek keihard aan (hij was enorm muziekfanaat) en gezellig het weekend vieren!
Jah, hij was echt een vriend voor me
Oud 09-02-2002, 21:11
*Legolas*
*Legolas* is offline
Ik heb een slechte relatie met mn vader.. Ik heb m vaak uitgescholden tot nu toe, heb m bijna een keer in elkaar geschupt toen ik hem heel erg tekeer hoorde gaan tegen mn moeder.. Niet dat ik zo'n bikkel ben, maar ik kon het nie meer aan! Heb me ingehouden en hem buitengezet.. Tegenwoordig scheld ik hem veel uit en hij mij. Vooral als hij weet dat ik het moeilijk heb dan gaat hij expres zittuh treiteren om me kapot te krijguh.. Normaal kan ik t hebbuh, maar nu ik probleempjes heb met een goede vriendin wordt het me soms te veel en spring ik uit mn vel.. Loop vaak gestrest bij hem in de buurt, echt nie kikke. Mn ma is wel super, is nu zeg maar mn pa+ma ineen. Daar heb ik veel steun aan. Bij ons is het zo dat mn pa niet de baas is in huis maar mn moeder. daardoor ben ik blij dat mn moeder aan onze kant (de kinderen) staat.. maar toch.. blijft je pa en is nie kikke..
Oud 09-02-2002, 22:50
kipfilet
kipfilet is offline
Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 9 was. Tot mijn 14e gingen mijn broer en ik om de veertien dagen een weekend naar onze vader toe. We woonden verder gewoon bij onze moeder. Mijn moeder is opnieuw getrouwd, kreeg een dochter (mijn 'zusje') en mijn vader is ook hertrouwd met een vrouw uit Oekraine. Eerder mochten we altijd heel veel bij hem, maar hij had weinig aandacht voor ons. Ik denk dat hij ons meer vervelend vond. Toen ik 14 was, hebben mijn broer en ik een brief geschreven naar mijn vader dat we het niet meer leuk vonden bij hem, zijn vrouw pikte hem in, zo voelde ik dat en zo voel ik het nog steeds. Mijn vader had wel geld om haar ouders over te laten vliegen naar Nederland, maar geen geld voor allimentatie. Ons contact is vanaf mijn 15e min of meer verbroken. Het initiatief kwam altijd van mijn broer en mij. Mijn vader belde ons nooit. Hij heeft mij nog gebeld voor mijn verjaardag toen ik 16 werd, maar dat was ook het laatste dat ik van hem heb gehoord (ben nu bijna 18). Ik vind mijn vader een dikke eikel. Hij heeft mij op de wereld gezet, dan zal hij ook voor me moeten zorgen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groetjes, fileetje.
Oud 10-02-2002, 13:25
juultje17
juultje17 is offline
Citaat:
kipfilet schreef:
Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 9 was. Tot mijn 14e gingen mijn broer en ik om de veertien dagen een weekend naar onze vader toe. We woonden verder gewoon bij onze moeder. Mijn moeder is opnieuw getrouwd, kreeg een dochter (mijn 'zusje') en mijn vader is ook hertrouwd met een vrouw uit Oekraine. Eerder mochten we altijd heel veel bij hem, maar hij had weinig aandacht voor ons. Ik denk dat hij ons meer vervelend vond. Toen ik 14 was, hebben mijn broer en ik een brief geschreven naar mijn vader dat we het niet meer leuk vonden bij hem, zijn vrouw pikte hem in, zo voelde ik dat en zo voel ik het nog steeds. Mijn vader had wel geld om haar ouders over te laten vliegen naar Nederland, maar geen geld voor allimentatie. Ons contact is vanaf mijn 15e min of meer verbroken. Het initiatief kwam altijd van mijn broer en mij. Mijn vader belde ons nooit. Hij heeft mij nog gebeld voor mijn verjaardag toen ik 16 werd, maar dat was ook het laatste dat ik van hem heb gehoord (ben nu bijna 18). Ik vind mijn vader een dikke eikel. Hij heeft mij op de wereld gezet, dan zal hij ook voor me moeten zorgen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groetjes, fileetje.
hey, ik herken me echt zoo erg in dat verhaal....behalve dan dat van het hertrouwen...de mijne niet.
Maar van niks laten horen op verjaardag (of zelfs op begravenissen) dat herken ik heel erg...ik snap je dus helemaal. Sterkte knuffel

Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 14:21
pia
pia is offline
mijn band met me vader is wel oke, ookal woont ie sinds ong.2 jaar niet meer echt thuis. hij zit namelijk in een soort kliniek voor oorlogsgetraumatiseerden(pffff, moeilijk woord) tja, en dat komt allemaal weer door me opa, maar goed, hij komt dus alleen maar het weekend thuis. vroeger (toen ie nog gewoon thuis woonde) was ie echt heel vaak snel kwaad enzo, maar sinds ie in die kliniek zit gaat het veel beter. alleen komt ie waarschijnlijk nooit meer echt thuiswonen omdat ie "rust"nodig heeft (whatever that means). ik heb ook het idee dat me ouders willen gaan scheiden, ze hebben nooit ruzie ofzo...maar ach, het maakt mijn niet zoveel uit, het is niet zo dat ie dan opeens uit me leven verdwijnt.
Oud 10-02-2002, 15:26
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
vakje27 schreef:
mijn vader is inmiddels bijna een jaar overleden..
maar ik kon heel goed met hem overweg! hij behandelde mij (en mijn zus) als volwaardige mensen en was meer vriend dan vader :9
Uiteraard konden we dan ook voor alle problemen bij hem terecht, en het was altijd gezellig om thuis te komen op vrijdagmiddag, de muziek keihard aan (hij was enorm muziekfanaat) en gezellig het weekend vieren!
Jah, hij was echt een vriend voor me

wil ik ook maar hij zal toch nooit veranderen
Oud 10-02-2002, 15:28
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
kipfilet schreef:
Ik vind mijn vader een dikke eikel. Hij heeft mij op de wereld gezet, dan zal hij ook voor me moeten zorgen.
zou ik ook zo kunnen zeggen... damnz. sterkte enzo
Oud 12-02-2002, 18:46
battlestar
battlestar is offline
kheb nooit een band met me vader gehad, hij was er (bijna) nooit voor me. Of ie was dronken, of ie was ziek, of ie was chagrijnig bladebla. Hij heeft me moeder veel pijngedaan, op geestelijk en lichamelijk front en dat is ook 1 van de factoren geweest dat ze nu niet meer leeft, denk ik.
Toen ik 7 was gingen mijn ouders scheiden, nja zeg maar: mijn moeder ging scheiden van mijn vader. Mijn vader bleef mijn moeder en mij lastig vallen en daar is mijn moeder aan onderdoorgegaan.
De laatste keer dat ik mijn vader zag is alweer een jaar of 3 geleden. (Mijn moeder was inmiddels al overleden). Toen kwam hij mij weer lastig vallen.
Het klinkt misschien stom, mara ik heb geen hekel aan hem. Hij is ziek, daar kan hij verder niets aan doen. Ik wil hem nooit meer zien, maar aan de andere kant wil ik wel weten hoe het met hem gaat. Het blijft mijn vader.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 19:02
Kleine A*
Kleine A* is offline
ik heb een slechte band met mn vader......
hij trekt mn zusje de hele tijd voor en me broer ook, dan heb ik iets op ze aan te merken en dan wordt hij boos enzo....
Hij schreeuwt dan meestal tegen me en schopt en slaat me enzo maar dat is dan zegt ie omdat ik brutaal ben terwijl ik voor mn rechten op kom, als hij ongelijk heeft en ik hem op zn fouten wijs dan scheld ie me uit enzo...vroeger durfde ik niet voor mezelf op te komen omdat ik veeel gepest ben enzo maar nu kom ik wel voor mezelf op en zet mezelf iets te arrogant op tegen me vader en ik heb gemiddeld wel elke dag ruzie met hem......altijd over stomme dingen en hij wil ALTIJD gelijk hebben, hij was leraar en is irritant eigenwijs zoals elke leraar is.....hij laat me niet uitpraten als we ruzie hebben en zegt altijd dat ik geen praatjes moet hebben en ik scheld em ook wel vaak uit voor klootzak opzo en ik zeg wel vaak dat ik hem haat maar het dringt blijkbaar niet tot em door dat ik liever heb dat hij me negeert want ik haat em echt! hij doet niks anders dan me irriteren, plagen en me leven verpesten.....me moeder durft meestal er niet tegen in te gaan maar dat vind ze vaak niet nodig omdat ze meestal niet weet waarover het gaat en wilt ook niet achteraf voor me opkomen maar verder heb ik met haar wel een goede relatie met me moeder, ze begrijpt me wat beter.....
Vanochtend hadden we ruzie over het feit dat me broer zn tanden wou poetsen op het moment dat ik net onder de douch wou gaan(ik had allang geen kleren meer aan) stonden ze te zeiken dat Xander eerst zn tanden mocht poetsen en dat ik niet moest zeiken en dat ik gister al gedoucht had
en dan kan ik me aankleden, wachten, te laat voor school komen want ik liep 5minuten achter op de planning, en dan zegt me vader: tis je eigen schuld! owja????nou hij kan de pot op met zn stomme praatjes!!!
ik vraag me altijd af waarom hij me zo haat! ik kan dr niet tegen dat ie me zusje zo voortrekt en haar dingen zie doen waarvoor ik een paar klappen en schoppen voor zou krijgen terwijl ik dan hoor: Iris, dat vindt ik niet goed, dat doe je niet nog eens!

ik kan wel janken dan en dat doe ik meestal ook maar niet waar hij bij is, hij snapt dat niet en zegt dat ik me niet moet aanstellen en dat ik naar een psychiator moet enzo.........
Hij snapt mij gewoon niet, hij ziet mij als een klein meisje van nog maar net 16 terwijl ik heel wat meer ben dan dat hij denkt

wat hij ook altijd doet is me vergelijken met me zusje! dan zegt ie van : nou neem maar een voorbeeld aan die lieve Iris! En hij zegt dan ook echt lieve, en snoepje, schatje, en al dat soort koosnaampjuhs! gewoon waar ik bij ben! ik zeg dan meestal iets wat ik dan op dat moment denk en meestal is dat niet zo goed, de laaste tijd zeg ik alleenmaar in ruzies wat ik denk en dat maakt het alleenmaar erger, maar toch snap ik niet dat ik het haat als hij zo doet!

Laast was me badn lek, vraag ik aardig aan hem offie em wil plakken, nou dat wou die niet nu maar de volgende dag wel voordat ik naar school ging(ik had eeste uur vrij)en dan vraag ik em 5minuten voordat de bel op school gaat(ik woon mar 5minuten fietsen van school af )en dan zegt ie nee.
Vraag ik aan hem offie een briefje wil schrijven wrom ik dan te laat zou komen want ik was van plan te lopen, nou dat wou die niet en vroeg ik offie me dan wou brengen.
Wordt ie boos, loopt tegen me te zeiken dat het allemaal mijn eigen schuld is en dat hij geen zin heeft om me band te plakken want dan krijgt ie vieze handen en hij zei zelfs dat hij geen tijd heeft 's ochtends(hij is allang met VUT ofzo en leest 's ochtends zn krantje en komt pas om half 12 in beweging)om me weg te brengen met de auto enzo......
Het doet me gewoon pijn, bijna alles wat hij zegt beledigt hij mij of sluit me buiten ofzo.......

ik zal blij zijn als het 4jaar verder is, dan ga ik met me beste vriendin bij maastricht op kamers wonen om daar hbo te volgen, dan ben ik eindelijk van em af..

af en toe vraag ik me af hoe ik me zou voelen als hij dood was, of als ik dood was en offie me dan zou missen(ik denk van niet)
ik denk niet dat ik hem zou missen.
me ouders gaan aanstaande vrijdag 2 weken naar egypte
Eindelijk rust
ik zal alleen me moeder missen.. me vader niet ik zal blij zijn en eindelijk ongestoort uit kunnen gaan, gewoon zonder het gezeik van me vader........
Oud 12-02-2002, 19:08
clubje
clubje is offline
Hallo Juultje,

Ik wil wel wat vertellen over m'n vader, alleen weet ik niet wat ik of jij eraan hebben

Ik heb geen band met m'n vader. De laatste jaren voor de scheiding met m'n moeder begon ik hem te haten. Ik had door dat hij een relatie had met een andere vrouw. Hij ging vaak op café en was 's avonds bijna nooit thuis toen m'n moeder laat uit werken was. M'n moeder zei vaak da'k vriendelijker moest zijn tegen hem maar ik kon dus niet verklaren tegenover m'n moeder waarom ik hem zo haatte
M'n vader was ook soms boos op me omdat ik zo lullig deed tegenover hem, maar als hij had geweten dat ik het wist...
Verder was hij nooit geďntereseerd in mij.

Na de scheiding ben ik nog soms naar hem toe geweest, zelfs enkele keren voor een week bij hem gebleven. Ik was gewoon onder de indruk van de gebeurtenissen. Geleidelijk aan ben ik gaan beseffen dat slechts m'n moeder om me geeft.
Nu laat hij soms blijken aan m'n broer dat hij wil dat ik weer contact zoek (of hij zend nare sms-jes en voicemailberichten).
Hij heeft ooit op m'n antwoordapparaat een liedje laten spelen waar de zanger de hele tijd zingt "niemand ooit zo hard gemist, als jouuu nu, als jouuuu nu". Het is echt naar als je zulke berichtjes krijgt van je vader..

Ik vind het echt pijnlijk zo m'n vader te moeten negeren. Nog pijnlijker is het als je leeftijdsgenoten kent die klootzakken zijn en het helemaal niet verdienen, maar die wel prachtige ouders hebben. Ik mis een vaderfiguur, ik mis NIET m'n vader, maar wel die figuur. Ook denk ik wel terug aan de goede momenten met hem, hij had zo'n leuke humor en een sociaal persoon, als ik dan denk aan de vakanties enzo...echt pijnlijk. Maar wat hij heeft gedaan, dat vergeef ik hem nooit.

Conclusie: ik heb geen band met m'n vader (alhoewel hij 500 meter verderop woont) maar er valt mee te leven, alhoewel ik het vaak moeilijk heb.

greetz
ps. sterkte
Oud 12-02-2002, 19:38
the_conquer
the_conquer is offline
ik heb geen vader meer :-(
Oud 12-02-2002, 19:47
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
clubje schreef:
Nog pijnlijker is het als je leeftijdsgenoten kent die klootzakken zijn en het helemaal niet verdienen, maar die wel prachtige ouders hebben. Ik mis een vaderfiguur, ik mis NIET m'n vader, maar wel die figuur.
i agree...
Oud 12-02-2002, 21:40
juultje17
juultje17 is offline
Citaat:
clubje schreef:
Hallo Juultje,

Ik wil wel wat vertellen over m'n vader, alleen weet ik niet wat ik of jij eraan hebben

Ik heb geen band met m'n vader. De laatste jaren voor de scheiding met m'n moeder begon ik hem te haten. Ik had door dat hij een relatie had met een andere vrouw. Hij ging vaak op café en was 's avonds bijna nooit thuis toen m'n moeder laat uit werken was. M'n moeder zei vaak da'k vriendelijker moest zijn tegen hem maar ik kon dus niet verklaren tegenover m'n moeder waarom ik hem zo haatte
M'n vader was ook soms boos op me omdat ik zo lullig deed tegenover hem, maar als hij had geweten dat ik het wist...
Verder was hij nooit geďntereseerd in mij.

Na de scheiding ben ik nog soms naar hem toe geweest, zelfs enkele keren voor een week bij hem gebleven. Ik was gewoon onder de indruk van de gebeurtenissen. Geleidelijk aan ben ik gaan beseffen dat slechts m'n moeder om me geeft.
Nu laat hij soms blijken aan m'n broer dat hij wil dat ik weer contact zoek (of hij zend nare sms-jes en voicemailberichten).
Hij heeft ooit op m'n antwoordapparaat een liedje laten spelen waar de zanger de hele tijd zingt "niemand ooit zo hard gemist, als jouuu nu, als jouuuu nu". Het is echt naar als je zulke berichtjes krijgt van je vader..

Ik vind het echt pijnlijk zo m'n vader te moeten negeren. Nog pijnlijker is het als je leeftijdsgenoten kent die klootzakken zijn en het helemaal niet verdienen, maar die wel prachtige ouders hebben. Ik mis een vaderfiguur, ik mis NIET m'n vader, maar wel die figuur. Ook denk ik wel terug aan de goede momenten met hem, hij had zo'n leuke humor en een sociaal persoon, als ik dan denk aan de vakanties enzo...echt pijnlijk. Maar wat hij heeft gedaan, dat vergeef ik hem nooit.

Conclusie: ik heb geen band met m'n vader (alhoewel hij 500 meter verderop woont) maar er valt mee te leven, alhoewel ik het vaak moeilijk heb.

greetz
ps. sterkte
Hey, jee man !! Wat moeilijk om daar achter te komen ...
Dat vind ik echt erg voor je.
Ik snap helemaal wat je bedoeld met de vader 'figuur' en niet de vader zelf. Zelf heb ik dat ook. Ik zou zoo graag een ideaal vader hebben...maarja...dat is maar dromen. En er zijn genoeg andere mensen die dat ook niet hebben....
Hey, heel veel sterkte...het zal wel erg moeilijk zijn !! Knuffel

Met citaat reageren
Oud 13-02-2002, 11:17
punkyfish
punkyfish is offline
reageren hier nou eigenlijk alleen maar mensen die niet zo'n goede band met hun vader hebben? aangezien ik volgens mij nog geen positieve dingen heb gelezen...
Oud 13-02-2002, 19:41
ESCO
ESCO is offline
Mijn vader heeft me in de steek gelaten van m'n geboorte alleen op m'n 12 de heb ik em 1 keer gezien.
Maar toen ik foto zag van 2 meisjes Nederlandse z'n dochters uit Alphen kon die tering op.
M'n vader is Mexicaan en woont daar, hij heeft me gemaakt in Mexico en net zo die twee dochters.
Waarschijnelijk nog wel meerdere want die mafkees kan ik toch niet vertrouwen.
En dan nog over me zeiken dat tie me niet verstaat.
Nou hij kan de tering krijgen die mafkees.
Maar jouw verhaal is wel anders dus probeer t gewoon als niet t niet lukt en dan heb je pech gehad maar je moet gewoon denken ik heb t geprobeerd.
Mijn fout is t niet als t niet klikt.
Oud 13-02-2002, 21:39
lateralis
lateralis is offline
Citaat:
punkyfish schreef:
reageren hier nou eigenlijk alleen maar mensen die niet zo'n goede band met hun vader hebben? aangezien ik volgens mij nog geen positieve dingen heb gelezen...

blijkbaar niet..

naja mijn band is ook niet zo geweldig... maar wtf heb ik eraan om alles uit te leggen.

hij heeft me vanochtend weer geslagen.. maarja zal wel mijn eigen schuld zijn... is het altijd volgens hun...

niet boeiend lama
Oud 13-02-2002, 22:36
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
lateralis schreef:

hij heeft me vanochtend weer geslagen.. maarja zal wel mijn eigen schuld zijn... is het altijd volgens hun...

kweet natuurlijk het verhaal niet enzo, maar als iemand je slaat, is dat zijn (haar) schuld, en niet de jouwe.
Oud 14-02-2002, 11:34
^Marije^
^Marije^ is offline
Mijn vader is vrij normaal/aardig/???, heb niet echt een hele speciale band met hem(tjee, wat klinkt dat stom zo).
Geen hele speciale man, kan nogal bot uit de hoek komen en heeft naar zn kinderen toe (dat ben ik! dat ben ik! / )totaal geen manieren. Denk aan opmerkingen als 'zet jij eens even koffie'. Terwijl er toch zat andere manieren zijn om op een vriendelijke manier te vragen of iemand een kopje koffie wil bereiden. Hij zit onder de plak bij mn moeder, heeft geen leuke familie (bloedverwanten) en heeft toch veel schik in het leven

Nou ja, als hij daar geneogen mee neemt...Ik niet iig, over een half jaar ben ik weg.
Oud 14-02-2002, 12:18
2 good 4 You
2 good 4 You is offline
ik heb geen goede band met mijn vader.weet ni hoe het komt maar ik kan hem gewoon niet verdragen
Oud 14-02-2002, 12:44
Verwijderd
Ik heb het al een aantal keer gepost in andere topics. Ik wil niet als een zeur overkomen, dus...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 21:21
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
2 good 4 You schreef:
ik heb geen goede band met mijn vader.weet ni hoe het komt maar ik kan hem gewoon niet verdragen
jij irriteert je aan alles wat hij doet, hij irriteert zich aan alles wat jij doet? dat is hier iig het geval
Oud 14-02-2002, 21:23
leintjuh
leintjuh is offline
ik zie mijn pa nooit meer en heb ook geen behoefte om hem op te zoeken
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 21:25
Kleine A*
Kleine A* is offline
Citaat:
punkyfish schreef:
jij irriteert je aan alles wat hij doet, hij irriteert zich aan alles wat jij doet? dat is hier iig het geval

bij mij ook maar hij is gewoon zo irritant, dan bemoeit hij zich met dingen waarvan hij absoluut geen verstand van heeft en dan wordt hij op een gegeven moment boos als je verteld hoe het nou echt zit......
Oud 14-02-2002, 21:37
Marc S
Marc S is offline
Ik heb een gespleten band met mijn vader.

Aan de ene kant kunnen we het erg goed vinden, we lijken ook in veel opzichten erg op elkaar (qua karakter, denken en dergelijke). Soms lijkt het zelfs alsof we elkaars gedachten kunnen lezen, wat soms erg leuk is en soms erg vervelend

Aan de andere kant zit er een ongelooflijk groot gat tussen ons beide. Ik heb hem in mijn leven verscheidene malen erg teleurgesteld (door dingen te jatten, diverse vernielingen, een web van leugens op te bouwen om tevergeefs alles te verbergen, enz, enz)...

Wat ik ook mis, is de standaard vader-zoon relatie. Ik ondernam eigenlijk nooit echt wat met hem, want bij alles wat hij samen met mij deed, verlangde hij altijd meer van me dan ik eigenlijk wilde :/

Bijvoorbeeld:
Lang geleden was ik een keer jarig. Ik weet niet, was toen een jaar of 8 geloof ik. Voor mijn verjaardag kreeg ik een skateboard. Ik vond het een best leuk cadeau, maar tegelijkertijd een beetje eng.

We gingen samen naar buiten en hij wou per se zien dat ik het leuk vind. Ik stapte dus voorzichtig op het board en rolde een beetje voor mij uit, met de gedachte "ik leer dit nog wel"...

Maar dat was hem niet genoeg. Ik moest per se sneller en langer vooruitbewegen. Gevolg was dat hij me forceerde en me min of meer dwong sneller te gaan en meer te 'durven'... "waarom ben je zo een schijterd?", kreeg ik vaak te horen...

Tja, dan vind je op een gegeven moment niets meer leuk

Aan de andere kant gaf hij me vroeger voor de lol rekensommetjes die ik tamelijk snel leerde. Ik kon op mijn 10e zonder moeite de pythagoras formule gebruiken, oppervlakte en inhoud van cirkel en bollen berekenen en zelfs al een beetje met hoeken werken (sinus, cosinus en tangens).

Toen ik rond diezelfde tijd een computer kreeg, programmeerde ik diezelfde dingen met BASIC op de computer en liet die programmatjes voor de grap aan hem zien. Op zulke momenten was hij wel trots op mij

Dus aan de ene kant zijn we verbonden qua denkwijze. Ik kan vandaag nog steeds discussies met hem houden over programmeerproblemen of wiskunde. Aan de andere kant zit er nog steeds een groot gat tussen ons op persoonlijk gebied.

Tja, best vaag eigenlijk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten