Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2003, 16:53
diamondvoodoo
diamondvoodoo is offline
Hallo ik heb ff een vraag over het slapen...
Ik heb sinds kort een vriendin maar me ouders en haar ouders vinden het nog niet goed dat we bij elkaar slapen, das ook wel logisch als je net met elkaar hebt, maar aan de ene kant snap ik het niet hoor. Wie zegt dat we het gelijk met elkaar doen... je slaapt toch ook om tegen elkaar aan te liggen kroelen beetje enz. Oke van het een komt het ander zegt me ma maar ik weet me wel te beheersen hoor. En als je overdag alleen bent kan het ook gebeuren hoor. Dus we mogen wel slapen bij elkaar maar dan niet bij elkaar/in een kamer...

Wat vinden jullie daarvan hoe reageren jullie ouders hierop en sinds wanneer mochten jullie echt bij elkaar in bed slapen.
Afgelopen weekend ook we lagen alleen maar in bed bij elkaar overdag beetje kroelen enz maar slapen mag dan niet....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2003, 17:06
Gothic
Gothic is offline
Meestal denken ouders dat het 's nachts eerder tot seks komt dan overdag... Boeiend. Dan ga je 's ochtends toch meteen naar haar toe? Wacht gewoon af tot het mag, zo'n ramp is het toch niet?

Ik mag het ook niet van mijn moeder... en zoveel jongeren, kwestie van accepteren en afwachten...
Oud 04-03-2003, 17:09
diamondvoodoo
diamondvoodoo is offline
Ik vind het ook niet erg hoor, dat zeker niet. IK ga helemaal niet uit naar sex ofzo maar vroeg het me gewoon af. Want vind het wel leuk als je gewoon tegen elkaar kan aanliggen enzo als je slaapt, ja toch...
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 17:20
Verwijderd
Ik heb altijd gewoon met jongens op 1 kamer mogen slapen, is nooit een probleem geweest en hebben mn ouders nooit moeilijk over gedaan..
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 17:27
Doopy
Doopy is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Ik heb altijd gewoon met jongens op 1 kamer mogen slapen, is nooit een probleem geweest en hebben mn ouders nooit moeilijk over gedaan..
was bij mij ook nooit een probleem thuis, wel een keer bij mijn (toen nog)vriendin, maar toen kwam haar moeder halverwege de nacht zeggen dat we toch maar bij elkaar moesten gaan liggen, maar dat lagen we inmiddels al
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 17:40
DXC
DXC is offline
Mijn ouders waren er niet erg op tegen.. Eerst moest het wel apart maar toen na 1,5 maand mocht het van mijn ouders wel op 1 kamer mocht het niet van zijn ouders
Toen we 3 maanden hadden mochten we op 1 kamer slapen..
Oud 04-03-2003, 17:55
Verwijderd
Ik heb nu bijna 2 maanden een vriend en hij mag hier wel slapen, maar dan moet ie in mijn bed en ik bij mn ma of bij mn zusje op de kamer.
En ach, aan de ene kant is het wel balen, want vind t gewoon fijn om naast hem wakker te worden, maar aan de andere kant weet ik zeker dat ik mijn nachtrust krijg en ik ga gewoon 's ochtends heel vroeg naar hem toe en dan slaap ik weer verder bij hem in bed...

Het komt wel goed
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 18:22
Amidala
Amidala is offline
Bij m'n afgelopen vriendje mocht hij na 5 maanden nog niet bij mij op de kamer slapen. Hij mocht hier wel blijven slapen, maar dan op de logeerkamer.
Bij hem thuis sliepen we wel gewoon bij elkaar, maar volgens mij was m'n moeder in de waan dat ik daar ook netjes op de logeerkamer sliep...
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
Meestal denken ouders dat het 's nachts eerder tot seks komt dan overdag... Boeiend. Dan ga je 's ochtends toch meteen naar haar toe? Wacht gewoon af tot het mag, zo'n ramp is het toch niet?

Ik mag het ook niet van mijn moeder... en zoveel jongeren, kwestie van accepteren en afwachten...

Ik mag het ook niet, met EEN vriendin van me, niet eens MIJN vriendin (heb ik ook niet, maar dat terzijde ). Maar ja, volgende x gebruiken we bovenstaande argument (ookal willen we alleen maar praten en voor de gezelligheid op 1 kamer...).
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 22:51
Thomas
Thomas is offline
Ach. Bij mij en mijn vriendin gaat het ook puur en alleen om het slapen. Als we seks willen hebben doen we dat toch wel, daar hebben we niet de hele nacht voor nodig.

Haar ouders willen dat niet begrijpen, maar dat zullen we dus moeten afwachten.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 09:30
sas_andrea
sas_andrea is offline
ik mag niet van mn vader bij mn vriend slapen, mn moeder heeft er geen moeite mee en zijn ouders ook niet. nou ja, een beetje dan omdat t niet van mn vader mag.
dus ik slaap eigenlijk nooit bij m. tenminste niet de hele nacht. vaak val ik in slaap tot een uurtje of 1 en ga ik maar weer naar huis. zo omslachtig allemaal. maar t mag wanneer ik 18 ben. nog ff 7 maanden geduld.

toen mn vader nog niet van mn vriend wist heb ik wel vaker bij m geslapen. gewoon gezegd dat ik bij een vriendin bleef slapen.
Oud 05-03-2003, 09:46
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
diamondvoodoo schreef:

Wat vinden jullie daarvan
Ik snap het wel van je ouders' kant;ze willen gewoon zoveel mogelijk voorkomen dat hun zoon/dochter ligt te rotzooien en denken dat op zo'n manier op te lossen. Maar ik snap ook wel dat jij niks liever wilt dan bij je vriendin slapen.

Citaat:
hoe reageren jullie ouders hierop
Het duurde bij ons ook maanden voordat ik bij hem mocht slapen. Nu zijn we anderhalf jaar samen, en als mijn vriend een keer bij mij zou slapen, moest hij waarschijnlijk nog steeds op een andere kamer liggen.

Citaat:
en sinds wanneer mochten jullie echt bij elkaar in bed slapen.
Na een paar maanden mocht ik bij hem slapen.

Citaat:
Afgelopen weekend ook we lagen alleen maar in bed bij elkaar overdag beetje kroelen enz maar slapen mag dan niet....
Geniet daar nou nog maar even van. Ga gewoon 's avonds lekker samen in bed liggen met wat te eten en te drinken, filmpje erbij en doe alsof je blijft slapen. Er zit niks anders op denk ik! En ach, dat slapen komt nog wel en is ook niet alles! (Denk aan ochtendhumeur..)
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 10:42
Verwijderd
Citaat:
diamondvoodoo schreef:
Wat vinden jullie daarvan?
ja ik vind het ook stom, maar kan het wel beetje begrijpen.
sinds wanneer mochten jullie echt bij elkaar in bed slapen.
toen we 19 maanden verkering hadden mocht het
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 11:41
Verwijderd
Ik snap dat nooit van ouders. Echt, ik kan het gewoon niet begrijpen. Gewoon omdat een jongen en een meisje samen bepalen wanneer ze nou wel of niet sex gaan hebben...en als ze het willen doen ze het net zo goed overdag, als slapen niet mag. Dat weten ouders ergens ook wel, maar toch doen ze moeilijk...soms lijkt het net alsof ze zo doen om te pesten ofzo.

Nou ja, je moet gewoon afwachten..het is misschien beter om eerst een tijdje wat met haar te hebben, voordat jullie bij elkaar gaan slapen. Anders komt het voor jullie ouders over alsof het toch nog elk moment uit kan gaan en dat jullie dan weer bij de volgende in bed duiken ofzo.. Maar ik vind dat ouders over zoiets niet moeilijk moeten doen als ze merken dat het echt serieus is en dat jullie anders ook wel sex hebben.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 11:55
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Maar ik vind dat ouders over zoiets niet moeilijk moeten doen als ze merken dat het echt serieus is en dat jullie anders ook wel sex hebben.
Ik denk dat ouders sneller inzien of een relatie 'serieus' is en wat word, dan de kinderen zelf die meer met hun gedachtes bij 'neuken' en 'seks' zitten, dan bij de serieuze relatie zelf.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Ik denk dat ouders sneller inzien of een relatie 'serieus' is en wat word, dan de kinderen zelf die meer met hun gedachtes bij 'neuken' en 'seks' zitten, dan bij de serieuze relatie zelf.
Nah m'n moeder kon zich nooit voorstellen dat ik naast iemand sliep zonder sex met 'm te hebben, maar het was wel echt waar!
Dus wie denkt er dan aan sex...juist ja...m'n moeder..
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 12:01
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Nah m'n moeder kon zich nooit voorstellen dat ik naast iemand sliep zonder sex met 'm te hebben, maar het was wel echt waar!
Dus wie denkt er dan aan sex...juist ja...m'n moeder..
Ik kan me over het algemeen niet voorstellen dat een puber jongen en een puber meisje naast elkaar slapen zonder een enkele gedachte in de trend van "God ik wou dat die me pakte en me helemaal kapot neukte."
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 12:07
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Ik kan me over het algemeen niet voorstellen dat een puber jongen en een puber meisje naast elkaar slapen zonder een enkele gedachte in de trend van "God ik wou dat die me pakte en me helemaal kapot neukte."

Iets denken is ook nog iets anders dan iets doen..

En soms wil de 1 wel en de ander niet, blabla
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 12:50
MUBA
MUBA is offline
Ik lag al bij mijn vriendin in bed nog voordat ze mijn vriendin was.
Oud 06-03-2003, 14:08
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Met mn ex waren er veel problemen. Mijn moeder had mij in het begin zo'n gezinspak condooms gegeven, 'voor het geval er wat zou gebeuren'. Dus op een gegeven moment hadden wij daar gebruik van gemaakt. Na een paar maanden bleef hij bij mij slapen, in het weekend zou ik naar hem toe gaan en ook blijven slapen (dat was met kerst). Maar toen hij naar huis was mocht ik opeens absoluut niet meer naar hem toe, helemaal niet. Ik pissig op ouders, vriendje pissig op ouders en mij (die had ook geen begrip voor mijn situatie ), ik pissig op vriendje en ouders. Uiteindelijk heb ik het uitgemaakt, en toen hadden mijn ouders het opeens allemaal niet zo bedoeld.. Jaja.. Wat bleek, ze hadden de condooms gevonden en volgens hun waren er wel erg veel uit en dat was ook weer niet de bedoeling.... Daarna is het weer aangegaan en toen hebben we afgesproken het een tijdje niet te doen, dat is niet gelukt en daarna deden we het stiekem

Met mijn huidige vriendje is het ook wel een beetje vreemd, want zijn ouders zijn er heel erg tegen (sex, en samenwonen voor het huwelijk enzo) en ze zijn bovendien gelovig. Ik had al een keer of zes in zijn bed geslapen en hij bij mij, toen zijn moeder tegen hem zei dat we toch maar apart moesten slapen.. Hij een beetje van ja-geknikt, maar ondertussen gewoon samen geslapen. We waren toen zelfs al een keer naar een hotel geweest! Zijn ouders doen nu net of we apart slapen, maar volgens mij weten ze dondersgoed dat we samen slapen! Mijn vader is er volgens mij ook nog steeds tegen (hij was degene die bij mn ex moeilijk deed, en mn moeder deed het woord voor hem zeg maar..) maar durft er nu nix van te zeggen. Hij heeft mn moeders steun niet meer iig!

Maargoed, beetje ingewikkelde situaties, maar het komt erop neer dat we gewoon samen slapen
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 14:10
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
En oja, ik vind dat ouders nogal naïef zijn als ze denken dat hun kinderen het niet doen als ze niet bij elkaar blijven slapen. Zoals hier ook al een paar keer gezegd, doen ze het toch wel als ze dat willen.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 14:19
Verwijderd
Bij m'n ex-vriend vroegen m'n ouders na een maand of twee of hij niet eens een keer moest blijven slapen, want dat had-ie nog nooit gedaan en het leek hun zo leuk voor ons maar goed, van zijn ouders mocht het toen nog absoluut niet, pas toen-ie 17 was (ja... vaag... 1 dag vóór z'n 17e was uit den boze, maar op z'n 17e verjaardag mocht ik wel blijven slapen) en toen vonden ze 't nog niet leuk.
Mijn ouders vinden dat 't mijn zaak is of ik sex heb en met wie, zolang alles maar veilig gebeurt en ik er gelukkig bij ben, de ouders van m'n vriend denken er net zo over, en bovendien was hij al eens bij mij blijven slapen voordat we samen waren en sliep-ie ook bij mij in de nacht dat het 'wat werd'...
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 14:29
poesiefox
poesiefox is offline
Als jullie samen slapen onder hun dak, terwijl ze zelf een kamer verder liggen, worden ze er iets te veel mee geconfronteerd dat hun lieve zoontje/dochtertje geen kind meer is. En je eigen kind associeer je niet graag met sex. Ik denk dat dat het is. Ze weten best dat je het doet, maar het live meemaken bij wijze van spreken, dat gaat te ver, daar voelen ze zich ongemakkelijk bij. Sex, bah. Als het om hun kind gaat.

Hypocriet, inderdaad. Het gaat vanzelf over. De ene ouder heeft er wat langer tijd voor nodig om eraan te wennen dan de ander. Maar blijf het wel ter discussie stellen, anders komt het niet van samen slapen voor het huwelijk!
Oud 06-03-2003, 14:30
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef:
Als jullie samen slapen onder hun dak, terwijl ze zelf een kamer verder liggen, worden ze er iets te veel mee geconfronteerd dat hun lieve zoontje/dochtertje geen kind meer is. En je eigen kind associeer je niet graag met sex. Ik denk dat dat het is. Ze weten best dat je het doet, maar het live meemaken bij wijze van spreken, dat gaat te ver, daar voelen ze zich ongemakkelijk bij. Sex, bah. Als het om hun kind gaat.
tuurlijk de meeste ouders huiveren net zo van het idee dat hun kinderen sex hebben, als de meeste jongeren huiveren van het idee dat hun ouders sex hebben
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 14:33
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
sarahbressers schreef:
tuurlijk de meeste ouders huiveren net zo van het idee dat hun kinderen sex hebben, als de meeste jongeren huiveren van het idee dat hun ouders sex hebben

Precies, dus als je ze hoort moet je gewoon keihard roepen dat het niet eerlijk is dat zij wel thuis mogen en jij niet.
Oud 06-03-2003, 17:29
sinsere
sinsere is offline
Ik mocht in het begin ook niet bij mn vriend slapen. Toen hadden we al een jaar iets ofzo. Mijn ouders en ook die van hem waren er op tegen.

Daarna hebben we een heel gesprek gehad, waarin ik allemaal onwijs zat te huilen enzo. Tot slot zeiden mijn ouders toen dat het mijn eigen keuze was en zijn ouders waren het er toen ook mee eens. Nu zijn ze er allemaal al helemaal aan gewend en slapen we al een jaar bij elkaar, zo om de twee weken

Gewoon een goed gesprek aangaan, lijkt mij t beste.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 17:40
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
MUBA schreef:
Ik lag al bij mijn vriendin in bed nog voordat ze mijn vriendin was.
ja, hier ook.
Oud 06-03-2003, 20:44
Ellun
Ellun is offline
Mijn vriend en ik hebben een jaar gewacht voordat we bij elkaar mochten slapen. En dan nog zei mijn moeder heel naief: slaap je op de logeerkamer of zo, ik dacht dat ze die niet hadden? GRRR nee mam, dan slaap ik dus gewoon bij hem op de kamer. zucht, ouders... maar nu is het volledig geaccepteerd, ik hoorde mijn moeder laatst zelfs tussen neus en lippen door zeggen dat zij en mijn vader altijd in één bed sliepen toen ze net zo oud waren als wij, dus dat valt weer mee.

Maar je bent dus niet de enige van wie de ouders eerst moeilijk doen, wacht maar af, als het eenmaal mag is het des te leuker...

Ik vind het trouwens net als jij ook belachelijk dat ouders meteen denken dat je seks gaat hebben, terwijl het alleen al zo fijn is als je gewoon tegen elkaar aan kan liggen, en samen kunt slapen.
Oud 07-03-2003, 15:48
Mo6
Mo6 is offline
hmmm ik begrijp de ouders opzich wel, ze hebben gewoon het beste met hun kinderen voor. wij vinden dat we al heel wat weten, maar onze ouders kijken daar natuurlijk heel anders tegenaan

ikke mocht na bijna 7 maanden met m'n vriendin slapen.
Oud 07-03-2003, 16:22
Verwijderd
Citaat:
diamondvoodoo schreef:
Wat vinden jullie daarvan hoe reageren jullie ouders hierop en sinds wanneer mochten jullie echt bij elkaar in bed slapen.
Toen we ongeveer 1,5 jaar hadden moest ik een keer bij iemand slapen want mn ouders gingen weg naar een feest ofzo... Alleen bij mn vriendinnen kon het niet (ik heb er maar twee) dus toen zei mn moeder: "Kun je niet bij Justin (=vriend) slapen?" Ik stomverbaasd natuurlijk, maar hartstikke blij. Voorwaarde was wel dat ik niet bij hem op de kamer sliep - wel gedaan natuurlijk, en ook eerlijk gezegd later. Mijn vader keek me wel heel boos aan, maar sindsdien mocht het. Ik heb er niks meer over gehoord.

Zo kan het dus ook. Gewoon volhouden en blijven zeuren, dan willen ze vanzelf een keer van je gezeur af zijn...
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 19:20
snowbaby
snowbaby is offline
Citaat:
diamondvoodoo schreef:
Hallo ik heb ff een vraag over het slapen...
Ik heb sinds kort een vriendin maar me ouders en haar ouders vinden het nog niet goed dat we bij elkaar slapen, das ook wel logisch als je net met elkaar hebt, maar aan de ene kant snap ik het niet hoor. Wie zegt dat we het gelijk met elkaar doen... je slaapt toch ook om tegen elkaar aan te liggen kroelen beetje enz. Oke van het een komt het ander zegt me ma maar ik weet me wel te beheersen hoor. En als je overdag alleen bent kan het ook gebeuren hoor. Dus we mogen wel slapen bij elkaar maar dan niet bij elkaar/in een kamer...

zelf vind ik dat ni erg ... maar tis natuurlijk te zien hoe oud ge zijt e ... ma ouders denken anders over sex , zelf slaap ik ookni me ne gast in bed maar ik weet ooka ls ik da zou doen dater da ni perse iets zou gebeure maja ouders denke sbiet van ze gaanbt doen en da sgelijk wa taboe voor under .. ma ik vin da gunder wel bij elkaar moogt slape maar ja , ouders
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 19:30
G.T.C.
G.T.C. is offline
ik had wel effe moeite met het taalgebruik van jou
Oud 07-03-2003, 19:48
coco
coco is offline
de eerste 3 drie x mocht hij niet bij mij slapen op 1 kamer daar gelukkig wel enja ouders denken alleen maar dat je het gelijk gaat doen terwijl je gewoon lekker warm bij elkaar wilt liggen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten