Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2003, 18:54
avantasia
avantasia is offline
Het klinkt een beetje raar maar het is wel zo. Volgens mij is de hell een plek op aarde. Als je met een zwaard in je hand sterft ga je naar het walhalla. Wat vinden jullie hiervan?
Advertentie
Oud 06-03-2003, 19:21
poesiefox
poesiefox is offline
We zijn met zijn allen allang in de hel. Wist je dat nog niet? Dit is de hel.
Oud 06-03-2003, 19:47
Crimson Death
Crimson Death is offline
Dit is behoorlijk de hel. Als je eeuwig brand, merk je het na een hele poos toch geeneens meer. Op aarde heb je niet alleen brand, je hebt emoties, nog veeeeel erger,
Oud 06-03-2003, 19:49
legatus
legatus is offline
De aarde is een versmelting van de hemel en de aarde, wij lijken te liggen op een grens tussen die twee.
Oud 06-03-2003, 20:02
vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Satan is een sukkel en ik geloof alleen in leuke dingen.
Oud 06-03-2003, 20:06
Verwijderd
ik geloof in mezelf. en satan is een hoertje
Oud 06-03-2003, 20:07
Verwijderd
nou geloof wat je geloven wil.. als jij wilt geloven dat het allemaal slechter word.. nou leef je uit
Oud 07-03-2003, 12:51
ssjpan
ssjpan is offline
Waarom zijn er dan ook leuke dingen, ik heb echt niet altijd het idee dat ik in een hel leef. Het lijkt me niet dat in de hel (voor zo ver dat bestaat) leuke gebeurtenissen voor komen.
Oud 07-03-2003, 13:39
avantasia
avantasia is offline
Live Afterdeath
Oud 07-03-2003, 15:05
poesiefox
poesiefox is offline
De hemel en de hel zijn allebei nog onbewoond. Dat komt pas op de dag des oordeels, als alle doden op zullen staan en de goeden van de kwaden gescheiden zullen worden. De goeden krijgen dan een plaats aan Gods rechterhand, de kwaden worden in de helleput gestort .Dat is het moment dat je echt dood gaat.

En al die doden dan? Die verkeren op dit moment in stasis, ook wel de kleine dood genoemd. Ze wachten op de dag des oordeels, maar ze liggen nog gewoon in hun graf.

Daarom mogen katholieken ook niet gecremeerd worden, want ze hebben hun lichaam nodig voor de dag des oordeels.
Oud 07-03-2003, 15:28
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef:
De hemel en de hel zijn allebei nog onbewoond. Dat komt pas op de dag des oordeels, als alle doden op zullen staan en de goeden van de kwaden gescheiden zullen worden. De goeden krijgen dan een plaats aan Gods rechterhand, de kwaden worden in de helleput gestort .Dat is het moment dat je echt dood gaat.

En al die doden dan? Die verkeren op dit moment in stasis, ook wel de kleine dood genoemd. Ze wachten op de dag des oordeels, maar ze liggen nog gewoon in hun graf.

Daarom mogen katholieken ook niet gecremeerd worden, want ze hebben hun lichaam nodig voor de dag des oordeels.
Anders ga je even de grootste onzin uitkwamen. eerst zeg je dat alle doden op gaan staan en dan zeg je dat ze is stasis zitten. en dat van die katholieken is al helemaal onzin want stel ik laat me cremeren dan ben ik dus niet dood volgens jou??
Oud 07-03-2003, 15:36
Hopla
Hopla is offline
Citaat:
ssjpan schreef:
Waarom zijn er dan ook leuke dingen, ik heb echt niet altijd het idee dat ik in een hel leef. Het lijkt me niet dat in de hel (voor zo ver dat bestaat) leuke gebeurtenissen voor komen.
ik geloof dat ook niet maar als er dan wel een hemel is waarom gebeuren er dan ook slechte dingen??
Oud 07-03-2003, 15:41
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
PIGLY PUFFER schreef:
Anders ga je even de grootste onzin uitkwamen. eerst zeg je dat alle doden op gaan staan en dan zeg je dat ze is stasis zitten. en dat van die katholieken is al helemaal onzin want stel ik laat me cremeren dan ben ik dus niet dood volgens jou??
Nu zijn de doden nog in een toestand van stasis. Op de dag des oordeels staan ze weer op uit hun graf, worden dan dus weer levend. Daar hebben ze hun lichaam bij nodig, en dus kun je je maar beter niet laten cremeren, anders heb je niks meer.

Hoe je eruit ziet op de dag des oordeels, daar zijn de meningen over verdeeld. Sommigen zeggen zoals je was op het moment van overlijden, anderen zoals je was in je beste tijd, anderen zien geraamtes. Kijk maar naar de schilderijen van Jeroen Bosch, zelf een priester overigens.

Alle misverstanden over hel en hemel schijnen te berusten op een vertaalfout van het grieks naar het latijn. Er is een website over, die wil ik wel even voor je opzoeken.

Je schrijft dat je katholiek bent, hoe actief en hoe schriftuurlijk onderlegd ben je? Wat weet je van de wordingsgeschiedenis van het katholicisme? Ga er eens wat over lezen, wordt je nog trots op je eigen geloof. De invloed van het katholicisme op de wording van onze samenleving in het verleden is enorm groot geweest.
Het is nog steeds het meest succesvolle en langst bestaande instituut/organisatie ter wereld.
Toegegeven, ze hebben hun tegenstanders rucksichtlos over de kling gejaagd, maar de kerk was tot de opkomst van de moderne staat zoals wij die kennen, het machtigste bolwerk dat ooit heeft bestaan.
Oud 07-03-2003, 19:36
avantasia
avantasia is offline
Who not believes in God, Praise Satan
Oud 07-03-2003, 19:39
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
avantasia schreef:
-gebrabbel-
Hou jij je nou maar bij het Nederlands, dat is al moeilijk genoeg.
Oud 07-03-2003, 22:36
ssjpan
ssjpan is offline
Citaat:
Hopla schreef:
ik geloof dat ook niet maar als er dan wel een hemel is waarom gebeuren er dan ook slechte dingen??
Omdat dit niet de hemel en ook niet de hel is er gebeuren dus goede en slechte dingen. Als er dan een hemel is gebeurenen daar alleen goede dingen en in de hel alleen slechte.
Oud 08-03-2003, 01:33
Gael
Gael is offline
Hemel, aarde, hel... als er echt iets is waar ik in zou geloven.. dan is het dit:

We leven in demensies, zo heb je lager ontwikkelde en steeds hogere. De laagste is het primitiefste, dat wordt dan vergeleken met de hel. De hemel is heelheid, je bent één met alles, voor zover je dat zelf wil. Je gaat steeds verder in deze demensies. De aarde is één van de demensies ertussen in. Als wij doodgaan, gaan we weer verder.

Naja.. believe what you want to believe.. volgens mij is het leven hier maar een fractie van wat "echt" leven inhoudt. Anders is het wel heel zielig, het leven kan wel leuk zijn hier! Maar er moet gewoon meer zijn.
Oud 08-03-2003, 01:46
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
Gael schreef:
Hemel, aarde, hel... als er echt iets is waar ik in zou geloven.. dan is het dit:

We leven in demensies, zo heb je lager ontwikkelde en steeds hogere. De laagste is het primitiefste, dat wordt dan vergeleken met de hel. De hemel is heelheid, je bent één met alles, voor zover je dat zelf wil. Je gaat steeds verder in deze demensies. De aarde is één van de demensies ertussen in. Als wij doodgaan, gaan we weer verder.

Naja.. believe what you want to believe.. volgens mij is het leven hier maar een fractie van wat "echt" leven inhoudt. Anders is het wel heel zielig, het leven kan wel leuk zijn hier! Maar er moet gewoon meer zijn.
'tis dimensie

Maarehm, waarom zou er meer moéten zijn? We zijn geboren om ons voort te planten, verder niets.
Als er geen bewijzen zijn voor andere oplossingen, gewoon de simpelste nemen. We zijn gewoon toevallig zo geëvolueert dat we zelfbesef en het vermogen tot onthouden hebben ontwikkeld tot een dusdanig niveau dat we (te)veel nadenken.
Oud 08-03-2003, 07:28
Isa
Isa is offline
Citaat:
poesiefox schreef:
Nu zijn de doden nog in een toestand van stasis. Op de dag des oordeels staan ze weer op uit hun graf, worden dan dus weer levend. Daar hebben ze hun lichaam bij nodig, en dus kun je je maar beter niet laten cremeren, anders heb je niks meer.
ten eerste, onze lichamen rotten ook weg. die verdwijnen ook wel. Ten tweede is god god niet als hij niet machtig genoeg is om iemands lichaam en geest uit het niks op te wekken.
Ten derde houd dit in dat alle Joden in de concentratiekampen, die onvrijwillig gecremeerd zijn, geen kans hebben om in de hemel te komen. hoe rechtvaardig.
Citaat:

Hoe je eruit ziet op de dag des oordeels, daar zijn de meningen over verdeeld. Sommigen zeggen zoals je was op het moment van overlijden, anderen zoals je was in je beste tijd, anderen zien geraamtes. Kijk maar naar de schilderijen van Jeroen Bosch, zelf een priester overigens.
Alle misverstanden over hel en hemel schijnen te berusten op een vertaalfout van het grieks naar het latijn. Er is een website over, die wil ik wel even voor je opzoeken.
Je schrijft dat je katholiek bent, hoe actief en hoe schriftuurlijk onderlegd ben je? Wat weet je van de wordingsgeschiedenis van het katholicisme? Ga er eens wat over lezen, wordt je nog trots op je eigen geloof. De invloed van het katholicisme op de wording van onze samenleving in het verleden is enorm groot geweest.
Het is nog steeds het meest succesvolle en langst bestaande instituut/organisatie ter wereld.
Toegegeven, ze hebben hun tegenstanders rucksichtlos over de kling gejaagd, maar de kerk was tot de opkomst van de moderne staat zoals wij die kennen, het machtigste bolwerk dat ooit heeft bestaan.
Iemand die gelovig is hoort niet trots te zijn op macht, maar op liefde en devotie.
P.S. waarom staat je priveberichtfunctie uit?
Oud 08-03-2003, 07:50
Crimson Death
Crimson Death is offline
Citaat:
avantasia schreef:
Who not believes in God, Praise Satan
DaNi FiLtH De GeXtE!
SaTaN RuLzZzZ!!!!!!!
PREES HEEL SETUUUUN!

SLIPKNOTPUBER
Oud 08-03-2003, 08:21
Verwijderd
ach hij is toch nie serieus
Oud 08-03-2003, 08:39
Crimson Death
Crimson Death is offline
Citaat:
******** schreef:
ach hij is toch nie serieus
Ik ook niet *duh*
Oud 08-03-2003, 09:10
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
SLIPKNOTPUBER
Oud 08-03-2003, 09:27
avantasia
avantasia is offline
Citaat:
Blueeyez03 schreef:
SLIPKNOTPUBER
Ze probeert gewoon alles van mij af te kraken. Maar ja...
Zij heeft maaientanden en jongenshaar. Ik heb alleen jongenshaar.
Oud 08-03-2003, 09:40
~Third Day~
~Third Day~ is offline
Citaat:
poesiefox schreef:
Dit slaat echt nergens op!
In de Bijbel staat dat op de dag "des oordeels" iedereen terug zal keren, hoe dan ook, lichaam en ziel zullen bij elkaar zijn. Dus dat je je beter niet kunt laten cremeren is meer een gedachte dat je lichaam dan weg is. Verdronken, verdwenen, gecremeerde lichamen zullen op de dag "des oordeels" ook verenigd worden met hun ziel!
Oud 08-03-2003, 09:41
~Third Day~
~Third Day~ is offline
Praise Jesus!
Oud 08-03-2003, 11:56
FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
Hopla schreef:
we zitten nu toch niet in de hemel?
Citaat:
Praise Jesus!
AAAAAAMEN!
Oud 08-03-2003, 16:17
avantasia
avantasia is offline
Nu we het toch over de bijbel hebben kijk maar eens in de volgende hoofdstukken, dan zul je zien wat een onzin er allemaal in het grote toverboek staat:
Leviticus 21
Openbaringen 13
Oud 08-03-2003, 16:57
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
ten eerste, onze lichamen rotten ook weg. die verdwijnen ook wel. Ten tweede is god god niet als hij niet machtig genoeg is om iemands lichaam en geest uit het niks op te wekken.
Ten derde houd dit in dat alle Joden in de concentratiekampen, die onvrijwillig gecremeerd zijn, geen kans hebben om in de hemel te komen. hoe rechtvaardig.

Iemand die gelovig is hoort niet trots te zijn op macht, maar op liefde en devotie.
P.S. waarom staat je priveberichtfunctie uit?
Van het lichaam blijven de botten het langst geconserveerd. We vinden niet voor niets nog steeds dinosaurusbotten. Zacht weefsel, inderdaad, verrot. Maar Lucy, de oudste gevonden mensachtige, is aan de vergetelheid ontsnapt doordat haar skelet na miljoenen jaren werd teruggevonden.

Men is het er ook niet over eens hoe dat nou precies zit met die wederopstanding, maar de knekelhuis aanhangers hadden een sterk argument.

Verder moet je wat ik schrijf niet opvatten als zijnde mijn overtuiging. Ik gebruik welk de IS-vorm, maar dat is meer voor het gemak. Ik beschrijf slechts wat de katholieke dogma voorstaat.

Voor wat betreft de macht van de kerk: daar ben ik niet trots op ofzo. Ik constateer enkel een feit. De toenemende corrumpering die met die macht gepaard ging was een van de oorzaken van de reformatie. De katholieke kerk was schathemeltje rijk, er waren een tijd lang zelfs twee pausen, ook een in Avignon, en de dogmatische discussies waren zo heftig dat ze de kerk in tweeen scheurden. Neem bijvoorbeeld de Dominicanen, die vonden dat Jezus geen bezit had, en dat de kerk dat ook niet zou mogen.

Vergeet niet dat een carriere in de kerk in die tijd voor slimme jongens uit de niet adellijke klasse de enige mogelijkheid was om wat te bereiken in de wereld. De adel was al rijk en machtig van geboorte. Ik denk dat veel kerkvorsten zelf niet al te veel ophadden met liefde, devotie en bescheidenheid. Het was een carriere, en wel degelijk een intellectuele uitdaging. In kloosters waren boeken, was kennis. Er was een hele theorievorming aan de gang, met juridische spitsvondigheden, en wetenschappelijke discours, en eens in de zoveel tijd een Concilie, waar heftig gediscussieerd werd en waar theologische vraagstukken en ruzies beslecht werden.

Daar ben ik wel trots op, in de verder duistere middeleeuwen, ruim voor de opkomst van de natuurwetenschappen werd binnen de kerk druk gefilosofeerd en wetenschappelijk gediscussieerd. Oude werken en kennis uit de griekse en romeinse beschaving werd bnnen de muren van de kloosters bewaard voor het nageslacht. In die kloosters waren veel individuele eenvoudige monniken die zich juist intensief bezig hielden met het volgen van Christus' voorbeeld. Maar omdat die geen macht nastreefden, hoorde je daar weinig van.

Over de joden: dat zou inderdaad onrechtvaardig zijn. Ook mensen die in een brand tot as waren vergaan zouden op die manier niet tot opstanding kunnen komen. Ik weet niet wat de dogmatiek daar voor achterdeurtje aan geeft.

Zoals gezegd, ik geloof het zelf niet, maar ik vind het wel interessant.

Mijn prive functie staat uit omdat ik een openbare discussie wel zo prettig vind. Niets van wat ik zeg kan het daglicht niet verdragen, iedereen mag op mij reageren. Graag zelfs.

Laatst gewijzigd op 08-03-2003 om 16:59.
Oud 08-03-2003, 16:58
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef:

ik ben niet gelovig.. maar ik wou alelen ff zeggen dat je verhaal niet klopt... en niemand weet wat er gebeurd als je dood bent.. dus waarom zou dit verhala waar moeten zijn?..

de bijbel is ook maar een paar milleniums terug geschreven door een roald dahl van die tijd.. lmfd
Oud 08-03-2003, 17:01
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
PIGLY PUFFER schreef:
ik ben niet gelovig.. maar ik wou alelen ff zeggen dat je verhaal niet klopt... en niemand weet wat er gebeurd als je dood bent.. dus waarom zou dit verhala waar moeten zijn?..

de bijbel is ook maar een paar milleniums terug geschreven door een roald dahl van die tijd.. lmfd

Het is ook maar een theorie. Ik zeg niet dat ik deze ook onderschrijf.

Wat betekent lmdf?
Oud 08-03-2003, 17:05
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef:
Het is ook maar een theorie. Ik zeg niet dat ik deze ook onderschrijf.

Wat betekent lmdf?
ok

lmfd= lijkt me fucking duidelijk

btw; die theorie met die dimensies lijkt me het meest waarschijnlijke maar het is maar waar je in gelooft.
Oud 08-03-2003, 17:10
poesiefox
poesiefox is offline
Dat is nou het enige voordeel aan doodgaan: dan weet je het eindelijk.
Oud 08-03-2003, 17:20
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef:
Dat is nou het enige voordeel aan doodgaan: dan weet je het eindelijk.
Oud 08-03-2003, 18:34
miloco
miloco is offline
Citaat:
Gael schreef:

precies!!! helemaal mee eens!
je hebt heel veel levens, misschien over de 100, tot je je uiteindelijke doel bereikt hebt. volledige zuiverheid.
je steigt dus steeds in die lagen, wat jij zegt.
Oud 08-03-2003, 21:14
123456me
123456me is offline
ik geloof niet dat er iets als satan bestaat of iets als god
ik geloof wel in iets
maar ik denk dat alles goed en slecht is, alle plaatsen alle dingen
je moet alleen evenwicht hebben..
te veel of te weinig van iets is slecht
alles in evenwicht..
denk ik e
Oud 11-03-2003, 11:42
urbanprotocol
urbanprotocol is offline
Ik vind het wel jammer dat die tijd met zwaarden voorbij is.
Was ik maar met zwaard in de hand op een oorlog ergens rond de middeleeuwen of eerder gestorven leek me wel cool.
Oud worden is niks aan !!!!!!!
Ik heb er geen geloof achter dat je dna in de hemel ofzo komt
maar het is wel een mooie einde.

who lifes by the sword
die's by the sword
Oud 11-03-2003, 12:31
avantasia
avantasia is offline
De tijd met de zwaarden is toch nog niet voorbij.....
Oud 11-03-2003, 13:06
sy'rai
sy'rai is offline
gefeliciteerd
Oud 11-03-2003, 14:40
Verwijderd
Ik niet.

Fijn he
Oud 11-03-2003, 14:48
Crimson Death
Crimson Death is offline
Citaat:
avantasia schreef op 08-03-2003 @ 10:27:
Ze probeert gewoon alles van mij af te kraken. Maar ja...
Zij heeft maaientanden en jongenshaar. Ik heb alleen jongenshaar.
Uit wraak neem ik verkering met haar
Oud 11-03-2003, 14:49
Crimson Death
Crimson Death is offline
Citaat:
Gael schreef op 08-03-2003 @ 02:33:

Wow, als er sex en bier is, ben ik daar!
Oud 11-03-2003, 19:18
mystic girl
mystic girl is offline
Citaat:
Bertine schreef op 08-03-2003 @ 10:41:
Praise Jesus!
heej bertine is back praise bertine ,

ff ontopic; k geloof niet zo in satan, k denk toch dat dit iets is wat men maakt, ik weet niet zo goed hoe k het moet zeggen, als je er maar zelf hard genoeg in gelooft maak je je eigen waarheid
Oud 11-03-2003, 19:53
Verwijderd
Citaat:
urbanprotocol schreef op 11-03-2003 @ 12:42:
Ik vind het wel jammer dat die tijd met zwaarden voorbij is.
Was ik maar met zwaard in de hand op een oorlog ergens rond de middeleeuwen of eerder gestorven leek me wel cool.
Oud worden is niks aan !!!!!!!
Ik heb er geen geloof achter dat je dna in de hemel ofzo komt
maar het is wel een mooie einde.

who lifes by the sword
die's by the sword
Oh god, leer Engels! 'lives'. 'dies'.

En als het zo leuk is om door een zwaard te sterven - ik zou zeggen, werp je er in één. Deed Saul ook. Je moet hem vragen of het aan te bevelen is tho...
Oud 11-03-2003, 21:43
barkrukkie
barkrukkie is offline
Offtopic:

Citaat:
Morgan schreef op 11-03-2003 @ 20:53:
Oh god, leer Engels! 'lives'. 'dies'.

En als het zo leuk is om door een zwaard te sterven - ik zou zeggen, werp je er in één. Deed Saul ook. Je moet hem vragen of het aan te bevelen is tho...
en Dido van Carthago ook

Oud 11-03-2003, 22:43
sneakie
sneakie is offline
ik geloof zelf helemaal niet die shit wat de kerk allemaal verteld, ze liggen wel te zeiken dat iedereen gelijk is, maar hun kerken zijn wel helemaal bezaaid met goud terwijl ze daar een heleboel arme mensen mee kunnen redden maar daar denken ze niet aan. ik geloof zeker maar niet in de kerk. waarom zou god alleen maar in de kerk zijn? slaat nergens op vind ik. de kerk houd je gewoon een spiegel voor.
Oud 11-03-2003, 23:07
Verwijderd
*fronst* Vreemd dat mensen met slechte argumenten om tégen de kerk te zijn, me net zo irriteren als mensen met slechte argumenten vóór. Ik zou toch blij moeten zijn met mensen die aan mijn kant staan :\
Oud 12-03-2003, 06:56
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
avantasia schreef op 06-03-2003 @ 19:54:
Het klinkt een beetje raar maar het is wel zo. Volgens mij is de hell een plek op aarde. Als je met een zwaard in je hand sterft ga je naar het walhalla. Wat vinden jullie hiervan?
volgens mij neem je van meerdere religies wat stukjes en plak je dat in elkaar tot een persoonlijke overtuiging...
Oud 12-03-2003, 18:14
dead-girl13
dead-girl13 is offline
ik geloof ook in satan
Oud 12-03-2003, 18:32
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
barkrukkie schreef op 12-03-2003 @ 07:56:
volgens mij neem je van meerdere religies wat stukjes en plak je dat in elkaar tot een persoonlijke overtuiging...

Dat is nou new age. Mundus vult decipit!

Regels voor berichten