Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2003, 14:24
SexyLady
SexyLady is offline
Volgend jaar ga ik naar de 4e klas HAVO en dus zit ik dan in de 2e fase
Ik moet ook dit jaar een profiel kiezen en waarschijnlijk word dat C/M. Alleen we moeten ook nog een vak erbij kiezen en ik heb dus geen idee
Welk vak heb JIJ als bijvak en waarom??
En welk vak is echt mega dom om te kiezen omdat je daar in de toekomst toch nix mee kunt?
Ik heb geen idee wat ik nog wil worden dus maakt niet uit welk vak je aan- of afraad

Thank you...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2003, 14:29
sportbabe
sportbabe is offline
ik heb N&G met geschiedenis, is een leuke afwisseling en zeker aan te raden. Maar ik weet neit wat jouw verplichte vakken zijn? ckv is altijd wel leuk. Maar met bio zou ik ff uitkijken, omdat er bij ons nog wel es scheikunde tussenzit.. (en biologie2 raden ze al helemaal af zonder sk en na) Je kan natuurlijk wiskunde B dr bij kiezen... Maar dat doe je pas als er echt geen andere vakken meer zijn.
Verder: Economie; heb je later zeker wat aan. (ckv niet, tenzij je conservatorium gaat doen na school) Of AK, lekker makkelijk..
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 14:43
SexyLady
SexyLady is offline
Economie hebben we alleen in de 2e gehad volgens mij was best wel leuk vak en veel meiden uit mn klas kiezen Bio als bijvak heeft dat enige voordelen..??
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 14:46
Verwijderd
ik doe E&M met M&O dr bij doen..

M&O is dat mega-domme vak, neit in de toekomst als je een eigen bedrijf wil beginnen. verder wel.. maar het is gewoon een KUTVAK

toen ik hte koos wist ik neit echt waar het over ging en vond ik het wel makkelijk, slechte keus.. Het is 2 jaar hetzelfde, ik vind het echt knap dat ze die boeken volkrijgen. Het enige wat je krijgt zijn balansen, resultatenrekeningen en hoe ene bedrijf van binnen werkt.. Verder helemaal niks.. Terwijl je met economie precies hetzelfde krijgt alleen je gaat er veel minder diep op in.

verder is AK idd heel makkelijk.. nauwelijks ler4en en al helemaal neiy opletten en nog sta ik nu ruim een 7 gemiddeld... Het examen dat je drvoor gaat krijgen gaat ook heel makkelijk zijn. En een goed cijfer staat natuurlijk altijd leuk op je lijst.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 15:30
sportbabe
sportbabe is offline
Bio is idd wel leuk, maar je moet je niet in de moeilijkheid vergissen. Tis namelijk heel erg veel, en de genetica is pittig. Bio1 is misschien voor een jaar wel leuk, maar je hebt er vrij weinig aan als je geen Natuur profiel hebt. Tis trouwens wel handig als je psychologie wilt gaan doen, maar (dier)geneeskunde enzo moet je allemaal natuurkunde voor hebben. Verpleegkunde kan volgens mij wel nog, maar dat weet ik niet zeker, zou je ff na moeten vragen.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 16:17
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
Ik heb zelf bio bij m'n CM genomen. Het is niet makkelijk, maar het vergrootte het aantal mogelijke vervolgopleidingen heel erg.

Doe trouwens vwo, maar dit geldt ook op de Havo.
Ik doe ook nog economie-1, maar daar heb ik niks aan. En het doet er voor jou niet toe aangezien eco op de havo in het profiel zit bij CM.
Oud 12-03-2003, 16:26
FireCracker
FireCracker is offline
ik heb c&m met aardrijkskunde, omdat ik de rest eigenlijk gewoon nog stommer vond.. maar ak heb je volgens mij altijd wel iets aan, een beetje wereldkennis is nooit weg.
en het is trouwens erg makkelijk
Oud 12-03-2003, 16:28
@Moon
@Moon is offline
Neem eco ofsow. Toch best nuttig. Kijk gewoon wat je leuk vindt, maar ga geen filosofie nemen osfow. Schijnt verschrikkelijk te zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 16:33
Tijgertjuh17
Tijgertjuh17 is offline
ik heb ook C&M met aardrijkskunde, maar ik kan nou niet zeggen dat het een makkelijk vak is Je moet er van houden laat ik het zo zeggen
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 17:50
Verwijderd
owja economie2 dr ook bij nemen kan ookwel.. het is wel iets zwaarder maar met eco1 heb je 2 uur les per week en met eco2 4 uur per week. je hebt dus veel meer tij dom eraan te besteden zodat je geen/nauwelijks huiswerk hebt
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 17:55
dummiedegum
dummiedegum is offline
ik heb c&m met ak en m&o.

ak is hier best moeilijk, maar wij hebben een boek wat de leraren ak een paar jaar geleden zelf gemaakt hebben.

m&o is best boring aan het worden ja! al die balansen *zucht*

uhm ik weet niet wat je als ckv3 vak hebt gekozen/wil kiezen?
ik heb muziek, als je dat ook wilt kun je bijv. beeldende vorming kiezen voor het vrije deel, lekker makkelijk!

groetjes dummie
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 18:41
Veenbes
Veenbes is offline
Heb c&m met Latijn en economie 1, bevalt goed. Economie vind ik niet direct interessant, maar heb ik gekozen ter afwisseling van de talen.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 18:58
Verwijderd
ik heb de rest van 't topic op je eerste replies na niet doorgelezen.. maar ik zou denk ik economie 1 of 1,2 kiezen. Je vind het leuk en het lijkt mij een handig vak voor later ongeacht of je iets in de richting economie gaat studeren of niet. Want wat ik er van gehoord heb leer je dingen die iedereen nodig hebt.. (ik heb het btw nog niet, dus ik kan er verder ook niks zinnigs over zeggen)

biologie1, lijkt mij persoonlijk niet echt nuttig als je geen na/sk/wib volgt.. en kies het vooral niet omdat zoveel klasgenoten het doen!

Bedenk welke richting je later op wilt, of wat voor vakken je altijd leuk vind/vond.. ikzelf heb werkelijk een overschot aan vakken die ik graag wil doen! (en 't wordt n&g met la,fa2 en als het met 't rooster een beetje uitkomt ook zeker weten ec1)
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 21:03
lucy48
lucy48 is offline
Ik zou inderdaad (zoals hierboven al gezegd) voor ec kiezen, maar bio1 is volgens mij ook wel leuk en handig om ook als c&m'er wat van de biologie af te weten volgens mij duurt bio1 ook maar 1 jaar, in ieder geval op het vwo, dus dat is wel makkelijk, heb je het in de vijfde wat rustiger
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 21:06
Sirenie
Sirenie is offline
cm met grieks, latijn en bio.
Biologie is vooral handig als je de verzorgende kant op wil.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 22:49
Balance
Balance is offline
ik had c&m met ec1, wia12 en ma2
ec1 is erg handig, vergroot het aantal mogelijke vervolgopleidingen, maar op de havo heb je dat dacht ik al standaard? (heb het overigens laten vallen, maar das om een andere reden)
wia12 is ook wel handig en op de havo schijnt het niet zo moeilijk te zijn, tenzij je echt slecht bent in wiskunde
ma2 is gewoon goed voor je algemene ontwikkeling, maar vergroot geen mogelijkheden ofzo. is overigens wel heel erg leuk (vind ik dan)
Oud 15-03-2003, 23:53
Verwijderd
ik had M&O (lol,twee keer gezakt)
Heb het nu weer (m.a.w: accounting) en heb toch wel wat opgestoken. M&O is erg handig als je richting boekhouden, management gaat.. verder mwah. Eco gaat heel veel over dezelfde onderwerpen.
Bio is wel interesant (heb ik nu) en een makkie... ak is gewoon saai. En geschiedenis is iets waar je echt geintereseerd in moet zijn
zo dat was mijn verhaal.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 18:33
Tijgertjuh17
Tijgertjuh17 is offline
Citaat:
dummiedegum schreef op 12-03-2003 @ 18:55:
ik heb c&m met ak en m&o.

ak is hier best moeilijk, maar wij hebben een boek wat de leraren ak een paar jaar geleden zelf gemaakt hebben.

groetjes dummie
Hoe kan dat nou ? Iedereen doet examen in hetzelfde onderwerp dan wordt het voor jullie wel moeilijk als je een boek hebt wat een paar jaar geleden gemaakt is, want er was toen nog geen 2e fase en er waren toen andere examen onderwerpen dan nu.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 18:42
hi
hi is offline
Ik heb E&M met bio 1 en bio 1 was bij mij dus echt NIET moeilijk maar ak vind ik daarentegen een rot vak. Je ken er weinig voor leren maar toetsen zuigen en de leraar die het nakijkt ook
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 21:06
Suziewafel
Suziewafel is offline
Ik heb bij m'n CM profiel Economie1 en Biologie1, dacht dat dat wel handig was voor later..het is wel pittig! Want het is ook niet zo dat CM het pretpakket is, wat velen nog beweren. Daarnaast heb ik ook nog informatica, bij sportactiviteiten helpen en ben leerlingmentor..Je moet toch op de een of andere manier aan je 120 blokken komen!
Oud 17-03-2003, 21:44
A loved one
A loved one is offline
Ik zit nu in 4VWO, C&M met Bio1 en Ak. Ik heb biologie gekozen voor mijn vervolgopleiding (iets in de sociologie-richting) en uit interesse. Ik vind het niet echt heel moeilijk, bij ons kun je het toch laten vallen (vaag systeem).
Volgens jaar kies ik C&M met Duits2 en Filosofie, en ik zit mezelf te pijnigen: zal ik nog een vak kiezen? Wordt het economie of aardrijkskunde? Eigenlijk wil ik Spaans of Grieks en Latijn, maar dat geeft de school niet. Stelletje watjes.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 18:21
ananas15
ananas15 is offline
Ik heb heel lang getwijfelt tussen N&G en E&M, en uiteindelijk heb ik in de voorlopige keuze voor E&M gekozen (verplicht: economie, aardrijkskunde, geschiedenis, wiskunde A12/B1) en daarin heb ik weer voor wiskunde B1 gekozen. In mijn vrije deel heb ik Biologie genomen en in het verplichte deel voor iedereen frans. Ruime keus dus.
Oud 20-03-2003, 17:23
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je CM kiest wat vrij beknopt is zou ik als ik jou was biologie 1 of ecomonie 1 of wiskunde A2 of M&O erbij kiezen, dan verbreed je je pakket en ook de kans op een leuke vervolgopleiding.
Reageren

Regels voor berichten