![]() |
||
Citaat:
|
Als ik zwanger was door een of andere enge verkrachter, en ik was zo oud als ik nu ben, zou ik t weg laten halen, ik kan dr niet voor zorgen en ik ben bang dat ik het kind nie eens hier op de wereld kan laten komen. Maar als ik 3 jaar ouder zou zijn, zou ikk het niet weg laten halen, het blijft een mens.
|
Ik heb 't wel gedaan....jaar gelden nu! Morgen een jaar geleden om precies te zijn...
![]() Het voelde van te voren als een juiste keus. Achterafgezien.....twijfel ik.....ik kan nu niet zeggen of k het zoals k nu denk weer zou doen. Alles is verdeeld in tween. Schuldgevoel is groot. Je doodt iemand. Aam de andere kant weet ik ook dat zo'n kind geen leven zou hebben gehad, iig niet bij mij. Adoptie zou mogelijk zijn geweest.... ![]() Als je abortus wil laten plegen moet je goed nadenken. En dan zelfs sta je vaak niet helemaal achter je keus. Ik zeg niet dat abortus fout is. Het hangt er vanaf hoe je tegen dingen aankijkt e.d., vanuit welke redenen je het doet en wat je erbij voelt... Maar als je zwanger bent en je een abortus overweegt. DENK GOED NA!!!!!!!! Probeer niet in paniek te raken en je gedachten helder te houden. Praat er met de vader over (indien mogelijk) en.....DENK NA!!! en dan nog een keer nadneken en nog een keer en nog een keer......
||
Citaat:
(goed dat je er hier over praat!!! ![]() (sorry als ik teveel vraag)
|
Ik had als ik NU zwanger zou worden abortus wel overweegt, denk ik. Ik kan een kindje nog geen toekomst bieden. Om het kindje dan per adoptie te stellen, is ook geen pretje, krijg jij en het kind later ook last van. Het is misschien een gruwelijk idee om het weg te laten halen, maar ik denk wel dat dat het beste zou wezen...
(oeh bah ![]()
|
Kheb al meedere keren meegemaakt dat ik dacht dat ik zwanger was. MIjn vriend had liever dat ik hem zou laten weg halen omdat we het kindje geen toekomst konden bieden.
![]() ![]() ![]() ![]() Zekerz niet op mijn leeftijd.... ![]() ![]()
||
Citaat:
Ik vind het moeilijk om hierover te praten, maar toch doe ik het omdat 'k denk dat sommige mensen er misschien wat aan hebben. Ik hoop het...
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ik zou abortus plegen als ik niet zou weten wie de vader was, of nu al zou weten dat de vader niet voor zijn kind wil zorgen.
Of als ik nog grote toekomstplannen zou hebben.. Ik bedoelik ben van plan later te gaan studeren, en mn studie wil ik perse afmaken.. Ik wil dat kind een goede toekomst willen bieden, niet elke maand het nauwelijks redden met je geld en heel arm zijn..Wel geld hebben voor eten maar meer niet.. Ja ik weet dat ik dan een kind vermoord maar dit is beter dan de rest van je leven spijt hebben, een slechte baan krijgen, het kind geen echt leuk leven kunnen bieden. Ja hij heeft dan een dak boven zn hoofd en eten maar iets meer dan dat wil ik em toch wel kunnen geven |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Al vanaf dat ik er over na begon te denken wist ik zeker dat ik een kind nooit zou kunnen laten aborteren, misschien ook omdat ik weet dat mijn moeder altijd achter me zou staan en me zou helpen het kind op te voeden/verzorgen ed. Dat is niet de juiste manier, daar ben ik me volledig van bewust, maar als ik een abortus zou laten plegen zou ik daar niet mee kunnen leven, denk ik. Nu is het allemaal anders, ik denk dat ik nu zelf sowieso in staat ben om een kind op te voeden/te verzorgen. Let wel: het is ieders eigen keus, als iemand bewust voor een abortus kiest vind ik dat alleen maar goed, ik zou het zelf alleen niet kunnen. |
![]() |
|
ik heb 3 maanden geleden een abortus gehad... daarvoor zei ik altijd dat ik NOOIT een kindje weg zou laten halen, en dat was dan ook het 1e dat ik zei toen ik zwanger bleek te zijn... de realiteit is echter anders, ik ben meteen overal achteraan gegaan heb het iedereen verteld (ik was er immers van overtuigd dat ik het kind toch niet weg zou laten halen) allerlei instanties gebeld die me van het kastje naar het muurtje stuurden, het kwam er op neer dat ik geen woning kon krijgen, wel een uitkering maar die zou dan van mijn moeders inkomen worden ingehouden, wat zou betekenen dat mijn moeder en broertje het huis zouden moeten verkopen en in een flatje zouden moeten gaan wonen... nou dan denk je er wel 2x over na hoor!
Ook mijn (ex)vriend (die wel meerderjarig was) kon geen woning krijgen omdat hij geen verblijfsvergunning had, en dus ook geen eigen inkomen... Stel je nou eens voor dat ik egoistisch genoeg was geweest om t kindje te houden, wat voor leven zou hij/zij hebben gehad? een moeder zonder werk in een flatje (als we dat al konden betalen) die de hele dag doodongelukkig thuis zit en amper geld heeft voor kleding en voedsel laat staan een fatsoenlijke toekomst voor beiden... Ik heb het er heus nog wel moeilijk mee, maar ik weet dat dit beter is.... en het mag dan hard klinken maar je moet er ook bij nadenken hoe jong we zijn... ik zou mijn hele jeugd hebben vergooid, nooit meer uitgaan met vrienden, nooit meer gezellig een dagje weg met n vriendin en noem maar op... ![]()
|
Op dit moment zit ik een beetje in de stress vanwege het feit dat ik nog niet ongesteld ben geworden
(tis pas wel twee dagen na datum maar ok, voor hele verhaal zie dat andere topic over nog niet ongesteld) Ik betrapte me er nu ineens op dat ik, stel ik zou zwanger zijn, ik het kindje toch wil laten weghalen, ook al heb ik al een tijd geroepen dat als ik zwanger zou zijn, ik koste wat kost het kindje zou houden. Ook al ben ik nog erg jong als moeder, ik zou het toch willen houden. Maar nu, ineens, is dat omgeslagen. K snap het zelf nog niet helemaal, maar goed, t geeft iig een antwoord op je vraag.
||
![]() |
Citaat:
Op mijn negentiende zou ik absoluut een slechte moeder geweest zijn. Kinderen zijn krengen, geen engeltjes zonder vleugeltjes. Ze jengelen, dreinen, krijsen in de supermarkt de hele bliksemseboel bij elkaar omdat ze NU een snoepje willen, wensen 's ochtends vroeg om zes uur al aandacht en entertainment. Ze zitten overal aan met hun fikken, vernielen de boel, spugen, poepen en piesen, trekken de kat aan zijn staart en de hond aan zijn oren, vreten de asbak leeg, zetten de oven aan, drinken uit de terpentinefles, maar weigeren de zorgvuldig klaargemaakte verantwoorde kinder geschikte warme maaltijd die je zelf ook niet lust maar die jij wel braaf opeet, stoppen boterhammen met pindakaas in de videorecorder, en messen in hun mond. Je kunt ze nergens mee naar toe nemen zonder een volksverhuizing op gang te brengen maar je kunt ze ook geen twee minuten alleen laten, ze willen niet slapen ook al zijn ze doodmoe, en last but not least: je krijgt er geen zinnig woord uit. Het functioneert op een debieltjesniveau. De poes snapt beter wat ik zeg dan een peuter, of in ieder geval doet hij beter alsof. Als je ze een stupide verhaaltje hebt voorgelezen moet het nog een keer, en ze willen teletubbies kijken, de hele dag. Ik zou nog steeds geen goede moeder zijn, vrees ik.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar 24/7? Nee.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Als ik ongewenst zwanger zou zijn wel, als ik ongepland zwanger zou zijn niet. Eigenlijk wil ik hoe dan ook geen kinderen, maar als ik klaar ben met m'n studie en ik blijk zwanger te zijn, dan zou ik het kindje krijgen.
Waarom is het moord, mensen? Oke, het leeft, het groeit, het heeft voedingstoffen nodig, het bezit DNA... maar als je er gauw genoeg bij bent zijn er nog geen hersenen ontwikkeld, kun je het nog niet als een wezen(tje) zien... Onkruid leeft, groeit, heeft DNA, nodigt voedingsstoffen, maar je voelt je toch ook niet schuldig als je een brandnetel uit rukt? En ja, het had een mens kunnen worden... maar al die spermacelletjes van jou/je vriend kunnen ook een mens worden als je er een eicelletje bij houdt, dus zijn condooms dan niet ook moord volgens die redenering? |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
abortus vragen fiederelsje | 19 | 25-05-2005 19:57 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Abortus op tv Saycheese | 41 | 07-04-2004 14:26 | |
De Kantine |
abortus esperanza | 93 | 12-03-2004 12:27 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Onderzoek Abortus! Stout meisje | 23 | 24-02-2003 07:18 | |
Liefde & Relatie |
Mijn vriend belt niet meer na mijn abortus Latinangel | 24 | 09-08-2002 15:11 | |
Lichaam & Gezondheid |
abortus in geval van... X-je | 7 | 22-01-2002 17:38 |