Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2003, 07:13
harrie the 5th
harrie the 5th is offline
wie weet er iets meer van, een jongen die ik ken zei dat je er een sneetje in moest maken, en dan die druppels laten drogen en oproken, dan ben je ver vandewereld (Ik ken mensen met zo'n plant, maar mag dat eigenlijk wel?)
Oud 13-03-2003, 08:34
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Dat is gewoon heroine, ja toch?
Oud 13-03-2003, 08:34
mood indigow
mood indigow is offline
Papavers, waaruit opium gewonnen wordt, groeien overal in Nederland in grasbermen. Als de prachtige rode bloemen zijn uitgebloeid, groeit er een harde zaaddoos op de stengel. In de schil van de zaaddoos zit de opium. Als het bolletje rijp is worden er met een mesje verticale kerfjes in gemaakt, waarna er een witte, kleverige vloeistof uit komt. Deze "melk van het universum" wordt zwart als die is opgedroogd. Dit is de ruwe opium. Deze wordt afgeschraapt en ondergaat nog enige bewerkingen voordat de stof gerookt kan worden. Op markten in oosterse landen worden gedroogde zaadbollen verkocht om medicinale en rustgevende thee van te trekken. Deze worden slaapbollen genoemd.
Opium is een zeer krachtig medicijn met entheogene eigenschappen, maar omdat het sterk verslavend is, is het ongeschikt voor psychonautische ervaringen. Een medische dosis -bij ernstige kiespijn, buikpijn, hoofdpijn, diarree, een bedorven maag, koorts, darmstoornissen, rugpijn, spierpijn, eigenlijk alle pijnen- is een bolletje ter grootte van een luciferskopje, dat je onder je tong laat smelten. De smaak is zeer bitter. De opium wordt door de meeste mensen als plezierig ervaren; je krijgt een loom, behaaglijk gevoel in je lichaam, alsof je op een warme stroom dobbert. Bij gebruik van grote hoeveelheden treden visioenen en hallucinaties op. De opiumroker ziet bijvoorbeeld tuinen en paleizen, prachtige steden en landschappen.

het is trouwens ook verslavend...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 08:35
mood indigow
mood indigow is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef op 13-03-2003 @ 09:34:
Dat is gewoon heroine, ja toch?
nee, het is de voorloper van heroine
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 13:29
Glass Ghost
Glass Ghost is offline
Citaat:
mood indigow schreef op 13-03-2003 @ 09:34:
een heleboel
Het lijkt me echt heerlijk om een keer te doen...

Maar jij hebt het over rode papavers, dat zijn toch niet gewoon klaprozen?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 18:23
mood indigow
mood indigow is offline
neee geen klaprozen
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 11:33
xCoyotex
xCoyotex is offline
had nou ja gezegt

nee grapje
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 20:44
megas
megas is offline
jawel, twordt ook wel van klaprozen gemaakt

we hebben de hele tuin drmee vol staan, en afgelopen zomer/herfst besloten mn pappa en ik es uit te proberen. DUZZZ wij al die bloemen opengesneden, vocht opgevangen, gedroogd, enz... bleek dat we aan het eind van de dag zo een miniscuul klein propje bruin spul hadden, dat het ons niet echt de moeite leek het ook daadwerkelijk uit te proberen. (ik denk trouwens ook niet, al hadden we een boel gehad, adat mn pa het me zou laten roken, aangezien hij een trouwe politieagent is)

naja, als iemand weet hoe we het op een andere manier beter hadden kunnen aanpakken>>> spreek!

kusje *lowlandsganger* jeeeeeeeh!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 00:05
substantial
substantial is offline
Citaat:
gekkewoos schreef op 16-03-2003 @ 21:44:
jawel, twordt ook wel van klaprozen gemaakt

we hebben de hele tuin drmee vol staan, en afgelopen zomer/herfst besloten mn pappa en ik es uit te proberen. DUZZZ wij al die bloemen opengesneden, vocht opgevangen, gedroogd, enz... bleek dat we aan het eind van de dag zo een miniscuul klein propje bruin spul hadden, dat het ons niet echt de moeite leek het ook daadwerkelijk uit te proberen. (ik denk trouwens ook niet, al hadden we een boel gehad, adat mn pa het me zou laten roken, aangezien hij een trouwe politieagent is)

naja, als iemand weet hoe we het op een andere manier beter hadden kunnen aanpakken>>> spreek!

kusje *lowlandsganger* jeeeeeeeh!
jij bent raar
Oud 25-03-2003, 22:32
megas
megas is offline
Citaat:
substantial schreef op 17-03-2003 @ 01:05:
jij bent raar
ja, en bedankt
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 22:53
Griller
Griller is offline
Citaat:
gekkewoos schreef op 25-03-2003 @ 23:32:
ja, en bedankt
moet je de planten dan afknippen of moeten ze in leven blijven?
Oud 29-03-2003, 16:55
megas
megas is offline
euh, wij hebben z3 gewoon laten staan, verticaal sneetje in de kop gemaakt, papiertje dronder, klaar. De volgende dag kwam dr een collega van mn pa de tuin in lopen, en die keek heel maf... whahaha, was leuk...
doei!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten