Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2003, 15:37
jan_jansen_13
jan_jansen_13 is offline
Al vanaf de kleuterklas af aan wordt ons altijd op het hart gedrukt om veilig te vrijen. Dus altijd een condoom om en de meisjes aan de pil. Een condoom neemt echter wel een hoop gevoel weg waardoor de seks minder lekker is. Wat doe jij nou?
Gebruik j alleen de eerste keer met n meisje n condoom en stop j er daarna mee of blijf je hem altijd braaf omdoen en neem j de minder lekkere seks voor lief?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 15:40
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Heeej Marijn, hoessie? (net nog op msn gesproken, ma goe! )

ff over topic; met condoom tuurlijk, des te veiliger!
Oud 15-03-2003, 15:42
Verwijderd
'een hoop gevoel' zou ik niet willen zeggen... 't maakt 't wel wat minder leuk, ja, doordat condooms zo glad zijn en er dan minder wrijving is...

Ik gebruik een condoom als ik geen zin heb om achteraf met de zooi van het sperma-dat-uit-me-loopt te zitten. Verder heb ik alleen sex binnen relaties en als ik zeker weet dat ik geen risico loop op een soa, en ik gebruik de pil.

Ennem... ->seksualiteit/L&G?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 15:43
DEChengst
DEChengst is offline
Zonder. Als het alleen veilig is met, hoeft het van mij al niet meer.
Oud 15-03-2003, 15:44
Diovai
Diovai is offline
De pil zou ik nooit willen voor mijn vriendin, dat is gewoon zielig, die hormonale troep. Het condoom is dan beter, maar ik hoop pas seks te hebben als ik ook aan een kind toe ben. Dus dan mag het ook zonder.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Diovai schreef op 15-03-2003 @ 16:44:
De pil zou ik nooit willen voor mijn vriendin, dat is gewoon zielig, die hormonale troep. Het condoom is dan beter, maar ik hoop pas seks te hebben als ik ook aan een kind toe ben. Dus dan mag het ook zonder.
Ht is geen troep... en je hormoonhuishouding wordt er meestal juist rustiger van, tenzij je er gewoon verkeerd op reageert, maar de meeste meisjes/vrouwen reageren er wel goed op.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 15:46
poesiefox
poesiefox is offline
Minder lekker? Vroeger mischien, toen je alleen maar merk binnenband hebt en een maat, medium en een model: rechttoerechtaan.

Ik vind het met niet minder lekker dan zonder. Haal er wel meteen een tube glijmiddel bij, want als je het ding om hebt zit alles aan je vingers en niks meer op het condoom. Het gaat dan piepen!

En ontopic: ik ben naturel ontmaagd, had een morning afterpil nodig, en dat was niet zo leuk. En ik was bang voor ziektes.

Vriend is de volgende dag een doosje gaan halen.
Oud 15-03-2003, 15:48
liesemies
liesemies is offline
Citaat:
Diovai schreef op 15-03-2003 @ 16:44:
waarom is de pil zo'n rotzooi
het regelt heel u menstruatie loop
maar ja het is troep volgens u
als jouw condoom per ongeluk gescheurt is wat dan?
dan is er een grote kans dat ze wel zwanger is en met de pil is er minder kans
dus is het eigelijk wel goeie troep

xxxxxxxx
Oud 15-03-2003, 15:50
Verwijderd
Als sex zonder condoom het enige is wat de seks lekker maakt, dan doe jij iets verkeerd

Met of zonder? het hangt van m'n bui af en of ik de pil correct geslikt heb.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 15:51
Diovai
Diovai is offline
Citaat:
liesemies schreef op 15-03-2003 @ 16:48:
waarom is de pil zo'n rotzooi
het regelt heel u menstruatie loop
maar ja het is troep volgens u
als jouw condoom per ongeluk gescheurt is wat dan?
dan is er een grote kans dat ze wel zwanger is en met de pil is er minder kans
dus is het eigelijk wel goeie troep

xxxxxxxx
Ik wil denk ik pas seks als ik de ware hebt ontmoet, en dan zijn kinderen geen probleem.

De pil is iets heel onnatuurlijks. Diversie studies hebben aangetoond dat het lichtelijk de kans op borstkanker vergroot. Ik vind vooral dat onnatuurlijke niet prettig.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 15:56
Verwijderd
Citaat:
Diovai schreef op 15-03-2003 @ 16:51:
Ik wil denk ik pas seks als ik de ware hebt ontmoet, en dan zijn kinderen geen probleem.

De pil is iets heel onnatuurlijks. Diversie studies hebben aangetoond dat het lichtelijk de kans op borstkanker vergroot. Ik vind vooral dat onnatuurlijke niet prettig.
Tenzij die ware (op dat moment nog) geen kinderen wil, natuurlijk. Of trek je je niets van haar mening aan? De pil is niet onnatuurlijker dan een condoom. Sterker nog, er worden mensen geboren die een hormoonhuishouding hebben zoals de pil je die geeft, en er is bij mijn weten nog nooit iemand geboren met een condoom om.
En alles vergroot tegenwoordig de kans op kanker. Ga maar gauw uit de buurt van je monitor, want die vergroot de kans op kanker... maar ga dan vooral niet naar buiten, want de zon vergroot je kans op kanker! En drink maar geen water meer... er willen wel eens minieme sporen van zware metalen in het water zitten, en die vergroten de kans op kanker...
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 15:59
Diovai
Diovai is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 15-03-2003 @ 16:56:
Tenzij die ware (op dat moment nog) geen kinderen wil, natuurlijk. Of trek je je niets van haar mening aan? De pil is niet onnatuurlijker dan een condoom. Sterker nog, er worden mensen geboren die een hormoonhuishouding hebben zoals de pil je die geeft, en er is bij mijn weten nog nooit iemand geboren met een condoom om.
En alles vergroot tegenwoordig de kans op kanker. Ga maar gauw uit de buurt van je monitor, want die vergroot de kans op kanker... maar ga dan vooral niet naar buiten, want de zon vergroot je kans op kanker! En drink maar geen water meer... er willen wel eens minieme sporen van zware metalen in het water zitten, en die vergroten de kans op kanker...
De ware wil kinderen wanneer ik dat wil. Niet omdat ik wil, maar precies wanneer ik dat wil. De ware en ik maken onze ontwikkeling namelijk tezamen door.
Ik zeg dit niet vanuit geloofsovertuiging, dat de pil onnatuurlijk zou zijn. Want dan zou het condoom inderdaad net zo onnatuurlijk zijn. Maar wat mij tegen het hoofd stoot, is dat het zoveel met je interne huishouding doet. Van mij hoeft dat allemaal niet zo, dan liever het goede, oude condoom!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 16:06
Verwijderd
wij doen t met condoom, ik ben gestopt met de pil.

Maar voor mijn vriend is t fijner,want t neemt inderdaad voor hem gevoel ietsje weg waardoor hij langer kan neuken zonder klaar te komen, en ik vind t vaak lekkerder met condoom
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 17:04
bite_me
bite_me is offline
hmmzz mensen...nu had ik ook een vraagje
als je vriend nog maagd is, en je pijpt hem zonder condoom...das toch niet gevaarlijk ofzo?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 17:44
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Diovai schreef op 15-03-2003 @ 16:51:

Toen ik twintig was, kwam ik een van mijn waren tegen, maar kinderen willen we nog steeds niet. Dus ik ben erg blij met geboortenbeperking! Anders zouden we nu nog steeds alleen maar handjes mogen vasthouden.

Dat de pil troep is, is voor mij persoonlijk waar, maar ik ben een minderheid.

De pil verlaagt trouwens weer het risico op baarmoederhals en eierstokkanker, dus dat weegt er weer tegen op.
Oud 15-03-2003, 17:47
load_harmony
load_harmony is offline
ja joh.. tuurlijk
Oud 15-03-2003, 18:25
Ellesje
Ellesje is offline
Ik ben altijd alleen aan de pil geweest toen ik 'n vriendje had...
Ben nu gestopt met de pil, het idee van die kunstmatige troep in m'n lichaam die zelfs m'n gedrag zou beïnvloeden vind ik maar niets... Bovendien is iedere avond slikken ook niet leuk ...
En nu, nu heb ik ff niets nodig...
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 19:15
gizmo
gizmo is offline
Citaat:
bite_me schreef op 15-03-2003 @ 18:04:
als je vriend nog maagd is, en je pijpt hem zonder condoom...das toch niet gevaarlijk ofzo?
Volgens mij is dat niet gevaarlijk..hehe ga er eerlijk vanuit van niet ..

maarja.. ik gebruik geen condoom.. hij is mijn eerste waarmee ik naar bed ben geweest en ik slik de pil. We hebben allebei het id dat we het fijner zonder vinden..
Oud 16-03-2003, 09:55
bite_me
bite_me is offline
hmmm ok
en ik heb van sommige mensen gehoord dat als je zeg maar je vriend pijpt,en hij komt klaar in je mond.
dan krijg je natuurlijk de hele lading in je mond, maar sommige zeggen dat als je dat doorslikt dat het juist goed voor je is.
is dat nou werkelijk zo?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 11:01
Verwijderd
Dit gaat over seks

Liefde & Relatie ----------> Seksualiteit
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 11:54
Verwijderd
Ik wil ook niet aan de pil. Zoals hier al een paar keer is gezegd, het zijn toch hormonen die niet alleen je lichaam, maar ook je gedrag en humeur beinvloeden. Als zulke luttele dingen als hormonenpillen je gedrag al zo kunnen beinvloeden, wat bén je dan nog behalve een hoop chemische reacties?
Ik wil niet alleen chemische reacties zijn en heb dus besloten nooit ook maar iets met hormonen erin te gebruiken...

Dat komt dus neer op condooms. Heb ik op zich geen problemen mee, maar het is natuurlijk wel een onderbreking van de lol... *denkt na* Hm. Misschien dat er ooit betere voorbehoedsmiddelen komen...
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 11:57
cyberfury
cyberfury is offline
He,

Gebruik iig de eerste keren een condoom,
en als jullie een tijdje wat hebben, zeker
weten van elkaar dat jullie geen OSA hebben,
en zij is aan de pil, dan kun je het altijd zonder
proberen toch? Maar eerst altijd emt condoom.
Is veiliger en kan net zo lekker zijn, ook
juist omdat eht langer duurt voor de jongen
klaarkomt.
Oud 16-03-2003, 12:00
Qimm
Qimm is offline
even tussendoor... de pil werkt libodoverminderend!
Oud 16-03-2003, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 16-03-2003 @ 13:00:
Dat zei mijn moeder ook "Wat heb je eraan als je sex zonder gezeur met condooms kunt hebben, als je geen zin in sex hebt?"
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 12:13
poesiefox
poesiefox is offline
Er is een keer een onderzoek geweest onder medicijnenstudenten, jongens dus. Ze hadden zogenaamd een nieuw anticonceptiemiddel voor mannen uitgevonden, en gaven de lijst bijwerkingen van de pil erbij. Vooral de libidovermindering gaf bij de heren de doorslag: dit was een heel erg slecht anticonceptiemiddel, dat ze nooit, maar dan ook nooit zouden gebruiken.
Natuurlijk moest hun partner gewoon aan de pil, want condooms, dat was ook niks.....
Oud 16-03-2003, 12:24
Verwijderd
Citaat:
klopt
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 12:36
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 16-03-2003 @ 12:24:
klopt
nou wie gaat er dan vrijwillig de pil slikken? Behalve als je al oversekst bent natuurlijk... dan is het misschien wel handig!
Oud 16-03-2003, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 16-03-2003 @ 13:36:
nou wie gaat er dan vrijwillig de pil slikken? Behalve als je al oversekst bent natuurlijk... dan is het misschien wel handig!
Dan weten we wat we moeten doen
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 13:07
Melf
Melf is offline
zij slikt de pil dus zonder condoom we hebbe elkaar ontmaagd dus ik doe nie moeilijk en als zij een ziekte zou hebbe of ik hebbe we het nu alle 2
Oud 16-03-2003, 14:01
Angie_
Angie_ is offline
met condoom
je weet maar nooit
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 14:04
Melf
Melf is offline
de eerst volgende persoon waar ik sex mee zou hebbe doek het wel gewoon met maar nu ziek de rede er niet van in we hebbe alle 2 nog geen sex met iemand anders gehad dus tjah ik maak me niet druk
Oud 16-03-2003, 14:25
jan_jansen_13
jan_jansen_13 is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 16-03-2003 @ 13:13:
Er is een keer een onderzoek geweest onder medicijnenstudenten, jongens dus. Ze hadden zogenaamd een nieuw anticonceptiemiddel voor mannen uitgevonden, en gaven de lijst bijwerkingen van de pil erbij. Vooral de libidovermindering gaf bij de heren de doorslag: dit was een heel erg slecht anticonceptiemiddel, dat ze nooit, maar dan ook nooit zouden gebruiken.
Natuurlijk moest hun partner gewoon aan de pil, want condooms, dat was ook niks.....
Iedereen die op school een beetje biologie heeft gehad weet dat de hormonale huishouding van een man heel anders werkt dan die van een vrouw, bij een vrouw zijn er niet of nauwelijks bijwerkingen, bij een man is er echter sprake van een negatieve terugkoppeling waardoor een aantal zaken beinvloedt worden. De effecten van de pil bij een vrouw zijn dan ook miniem terwijl een man een halve vrouw wordt.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 14:30
jan_jansen_13
jan_jansen_13 is offline
Citaat:
bite_me schreef op 15-03-2003 @ 18:04:
De kans dat j HIV overbrengt is even groot als bij 'gewone' sex zonder condoom, als jij een jongen pijpt en zijn sperma of voorvocht komt in j mond dan komt dat ook in je bloedbaan. Dit geldt ook voor enkele andere via bloed overdraagbare ziektes.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 15:05
HiddenDoe
HiddenDoe is offline
Vanaf het begin zonder.....ik ben aan de pil dus
Oud 16-03-2003, 15:15
rodina
rodina is offline
Citaat:
Morgan schreef op 16-03-2003 @ 13:06:
Dat zei mijn moeder ook "Wat heb je eraan als je sex zonder gezeur met condooms kunt hebben, als je geen zin in sex hebt?"
Je hebt de prikpil; die heeft bijna geen bijwerkingen geloof ik. En een ring die je iedere maand in moet brengen, met een hele lage dosering hormonen
Oud 16-03-2003, 15:30
Verwijderd
Citaat:
jan_jansen_13 schreef op 16-03-2003 @ 15:25:
Iedereen die op school een beetje biologie heeft gehad weet dat de hormonale huishouding van een man heel anders werkt dan die van een vrouw, bij een vrouw zijn er niet of nauwelijks bijwerkingen, bij een man is er echter sprake van een negatieve terugkoppeling waardoor een aantal zaken beinvloedt worden. De effecten van de pil bij een vrouw zijn dan ook miniem terwijl een man een halve vrouw wordt.
Dat is dom gelul... natuurlijk passen ze een pil voor mannen ook aan op de hormonale huishouding voor de man, ze zouden een man nooit een vrouwen-pil geven. Dus jouw bewering gaat weer nergens over.

Bij vrouwen zijn er niet of nauwelijks bijwerkingen? Ha! Jij leest ook overal overheen...
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 15:32
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef op 16-03-2003 @ 16:15:
Je hebt de prikpil; die heeft bijna geen bijwerkingen geloof ik. En een ring die je iedere maand in moet brengen, met een hele lage dosering hormonen
Ik wil gewoon niets met hormonen....
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 16:41
Verwijderd
Citaat:
hee, bijsluiter beter lezen jij... pil kán libidoverminderend werken. Kan ook libidovermeerderend werken, maar de vrouwen bij wie dat gebeurt die gaan daar nu eenmaal niet over klagen bij hun huisarts!
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 16:42
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
rodina schreef op 16-03-2003 @ 15:15:
jaa de nuvaring, dat zou ik wel overwegen als anticonceptie, hij wordt alleen niet volledig vergoed verder zo'n ding!
Oud 16-03-2003, 16:43
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 16-03-2003 @ 16:41:
hee, bijsluiter beter lezen jij... pil kán libidoverminderend werken. Kan ook libidovermeerderend werken, maar de vrouwen bij wie dat gebeurt die gaan daar nu eenmaal niet over klagen bij hun huisarts!
ik wou gewoon ff melden dat de pil libidoverminderend KAN zijn, maar ik zeg lekker dattie het is, ik wil nl. niet aan de pil
Oud 16-03-2003, 16:46
Verwijderd
Citaat:
jan_jansen_13 schreef op 16-03-2003 @ 15:25:
Is er bij vrouwen géén negatieve terugkoppeling? Dat lijkt me niet gezond... dan gaat je lichaam gedurende je leven steeds maar meer en meer en meer en meer en meer hormoon produceren...
Als mannen de vrouwen-anticonceptie-pil gebruiken worden ze inderdaad vrouwelijker, en ze worden er ook niet onvruchtbaar van, maar daarom bevat die anticonceptie-pil voor mannen (die nog niet op de markt is) ook geen vrouwelijke hormonen...

De meeste vrouwen ondervinden geen schadelijke gevolgen van de pil, als ze eenmaal de goeie te pakken hebben. Bij het gebruik van een pil die bij jouw lichaam past, heeft je lichaam ongeveer dezelfde hormoonhuishouding als wanneer je zwanger bent. Er zijn zo veel soorten pillen dat er voor bijna iedereen wel een goede te vinden is, al blijven er natuurlijk altijd mensen over voor wie dat niet zo is.
Als iemand de pil onnatuurlijk vindt: gebruik dan maar beter helemaal nooit medicijnen, want die zijn toch net zo onnatuurlijk? Die bevatten ook stoffen die je lichaam zelf niet (in die mate) heeft, en zorgen er ook voor dat er in je lichaam dingen gebeuren die anders niet zouden gebeuren...
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 17:42
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 16-03-2003 @ 17:46:
Is er bij vrouwen géén negatieve terugkoppeling? Dat lijkt me niet gezond... dan gaat je lichaam gedurende je leven steeds maar meer en meer en meer en meer en meer hormoon produceren...
Als mannen de vrouwen-anticonceptie-pil gebruiken worden ze inderdaad vrouwelijker, en ze worden er ook niet onvruchtbaar van, maar daarom bevat die anticonceptie-pil voor mannen (die nog niet op de markt is) ook geen vrouwelijke hormonen...

De meeste vrouwen ondervinden geen schadelijke gevolgen van de pil, als ze eenmaal de goeie te pakken hebben. Bij het gebruik van een pil die bij jouw lichaam past, heeft je lichaam ongeveer dezelfde hormoonhuishouding als wanneer je zwanger bent. Er zijn zo veel soorten pillen dat er voor bijna iedereen wel een goede te vinden is, al blijven er natuurlijk altijd mensen over voor wie dat niet zo is.
Als iemand de pil onnatuurlijk vindt: gebruik dan maar beter helemaal nooit medicijnen, want die zijn toch net zo onnatuurlijk? Die bevatten ook stoffen die je lichaam zelf niet (in die mate) heeft, en zorgen er ook voor dat er in je lichaam dingen gebeuren die anders niet zouden gebeuren...
Het punt met medicijnen is dat je ze gebruikt totdat je beter bent... de pil blijf je continu gebruiken.

En ik zou ook zeker nooit prozac ed gebruiken...
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 17:45
Qimm
Qimm is offline
de pil is trouwens wel goed tegen osteoporose! maar het bevorderd wel borstkanker... dus kies maar uit
Oud 16-03-2003, 19:03
jan_jansen_13
jan_jansen_13 is offline
Citaat:
Morgan schreef op 16-03-2003 @ 16:30:
Dat is dom gelul... natuurlijk passen ze een pil voor mannen ook aan op de hormonale huishouding voor de man, ze zouden een man nooit een vrouwen-pil geven. Dus jouw bewering gaat weer nergens over.

Bij vrouwen zijn er niet of nauwelijks bijwerkingen? Ha! Jij leest ook overal overheen...
Ze hebben geprobeerd een pil voor mannen te ontwikkelen, maar DIE had al die extreme bijwerkingen door die negatieve terugkoppeling die er is. Als j nou echt perse wilt weten hoe 't precies is dan kan ik j de hormonale schema's zo geven, dan kan j 't met j eigen oogjes zien.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 19:05
jan_jansen_13
jan_jansen_13 is offline
Citaat:
Morgan schreef op 16-03-2003 @ 16:32:
Ik wil gewoon niets met hormonen....
Spiraaltje laten plaatsen dan... dat is alleen een stukje plastic met wat koperdraad, compleet zonder hormonen.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 19:07
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
jan_jansen_13 schreef op 16-03-2003 @ 19:05:
Spiraaltje laten plaatsen dan... dat is alleen een stukje plastic met wat koperdraad, compleet zonder hormonen.
tegenwoordig is het alleen een stukkie plastic
Oud 16-03-2003, 19:50
jan_jansen_13
jan_jansen_13 is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 16-03-2003 @ 17:46:

Goed stukje Sarah, maar die mannenpil die is er niet en gaat er nooit komen, waarom zal ik voor de zeurpieten nog wel een keer uitleggen, maar dan moet ik wel eerst ff de schema's vd hormonale stelsels van man en vrouw inscannen. Maar 't komt eraan.

bzw We raken misschien een beetje off-topic, het ging over als j de pil slikte of en wanneer j dan wel en niet een condoom gebruikte, maar dat maakt niet uit, de discussie blijft interessant...

Laatst gewijzigd op 16-03-2003 om 21:52.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 19:53
jan_jansen_13
jan_jansen_13 is offline
Citaat:
Qimm schreef op 16-03-2003 @ 20:07:
tegenwoordig is het alleen een stukkie plastic
Ok, jij kan het beter weten dan ik, ik heb 't ook maar van een bioleraar gehoord, maar het blijft dus zonder hormonen en daar ging 't om.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 19:54
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
bij mij niet
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 19:56
Verwijderd
Citaat:
jan_jansen_13 schreef op 16-03-2003 @ 20:52:
foutje...
moet natuurlijk zijn "wanneer j dan wel en niet een condoom gebruikte"
Daarvoor hebben we de wijzig functie

En ja, spiraaltje... zitten ook weer nadelen aan. *grumble*
Met citaat reageren
Reageren