Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2003, 11:54
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Morgan schreef op 21-03-2003 @ 00:37:
En JJzD - haal het nou eens uit je hoofd - de meeste atheisten/agnostici hier denken NA. Die lopen niet dom achter zichzelf aan. In tegenstelling tot enkele christenen hier die domweg achter de rest aanlopen.
Kor 18 staat je antwoord
Oud 22-03-2003, 13:59
Verwijderd
Citaat:
JJzD schreef op 22-03-2003 @ 12:54:
Kor 18 staat je antwoord
Corinthiers 1 loopt maar door tot 16 en Corinthiers 2 maar tot 13, dus ik heb geen idee waar je het over hebt. Schrijf het zelf op. Moet je alle antwoorden zonder na te denken nou gewoon uit de bijbel halen?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 16:34
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Morgan schreef op 22-03-2003 @ 14:59:
Corinthiers 1 loopt maar door tot 16 en Corinthiers 2 maar tot 13, dus ik heb geen idee waar je het over hebt. Schrijf het zelf op. Moet je alle antwoorden zonder na te denken nou gewoon uit de bijbel halen?
1 kor 1: 18 was wat ik bedoelde.

nee hoor. het is all1 maar een vertelling over hoe de wereld er toen al tegenaan keek en in openbaringen staat dat de mensen zich zullen verharden.
Jezus zegt daar weer ovver dat een boos geslacht enkel uitvaart door gebed en vasten.
Kortom we kunnen argumenteren wat we willen maar zolang je het geloof geen eerlijke kans laat blijf je lekker vasthouden aan het ratio geloof omdat dat nu eenmaal te verklaren is. al is het maar met halve theoriën die je normaal niet zou geloven maar ja je moet toch iets?
Oud 22-03-2003, 16:43
Verwijderd
Citaat:
JJzD schreef op 22-03-2003 @ 17:34:
1 kor 1: 18 was wat ik bedoelde.

nee hoor. het is all1 maar een vertelling over hoe de wereld er toen al tegenaan keek en in openbaringen staat dat de mensen zich zullen verharden.
Jezus zegt daar weer ovver dat een boos geslacht enkel uitvaart door gebed en vasten.
Kortom we kunnen argumenteren wat we willen maar zolang je het geloof geen eerlijke kans laat blijf je lekker vasthouden aan het ratio geloof omdat dat nu eenmaal te verklaren is. al is het maar met halve theoriën die je normaal niet zou geloven maar ja je moet toch iets?
Het geloof heeft al lang zijn kans gehad en ging ten onder aan de ratio. Als het geloof mij redelijkerwijs niks kan verklaren, heeft het geen nut.
Het zijn overigens niet de mensen die nadenken die theorieën geloven omdat er niets beters is - DAT is nou juist wat gelovigen doen. Omdat ze niet kunnen of durven toe te geven dat ze misschien wel onbelangrijk zijn, hun leven uiteindelijk totaal geen nut heeft, grijpen ze maar op iets terug dat nergens over gaat.

Er waren ver voor christus al mensen die meenden dat het verstand het enige is waar een mens op kan vertrouwen - het enige dat je zeker weet is dat je denkt, kunt denken. Wat dat betreft is het christendom (en andere nieuwe godsdiensten) een terugval...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 22:41
megas
megas is offline
euhmz, ik geloofde dat idd ook altijd, maar nu niet echt meer. Sowieso die hele geloofskwestie is voor mij een beetje tabé. Heel jammer voor mn ouders, maar ik geloof gewoon niet dat alle leven uiteindelijk nutteloos is als het niet om god draait. de hel, als ik ozu geloven dat ie er was zou ik er niet graag zijn, maarjah.. beteje vaag, ik weet, maat ik hooop dat jullie so
rt of snappen wat ik bedoel?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten