Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
nee hoor. het is all1 maar een vertelling over hoe de wereld er toen al tegenaan keek en in openbaringen staat dat de mensen zich zullen verharden. Jezus zegt daar weer ovver dat een boos geslacht enkel uitvaart door gebed en vasten. Kortom we kunnen argumenteren wat we willen maar zolang je het geloof geen eerlijke kans laat blijf je lekker vasthouden aan het ratio geloof omdat dat nu eenmaal te verklaren is. al is het maar met halve theoriën die je normaal niet zou geloven maar ja je moet toch iets?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het zijn overigens niet de mensen die nadenken die theorieën geloven omdat er niets beters is - DAT is nou juist wat gelovigen doen. Omdat ze niet kunnen of durven toe te geven dat ze misschien wel onbelangrijk zijn, hun leven uiteindelijk totaal geen nut heeft, grijpen ze maar op iets terug dat nergens over gaat. Er waren ver voor christus al mensen die meenden dat het verstand het enige is waar een mens op kan vertrouwen - het enige dat je zeker weet is dat je denkt, kunt denken. Wat dat betreft is het christendom (en andere nieuwe godsdiensten) een terugval... |
![]() |
|
![]() |
euhmz, ik geloofde dat idd ook altijd, maar nu niet echt meer. Sowieso die hele geloofskwestie is voor mij een beetje tabé. Heel jammer voor mn ouders, maar ik geloof gewoon niet dat alle leven uiteindelijk nutteloos is als het niet om god draait. de hel, als ik ozu geloven dat ie er was zou ik er niet graag zijn, maarjah.. beteje vaag, ik weet, maat ik hooop dat jullie so
rt of snappen wat ik bedoel? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Compleetste bijbel Missy1234567890 | 47 | 30-06-2006 09:33 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Moet hoofddoek verboden worden bij ambtenaren? Hydrogen | 258 | 08-08-2005 12:29 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Moslims halen gereformeerden bijna in Rabbi Daniel | 92 | 02-11-2003 16:56 | |
Algemene schoolzaken |
Ik vind islamitische scholen goed! *~SuPaHgIrL~* | 44 | 10-10-2003 20:27 | |
Liefde & Relatie |
LONGPOSTS: Mijn ideeën over liefde. Rerisen Phoenix | 58 | 13-06-2003 07:23 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Stelling: SGP moet verboden worden Rabbi Daniel | 63 | 19-05-2003 00:32 |