Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2003, 08:16
L!nk
L!nk is offline
De laatste tijd kijk ik een beetje Duitse tv zodat ik het beter kan verstaan en mijn woordenschat een beetje omhoog gaat. Doen jullie dat ook (of ben ik zo'n nerd ) en wat kijken jullie dan ??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2003, 12:45
wissie
wissie is offline
Nee, maar het zou wel beter zijn voor mijn Duitse woordenschat
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 12:46
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
ik doe het niet, maar wat jij doet is wel goed zou ik ook moeten doen
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 13:04
Jon
Jon is offline
Vroeger deed ik het vaak. Maar dat was meer noodzaak. We woonden toen in buitengebied en konden alleen via de satelliet zenders ontvangen. Op een gegeven moment gingen de Nederlandse zenders digitaal dus bleven wij zitten met de analoge Duitse zenders (Pro7, Sat1, RTL+, RTL 2, Viva, Bravo TV etc). En als je niks beters hebt zijn de nagesynchroniseerde afleveringen van The Simpsons of Star Trek nog best te pruimen. Voor je woordenschat helpt het ongetwijfeld, alhoewel het gevaar bestaat dat je als gevolg van slechte nasynchronisatie op den duur een soort TV-Duits gaat praten ('Vater' wordt 'Dad' enzo).
Oud 19-03-2003, 15:34
faan
faan is offline
Ik doe dat ook. Maar voor mij heeft het toch geen zin, omdat ik niet kan tekstverklaren (en daar liggen de 4'en).
Oud 19-03-2003, 15:39
L!nk
L!nk is offline
Citaat:
Jon schreef op 19-03-2003 @ 14:04:
Voor je woordenschat helpt het ongetwijfeld, alhoewel het gevaar bestaat dat je als gevolg van slechte nasynchronisatie op den duur een soort TV-Duits gaat praten ('Vater' wordt 'Dad' enzo).
Ja idd zo wordt er geloof ik veel gepraat op tv, maar ook door jongeren. In het blad bravo bijvoorbeeld verengelsen ze ook veel.

Het Duitse Weekendmiljonairs is pas goed voor je Duits Dan krijg je pas woorden mee die je niet kent.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 17:25
tictactoe
tictactoe is offline
ja ik sie vaak Duitse tv maarja dat ist logisch omdat ik Duitse ben, maar onze Duitse lerares geeft dit ook als tip, gewoon elke dag 1 kwartier Duits tv kijken, goede oefening is dat voor luistertoetsen bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 17:52
Balance
Balance is offline
wij moeten het wel, maar ik heb alleen ARD, Arte en WDR. Daar komt nou niet bepaald veel boeiends op...

Toen we nog RTL hadden keek ik wel heel soms naar de Duitse tv voor m'n luisterverslagen.
Oud 20-03-2003, 19:43
L!nk
L!nk is offline
Ja ik kijk eigenlijk ook alleen RTL, want daar komen nog wel leuke programma's op.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 12:53
sportbabe
sportbabe is offline
Ik kijk nog wel es Duitse krimi's. (Ein fall für zwei, Siska, Medicopter 117) Het is wel ondertiteld, maar je pikt er ontzettend veel van op. En met Duits kijken wij heel vaak films, het is dus echt goed voor je uitspraak en woordenschat.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 19:55
L!nk
L!nk is offline
Wilde Engel (was afgelopen donderdag voor het eerst op SBS6) das ook een leuke serie. Loopt al een tijdje op RTL geloof ik, dus dat ga ik morgen eens in het Duits kijken.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 16:00
Go
Go is offline
Eerlijk gezegd vind ik Duits wel leuk en ben daar ook wel redelijk goed in. Ik heb altijd hekel aan luisteroefeningen en daarom kijk ik ook wel geregeld naar NDR of andere Duitse zenders.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 18:34
sportbabe
sportbabe is offline
Ja maar met luistertoetsen heb je wel een punt.. Dan krijg je zo'n mega snelle discussie over kamerplanten. Echt vre-se-lijk. Maar Engelse luistertoetsen zijn doorgaans erger..
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 07:25
L!nk
L!nk is offline
Op de een of andere manier zuig ik in Engels, maar luistertoetsen vind ik altijd supersimpel. Komt waarschijnlijk door de grammatica die ik niet ken en waardoor ik altijd onvoldoendes haal. Luisteren is veel makkelijker.

Duitse grammatica ken ik ook niet meer, dat moet ik nodig eens ophalen, want ik maak geloof ik een hoop domme fouten. Lezen en luisteren in het Duits vind ik erg makkelijk, maar dat komt dan ook omdat ik de afgelopen 3 jaar op Zwitsers zeilkamp geweest ben. Dan moet je dus gewoon Duits spreken anders verstaan ze je niet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten