Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Veel mensen die zelfmoord plegen hebben zo'n weinig zelfvertrouwen en een zo laag zelfbeeld dat ze vinden dat ze niet belangrijk genoeg zijn, dat ze er niet toe doen. En dat ze dus ook te weinig voor zouden stellen om om hulp te vragen. Dit is natuurlijk helemaal niet waar, maar het is erg moeilijk om degene daarvan te overtuigen.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Ik vond mezelf ook veel te onbelangrijk en absoluut niet zielig ik voelde me eerder gewoon echt dom. Maar uiteindelijk ging ik anoniem hier op het forum mijn problemen vertelen. En de mensen van het forum adviseerde mij hulp te gaan zoeken dat heb ik dus gedaan en daar heb ik geen spijt van |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Mijn vriend heeft achteraf gezien ook op zijn achtste (!) al serieus voor het raam gestaan om te springen. Maar omdat ie het goed kon verbergen dacht iedereen dat het de afgelopen jaren best goed met hem ging. Achteraf gezien heeft hij er ook altijd al aanleg voor gehad.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
even over dat aandacht trekken.. Dat is dikke bullshit natuurlijk. Er zijn idd heus wel mensen die graag aandacht willen en dan bijvoorbeeld een poging doen tot zelfmoord, maar dan wel weer zo dat ze van te voren al weten dat het niet gaat lukken. Wat ik ook denk, is dat als je ECHT niet meer wilt, het wel lukt.
Wat ik dan ook wel weer vind, is dat je ALS je besluit er een einde aan te maken, je niet voor een trein moet gaan springen ofzo. iig er niet op zo'n manier een einde aan gaan maken dat anderen er trauma's aan overhouden. Zo heb ik het meegemaakt met mijn buurvrouw die werd gevonden door haar zoontje van vijf.. dit vind ik dan wel erg verschrikkelijk. Maar zelfmoord vind ik zeker NIET egoïstisch.
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Ik vind zelfmoord de meest extreme vorm van egoisme. Het is altijd bedoelt om er zelf beter van te worden. |
![]() |
||
Citaat:
De hele wereld is tegenwoordig gericht om overal zelf beter van te worden. Maar als iemand zichzelf van kant maakt om er zelf beter van te worden is het ineens een egoist.
||
Citaat:
noem eens iets wat niet bedoeld is om er zelf beter van te worden... ![]()
||
Citaat:
Voor sommige mensen is hun eigen dood de ultieme wraak, voor anderen dat ze eindelijk iets groots hebben kunnen doen. Voor weer anderen de laatste stap voor hun oneindige reis. Voor sommigen het einde...
|
Ik blijf het zien als een soort doel van een persoon. Als die persoon het doel voor ogen heeft om zichzelf te vermoorden, by all means, doe het! Dit klinkt erg onverschillig en zo van: "je- weet-niet-waar-je-het-over-hebt" maar toch, het zou me weinig doen als iemand het doet. Ik vind het inderdaad egoïstisch en vooral zwak. Want je ontloopt je problemen en laat je vrienden/familie met de gebakken peren zitten. Ik kan geen ander standpunt innemen.
|
Zelfmoord is alleen aandacht vragen als het zo'n halfbakken poging is die eigenlijk geen kans van slagen heeft.
Anders is het de laatste mogelijkheid om uit een onhoudbare en niet te harden situatie te stappen. Heb het van nabij meegemaakt en kan deze keuze alleen maar respecteren, al is het niet makkelijk. Het is altijd moeilijk iemand op deze manier te verliezen en woede en onbegrip snap ik dan ook wel.
|
![]() |
|
|