Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2002, 19:57
de abt van sion
de abt van sion is offline
De secularisatie heeft velen ertoe gebracht het geloof af te zweren. Toch staat er op de rand van onze vaderlandse euro nog altijd: "God zij met ons". Heel mooi, maar voor velen niet meer acceptabel. Wat vinden jullie ervan om dat randschrift te privatiseren? Dan kunnen bedrijven die ruimte tegen betaling voor hun eigen doelen gebruiken...
Goed of niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2002, 20:01
Amidala
Amidala is offline
niet goed....

Zulke munten gaan ontzettend lang mee.
Dan heb je dus de kand dat er over 30 jaar dus nog munten circuleren met reclame van een bedrijf wat al 15 jaar niet meer bestaat.....
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 20:01
Verwijderd
Wat dacht je ervan om het gewoon leeg te laten, iedereen tevreden (behalve het bedrijfsleven, maar die verdienen al genoeg aan de invoering van de euro).

Overigens ben ik het wel totaal met je eens dat 'God zij met ons' van de zijkant af moet. Het is een adagium wat totaal uit de tijd is en wordt onderschreven door nog geen 5% van ons land. Weg ermee, ouwe troep.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 20:03
WolterB
WolterB is offline
jahoor, gooi maar een van de laaste dingen die nog 'eigen' zijn van nederland ook maar door de pleepot.
laat lekker een tekst als echt HEMA op de zijkant van de euromunt plaatsen, waarom niet.
ik weet niet wie jou op dit idee heeft gebracht, maar ik vind het dus ab-so-lu-te nonsens!
Oud 18-06-2002, 20:08
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
WolterB schreef:
echt HEMA
yeah

nee..."god zij met ons" mag dr van mij ook wel af...gooi er dan maar een regel uit het wilhelmus of 'je maintandrai' op.....maar commercie lijkt me ook geen goed plan.
Oud 18-06-2002, 20:10
Slither
Slither is offline
Citaat:
WolterB schreef:

ik weet niet wie jou op dit idee hebt gebracht, maar ik vind het dus ab-so-lu-te nonsens!

...ik vraag me af wat mensen van teksten van bekende citaten zouden vinden

2 euro: at your service!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 20:11
Gothic
Gothic is offline
ach als je mensen blij maakt, laat lekker dat god zij met ons staan... ik heb er geen last van
Oud 18-06-2002, 20:53
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
nare man schreef:
Wat dacht je ervan om het gewoon leeg te laten, iedereen tevreden (behalve het bedrijfsleven, maar die verdienen al genoeg aan de invoering van de euro).

Overigens ben ik het wel totaal met je eens dat 'God zij met ons' van de zijkant af moet. Het is een adagium wat totaal uit de tijd is en wordt onderschreven door nog geen 5% van ons land. Weg ermee, ouwe troep.
Oud 18-06-2002, 20:56
M@rco
M@rco is offline
Slecht idee...

Dat "God zij met ons" mag van mij best weg, maar reclame op geld... dat klinkt gewoon fout. En bovendien, wie leest dat nou? Een hoop mensen hebben zulke slechte ogen dat ze niet eens de moeite zullen nemen om het te lezen...
Oud 18-06-2002, 21:05
Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
Slither schreef:

2 euro: at your service!
dan zou ik sterk overwegen de 2 euro af te zweren

iets neutraals als je maintandrai lijkt me idd beter dan god zij met ons
Oud 18-06-2002, 21:31
Monica
Monica is offline
Ik snap niet wat er mis is met 'God zij met ons'. Wie kijkt er nu met regelmaat op de zijkant? Het is al jaren zo, het doet niemand wat aan, het zit er prima. Het geloof lijkt inderdaad met de dag meer weg te nemen, doe er nog maar wat bovenop door dat zinnetje ook maar weg te halen. Wie heeft er nu last van.
Reclame is er toch al genoeg.
Oud 18-06-2002, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Monica schreef:
Ik snap niet wat er mis is met 'God zij met ons'.
Het is oneerlijk tegenover atheisten

Mij boeit het geen fuck .. maar ja
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 21:48
Slaughterer
Slaughterer is offline
Citaat:
Monica schreef:
Ik snap niet wat er mis is met 'God zij met ons'.
Ons land bestaat voor het merendeel uit atheisten.[/B]
Citaat:
Monica schreef:
Wie kijkt er nu met regelmaat op de zijkant?
Ik

Citaat:
Monica schreef:
Het is al jaren zo, het doet niemand wat aan, het zit er prima. Het geloof lijkt inderdaad met de dag meer weg te nemen, doe er nog maar wat bovenop door dat zinnetje ook maar weg te halen. Wie heeft er nu last van.
Ik, allemaal extra kosten om dat zinnetje erop te drukken
Citaat:
Monica schreef:
Reclame is er toch al genoeg.
Dus? Er hoeft ook geen reclame op. Iets van: "Timmie is the best" lijkt me ook wel leuk. Een beetje vreugde

Maar innovatie is toekomst. Indien men niet innoveert, dan zal en ook niet verder komen. Ik ben er eigenlijk voor om geld helemaal af te schaffen. Iedereen dient een chip geimplanteerd te krijgen, waarmee tal van dingen geregeld worden, met insdtandhouding van de privicy
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 21:51
Monica
Monica is offline
Citaat:
Slaughterer schreef:

Ik

Ik, allemaal extra kosten om dat zinnetje erop te drukken

Dus? Er hoeft ook geen reclame op. Iets van: "Timmie is the best" lijkt me ook wel leuk. Een beetje vreugde

Maar innovatie is toekomst. Indien men niet innoveert, dan zal en ook niet verder komen. Ik ben er eigenlijk voor om geld helemaal af te schaffen. Iedereen dient een chip geimplanteerd te krijgen, waarmee tal van dingen geregeld worden, met insdtandhouding van de privicy
Ja. Maar jij bent dan ook zo gek als een deur.
Oud 18-06-2002, 21:55
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Amidala schreef:
Dan heb je dus de kand dat er over 30 jaar dus nog munten circuleren met reclame van een bedrijf wat al 15 jaar niet meer bestaat.....
Pardon??

Als een munt een jaar in de circulatie heeft gezeten, is 'ie totaal versleten.
Papiergeld gaat zelfs maar 2 maanden mee.
Oud 18-06-2002, 21:55
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
******** schreef:
Het is oneerlijk tegenover atheisten
Nah daar heb ik de afgelopen 20 jaar ook niks van gehoord toen 't nog op de gulden staat...

Citaat:
schreef:
...maar voor velen niet meer acceptabel.
Bronnen... wie zijn die velen... wat is veel?
ik heb er persoonlijk in de afgelopen 2 jaae dat de euro "hot" item is... geen ene donder over gehoord namelijk...

[edit]Waarom een winnende formule veranderen, zo slecht is het de gulden ook niet afgegaan... dus veel kwaad voor de euro zal het ook niet brengen[/edit]
Oud 18-06-2002, 22:02
Slaughterer
Slaughterer is offline
Citaat:
Monica schreef:
Ja. Maar jij bent dan ook zo gek als een deur.
ja, duh
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 22:03
Slaughterer
Slaughterer is offline
Citaat:
Paperz schreef:

Nah daar heb ik de afgelopen 20 jaar ook niks van gehoord toen 't nog op de gulden staat...

Bronnen... wie zijn die velen... wat is veel?
ik heb er persoonlijk in de afgelopen 2 jaae dat de euro "hot" item is... geen ene donder over gehoord namelijk...

[edit]Waarom een winnende formule veranderen, zo slecht is het de gulden ook niet afgegaan... dus veel kwaad voor de euro zal het ook niet brengen[/edit]
Een winnende formula veranderd men teneinde een nog beter resultaat te verkrijgen. Zie tevens mijn topic over optimalisatie
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 22:15
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
nare man schreef:

Overigens ben ik het wel totaal met je eens dat 'God zij met ons' van de zijkant af moet.
Waar leid je dat uit af?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 09:09
Roos
Roos is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

Waar leid je dat uit af?
Waarschijnlijk omdat jij met het voorstel kwam de rand te privatiseren, zodat bedrijven die ruimte tegen betaling voor eigen doelen kon gebruiken. Het lijkt me niet dat er bedrijven zijn die gebaat zijn bij de "god zij met ons", dus dat zou automatisch betekenen dat dit zinnetje van de munt verwijnt.
Oud 19-06-2002, 10:39
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Unexplained schreef:

Pardon??

Als een munt een jaar in de circulatie heeft gezeten, is 'ie totaal versleten.
Papiergeld gaat zelfs maar 2 maanden mee.
waarom waren er dan zoveel gulden uit de jaren '70 en '80 in de pmloop met god zij met ons op de rand? Die zijn kennelijk niet versleten...
Oud 19-06-2002, 11:11
damaetas
damaetas is offline
hebben jullie geen nationale spreuk, zoals 'eendracht maakt macht' in België ?
Oud 19-06-2002, 11:42
Luca
Luca is offline
Ik vind dat 'goed zij met ons' er wel af mag. Ervoor in de plaatst hoeft niets, laat het eens leeg. Tenzij er een fantastisch goed citaat ontdekt word dat door een grote meerderheid goed gevonden word. Dan mag dat erop.
Oud 19-06-2002, 12:10
Shock
Shock is offline
Citaat:
Amidala schreef:
niet goed....

tjah, maar als je 'god zij met ons' erop laat staan heb je over 30 jaar munten met 'god zij met ons' terwijl het hele christeiljke geloof dan misschien al niet meer bestaat
Oud 19-06-2002, 12:13
Verwijderd
Die text is echt onzin..

Zet er dan op:
'Ben een beetje lief voor elkaar'

Maa niet zoiets doms als god
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2002, 12:17
Shock
Shock is offline
Citaat:
McLaren schreef:
Die text is echt onzin..

Zet er dan op:
'Ben een beetje lief voor elkaar'

Maa niet zoiets doms als god
idd, "Make love, not war" ofzow
Oud 19-06-2002, 12:23
Verwijderd
Wat staat erop die buitenlandse 2euromuntstukken?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten