Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2002, 22:18
de abt van sion
de abt van sion is offline
Het verkeersgedrag van automobilisten en motorrijders is zo slecht, dat de plaatsing van veel meer flitspalen zeker gerechtvaardigd is.

Dat kan heel goed, want met die flitspalen raak je uitsluitend de overtreders. Wie zich fatsoenlijk gedraagt, heeft er geen last van.

Meer flitspalen en hogere boetes voor overtreders... Ideetje voor het nieuwe kabinet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2002, 22:20
Gonzo
Gonzo is offline
Binnen bebouwde kom idee. Flitspalen op autosnelwegen is .
Oud 23-06-2002, 22:21
Zig
Zig is offline
Meer flitspalen die gesloopt gaan worden... ik het oosten des lands gebeurd dit met zulke regelmaat dat men de kosten van een flitspaal... (was 't niet een kleine 25000 euro?) er niet uit kunnen halen...

laat men liever eerst een beter oplossing vinden en in de tussen tijd de andere problemen in Nederland oplossen...
Oud 23-06-2002, 22:22
Joanie
Joanie is offline
rot op met je flitspalen... sommige auto's kunnen 240, maar da halen ze nooit met die rotstreken...
Oud 23-06-2002, 22:23
Zig
Zig is offline
Citaat:
Secreet schreef:
Hmmm...

Aan het aantal autotopics op de kantine intepreteer ik zomaar ineens dat er iemand wel heel erg trots op zijn rijbewijs ofzo is?
Ik was 't niet
Oud 23-06-2002, 22:23
Gonzo
Gonzo is offline
Citaat:
Joanie schreef:
rot op met je flitspalen... sommige auto's kunnen 240, maar da halen ze nooit met die rotstreken...
Raceciruit Zandvoort is voor deze auto's een paradijs .
Oud 23-06-2002, 22:24
Joanie
Joanie is offline
Citaat:
Gonzo schreef:

Raceciruit Zandvoort is voor deze auto's een paradijs .
denk nie da mijn broer daar heengaat met zijn arme opeltje...
Oud 23-06-2002, 22:27
Kitten
ah .. meer dan de helft werkt toch niet :/
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 22:30
beuk
beuk is offline
Citaat:
Gonzo schreef:
Hier sluit ik me volledig bij aan.

Op de snelweg kun je makkelijk 140 rijden mits je voldoende afstand houdt en dan breng je niemand in gevaar.

Jammer genoeg is het zo lekker cashen voor de overheid. Flitspaaltje bij een afrit zodat je opeens vol op je rem moet, levensgevaarlijk. Binnen de bebouwde kom zie ik nauwelijks flitspalen, nee die staan allemaal langs de snelweg of provinciale weg..

Mijn voorstel: enorm veel flitspalen in woonwijken (al geloof ik dat die dingen vrij prijzig zijn), variabele snelheden op de snelweg (dmv die electronische borden boven de weg), 's nachts is er geen kip en degenen die op de linkerbaan 180 willen rijden mogen wat mij betreft rustig hun gang gaan (wel midden of links blijven dan).
Oud 23-06-2002, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Joanie schreef:
stoer zeg...ben het eens met abt van sion, zou niet weten waarom er niet meer flitspalen zouden moeten komen, als je je idd aan de regels houdt is dr geen probleem zo...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 22:53
Shock
Shock is offline
Citaat:
Gonzo schreef:
idd
Oud 23-06-2002, 23:01
Koen
Koen is offline
Citaat:
Joanie schreef:

Nee tuurlijk, die rijdt liever iemand dood op de snelweg.

Ik ben 't met abt van sion eens.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 23:07
Tofke_H
Tofke_H is offline
In mijn land is dat zo vanaf heden, maar ze hadden daar nog een achterstand op te halen in vergelijking met Nederland. Anyway, van mij mag dat allemaal, maar niet op van die belachelijke plaatsen zoals bv als je net de bebouwde kom binnen rijdt. (Ik dacht overigens dat al ergens gelezen te hebben in iemands reply, maar vond dat niet zo direct om te qouten). Want je gaat niet onmiddellijk afremmen naar de snelheid die je daar mag rijden, maar je laat je uitbollen. Minder verbruik van benzine.
Oud 23-06-2002, 23:16
Joanie
Joanie is offline
Citaat:
Koen schreef:

Nee tuurlijk, die rijdt liever iemand dood op de snelweg.

Ik ben 't met abt van sion eens.
neuh, zo hard rijdt hij nie... maar die boetes als die 180 rijdt zijn nie leuk... beweert ie, maar hij krijgt meer post dan mij
Oud 23-06-2002, 23:19
Koen
Koen is offline
Citaat:
Joanie schreef:

neuh, zo hard rijdt hij nie... maar die boetes als die 180 rijdt zijn nie leuk... beweert ie, maar hij krijgt meer post dan mij
'Zo hard rijdt ie nie'. 180 is meer dan genoeg om je remweg dusdanig te verlengen dat de kans iemand dood te rijden aanzienlijk groter wordt. Die regel van 120 km/u bestaat echt niet voor niks, iedereen die 'm overtreed dient gewoon gepakt te worden, klaar.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 23:25
Zig
Zig is offline
Citaat:
Koen schreef:

'Zo hard rijdt ie nie'. 180 is meer dan genoeg om je remweg dusdanig te verlengen dat de kans iemand dood te rijden aanzienlijk groter wordt. Die regel van 120 km/u bestaat echt niet voor niks, iedereen die 'm overtreed dient gewoon gepakt te worden, klaar.
Dan de vraag of het eeuwige boetes sturen nut heeft...
en dan wordt er iemand geflitst met 180... die rijdt 10 kilometer verderop iemand dood... en dan? heeft een flitspaal dan geholpen...

kijk opzich niks tegen flitspalen maar ze zijn vaak nogal loos... ze staan op de meest verlaten landweggetjes en doen het alleen op de raarste tijden... zorg dan gewoon voor een beter oplossing...

Als men hier toch oppert met grootse ideeen ga ik voor een verplichte snelheidbegrenser... of iig een dusdanig autokosten verhoging dat men maar beter wel een snelheidbegrenser kan nemen omdat 't rijden anders niet te betalen is (en dan ook nog even een verschil per inkomensklasse)
Oud 23-06-2002, 23:30
Koen
Koen is offline
Citaat:
Zig schreef:

Dan de vraag of het eeuwige boetes sturen nut heeft...
en dan wordt er iemand geflitst met 180... die rijdt 10 kilometer verderop iemand dood... en dan? heeft een flitspaal dan geholpen...
Nee dan niet nee Maar als diegene al eerder geflitst was had ie door die boete 't misschien uit z'n hoofd gelaten deze keer zo hard te rijden.

Citaat:

kijk opzich niks tegen flitspalen maar ze zijn vaak nogal loos... ze staan op de meest verlaten landweggetjes en doen het alleen op de raarste tijden... zorg dan gewoon voor een beter oplossing...
Een betere oplossing, of nog meer flitspalen.

Citaat:

Als men hier toch oppert met grootse ideeen ga ik voor een verplichte snelheidbegrenser... of iig een dusdanig autokosten verhoging dat men maar beter wel een snelheidbegrenser kan nemen omdat 't rijden anders niet te betalen is (en dan ook nog even een verschil per inkomensklasse)
Vind ik ook geen slecht idee
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 00:15
Verwijderd
Ben't met Koen en de abt eens. Flitspalen zijn O.K.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 08:41
Verwijderd
Weet je dat een flitspaal €100.000 kost
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 08:43
Verwijderd
Flitspalen zorgen juist voor MEER ongelukken

Automobilisten gaan nl als een gek op de rem staan als ze een flitspaal zien
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 09:07
beuk
beuk is offline
Ik mis trouwens de feitelijke onderbouwing van de stelling.

Volgens mij rijdt men in Nederland relatief netjes. Waar zijn die objectieve rapporten over het slechte rijgedrag van de kaaskoppen?

En aangezien je stelt dat dit rijgedrag het plaatsen van meer flitspalen rechtvaardigt: graag ook een onderzoek/proef waaruit blijkt dat de plaatsing van flitspalen daadwerkelijk leidt tot een veiliger verkeer. NEE dat is geen open deur, ik betwijfel het in ernstige mate. In ieder geval niet met de huidige toepassing van die paaltjes.

Hoeveel meer ongelukken zijn er bijvoorbeeld op de Duitse snelwegen?
Oud 24-06-2002, 11:01
BBEM
BBEM is offline
volgens mij zijn flitpalen nog meer gehaat bij automobilisten dan files, maar aan beide verdient de overheid handen vol geld. reken maar als de files en flitpalen verdwijnen dat de overheid een gigantische bak met geld misloopt
Oud 24-06-2002, 11:05
Hermes
Hermes is offline
Ach, waarom niet

Het gebeurt me vaak genoeg dat ik zelf al te snel rij (ongeveer 130 waar je 120 mag) en dan nog eens rap wordt ingehaald door anderen (die gaan dus makkelijk 140 / 150)

Laat ze daar maar voor betalen
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 11:09
Verwijderd
ben ik het helemaal mee eens.
zoveel werk en geld is het ook weer niet, en er wordt inderdaad langzamer bij gereden. helaas weet men na een tijdje waar ze staan en verliezen ze een deel van hun effect.
uiteindelijk verdienen flitspalen zichzelf misschien zelfs terug.

misschien is die verplichte snelheidsbegrenzer ook een idee.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 11:18
Hermes
Hermes is offline
Citaat:
snees schreef:
misschien is die verplichte snelheidsbegrenzer ook een idee.
Nee, die vind ik weer gevaarlijk. Soms moet je snel 'kunnen' inhalen..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2002, 11:44
Verwijderd
Citaat:
Hermes schreef:
daar had ik nog niet aan gedacht.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 12:56
fruitmand
fruitmand is offline
whaha
wij wonen in het buitenland, en als mn pa in nederland wordt geflitst maakt het hem geen kont uit want betaald ie gewoon niet want ze kunnen hem niet de bon toesturen...doen ze nooit als je in't buitenland woont
Oud 24-06-2002, 12:57
Verwijderd
Citaat:
Joanie schreef:
neej, beetje gevaarlijk niet?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Joanie schreef:

neej, maar die kan ook geen 240
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 13:06
Joanie
Joanie is offline
Citaat:
jellerd schreef:
neej, maar die kan ook geen 240
Nee, maar de teller beweert van wel .
Welke auto kan dat eigenlijk wel halen? Ben nie zo'n auto techneut eigenlijk....
Oud 24-06-2002, 13:08
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Hermes schreef:
Oneens, waar zou je harder dan 120 moeten om in te halen, als niemand harder dan 120 kan?
Oud 24-06-2002, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Joanie schreef:

Nee, maar de teller beweert van wel .
Welke auto kan dat eigenlijk wel halen? Ben nie zo'n auto techneut eigenlijk....
teller geeft altijd veel te veel aan, meeste nieuwere auto's (met wat meer pk's) halen snelheden van 180 tot 200 km per uur, tsja en kleinere auto's rond de 130/140 km per uur. En ja je hebt altijd auto's die nog veel harder kunnen, maar wt heb je eraan, je mag het toch niet rijden.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 13:20
Joanie
Joanie is offline
Citaat:
jellerd schreef:
teller geeft altijd veel te veel aan, meeste nieuwere auto's (met wat meer pk's) halen snelheden van 180 tot 200 km per uur, tsja en kleinere auto's rond de 130/140 km per uur. En ja je hebt altijd auto's die nog veel harder kunnen, maar wt heb je eraan, je mag het toch niet rijden.
right.. arme Dunc
Ik snap het niet... en dan heet het een SNELWEG? terwijl je maar meestal max 100 mag... en op sommige trajecten mag je harder en als je daar word geflitst snap ik het hele gedoe van snelwegen niet meer...
En trouwens, iedereen wil toch sneller... daarom hebben sommige snelwegen 8 banen ipv 4
Oud 24-06-2002, 13:23
beuk
beuk is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:

Oneens, waar zou je harder dan 120 moeten om in te halen, als niemand harder dan 120 kan?
Omdat het gevaarlijk is om achter grote voertuigen te blijven rijden (vrachtwagens), omdat je totaal geen zicht hebt op wat er op de weg gebeurt? (normaal gesproken kijk je verder vooruit dan de auto direct voor je)

Omdat er iemand in wil voegen en je dus even ruimte maakt zodat de invoeger niet op de rem hoeft?

Om soepel te kunnen ritsen?

Er zijn legio voorbeelden...
Oud 24-06-2002, 13:43
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Meer flitspalen en hogere boetes voor overtreders... Ideetje voor het nieuwe kabinet?
Je bent duurdere benzine, meer wegenbelasting en GEEEN extra wegen vergeten... verder helemaal met je eens

(ik dacht dat jij wegging van dit forum?)
Oud 24-06-2002, 13:46
Joanie
Joanie is offline
Citaat:
Gothic schreef:

Zou die toch ook..? Vertrekdatum niet duidelijk zeker?
Oud 24-06-2002, 13:49
beuk
beuk is offline
Citaat:
Gothic schreef:

Je bent duurdere benzine, meer wegenbelasting en GEEEN extra wegen vergeten... verder helemaal met je eens

Autorijden slechts voor de rijke elite, gewoon Nederland een aantal decennia terugschoppen?

Goed plan. Laat de arbeiders maar fietsen!
Oud 24-06-2002, 13:52
Hermes
Hermes is offline
Citaat:
beuk schreef:
Autorijden slechts voor de rijke elite, gewoon Nederland een aantal decennia terugschoppen?
Bestaan er wel linkse intellectuelen?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 13:56
Joanie
Joanie is offline
Citaat:
Hermes schreef:
Bestaan er wel linkse intellectuelen?
Daarop is het antwoord simpel: nee
althans, ben ze nog nie tegen gekomen
Oud 24-06-2002, 13:56
Egyptian
Egyptian is offline
Citaat:
Joanie schreef:

Mee eens!

mijn karretje gaat nog wat verder als die 240 en 'k heb ook al menig boete gehad.

en dan kan iedereen wel zeggen eigen schuld maar wie heeft er nu last van als je op 'n bijna lege snelweg 140-150 rijdt ipv 120.

Weg met al die flitspalen!

gelukkig heb ik zo'n leuk piepdingetje in m'n auto die ervoor waarschuwt.
Oud 24-06-2002, 15:00
Koen
Koen is offline
Citaat:
Egyptian schreef:

en dan kan iedereen wel zeggen eigen schuld maar wie heeft er nu last van als je op 'n bijna lege snelweg 140-150 rijdt ipv 120.
Ook op een 'bijna lege snelweg' kan je iemand morsdood rijden, daar is echt geen grote massa verkeer voor nodig. Enig idee hoe gigantisch veel verkeersslachtoffers er per jaar vallen? Reken maar dat een overgroot deel veroorzaakt wordt door mensen die te hard rijden.

Of een flitspaal dan dé ideale oplossing is, weet ik niet. Maar één ding is zeker en dat is dat er gewoon zachter gereden moet worden. Als je zo nodig moet scheuren met je racebak moet je op een racesport gaan, maar niet op de snelweg gaan crossen.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 15:01
Hermes
Hermes is offline
Citaat:
Koen schreef:
Enig idee hoe gigantisch veel verkeersslachtoffers er per jaar vallen? Reken maar dat een overgroot deel veroorzaakt wordt door mensen die te hard rijden.
Ja, maar dan wel daar waar je 50 mag rijden en niet op de snelweg.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 15:02
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef:

Ook op een 'bijna lege snelweg' kan je iemand morsdood rijden, daar is echt geen grote massa verkeer voor nodig. Enig idee hoe gigantisch veel verkeersslachtoffers er per jaar vallen? Reken maar dat een overgroot deel veroorzaakt wordt door mensen die te hard rijden.

Of een flitspaal dan dé ideale oplossing is, weet ik niet. Maar één ding is zeker en dat is dat er gewoon zachter gereden moet worden. Als je zo nodig moet scheuren met je racebak moet je op een racesport gaan, maar niet op de snelweg gaan crossen.
Waarom zijn forumbazen nou tch altijd zo correct>?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 15:04
Hermes
Hermes is offline
Citaat:
jellerd schreef:
Je verwart correctheid met hypocrisie.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 15:05
Joanie
Joanie is offline
Citaat:
jellerd schreef:
forumbazen zijn politiek correct.. das erger...
trouwens, met flitsen los je niets op, mensen riskeren een boete als ze haast hebben... das dan 100euro op de kosten van de baas: wat maakt het dan nog uit???
Mensen hebben liever boete dan dat zij een kwartier langer in de auto moeten zitten
Oud 24-06-2002, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Hermes schreef:
Je verwart correctheid met hypocrisie.
oh jah
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 15:25
beuk
beuk is offline
Citaat:
Koen schreef:
Ook op een 'bijna lege snelweg' kan je iemand morsdood rijden, daar is echt geen grote massa verkeer voor nodig.
Alleen als er van die idioten zijn die met 100 km/h op de linkerbaan blijven hangen. Kwam gister nog zo'n idioot tegen, ik blijf er dan maar achter zitten, maar er zijn zat mensen die dan maar rechts in gaan halen. Levensgevaarlijk.

Citaat:
Enig idee hoe gigantisch veel verkeersslachtoffers er per jaar vallen? Reken maar dat een overgroot deel veroorzaakt wordt door mensen die te hard rijden.
Ja, door een kleine groep mensen die gevaren niet in kan schatten en dus te hard rijdt op plaatsen waar het niet kan en gevaarlijk is. DAAR moet geflitst worden, maar dat gebeurt niet. Er wordt geflitst op de plekken waar iedereen te hard rijdt (een achtbaans snelweg) omdat het relatief veilig is.
Citaat:
Of een flitspaal dan dé ideale oplossing is, weet ik niet. Maar één ding is zeker en dat is dat er gewoon zachter gereden moet worden.
Op plekken waar dat nodig is ja (woonwijken, drukke kruispunten).

Citaat:
Als je zo nodig moet scheuren met je racebak moet je op een racesport gaan, maar niet op de snelweg gaan crossen.
Mee eens (waarbij ik onder scheuren versta: roekeloos, aggressief rijgedrag, wedstrijdjes etc.).
Oud 24-06-2002, 15:29
Verwijderd
Het heeft ook allemaal met de werkeloosheid en de staatschuld te maken:
Stel je nou voor dat een auto niet harder kon dan 100 km/h.
Dan zijn de flistpalen dus overbodig waardoor die mensen ontslagen worden. Maatr het scheelt natruurlijk een hoop staatsinkomen.
Ze kunnen beter gaan controleren op die linksrijders
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 15:43
paul's herberg
paul's herberg is offline
Citaat:
darkshooter schreef:
Het heeft ook allemaal met de werkeloosheid en de staatschuld te maken:
Stel je nou voor dat een auto niet harder kon dan 100 km/h.
Dan zijn de flistpalen dus overbodig waardoor die mensen ontslagen worden. Maatr het scheelt natruurlijk een hoop staatsinkomen.
Ze kunnen beter gaan controleren op die linksrijders
ben ik het niet mee eens zo kunnen ze mog veel meer banen schrappen . Waarom op school dingen leren die machines ook kunnen

mijn id:

Snelweg=weg met de flitspaal en hogere max snelheid= meer doorstroming= minder files kijk maar in duitsland heb je daar veel files??

bebouwde kom= wat meer flitspalen vanwege veiligheid en langs elke weg een fietspad is ook wel veilig niet meer van die klote fietsers op de weg

maar ik vind flitspalen geen goed id want kijk maar op de snelweg er komt 1 flitspaal mensen remmen even af en daarna weer direct gassen!!

Waarom niet zo'n schijf net zoals in vrachtwagens?? (hoe heten die dingen ook alweer?) en met controlles die schijven controleren of een zwarte doos of iets dergelijks ??
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 16:07
WolterB
WolterB is offline
voor een uitzonderlijke keer ben ik het een x eens met je.

het is echt erg, en het houdt gewoon niet op, steeds meer komen de straatraces in de picture, maar nu ze bezig zijn met het te legaliseren wordt het hopelijk minder.

de boetes moeten iig hoger, liefst 2 of meer keer zo veel
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten