Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
modern, oke. het HOORT bij deze tijd. Maar laat je niet misleiden door hetf eit dat deze woorden juist de ACHTERUITGANG van de maatschappij in werking zetten ik kan ' lauw', ' yo' en ' strak' niet echt poetetische hoogstandjes noemen.
||
Citaat:
Ik erger me ook geweldig aan de nieuwste spelling: brabbol ipv brabbel, meej ipv mee, me ipv mijn... |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Waarom zou je mee moeten met al die populaire woorden? Spreek gewoon in eigen woorden, klets niet als een kip zonder kop met de massa mee
![]()
|
http://www.rotterdamswijktheater.nl/...straattaal.htm
kijk maar ff.... leer goed voor et slapen gaan... kan je morgen lauw doen tegen je medeleerlingen ![]() ze kloppen nog ook, lol |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
zeik niet zo. dan praat je toch gewoon niet tegen die mensen. elke generatie heeft wel zijn eigen slang. ik kan me herinneren dat vorige generaties superdoeper zeiden :/ |
![]() |
||
Citaat:
Hier in Rotterdam hoor ik iedereen zo praten,op m'n school,op straat,overal,en ik versta dus echt helemaal niks van wat ze zeggen,en het klinkt gewoon hartstikke stom ook (vind ik) Is het nou zo moeilijk om gewoon een beetje normaal Nederlands te praten?Wat ze onderling doen moeten ze zelf weten,maar als ze zo tegen mij praten begrijp ik dus echt niks wat ze zeggen,dan moet ik me zeker maar gaan aanpassen en dat "slang" gedoe leren ofzo? Right ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daar bedoel ik helemaal niets mee hoor, is gewoon een feit |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() De volwassenen zijn gelukkig nog verstaanbaar (als hun accent niet te plat is) ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ze praten overal slang,ja oke,in Rotterdam wel heel veel,maar in andere steden ook veel |
![]() |
|
nee je hoeft het niet zelf te leren spreken, je moet je gewoon niet zo druk maken. ik woon zelf ook in rotterdam en mijn vrienden praten gewoon abn EN verstaan al die gekke surinamers (ben het zelf ook) die de hele dag stoer proberen te doen met hun street taaltje. dat is gewoon hun eigen subcultuurtje om zichzelf te onderscheiden van anderen. ik ga me toch ook niet druk maken om het feit dat skihut bezoekers een eigen taaltje gebruiken? ik noem maar wat.
|
![]() |
|
Een player playt mensen, hij speelt.. Als in spelen met gevoelens van anderen..
En ik ben dan denk een van de weinigen die de straattaal of jongerentaal niet zo erg vind. Ik heb alleen een hekel aan dat marketing/business taaltje dat overal bij ons op school wordt gesproken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar euh, bepaalde dingen die daar staan, zeg je dus ècht niet .. durf te wedden dat ze je dan falikant uitlachen ![]() 'ik weet waar je huis woont' .. als je nou gewoon zegt 'ik weet waar je stekkie is' dan sta je tenminste niet gelijk voor lul ![]() |
![]() |
|
je moeder neukt die Amsterdamse paaltje: belediging
je kanker malle joduh moeder is een afgerachte aezel die door je opa is geneukt in de behaarde neus: belediging jouw patta's doen niet ouw!: jij hebt echt lelijke schoenen die vertalingen zijn eigenlijk best wel grappig. (goed samengevat trouwens)
||
Citaat:
Verder interesseert het mij echt niet hoe mensen praten hoor,maar ik vind het gewoon zelf niet klinken,en het is gewoon irritant,punt,dat vind ik,mijn mening,klaar uit. En "gekke" surinamers zijn niet de enige die zo praten,iedereen praat laatste tijd zo lijkt wel,ook blanken dus,dus dat hoor je mij niet zeggen. Maar nee,ik maak me dus niet druk,ik geef hier alleen m'n mening |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Dat is pas irritant. Maar goed,ik hou al op,ik ga mensen niet verbieden om zo te praten,vind het zelf alleen idioot klinken ![]() |
![]() |
||
Citaat:
haahahaahahhahahaahaaaa. ik vraag me af waar ze zulke domme uitspraken vandaan hebben. ik heb geluk dat ik nog de wat enigzins intelligentere slang sprekende mensen ken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Offtopic: hey Celesta, hoe gaat het eigenlijk op school? :-) |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Relatie is niet wat je er van dacht... SimplyABoy19 | 5 | 01-04-2006 04:27 | |
Verhalen & Gedichten |
-Verhaal- Redhair | 430 | 21-09-2005 13:54 | |
Verhalen & Gedichten |
Tjilp Brasco | 13 | 15-01-2005 09:13 | |
Liefde & Relatie |
Uit omdat........Terug nemeN? HelpMePlease | 68 | 21-03-2004 19:53 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] ik zie, ik zie... wat jullie niet wíllen zien Verwijderd | 2 | 01-08-2003 18:39 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 |