Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2002, 21:25
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Wie doet dat nog tegenwoordig hierow?

En zo ja: als je het doet, doe je dat altijd of gewoon soms als je er aan denkt of alleen in situaties waarin het nodig is.

Ik doe het nog heel soms, alleen in situaties waarin het nodig is. Vooral op rotondes als er een auto naast me rijdt en ik van de rotonde af wil, dan mot ik dat toch ff laten zien, anders lig je misschien er onder of krijg je een hoop gelazer mee (er zijn van die automobilisten die dan als gekken na die rotonde op je gaan toeteren en dan boos zijn ... )

Maar verder doe ik het eigenlijk nooit meer, ook niet op gewone kruispunten.

En jullie?

Mzzl,

Oizo.
Oud 02-10-2002, 21:27
Verwijderd
Ik doe het wanneer het nut heeft: dus als andere verkeersdeelnemers afhankelijk zijn van mijn gedrag. Als er niemand op de weg is ga ik natuurlijk m'n hand niet uitsteken.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 21:28
Verwijderd
Ligt eraan hoe druk het is.
Lijkt me trouwens sterk dat er mensen zijn die het doen als er niemand op de weg is.
Beetje nutteloos topic dus.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 21:29
Spoeleh
Spoeleh is offline
Word @ nare man.
pcies hetzelfde hier.
doe het wel altijd als er andere weggebruikers zijn omdat ik het mad irri vind als andere het niet doen en ik er dan last van heb.
Oud 02-10-2002, 21:29
moenbase
moenbase is offline
Ik doe het alleen wanneer het noodzakelijk is.
En ik bepaal wanneer et noodzakelijk is of niet
Oud 02-10-2002, 21:30
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik doe het wanneer het nut heeft: dus als andere verkeersdeelnemers afhankelijk zijn van mijn gedrag. Als er niemand op de weg is ga ik natuurlijk m'n hand niet uitsteken.
Maar met de auto doe je dat (neem ik aan?) wel. nietwaar?
Oud 02-10-2002, 21:37
Shock
Shock is offline
tis voor mij gewoon een routine... zo houd ik ook m'n hand voor m'n mond als ik buiten in de middle of nowhere moet niezen...
Oud 02-10-2002, 21:54
marlies
marlies is offline
Citaat:
nare man schreef:
jup
Oud 02-10-2002, 22:07
Ilsje
Ilsje is offline
Ik doe het alleen als ik deraan denk. En helaas is dat meestal als der geen kip te bekkennen is.... En als t druk is ben ik alleen gestresst bezig met kijken, en dan hou ik me handen stevig vast aan me stuur
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 22:18
Verwijderd
Ik doe het nooit. Maar ik geloof dat bijna niemand het nog doet. Het valt me nu soms zelfs op als iemand het wel doet.
Maar ja, wat boeit het om het te doen. Meestal ziet een auto ook wel waar je naar toe gaat zonder dat je je hand uit steekt en anders moet die maar lekker ff 3 seconden wachten.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 22:24
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
nare man schreef:
Oud 02-10-2002, 22:33
Verwijderd
Ik doe het eigenlijk nooit, behalve als ik mensen het echt moet duidelijk maken, bv op rotondes
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 22:33
Verwijderd
Mja hier kom ik met mijn stoere praat, ik let op geen enkele regel. Ik fiets wanneer ik denk te kunnen, tot irritatie van mening auto bestuurder (wat ik wil kan begrijpen)...Je staat nog raar te kijken hoevele mensen stoppen om je verrot te schelden

Ben ook al een keer tegen een tram opgereden, inschattingfoutje

Maar ik pas me dan ook wel vaak aan de auto's aan, als ik zie dat iemand naar rechts gaat (knipperlicht) dan ga ik links de auto voorbij en omgekeerd.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 22:36
Boogie
Boogie is offline
Heel soms, als iemand anders er profijt van kan hebben.
Oud 02-10-2002, 22:47
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Als er verkeer in de buurt is, doe ik het bij linksaf sowieso. Ik kan niet zo goed tegen skeletvervormende inslagen van al dien aard, die in het verkeer mogelijk zijn als ik zonder reden opeens stil ga staan om te wachten of, zoals zoveel (tegenwoordig?), niet eens omkijk en gewoon afsla.

Rechtsaf eigenlijk alleen als er direct achter mij fietsers fietse, of als er op die afslag een auto staat te wachten tot ik voorbij ben...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 22:51
Kirk22
Kirk22 is offline
als ik voorang zou hebben als ik rechtdoor zou gaan en iemand staat daarop te wachten terwijl ik naar rechts wil, steek ik mijn hand ff uit. Anders staat die Pipo voor Jan Piet Snot te wachten, dat vind ik lullig, maar verder doe ik het eigenlijk nooit.

In Belgie is het niet meer verplicht hoorde ik laatst.
Oud 03-10-2002, 01:27
Blizz
Blizz is offline
Citaat:
nare man schreef:
ikke nooit

als het nut heeft sorteer ik wel voor met m'n fiets ipv hand uitsteken, en voor andere fietsers hoef ik 't ook niet te doen want ik fiets toch altijd het hardst
Oud 03-10-2002, 10:54
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
nare man schreef:
ik ook
Oud 03-10-2002, 12:28
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik niet
Oud 03-10-2002, 12:32
Verwijderd
Gewoon niet fietsen, heb je dit dilemma ook niet.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 12:50
Tofke_H
Tofke_H is offline
Ik weet niet hoe het in Nederland is, maar in Belgie is de wetgeving omtrend dit aangepast. Je moet NIET meer je hand uitsteken als fietser om af te slaan. Als automobilist is het dus nog meer opletten, want een fietser kan zomaar opeens afslaan...

Waarom is deze wet zo gemaakt. Men gaat er vanuit, dat het gevaarlijker is voor een fiester op sommige momenten om zijn/haar hand uit te steken. Vooral bij oudere mensen, en mensen die nog maar pas fietsen.. En op gevaarlijke plaatsen, waar je als fietser soms snel moet kunnen remmen, of iets dergelijke.

Dus ik steek mijn hand nog maar soms uit, bij het links of rechts afslaan.
Oud 03-10-2002, 12:58
snoopy
snoopy is offline
zelfde als nare man. Eigenlijk heb ik dat sinds ik zelf autorijd. Ik ben erachter gekomen hoe irritant het is, als mensen geen richting aangeven! (zelfde met licht op m'n fiets. Ik dacht altijd: "ach, ze zien me wel", maar ik ben erachter gekomen dat je echt geen fuck ziet als een fietser geen licht heeft!)
Oud 03-10-2002, 13:03
Iduna
Iduna is offline
Indien nodig wel.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 14:23
Roos
Roos is offline
Als er iemand achter me rijdt doe ik het wel..

Maar eigenlijk neem ik geen deel aan het verkeer, ik fiets er tussendoor
... voorsoorteren, ff snel voor die bus langs, woohh remmen voor die hond, dan weer harder rijden om nog ff dat stoplicht te halen, oh kut daar komt een vrachtwagen aan, nou dat haal ik nog wel, etc.
Oud 03-10-2002, 16:12
Verwijderd
Doe het nog wel, maar niet echt altijd. Steek op de meest wazige momenten mn hand uit, zoals bijvoorbeeld asser niemand is, en dan weer asset juist kei druk is..Dus het verschilt nogal
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-10-2002, 16:30
M@rco
M@rco is offline
Eigenlijk alleen op rotondes...
Oud 03-10-2002, 16:33
Verwijderd
Ik doe alleen als het een moeilijk te overzien verkeerssituatie is
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 16:34
Verwijderd
Alleen op rotondes, omdat ik dan voorrang wil en daarom me zelf ook maar aan de regels hou...

En ook vaker, als ik eraan denk. Maar dat komt niet zo vaak voor.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 16:36
LittleLucille
LittleLucille is offline
net wanneer het nodig is..
(zin in heb.. het veiliger is.. ik voorrang wil...)
Oud 03-10-2002, 16:58
~Meliss@~
~Meliss@~ is offline
Als ik bijv op een kruising fiets en ik wil afslaan en er rijdt een auto achter me of er komen een paar auto's me tegemoet rijden, steek ik mn hand wel uit, maar anders niet...
Alleen als 't echt nodig is dus....
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 17:38
Paulaah
Paulaah is offline
Alleen als het nodig is.. Als er iemand achter me rijdt met een auto ofzo... Voorderest eigenlijk nooit
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 18:11
poecilotheria
poecilotheria is offline
alleen als er iets achter me rijdt dat er baat bij zou kunnen hebben als ik mijn hand uit steek.......anders nooit
Oud 03-10-2002, 18:22
Piccola
Piccola is offline
Alleen in situaties waarin het nodig is!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 18:24
Verwijderd
Altijd..Ook als er niemand achter me rijdt.
Je weet het tenslotte maar nooit..
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 18:31
the tourist
the tourist is offline
Eigenlijk niet zo vaak...
Misschien wel op drukke wegen, maar daar fiets ik nooit
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 18:33
A*
A* is offline
neuh
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 20:04
Verwijderd
Alleen in gevaarlijke situaties. Hmmz, ben eigenlijk al een gevaar op de weg al is t maar op een fiets.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 20:17
D@mien
D@mien is offline
Als et nut heeft (= als er verkeer is wat er belang bij heeft dat ze weten waffor kant ik op ga)

Als ik in de ochtend een pesthumeur heb, en iemand zonder zn poot uit te steken bijna tegen mij opknallen, kunnen ze op een voet/vuist in hun richting rekenen...ik ben er namelijk alergisch voor dat mensen de verkeers regels vrijwel altijd opzettelijk overtreden..
Oud 03-10-2002, 20:24
Vice
Vice is offline
meestal wel
eigenlijk doe ik het zonder bij na te denken
Oud 03-10-2002, 21:19
WolterB
WolterB is offline
alleen als ik weet dat er ander deelnemend verkeer in de buurt is (hoezo hypocriet?)
of als ik me stierlijk verveel op de fiets
Oud 03-10-2002, 21:32
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Citaat:
WolterB schreef:
alleen als ik weet dat er ander deelnemend verkeer in de buurt is (hoezo hypocriet?)
of als ik me stierlijk verveel op de fiets
vooral dat laatste...
zie je jou de hele tijd je hand uitsteken ook als er geen afslag is enzo
Oud 04-10-2002, 15:17
PardonMe
PardonMe is offline
ja ik doe dat tegenwoordig weer wel eigenlijk.. zeker als ik zie dat er een auto ofzo achter me rijdt en het voor die bestuurder handig zou zijn om te weten welke kant ik uitga (die auto wil rechts afslaan, maar weet niet of ik rechtdoor of ook rechts zal gaan, bijvoorbeeld)

tja twordt nu weer steeds meer een beetje een automatisme, ofzo, beetje vaag.. want eerst dacht ik er eigenlijk niet aan.
Oud 04-10-2002, 15:19
Quiana
Quiana is offline
Mja, de weinige keren dat ik fiets doe ik dat eigenlijk automatisch..
Nou ja, naar links toe durf ik niet meer,
ben een keer goed op mn bek gegaan toen ik dat deed
Oud 04-10-2002, 16:58
x_rachel_x
x_rachel_x is offline
Whaha hand uitsteken... Wat is dat???
Dat doe ik nou echt nooit...
Oud 04-10-2002, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Betamethason schreef:
Mja, de weinige keren dat ik fiets doe ik dat eigenlijk automatisch..
Nou ja, naar links toe durf ik niet meer,
ben een keer goed op mn bek gegaan toen ik dat deed
Dus jij fietst alleen maar in rondjes?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 18:08
mar87
mar87 is offline
als 't nodig is. anders niet.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 18:18
simple creed
simple creed is offline
ik doe dat wel altijd. Zeker nu ik bijna zelf mag gaan autorijden. Want het is oervervelend voor een automobilist als een fietser zijn hand niet uitsteekt.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 19:15
PV
PV is offline
ik doe 't niet zo vaak meer.. 'k probeer altijd zo naar school te fietsen dat het niet nodig is
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 20:17
Verwijderd
Moet dat dan ? (nog)
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 22:04
Dwarfie
Dwarfie is offline
Ik doe het sinds kort wel weer altijd. Gewoon er aan wennen om dat soort standaard dingen te doen. Ik doe het vooral om beter op te gaan letten in het verkeer, zodat ik hopelijk m'n rijbewijs sneller haal
Reageren

Regels voor berichten