Advertentie | |
|
![]() |
|
tis voor mij gewoon een routine... zo houd ik ook m'n hand voor m'n mond als ik buiten in de middle of nowhere moet niezen...
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik doe het nooit. Maar ik geloof dat bijna niemand het nog doet. Het valt me nu soms zelfs op als iemand het wel doet.
Maar ja, wat boeit het om het te doen. Meestal ziet een auto ook wel waar je naar toe gaat zonder dat je je hand uit steekt en anders moet die maar lekker ff 3 seconden wachten. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mja hier kom ik met mijn stoere praat, ik let op geen enkele regel. Ik fiets wanneer ik denk te kunnen, tot irritatie van mening auto bestuurder (wat ik wil kan begrijpen)...Je staat nog raar te kijken hoevele mensen stoppen om je verrot te schelden
![]() Ben ook al een keer tegen een tram opgereden, inschattingfoutje ![]() Maar ik pas me dan ook wel vaak aan de auto's aan, als ik zie dat iemand naar rechts gaat (knipperlicht) dan ga ik links de auto voorbij en omgekeerd. |
![]() |
|
![]() |
Als er verkeer in de buurt is, doe ik het bij linksaf sowieso. Ik kan niet zo goed tegen skeletvervormende inslagen van al dien aard, die in het verkeer mogelijk zijn als ik zonder reden opeens stil ga staan om te wachten of, zoals zoveel (tegenwoordig?), niet eens omkijk en gewoon afsla.
Rechtsaf eigenlijk alleen als er direct achter mij fietsers fietse, of als er op die afslag een auto staat te wachten tot ik voorbij ben... |
![]() |
|
als ik voorang zou hebben als ik rechtdoor zou gaan en iemand staat daarop te wachten terwijl ik naar rechts wil, steek ik mijn hand ff uit. Anders staat die Pipo voor Jan Piet Snot te wachten, dat vind ik lullig, maar verder doe ik het eigenlijk nooit.
In Belgie is het niet meer verplicht hoorde ik laatst.
||
Citaat:
![]() als het nut heeft sorteer ik wel voor met m'n fiets ipv hand uitsteken, en voor andere fietsers hoef ik 't ook niet te doen want ik fiets toch altijd het hardst ![]()
|
Ik weet niet hoe het in Nederland is, maar in Belgie is de wetgeving omtrend dit aangepast. Je moet NIET meer je hand uitsteken als fietser om af te slaan. Als automobilist is het dus nog meer opletten, want een fietser kan zomaar opeens afslaan...
Waarom is deze wet zo gemaakt. Men gaat er vanuit, dat het gevaarlijker is voor een fiester op sommige momenten om zijn/haar hand uit te steken. Vooral bij oudere mensen, en mensen die nog maar pas fietsen.. En op gevaarlijke plaatsen, waar je als fietser soms snel moet kunnen remmen, of iets dergelijke. Dus ik steek mijn hand nog maar soms uit, bij het links of rechts afslaan.
|
zelfde als nare man. Eigenlijk heb ik dat sinds ik zelf autorijd. Ik ben erachter gekomen hoe irritant het is, als mensen geen richting aangeven! (zelfde met licht op m'n fiets. Ik dacht altijd: "ach, ze zien me wel", maar ik ben erachter gekomen dat je echt geen fuck ziet als een fietser geen licht heeft!)
|
Als er iemand achter me rijdt doe ik het wel..
Maar eigenlijk neem ik geen deel aan het verkeer, ik fiets er tussendoor ... voorsoorteren, ff snel voor die bus langs, woohh remmen voor die hond, dan weer harder rijden om nog ff dat stoplicht te halen, oh kut daar komt een vrachtwagen aan, nou dat haal ik nog wel, etc. ![]()
|
Als et nut heeft (= als er verkeer is wat er belang bij heeft dat ze weten waffor kant ik op ga)
Als ik in de ochtend een pesthumeur heb, en iemand zonder zn poot uit te steken bijna tegen mij opknallen, kunnen ze op een voet/vuist in hun richting rekenen...ik ben er namelijk alergisch voor dat mensen de verkeers regels vrijwel altijd opzettelijk overtreden..
|
alleen als ik weet dat er ander deelnemend verkeer in de buurt is (hoezo hypocriet?)
of als ik me stierlijk verveel op de fiets
||
Citaat:
zie je jou de hele tijd je hand uitsteken ook als er geen afslag is enzo ![]() ![]()
|
ja ik doe dat tegenwoordig weer wel eigenlijk.. zeker als ik zie dat er een auto ofzo achter me rijdt en het voor die bestuurder handig zou zijn om te weten welke kant ik uitga (die auto wil rechts afslaan, maar weet niet of ik rechtdoor of ook rechts zal gaan, bijvoorbeeld)
tja twordt nu weer steeds meer een beetje een automatisme, ofzo, beetje vaag.. want eerst dacht ik er eigenlijk niet aan.
|
|