Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2002, 17:15
Aaaaaart..
Aaaaaart.. is offline
Doen jullie wel eens klusjes thuis? Zo ja, wat voor klusjes? En doe je dit vrijwillig of omdat het moet?

Ik sop zelf iedere week de badkamers en een keer in de maand zeem ik de ramen en deuren.. Dit doe ik overigens niet vrijwillig, ik verdien er een lekker zakcentje mee..

Tevens was, droog en strijk ik mn eigen kleding, maar dit doe ik simpelweg, omdat ik mn kleding dan eerder terug heb en omdat ik mn moeder niet vertrouw
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-10-2002, 17:20
Boogie
Boogie is offline
Ik woon op mezelf dus ik doe het huishouden...
Oud 05-10-2002, 17:28
miro
miro is offline
Ik kook redelijk vaak
ik ruim mijn eigen kamer op
ik ruim elke maandag het huis op
ik ruim de badkamer op
Ik was mijn eigen kleren
ik strijk mijn eigen kleren

Ik doe gewoon wat als er wat gedaan moet worden.

Kvind het trouwens raar dat sommige mensen betaald krijgen als ze meehelpen in het huishouden. Ik vind het niet meer dan normaal als dat je met meer mensen in een huis woont zij ook allemaal meehelpen in het huishouden. Net alsof dat alleen de vader of moeder zou moeten doen.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 18:39
Roos
Roos is offline
Jawel, ik ruim de keuken op, of kook wel eens, en ik doe m'n eigen kamer
Oud 05-10-2002, 18:41
Denise84
Denise84 is offline
soms, maar eigenlijk niet uit mezelf en als het gevraagd wordt dan vergeet ik het vaak

koken doe ik wel uit mezelf trouwens, of soms strijken.
Oud 05-10-2002, 18:54
gizmo
gizmo is offline
ehmzz doe niet zo veel..
meestal uitmezelf..
en soms zeurt mamz

maar ehmzz strijken, was aanzette, stofzuigen, afwasmachine

niet vaak hoor.. af en toe
Oud 05-10-2002, 19:17
Rian-x-
Rian-x- is offline
hmmzzz... ik help meestal wel meej, maar niet echt vrijwillig, behalve mn kamer en zow.
Maar soms denkt mn moeder echt dat ik un werkster ben ofzow, dan moet ik zowveel doen, terwijl mn broers lekker op de bank tv hange te kijke:@
bes wel frustrerend....
Oud 05-10-2002, 19:25
Mara
Mara is offline
Stofzuigen, afwasmachine inruimen/uitpakken, tafel dekken/afruimen, kamer opruimen, mijn eigen kamer schoon maken, kleren wassen enzo.
En soms eten koken.

Ik vind het niet erg om het te doen, alleen net zo als JC Superstar al zegt, het is niet leuk als je broer(s)/zus(sen) op de bank niks zitten te doen.. (nog vervelender is als jij naar je hoofd gegooid krijgt dat je niks doet )
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 19:36
Miracle
Miracle is offline
Ik hoef niet zoveel te doen. verplicht 3x in de week tafel dekken, elke dag de afwasmachine leeg maken.
Vrijwillig M'n kamer doe ik meestal zelf, maar soms hebben we een schoonmaakster die mijn kamer ook meteen ff mee pakt, ze doet dan alleen de ramen, spiegels, wastafel en ze stofzuigt ff snel. Verder doe ik meestal elke week de container naar buiten, dat doet de eerste die woensdag ochtend het huis uit gaat, en dat ben ik dus meestal. Verder ruim ik af en toe de keuken een beetje op, als ik gek wordt van de rotzooi. en ik ruim af en toe een beetje op de woonkamer. en natuurlijk zorg ik er een beetje voor dat m'n spullen niet te lang in de woonkamer blijven hangen, maar dat doet iedereen denk ik wel. Ach ja, ik ben er wel tevreden mee. ik weet wat ik moet doen en soms doe ik gewoon meer. ik ken ook lui die veel meer moeten doen thuis en die daar geen geld voor krijgen.
Een vriendin van mij maakt thuis schoon voor geld. dus ipv een schoonmaakster te huren doet zij dat 1x in de week. ik vind dit wel een beetje raar, maar aan de andere kant is het wel heel goed. ik werk zelf en daar maak ik ook schoon, maar dat zou ik thuis niet willen. Tis heel anders om bij jezelf schoon te maken voor geld dan bij een ander. Tja beetje vaag uitgelegd maar goed
Oud 05-10-2002, 20:17
Verwijderd
Doe praktisch niks aan t huishouden, tenzij me ouders op vakantie zijn, dan moet ik wel afwassen, de planten water geven enz. Zou er ook niet aan moeten denken eerlijkgezegd om een stuk van t huishouden verplicht te moeten doen, als ik thuiskom van me werk dan heb ik t meestal ook wel gehad, dan wil ff relaxen voor de volgende dag begint. Btw, hielp vroeger wel altijd mee in de vakanties door aardappelen te schillen, helpen met de afwas enz.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 20:19
Kirk22
Kirk22 is offline
studentenhuis: een vijfde
ouders: nauwelijks iets. Soms de was ophangen ofzo of boodschappen.
Oud 05-10-2002, 22:55
Shock
Shock is offline
tis maar hoe het uitkomt... als ik niks te doen heb na het eten help ik vaak even met de afwas, vaak in het weekend met eten koken (doordeweeks ben ik daarvoor te laat thuis). Verder de dingen die ik verplicht doe... m'n bed afhalen, m'n kamer schoonhouden (is voor m'n eigen bestwil, en met huisstofallergie moet ik wel), en ja, qua klusjes wordt ook alles aan mij overgelaten (vader met 2 linkerhanden :/ )
Oud 06-10-2002, 09:29
Main
Main is offline
help meestal met tafel dekken/afruimen, kleren opruimen, hond uitlaten, rattenkooi verschonen (tis mijn rat)
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 09:48
Miss Helena
Miss Helena is offline
Tafel dekken/afruimen, strijken, wassen, kamers stofzuigen etc. Vinnet ook heel normaal eigk
Oud 06-10-2002, 09:52
the tourist
the tourist is offline
Ik droog elke avond af, soms dek ik de tafel en het is de bedoeling dat ik mijn eigen kamer opruim en stofzuig..... (doe ik alleen niet altijd )
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 10:54
Quiana
Quiana is offline
Kamer opruimen/stofzuigen/afstoffen
verdeel ik met mn zusje (delen ),
maar het komt eropneer dat ik het doe,
omdat ik ouder, dus handiger zou zijn
,en meer tijd heb.
Vaatwasser opruimen/inruimen, planten, vuilniszakken word verdeeld tussen mn zusje en mij.
Afstoffen(woonkamer), hamster verschonen, dweilen, kleren wassen en strijken doe ik zelf.
En dan help ik weleens met de badkamer schoonmaken, eten maken etc.

damnn, als k t zo opschrijf lijkt t wel veel :\
Oud 06-10-2002, 11:08
angel_girl
angel_girl is offline
eeys.. ik hoef niks thuis te doen!
Maaruh behalve dan mijn eigen kamer onderhouden en als ze vragen om da afwas te doen doe ik dat wel!
Oud 06-10-2002, 11:40
Esmée
Esmée is offline
Nee hebben werkster maar moet mn eigen kamer wel schoonhouden.. maar dat doe ik niet altijd even grondig
Oud 06-10-2002, 11:40
CobainMeisje
CobainMeisje is offline
Neej..nahja me eigen kamer 1x in de week als ik er aan toe kom
Oud 06-10-2002, 13:35
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Tafel dekken en afruimen
En naar de frituur gaan elke zondag
Afwasmachine vullen...
En verder tjah... eigenlijk nie, niet stofzuigen of poetsen of zow... heb ik ook geen tijd voor
Oud 06-10-2002, 13:40
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Volgens mij zijn alleen de hersenloze klusjes voor mij weggelegd

Ehm, strijken, tafeldekken en afruimen en het afwasmachine in- en uitruimen enzo ...
Ow en ik ruim mn kamer altijd zelf op, niet zozeer omdat k dat moet, maar omdat ik dat zelf wil.. als mn mutti et doet kan ik niks meer terugvinden enzo
Oud 06-10-2002, 14:49
euro
euro is offline
Ja, ik moet gewoon mijn kamer sowieso netjes houden (stofzuigen, opruimen, raam wassen enz.) En tafel dekken/afruimen , afwasmachine inruimen/uitruimen, dingetjes naar de container brengen, soms boodschappen doen. Maar deze dingen hoeven niet altijd hoor ; er hangt zo'n schema op de ijskast wie en wat iedereen moet doen die week.
Oud 06-10-2002, 15:19
Gonzo
Gonzo is offline
Ik strijk mijn eigen kleding
Oud 06-10-2002, 15:21
Gonzo
Gonzo is offline
Over twee weken moet ik btw beginnen met meer dingen te doen in het huishouden. Ik krijg namelijk een eigen kot
Oud 06-10-2002, 16:54
gizmo
gizmo is offline
Citaat:
Knutselsmurfie schreef:

Ow en ik ruim mn kamer altijd zelf op, niet zozeer omdat k dat moet, maar omdat ik dat zelf wil.. als mn mutti et doet kan ik niks meer terugvinden enzo
hehe.. mijn zus ruimde eerst mijn kamer op.. kon ik nooit meer iets vinden.. ik altijd vette herrie schoppen.. en sinds een heftige ruzie moet ik elke vrijdag zowat mijn kamer opgeruimd hebben anders mag ik niet uit
Oud 06-10-2002, 17:28
DarkRaven
DarkRaven is offline
af/toe doe ik iets...maar meestal heb ik er toch geen tijd voor
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 18:16
~Meliss@~
~Meliss@~ is offline
Ik maak mn eigen slaapkamer schoon, help elke dag met afwassen en ik strijk soms mn eigen kleren.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 18:23
skyscraper
skyscraper is offline
Ik wil wel, maar ik kan het niet opbrengen soms wel me kamer opruimen. en met de hond wandelen ( hoort dat bij huishouden )?
Oud 07-10-2002, 16:59
Piccola
Piccola is offline
Ja, ik moet wel. Ik moet afwassen!
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 17:20
koekiemonsteres
koekiemonsteres is offline
Ja tuurlijk help ik mee. Mn moeder en vader werken allebei en ik heb 2 broertjes en een zusje, ben de oudste dochter Dan kom je dr dus echt niet onderuit... Mja ik vind t niezo erg en ik doe t vrijwillig meestal want anders gaan ze zeuren dat ik ook nooit meewerk enzo. Ik kook meestal en ik doe stofzuigen een keer in de week en de badkamer.
Oud 07-10-2002, 18:37
Screenager
Screenager is offline
Hm niet echt eigenlijk Naja ik was wel mn eigen kleding enzo.. maar das eigenlijk alles..
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 19:13
BBEM
BBEM is offline
ik heb laatst alle kozijnen en ramen weer geverft vind ik toch wel sociaal van mezelf
Oud 07-10-2002, 19:24
Paulaah
Paulaah is offline
Ja, naja.. ik ruim mijn eigen kamer op, en zuig mijn eigen kamer.. Als ik dan eenmaal aan het stofzuigen ben wil ik ook nog wel eens de gang meenemen..
Ook help ik wel eens met de afwas, en ruim de tafel af enzo..
Echt veel verder kom ik niet
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 20:07
snoopy
snoopy is offline
eigenlijk doe ik amper iets in het huishouden. Nou ja, ik hou m'n eigen kamer schoon, maar dat isset ook wel weer.
Oud 08-10-2002, 23:01
ARL
ARL is offline
Ik vind het eigenlijk wel vanzelfsprekend dat je (een beetje) help in het huidhouden en dan niet alleen je eigen rotzooi...
Jij woont er namelijk ook!

Ik moet 2x per week tafel dekken, afwasmachine, keuken...
En ik help mn ouders gewoon ff als ze me dat vragen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 01:58
maar
maar is offline
neuh dat wordt gedaan, moet wel mijn eigen kamer altijd opgeruimd hebben; en ik dek de tafel wel eens natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 09:31
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik zal wel moeten, aangezien ik samenwoon en mn vriend vaak moet werken.

Ik was af, was, stop was in droger, strijk, stofzuig, doe de ramen, poets.
Eigenlijk alles behalve koken
Oud 09-10-2002, 10:31
GRRR
GRRR is offline
ja ik woon samen met me zus. koken. kleren wassen. huis schoonhouden etc.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 11:47
Razzle
Razzle is offline
Ja, meest uiteenlopende klusjes, vind dat 't erbij hort, dus doe het.
Oud 09-10-2002, 11:59
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
angel_girl schreef:
Mag ik even opmerken dat als jouw sig uit het nummer van Pink komt, dat ie dan niet klopt?
Het is eigenlijk: Instead of making me better, you keep making me ill.
Maar goed...
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 12:34
T.e.s.s
T.e.s.s is offline
Af en toe. Badkamer schoonmaken, afwassen, koken , tafel dekken, was ophangen en dat soort dingen
Oud 09-10-2002, 12:48
luckyleo
luckyleo is offline
als het moet doe ik klusjes, zoals vaatwasser inruimen en uitruimen en boodschappen, meer niet echt.
Als ik op mezelf wegben (trainingsstage ofzo) dan doe ik alles zelf
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 15:00
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Ja, ik kook ongeveer 2 á 3 keer per week, ruim dingen op, leeg vaatwasser, en ruim heel soms mijn eigen kamer op
Oud 09-10-2002, 21:13
PardonMe
PardonMe is offline
jawel..
als het gevraagd wordt dan ben ik best wel bereid om te helpen en met kleine dingen help ik uit mezelf ook wel mee..
Oud 09-10-2002, 21:56
Feestbeest nummer 1
Feestbeest nummer 1 is offline
Citaat:
Esmée schreef:
Nee hebben werkster maar moet mn eigen kamer wel schoonhouden.. maar dat doe ik niet altijd even grondig
Es, es, es! Tsk *afkeurend met vinger zwaai* dat heet een interieurverzorgster tegenwoordig!
Reageren

Regels voor berichten