Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2002, 15:22
Talon
Talon is offline
Heb je de kwaliteiten om leiderschap te dragen?
Hoe uiten die zich?
Ben jij meer dan een ander?

Beargumenteren graag
Oud 06-10-2002, 15:25
Shock
Shock is offline
Hmm.. ik ben wel het type om iets te ondernemen, iets te doen, maar beslissingen over hoe of wat zal ik in m'n eentje niet vaak meteen nemen zonder overleg.
Oud 06-10-2002, 15:26
Gonzo
Gonzo is offline
Wat versta jij onder leider?

Ik persoonlijk denk wel dat ik de kwaliteiten heb om een groep te leiden. Maar dat kan zich nog in mijn studietijd rustig verder ontwikkelen.
Oud 06-10-2002, 15:29
Verwijderd
Kzal wel moeten of ik het nu wel of niet in me heb. Komt al regelmatig voor dat ik de leiding in handen heb over de productie vd werkplaats. Vind t wel leuk om te doen maar brengt ook wel stress met zich mee en daar moet ik nog leren aan te wennen en verwerken.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 15:32
Qamra
Qamra is offline
Nee, kheb liever dat er iemand is die tegen me zegt: doe dit en doe dat..

(nou ja niet zó zwart/wit.. Kheb liever wel een leider boven me, maar ik doe het liefste me EIGEN werk..)
Oud 06-10-2002, 15:37
Verwijderd
ik hou er niet van als iemand tegen me zegt wak moe doen maar om nou meteen iedereen te gaan commanderen....ik wee nie of ik da zou doen, denk ut nie. een btje misschien
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 15:39
Gonzo
Gonzo is offline
Citaat:
marrrtuuh schreef:
ik hou er niet van als iemand tegen me zegt wak moe doen maar om nou meteen iedereen te gaan commanderen....ik wee nie of ik da zou doen, denk ut nie. een btje misschien
De hedendaagse "leider" in een organisatie commandeert niet meer. Hij overlegt en stuurt de rest van zijn staf bij.

Oud 06-10-2002, 15:41
Miracle
Miracle is offline
Zakelijk heb ik wel een beetje leider capaciteiten. maar sociaal absoluut niet. Daar ben ik te onzeker voor zeg maar.

Als ik op zakelijk gebied echt veel weet en verstand van dingen heb zou ik erg graag een leiders functie willen hebben, en ik weet (oei arrogant ) dat ik dat wel kan.
Oud 06-10-2002, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Wes schreef:

Kzal wel moeten of ik het nu wel of niet in me heb. Komt al regelmatig voor dat ik de leiding in handen heb over de productie vd werkplaats. Vind t wel leuk om te doen maar brengt ook wel stress met zich mee en daar moet ik nog leren aan te wennen en verwerken.
Ff iets toevoegen. Bij mij op t werk zijn er maar weinig mensen in de werkplaats die er al een lange tijd werken en aangezien ik er inmiddels al 5 jaar kom en bepaalde dingen kan die zij niet kunnen ben ik automatisch de aangewezen persoon als de chef er niet is.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 18:17
Quiana
Quiana is offline
K voel me niet meer dan een ander oid.
Kweenie of ik n groep kan leiden,
kan soms nogal bot overkomen..
Vind het wel leuk om te proberen
dingen in goeie banen te leiden,
maar ik zou geen leraar oid kunnen zijn,
waarschijnlijk zou ik ook gaan irriteren,
vliegtuigjes gooien ed
Oud 06-10-2002, 18:22
skyscraper
skyscraper is offline
ja, ik ben altijd heel erg dominant geweest. Ik ben niet op me teentjes getrapt en voor niemand bang....
Oud 06-10-2002, 18:48
Tox
Tox is offline
Ben wel heel sociaal (heel veel praten) ingesteld en kan opzich wel goed met mensen over weg, ik ben alleen niet echt dominant dus een leider, mm eerder de rechterhand van de leider (die veel praat)
Oud 06-10-2002, 18:52
gizmo
gizmo is offline
Citaat:
Tox schreef:
(heel veel praten)

hell yeah.. en of..
Oud 06-10-2002, 18:58
Verwijderd
ik ben de volgende wereldleider, dat jullie het alvast weten.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 19:05
Bor
Bor is offline
ja

- ik doe een leidinggevende opleiding
- ik had een 10 op de dominantieschaal bij een uitgebreid psychologisch onderzoek
- ik heb keeperstraining gegeven
- ik ben aanvoerder geweest
- t zit in de familie
Oud 06-10-2002, 19:30
Verwijderd
Joah. Ik ben eigenwijs en bazig, dus wat ik zeg gebeurt uiteindelijk ook wel. (maar als iemand met goeie ideeën komt luister ik daar ook wel naar hoor )
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 19:37
Roos
Roos is offline
Ja, ik neem altijd automatisch de leiding bij groepswerk. Ik sta natuurlijk wel open voor andere meningen, maar ik kan het het snelst/best organiseren, taken verdelen en afspraken maken in een groep. Vind het ook leuk om te doen.
Oud 06-10-2002, 19:47
the tourist
the tourist is offline
Mja, soms als we op school iets in een groepje moeten doen, dan leidt ik het soms wel een beetje. Maar met andere dingen niet, ben ik te verlegen voo.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 19:48
Demeter
Demeter is offline
Citaat:
Talon schreef:
Heb je de kwaliteiten om leiderschap te dragen?
Hoe uiten die zich?
Ben jij meer dan een ander?

Beargumenteren graag
Ik ben een leeuw... Spreekt dat niet voor zich...
x
Demeter
Oud 07-10-2002, 16:57
Piccola
Piccola is offline
Die kwaliteiten heb ik absoluut niet!
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 17:45
Denise84
Denise84 is offline
ja, mijn leraar mondelinge communicatieve vaardigheden zei van wel

Ik heb graag dingen zelf in de hand en ben niet graag afhankelijk, dus neem zelf vaak het iniatief, voordat anderen zeggen wat ik moet doen. Het gaat ook gewoon automatisch. Door argumentatie e.d. krijg ik anderen daar meestal wel in mee,
dus ja ik denk wel dat dat in me zit.
Oud 07-10-2002, 17:46
Gothic
Gothic is offline
Absoluut... misschien wel een dictator

Ik wil altijd alles regelen, houd overzicht, ben misschien streng, en niet de aardigste op die momenten, maar krijg zo wel het beste resultaat... maar ik maak me denk ik niet zo populair
Oud 07-10-2002, 17:54
martijn1985
martijn1985 is offline
ja.

Ik heb overzicht over wat er moet gebeuren, kan zorgen dat de juiste dingen op de juiste tijd op de juiste plaats zijn, kan beslissingen nemen.
Oud 09-10-2002, 17:13
waaromniet?
waaromniet? is offline
Veel leiders hier
Oud 09-10-2002, 17:28
Socrates1984
Socrates1984 is offline
ik heb wel wat overwicht, ik heb voorheen leiding gegeven aan mijn afdeling, en de avond verliep goed. Maar de politiek of leger wordt denk ik wel een uitdaging die ik graag wil aannemen wat betreft leiderschap!
Oud 09-10-2002, 19:25
Onbekende
Onbekende is offline
Ik ben van nature geen leider. Ik ben meer geschikt om opdrachten uit te voeren die anderen mij geven. Ik zou geloof ik geen leidinggevend beroep willen.
Oud 09-10-2002, 20:12
SuperS
SuperS is offline
'k ben een echte Führer
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 20:43
Verwijderd
Qua capaciteiten zeer zeker, maar qua karakter absoluut niet. Ik haat met andere mensen samenwerken, ook al is het maar opdrachten verdelen. Het liefst doe ik alles in m'n eentje. 'If you want to get something done right, do it yourself'.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 20:48
PardonMe
PardonMe is offline
hmzz ik zou best een kleine groep kunnen leiden denk ik, maar ik zou het niet spontaan uit mezelf doen.. Ik zou mezelf niet op werpen als leider, men moet mij wel als leider willen!

Voorbeeldje, iedereen van mijn volleybal team wilde dat ik aanvoerdster zou worden, en omdat iedereen voor stemde *behalve ik, ik had nog niks gezegd..* wilde ik deze taak wel accepteren.. Ik zou mezelf nooit als aanvoerdster naar voren geschoven hebben..

En ik zou nooit een groep gaan leiden met het idee dat ik 'beter' of 'hoger' ben dan de rest van die groep.. Dan maak je een afstand tussen jezelf en de groep en ik denk dat je dat juist moet zien te vermijden, je moet zelf ook een deel zijn van de groep, anders functioneert het niet lekker..
Je moet niet alleen leider zijn, maar begeleider... coaching en dergelijke....
Oud 15-10-2002, 16:34
A* & cmncb
A* & cmncb is offline
neen
en hier mijn argument->
Reageren

Regels voor berichten