Advertentie | |
|
![]() |
|
Een bedrijf als o2 richt zich vooral op jongeren en heeft zelf een jong imago. Niet zo gek dus dat ze je en jij in hun brieven zetten. Voel jij je meer aangesproken als er U stond? Ik niet. Ik vind t juist goed dat ze je en jij zeggen, ze spreken de mensen aan die ze nodig hebben. Je pa zal zich waarschijnlijk niet aangesproken voelen, aan hem hebben ze dan ook geen boodschap.
In de bedrijven waar ik gewerkt heb werd er alleen bij goede relaties getutoyeerd. Maar dat is omdat t een bedrijf is met een oudere doelgroep en oudere relaties. |
![]() |
||
Citaat:
Ben vind ik de ergste van het stel, vreselijk hoe die communiceren.
|
Verwijderd
|
Nu vind ik het niet zo heel erg meer als ze me met 'mevrouw' en 'u' aan spreken, maar een jaar of 4 terug vond ik het vreselijk. In brieven ed vind ik het wat anders dan in bv. een gesprek ofzo. In ziekenhuizen is het ook 'mevrouw dit, mevrouw dat'...dat vind ik dus wel vreselijk, maar goed.
|
![]() |
|
Ik wens toch wel met "u" aangesproken worden door bedrijven. Ook in winkels als ik geadviseerd word. "Je" staat zo kinderachtig, alsof ik nog een klein kind ben.
Nou ja, bij nieuwsbrieven van CJP zeggen ze ook "je", dat is ook een doelgroep tm 26 jaar. Dat vind ik wel kunnen.
|
Verwijderd
|
Tutoyeren in zakelijke brieven is onbeleefd. Niet alleen omdat je een vrijwel anonieme zakelijke relatie met 'u' hoort aan te spreken, maar ook omdat de klant daar meestal niet van gediend is. Zo wens ik bijvoorbeeld niet aangesproken te worden alsof ik een goede bekende ben, aangezien het om een verhouding gaat waarin afstand gepast is.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |