Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind ook dat wij daar absoluut niet het recht toe hebben... Bovendien zijn er absoluut geen goede redenen voor deze oorlog.
*wijst naar volgend stukje* http://www.minimumeffort.com/nutshell.html |
![]() |
|||
Citaat:
"Het feit dat mensen gelijkwaardig zijn betekent niet dat culturen gelijkwaardig zijn. Culturen waarin mensen geknecht worden zijn niet gelijkwaardig met andere culturen. Culturen waarin mensen niet als gelijkwaardig worden beschouwd moet je afwijzen en zijn in essentie inferieure culturen. Mensen zijn gelijkwaardig, maar culturen niet." Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Saddam heeft al miljoenen mensen vermoord en vermoord er met de dag meer. Dat is reden genoeg om er alles aan te doen Saddam weg te werken. Dat Saddam 'ons' nog niet kan bereiken is gewoon een kwestie van tijd. Kom nou, als je tegen de oorlog ben heb ik daar respect voor. Maar wel argumenten gebruiken vanuit de menselijkheid, en niet vanwege pure egoïsme. Maar goed.. daar is al een topic over.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Het blanke ras, ook wel de moderniteit genoemd heeft de volgende kernnormen en -waarden uitgevonden, op voet waarvan wij nu zo openlijk kunnen discussieëren: - Wij stellen individuele verantwoordelijkheid centraal - Wij handhaven een strikte scheiding van Kerk en Staat - Wij aanvaarden gelijkheid der seksen en geaardheid - Kinderen hebben een erkende rechtspositie tegenover volwassenen - Mensenrechten zijn universeel Het is niet nodig om uit te leggen dat het in de cultuurgebieden en staten waar de Islam dominant is het enigzins anders gesteld is, om het maar eens eufimistisch uit te drukken. |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind de Egyptenaren superieur. Die beschaving heeft veel langer bestaan dan ons spatje in de tijd dat alle natuurlijke bronnen moet verbruiken danwel vernietigen.
||
Citaat:
Als je nou het Griekse of Romeinse Rijk had genoemd; die waren op dit punt alweer een stapje verder. |
![]() |
||
Citaat:
En daarbij ben ik inderdaad niet bepaald trots op ons koloniale verleden...
||
Citaat:
![]() Nero zegt je misschien iets? Christenen voeren aan de leeuwen? het Romeinse burgerrecht dat ervoor zorgde dat alleen Romeinen eerlijke rechtsspraak kregen? De Romeinen hadden ook absoluut geen scheiding van kerk en staat, voerden bloederige en vernietigende oorlogen, martelden, etc. etc. Weet je wat trouwens ook zo is? Ik heb een keer (een van) de reden(en) gelezen dat het blanke ras nu zo machtig is, en al een poosje geweest. Wij leven in relatief makkelijk te bebouwen en vruchtbaar gebied, vergeleken met bijvoorbeeld Afrika en Azie. Weinig bergen, vruchtbare grond, en vooral: bruikbare huisdieren. Wij hadden namelijk paarden. Sterke beesten, en goed te temmen en dan voor allerlei doelen te gebruiken. Geld ook voor honden en koeien. In Afrika leven niet zulke makkelijk domesticeerbare beesten; in Azie en Amerika (behalve de Bizon voor vlees en huiden, maar niet domesticeerbaar) ook niet. Wist je trouwens dat de Chinezen zo'n 3000 jaar geleden een beschaving bezaten die veel verder gevorderd was dan het Romeinse rijk? Ik zou me niet blindstaren op de mooie kanten van je eigen geschiedenis; de Westerse staten zijn altijd wreed en meedogenloos geweest, en dat is pas zo'n 50 jaar verandert. Voorbeelden? De vernietiging en misbruik van de Indiaanse staten in Noord en Zuid-Amerika; de slachtpartijen op de Aboriginals; slavenhandel; de nazi's natuurlijk; de kruistochten, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Waar waren je gelijke rechten voor iedereen uitgedragen door het schone en superieure menselijke ras toen? Juist. Begraven onder een dikke, stinkende laag gierigheid en machtswellust. Dank u.
|
BARON schreef:
- Wij stellen individuele verantwoordelijkheid centraal - Wij handhaven een strikte scheiding van Kerk en Staat - Wij aanvaarden gelijkheid der seksen en geaardheid - Kinderen hebben een erkende rechtspositie tegenover volwassenen - Mensenrechten zijn universeel Ik weet niet wat je met trots zijn op ons verleden bedoelt, maar deze richtlijnen zijn in ons verleden pas de laatste 100 a 150 jaar terug te vinden.
||
Citaat:
![]() Bovendien heb ik duidelijke argumenten gegeven en als jij daar niet in staat bent om op in te gaan, zegt dat iets over mijn gelijk. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Het gaat erom wat wij nu hebben bereikt; iets waarvoor in de 18de eeuw de kiem is gelegd, en waarvan wij nu de vruchten plukken. Ik zie dit proces nog niet onstaan in de islamitische wereld of in Afrika. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Die argumenten heb ik in mn vorige post al overruled.. sorry (stik, nu zit ik toch met je in discussie..)
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Wat is er mis om met mij te discusieëren? Ik scheld jullie toch niet uit ofzo? Je doet nu net zo bitchy als Nare Man! |
![]() |
||
Citaat:
Het rijke ontwikkelde Westen heeft er baat bij om "het rijke ontwikkelde westen" te blijven. Je kan in dit geval niet van superioriteit spreken, maar slechts van egoisme.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is inderdaad een egoistisch stukje - maar deze hele oorlog is egoistisch. Bush is écht niet in Irak om de Irakezen te bevrijden. Als hij zich niet onveilig voelde (áls dat al een reden is) en geen belangen had in dat land, zou hij zich er beslist niet tegenaan bemoeien. Dan was hij al lang bezig om elke dictator overal in de wereld af te zetten. |
![]() |
||
Citaat:
Daarbij moet je je afvragen of het Iraakse volk wel zo gebaat is bij deze oorlog en vooral bij de gevolgen, dat laatste geld trouwens voor de hele wereld.
||
Citaat:
mmmm, ik zal wel de enige zijn die dit vindt~: Blank zijn is niks om trots op te zijn! we hebben 100en jaren lang andere volken, rassen en geloven uit proberen te roeien, of te onderdrukken! Remember VOC???? Nederlands Indië, nee ik ben er zeker niet trots op om blank te zijn!
Laatst gewijzigd op 01-04-2003 om 17:25. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
jij bent echt goed! *trots op mede nederlandse*! pffff, blanke mensen zijn de grootste onderdrukkers die hier rondlopen! kijk maar naar Bush!
||
Citaat:
![]() Bush is n lul, daar valt niet over te twisten
||
Citaat:
nblij dat we in een vrij lnd wonen waar we mogen denken en zeggen wat we willen! ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
weet je wat ik niet snap? dat je je schaamt of trots bent op dingen die iemand anders heeft gedaan.
waarom zou je je moeten schamen voor het koloniaal verleden? Je hebt zelf toch niets gedaan? k was nog niet eens geboren.... en waarom ben je trots op het ontwikkelen van de democratie? Je hebt zelf toch niets gedaan?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Over democratie: over democratie mag geen twijfel bestaan, ieder heeft het recht zijn/haar mening te uiten zonder daarvoor gestraft te worden, en moet haar regeringsleider(s) kunnen kiezen. Dat is een groot gebrek in de zogenaamd communistische systemen, er is geen democratie. In China niet, in Noord-Korea niet, in de voormalige Sovjet-Unie niet, op Cuba niet. Toch kan een dictatuur soms beter zijn dan een democratie, de verlichte vorsten zoals Frederik de Grote in de 17e eeuw wisten door naar het volk te luisteren potten te breken. Er was, zo zou je kunnen zeggen, een mengeling van democratie en dictatuur. Een dictator die naar het volk luistert kan daadkrachtig optreden en voor veranderingen zorgen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() 18e eeuw. Je zegt het zelf al: 200 jaar geleden! En op die miezerige 200 jaar baseer jij 'superioriteit' terwijl alle omstandighedeon 'ons' meezaten? Wie is hier nou zielig bezig?
||
Citaat:
Nou ik denk dat dat mijn punt aardig weergeeft. Wat ik al heb gezegd, geen enkele overheid handelt vanuit idealen. Dat is een sprookje. De oppositie juist vaak wel, wat de oppositie juist aantrekkelijk maakt, maar geef ook deze verantwoordelijkheid en het gaat alleen maar om macht. Overheden handelen altijd vanuit macht, en het daarbij belangrijke geld. (Democratische overheden moeten af en toe natuurlijk wel iets doen dat lijkt op handelen uit idealen, maar men moet het volk tevreden houden voor stemmen natuurlijk). Dus de motieven achter de oorlog moeten geen argument zijn tegen de gehele oorlog. Ook ik betwijfel de motieven van de VS en ben het niet helemaal eens met hun handelswijze. Toch staan er Britten, Amerikanen en anderen nu in Irak om Saddam weg te krijgen en die steun ik. Zo min mogelijk burgerslachtoffers, en daarbij hoort het laten verdwijnen van Saddam en de zijnen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik vind dat de landen zelf mogen beslissen hoe zij leven. ok saddam bijvoorbeeld is echt heeeeeel slecht bezig daar, maar waarom zijn er dan toch zo veel mensen die wel voor m zijn? ik denk dat het westen zich zo goed vindt omdat ze veel geld hebben, en dat ze alles goed voor elkaar hebben etc....... ik vind het dus niet terecht omdat je gewoon respect moet hebben voor elkaars levensvorm, de manier waarop anderen leven hoort bij hun cultuur en levenswijze, niet iedereen is kapitalistisch zo goed? ![]()
||
Citaat:
En iemand die plezier heeft om iemand anders zijn dood vind ik inderdaad niet beter dan een neo-nazi. ![]() En verder Nare Griezel ken je me helemaal niet, dus je weet niet of ik een rechtse bal ben of juist een links persoon. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Zo als ik zo vaak al tegen jou heb gezegd: als je blanken haat, laat jezelf toch ombouwen tot neger! Michael Jackson is blank geworden, dus zo moeilijk kan het niet zijn om zwart te worden. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|