Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2003, 21:19
Verwijderd
Mietjes!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2003, 21:26
Verwijderd
Citaat:
Maikie schreef op 01-04-2003 @ 11:16:
Jah..dat bestaat echt!! Het is gewoon heel erg gezellig en iedereen gaat met elkaar om, het is gewoon een groep jongeren die iig 1 ding met elkaar gemeen hebben....naturist zijn.

Ik ben al naturist vanaf m'n geboorte zeg maar...dus ik weet niet beter, ik haat dat gedoe op zo'n camping met al je kleren in zo'n douchehokkie....dit vind ik veel beter

en..je krijgt tenminste niet van die lelijke bikini strepen!!

En je wordt veel meer bekeken als je in je bikini of zwembroek rondloopt dan als je in je blote reet loopt......iedereen is naakt, daar let je gewoon niet op

Naaktstranden ga ik niet naartoe....daar ligt bijna altijd wel een 'textiel strand' bij in de buurt en dan lopen er altijd wel mensen te gluren..en daar kan ik echt niet tegen!!!

kus Maikie
Een beetje geindoctrineerd dus

Nee is niks voor mij, een vereniging überhaupt niet ik vind het wat engs hebben. Hetzelfde vind ik dus ook met betrekking tot politieke partijen.

Ik denk dat je ermee opgegroeid moet zijn. Ik schaam me al als ik mezelf naakt in de spiegel zie staan, laat staan dat ik in mijn nakie over een camping ga lopen.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 21:29
Verwijderd
Wat een geweldige beeldspraak allemaal.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 22:30
AtHell
AtHell is offline
Doen we honderden jaren ons best om het lichaam aantrekkelijker en misterieuzer te maken door middel van uitdagende, flitsende, hippe, geile en meer van dat soort onzin kleding, wat doet men.. Precies, alles uit en naakt de camping op! (Plaats het woord camping hier even goed, een plek waar men in tentjes a.k.a. ongemak, 'leeft' om te 'ontsnappen' aan de dagelijkse sleur.. yeah right. Iedereen weet dat de camping het domein van de kale dikke duitsers, op slippers in te korte kortebroek en wit bevlekt t-shirt, is.)

Nee nudisme is niets voor mij, ik krijg liever een boner van een correct gevulde dame die in bikini het strand onveilig maakt dan dat ik een mengelmoes van jong en oud in adam en eva outfit moet aanschouwen en er eigenlijk wel lichtelijk van walg.

Het is gewoon te godverdommes naakt voor mijn smaak.

.. maar natuurlijk mag iedereen doen en laten wat hij of zij wil.
Oud 02-04-2003, 06:21
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik heb er geen problemen mee dat anderen dat doen. maar ik ben te gehecht aan mn kleding.. zonder kleding zou iedereen maar saai zijn denk ik. en ik kijk ook niet echt graag naar uitgezakte naakte bejaarden.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 07:14
Verwijderd
Nou, als je het leuk vindt zal ik de laatste zijn die je tegenhoud. Zolang er niet van mij verwacht wordt dat ik naakt rond ga lopen vind ik alles best...
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 14:50
wietsie
wietsie is offline
Hee mensjes!
ik ben ook al naturist sinds me geboorte en ik wou ff zeggen dat het niet vies en oversext is!
ik ga van de zomer ook mee met de jnfn en ben al een keer op een weekend geweest en das hartstikke leuk!! niemand beoordeelt je op je uiterlijk en respecteert je! maar ik kan me wel voorstellen dat niet iedereen da vind
liefs wiets
Oud 02-04-2003, 14:54
Maikie
Maikie is offline
Citaat:
ShoarmaSchaap schreef op 01-04-2003 @ 16:21: Volgens mij als er een lekker ding langsloopt gaan alle hefbomen omhoog
En dat gebeurd dus (bijna) nooit..het is me tenminste nog nooit opgevallen. Terwijl ik toch al 16 jaar op die campings rondhuppel...duss..dat denken heel veel mensen maar dat valt dus echt wel mee!

En dat wat iemand zei over uitgelubberde lichamen enz..daar wordt helemaal niet op gelet!! Als ik met iemand praat kijk ik naar zijn/haar gezicht en niet naar de rest

Veel mensen voelen zich meer op hun gemak op een naturisten camping: bijv sommige vrouwen die bijv borstkanker hebben gehad en dus soms nog maar 1 borst hebben worden naturist omdat niemand daar op let... Ze voelen zich zekerder omdat iedereen geaccepteerd wordt zoals hij/zij is!!

Kus Maikie
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 16:15
wietsie
wietsie is offline
Citaat:
Nee nudisme is niets voor mij, ik krijg liever een boner van een correct gevulde dame die in bikini het strand onveilig maakt dan dat ik een mengelmoes van jong en oud in adam en eva outfit moet aanschouwen en er eigenlijk wel lichtelijk van walg.
Dit slaat dus helemaal nergens op! waarom zou je daar nou van walgen? Zo zijn we allemaal geboren hoor! Ik weet niet of je ook van je zelf walgt, maargoed... da het niets van jou is kan, maar da vonk even nergens op slaan! verder gaat het er niet echt zo om het blootlopen maar gewoon om respect voor elkaar en dat heeft helemaal niks met seks te maken!

Citaat:
Iedereen weet dat de camping het domein van de kale dikke duitsers, op slippers in te korte kortebroek en wit bevlekt t-shirt, is.)
Ook dit slaat nergens op! Die mensen vind je dus niet op een naturistencamping! ten eerste dragen mensen op een naturisten camping geen korte broek en dat wit bevlekte t-shirt slaat helemaal nergens op.. Bovendien zijn mensen op naturisen campings meestal veel socialer en er wordt bijna nooit wat gejat.. Er zijn vast en zeker een paar mensen die jij kent naturist waarvan ji het niet eens weet!
Oud 02-04-2003, 16:54
Laïs
Laïs is offline
Dus jij vindt bejaarden in hun nakie lopen zeer eh smakelijk?
Sorry,maar daar walg ik ook wel lichtjes van,ook al zijn we zo geboren en blablabla.
En Maikie,als je mensen toch in hun gezicht aankijkt,en niet naar de rest,kan je toch je kleren aandoen, of neee,die campings zijn toch veel socialer

Waarom reageren jullie nu allemaal zo fucked up,moet je zoveel mensen ervan overtuigen .
Oud 02-04-2003, 19:17
Psychopath
Psychopath is offline
Citaat:
Maikie schreef op 01-04-2003 @ 09:55:
Ik ben nl naturist en lid van de JNFN (=vereniging voor naturistische jongeren) En ik krijg heel vaak van die reacties van mensen dat ze het oversext vinden....en allemaal van dat soort onzin..ik zou graag willen weten wat jullie er nou over denken....

Kus Maikie
ik ben veel te ban dat ik een ...... krijg
maar anders!
Oud 03-04-2003, 03:22
Morch
Morch is offline
ach, van mij mag iedereen die dat wil naakt rondlopen ik zou er niet raar van opkijken...

Maar zelf voel ik er weinig voor om zo naakt rond te lopen
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 11:20
*Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Ach, ze moeten het doen als ze zich er fijn bij voelen..

Mij niet gezien, zou me er veel te kwetsbaar en tja...bloot bij voelen
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 13:20
Roos
Roos is offline
~louise~:

Ik kan me nog wel voorstellen dat je het lekker vindt om in je nakie te zwemmen, dat dat een 'vrij' gevoel geeft. Of dat je het heerlijk vindt naakt te zonnen.
MAar ik zie niet in waarom je ALLES naakt zou willen doen: koken, boodschappen, afwassen, spelletjes doen e.d. Beetje ziekelijk vind ik.

Ik voel me wel altijd vrij gemakkelijk in bikini maar ik heb het niet zo op helemaal naakt zijn
Oud 04-04-2003, 08:22
Verwijderd
Citaat:
wietsie schreef op 02-04-2003 @ 15:50:
Hee mensjes!
ik ben ook al naturist sinds me geboorte en ik wou ff zeggen dat het niet vies en oversext is!
ik ga van de zomer ook mee met de jnfn en ben al een keer op een weekend geweest en das hartstikke leuk!! niemand beoordeelt je op je uiterlijk en respecteert je! maar ik kan me wel voorstellen dat niet iedereen da vind
liefs wiets
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 08:54
Pharmacon
Pharmacon is offline
ik heb nix tegen naturisten, maar als het de bedoeling wast geweest dat we naakt rond zouden lopen, hadden we ook wel een vacht gehad om dat in de winter te kunnen blijven doen...

denk ik
Oud 04-04-2003, 09:01
DeadNation
DeadNation is offline
Volgens mij liepen mensen vroeger naakt hoor....maargoed. Tis niks voor mij, zowel t idee als dat ik te gaar ben om de wereld mijn lichaam etc te laten zien , maar als t voor jullie werkt. More power to ya....
Oud 04-04-2003, 09:05
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 04-04-2003 @ 10:01:
Volgens mij liepen mensen vroeger naakt hoor....maargoed. Tis niks voor mij, zowel t idee als dat ik te gaar ben om de wereld mijn lichaam etc te laten zien , maar als t voor jullie werkt. More power to ya....
nooit gehoord van berenvellen
Oud 04-04-2003, 09:06
DeadNation
DeadNation is offline
Ja maar als t lekker warm was gingen de berenvellen de kast in natuurlijk
Oud 04-04-2003, 09:19
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 04-04-2003 @ 10:06:
Ja maar als t lekker warm was gingen de berenvellen de kast in natuurlijk

ja, want dan had je de vijgenbladeren

*slaat zich voor het hoofd dat iemand dat niet snapt*

Oud 04-04-2003, 09:24
Hukkie
Hukkie is offline
Het lijkt me zo winderig.. Ik bedoel, alles hangt er maar een beetje bij en de wind speelt overal mee enzo..
Oud 04-04-2003, 09:30
DeadNation
DeadNation is offline
Klinkt wel geil nu je t zo zegt hehe hoewel naakt zwemmen best aight is denk ik. Wel als t donker is natuurlijk.
Oud 04-04-2003, 09:31
DeadNation
DeadNation is offline
Maar wat ik me net realiseer.....die naturisten zijn niet bijgetrimd in de schaamhaar department zeker? Nasty nasty...
Oud 04-04-2003, 09:34
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 04-04-2003 @ 10:30:
Klinkt wel geil nu je t zo zegt hehe hoewel naakt zwemmen best aight is denk ik. Wel als t donker is natuurlijk.
*oeh!* Ja maar dat is wel even wat anders, bepaalde zaken hebben dan minder last van de zwaartekracht enzo
Ik heb niet zulke geweldige ervaringen met nudisme enzo (denk aan ouders vannklasgenoten die je in de verte over het naakstrand ziet huppelen: dingen die je NIET wilt zien dus)
Van sommige mensen wil ik gewoon echt niet alles zien.

Laatst gewijzigd op 04-04-2003 om 09:39.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 09:39
saartjeh
saartjeh is offline
Citaat:
Maikie schreef op 01-04-2003 @ 11:16:
Jah..dat bestaat echt!! Het is gewoon heel erg gezellig en iedereen gaat met elkaar om, het is gewoon een groep jongeren die iig 1 ding met elkaar gemeen hebben....naturist zijn.

Ik ben al naturist vanaf m'n geboorte zeg maar...dus ik weet niet beter, ik haat dat gedoe op zo'n camping met al je kleren in zo'n douchehokkie....dit vind ik veel beter

en..je krijgt tenminste niet van die lelijke bikini strepen!!

En je wordt veel meer bekeken als je in je bikini of zwembroek rondloopt dan als je in je blote reet loopt......iedereen is naakt, daar let je gewoon niet op

Naaktstranden ga ik niet naartoe....daar ligt bijna altijd wel een 'textiel strand' bij in de buurt en dan lopen er altijd wel mensen te gluren..en daar kan ik echt niet tegen!!!

kus Maikie

Heey.
Je bent dus nie de enige. Toen mijn ouders gingen scheiden kreeg mijn moeder een vriend en die was naturist. Mijn oeder wou eerst nie mee, maar later wou ze toch wel es kijken hoe t was enzow. Inmiddels is dat al jaren uit, maar mijn moeder zou nu nooit meer naar een gewone camping willen en ik denk ik ook nie. Ik haat idd ook dat gedoe met hokjes waar ze vet sneu gaan doen enzow. Eigenlijk zijn naturisten campings veel minder eh... hoe zeg je dat. Nou datgene wat andere mensen van naturistencampings denken, dat het één groot sex-kamp iz ofzow, is daar juist minder!!
Ik ben zelf ook 16 n ik zie meestal nie egt mensen van mijn leeftijd daar, maar als je ze ziet als we op vakantie zijn ofzow, ist meestal heel gezellie en t zijn egt nie gestoorde mensen ofzow die komen gluren!! Dat vin ik meestal nl een vooroordeel en tis ook nog es zo dat t omgekeerde waar is.

Nou, dat wou ik ffies zeggen.

Liefs van Saartjeh.
Oud 04-04-2003, 09:42
saartjeh
saartjeh is offline
.
Oud 04-04-2003, 09:50
Verwijderd
Ik ga ook al naar naturistische campings zo lang ik me kan herinneren en langer nog, en ik zie echt niet wat het pobleem is. Textielcampings zijn zooo vervelend... bikini's zorgen ervoor dat je niet goed bruin wordt, ze blijven noooit goed zitten, en er zijn zo veel jongens die dan alleen maar kunnen denken 'goh, wat zou daaronder zitten?'
Bovendien moet je je aan- en omkleden in te kleine tentjes, in te krappe en te natte douchehokjes en kleedhokjes...
Toen ik afgelopen mei met m'n ex-vriend op vakantie was, moesten we ons uitkleden (de pyjama's) in een tentje, aankleden in datzelfde tentje, 25 meter naar het zwembad lopen, kleedhokje in, uitkleden in het kleedhokje, aankleden in het kleedhokje (bikini), zwemmen, dan weer uitkleden in het kleedhokje, aankleden in het kleedhokje, naar het douchegebouw, uitkleden in het douchehokje, chloor wegspoelen, aankleden in het kleedhokje...
Wat een verschrikkelijk gedoe! Waarom zou iemand uberhaupt kleding willen dragen als het warm is?

Een meisje dat alleen in een string over het strand loopt, daar doet niemand moeilijk over. Waarom is het normaal om 99 % van je kleding uit te trekken, en valt iedereen over je heen als je die laatste % ook uit wilt doen?

Laatst gewijzigd op 04-04-2003 om 09:52.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 12:15
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
ik heb er geen problemen mee, zou het zelf niet vlug doen, ik zou me niet op mijn gemak voelen enzo.
Oud 04-04-2003, 12:38
655321
655321 is offline
goed zolang ze mooi zijn of als het vet dr over heen hangt... allemaal best, alles daar tussenin moet kleren aan of op zn buik liggen met een handoek over de kont... geen enkel probleem
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 17:46
wietsie
wietsie is offline
Citaat:
Hukkie: (denk aan ouders vannklasgenoten die je in de verte over het naakstrand ziet huppelen: dingen die je NIET wilt zien dus)
Kijk je toch niet?

Citaat:
Saartjeh: Heey. Je bent dus nie de enige. Toen mijn ouders gingen scheiden kreeg mijn moeder een vriend en die was naturist. Mijn oeder wou eerst nie mee, maar later wou ze toch wel es kijken hoe t was enzow. Inmiddels is dat al jaren uit, maar mijn moeder zou nu nooit meer naar een gewone camping willen en ik denk ik ook nie. Ik haat idd ook dat gedoe met hokjes waar ze vet sneu gaan doen enzow. Eigenlijk zijn naturisten campings veel minder eh... hoe zeg je dat. Nou datgene wat andere mensen van naturistencampings denken, dat het één groot sex-kamp iz ofzow, is daar juist minder!!
hehe.... ook nog een positieve reactie
Oud 06-04-2003, 13:37
Lievelotje
Lievelotje is offline
Hee, zal ik dan ook nog eens een positieve reactie geven... Net als de wietsen en de saaren onder ons ben ook ik van jongsafaan met mijn ouders naar naturistencampings geweest. Dat was voor mij de gewoonste zaak van de wereld en eigenlijk nog steeds. Gewoon geen rekening hoeven houden met wat of of je iets aan hebt enzovoorts. De grootste misvatting is inderdaad wel dat sexverhaal. Zeker nog nooit van de uitdrukking 'bloot slaat dood' gehoord (al klinkt die ook weer veel negatiever dan het zou moeten). Niemand hoeft danwel moet van mij bloot gaan lopen op vakantie of in zijn vrije tijd, maar het zou toch mooi zijn als eens wat meer mensen zouden bergrijpen dat het gewoon heel relaxed en eigenlijk normaal is of kan zijn. Let op, ik kan onwijs geil worden van bloot of bijna bloot zijn, maar eigenlijk nooit in een naturistenomgeving. Daar word ik eerder opgewonden als ik iets aantrek waardoor ik weer sexy wordt (als ik daar in mijn string loop, voel ik me zeker net zo sexy dan wanneer ik dat op een gewoon strand doe). Het wordt denk ik gewoon tijd dat meer (jonge) mensen gaan inzien dat hun lichaam en sex niet onlosmakelijk met elkaar verbonden hoeven te zijn.
Oud 06-04-2003, 14:23
barbara.inc
barbara.inc is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 04-04-2003 @ 10:31:
Maar wat ik me net realiseer.....die naturisten zijn niet bijgetrimd in de schaamhaar department zeker? Nasty nasty...
Naturisten zijn juist wel goed bijgetrimd, ik bedoel, iedereen kan het zien, dus heeft bijna iedereen het juist heel erg netjes bijgehouden! (jees, vage discussie)
Oud 06-04-2003, 14:35
wietsie
wietsie is offline
Citaat:
Lievelotje Hee, zal ik dan ook nog eens een positieve reactie geven... Net als de wietsen en de saaren onder ons ben ook ik van jongsafaan met mijn ouders naar naturistencampings geweest. Dat was voor mij de gewoonste zaak van de wereld en eigenlijk nog steeds. Gewoon geen rekening hoeven houden met wat of of je iets aan hebt enzovoorts. De grootste misvatting is inderdaad wel dat sexverhaal. Zeker nog nooit van de uitdrukking 'bloot slaat dood' gehoord (al klinkt die ook weer veel negatiever dan het zou moeten). Niemand hoeft danwel moet van mij bloot gaan lopen op vakantie of in zijn vrije tijd, maar het zou toch mooi zijn als eens wat meer mensen zouden bergrijpen dat het gewoon heel relaxed en eigenlijk normaal is of kan zijn. Let op, ik kan onwijs geil worden van bloot of bijna bloot zijn, maar eigenlijk nooit in een naturistenomgeving. Daar word ik eerder opgewonden als ik iets aantrek waardoor ik weer sexy wordt (als ik daar in mijn string loop, voel ik me zeker net zo sexy dan wanneer ik dat op een gewoon strand doe). Het wordt denk ik gewoon tijd dat meer (jonge) mensen gaan inzien dat hun lichaam en sex niet onlosmakelijk met elkaar verbonden hoeven te zijn.
Woohoo!! nog een positieve

Citaat:
Het wordt denk ik gewoon tijd dat meer (jonge) mensen gaan inzien dat hun lichaam en sex niet onlosmakelijk met elkaar verbonden hoeven te zijn.
en daar is de JNFN voor!!
Oud 06-04-2003, 15:17
Verwijderd
Offtopic: Nu 't dan toch over de JNFN gaat... ik zat erover te denken om er lid van te worden, maar dan zou 'k graag willen dat m'n vriend er ook lid van werd... maar hij is al meer dan 5 jaar niet meer naturistisch op vakantie gegaan en ik geloof niet dat z'n ouders nog lid zijn van de ehm *zoekt in hoofd naar de naam* nouja, de algemene vereniging zeg maar. Is dat nodig? En we leggen geen van beide makkelijk contact met nieuwe mensen, zal dat lastig worden op bijv. die JNFN-weekenden? En is lidmaatschap van alléén de JNFN genoeg om op naturistische campings te kunnen kamperen, want voor veel campings heb je toch een lidmaatschap van de vereniging nodig? Mijn ouders regelden alles, maar deze zomer wil ik niet meer met ze mee, dus ik weet helemaal niet hoe dat gaat
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 15:30
on the moon
on the moon is offline
ik denk dat je óf moet zijn opgegroeid als naturist, óf je moet heel veel zelfvertrouwen hebben? maar het is in ieder geval nix voor mij.
Het is idd wel lastig dat omkleden, maar dat heeft ook wel weer iets typisch-kampeer achtigs {??}. maargoed, ik heb er niets op tegen, je moet vooral doen wat je wilt.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 15:30
wietsie
wietsie is offline
Citaat:
Offtopic: Nu 't dan toch over de JNFN gaat... ik zat erover te denken om er lid van te worden, maar dan zou 'k graag willen dat m'n vriend er ook lid van werd... maar hij is al meer dan 5 jaar niet meer naturistisch op vakantie gegaan en ik geloof niet dat z'n ouders nog lid zijn van de ehm *zoekt in hoofd naar de naam* nouja, de algemene vereniging zeg maar . Is dat nodig? En we leggen geen van beide makkelijk contact met nieuwe mensen, zal dat lastig worden op bijv. die JNFN-weekenden? En is lidmaatschap van alléén de JNFN genoeg om op naturistische campings te kunnen kamperen, want voor veel campings heb je toch een lidmaatschap van de vereniging nodig? Mijn ouders regelden alles, maar deze zomer wil ik niet meer met ze mee, dus ik weet helemaal niet hoe dat gaat
Je moet inderdaad lid worden van de JNFN en het is niet voldoende als je ouders alleen lid zijn van de NFN... (bedoelde je dat? ) Als je lid ben van de JNFN kan je volgens mij op naturistencampings staan...

Het is zeker niet lastig contact te maken bij de JNFN.. ik ben half februari voor het eerst meegeweest naar een soort weekend van de JNFN en je wordt echt heeeel snel opgenomen in de groep... zelf leg ik namelijk ook nie snel contact maar dat is daar zeker geen probleem! Leuk trouwens dat jullie erover denken om mee te gaan, altijd leukals er nieuwe mensen bij komen!
Kus wietsie
Oud 06-04-2003, 15:32
wietsie
wietsie is offline
Citaat:
on the moon schreef op 06-04-2003 @ 16:30:
ik denk dat je óf moet zijn opgegroeid als naturist, óf je moet heel veel zelfvertrouwen hebben? maar het is in ieder geval nix voor mij.
Het is idd wel lastig dat omkleden, maar dat heeft ook wel weer iets typisch-kampeer achtigs {??}. maargoed, ik heb er niets op tegen, je moet vooral doen wat je wilt.
Ik denk dat als je bent opgegroeid als naturist je er idd minder problemen mee hebt, maar dat van zelfvertrouwen vinik nie helemaal kloppen... er zijn juist best veel mensen die juist heel onzeker zijn over hun lichaam en juist daar komen omdat je daar geaccepteerd wordt zoals je bent, want in een bikini ofzo word er veel meer op je gelet!
Liefs wiets
Oud 06-04-2003, 15:40
Verwijderd
Citaat:
wietsie schreef op 06-04-2003 @ 16:30:
verhaal
dankje ik bedoelde inderdaad de NFN, maar met mijn vraag bedoelde ik of hij lid van de JNFN kan worden als zijn ouders niet lid van de NFN zijn...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 15:46
zwoesj
zwoesj is offline
is er eigenlijk ook een verschil tussen naturisme en nudisme?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 15:47
wietsie
wietsie is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 06-04-2003 @ 16:40:
dankje ik bedoelde inderdaad de NFN, maar met mijn vraag bedoelde ik of hij lid van de JNFN kan worden als zijn ouders niet lid van de NFN zijn...
Jaaa dat kan zeker! sorry ik had het nie helemaal begrepen, haha! maar als zijn ouders geen lid meer zijn kan hij nog wel lid worden!
Oud 06-04-2003, 15:54
wietsie
wietsie is offline
Citaat:
zwoesj schreef op 06-04-2003 @ 16:46:
is er eigenlijk ook een verschil tussen naturisme en nudisme?
nudisme is meer het naaktlopen en zeg maar alles naakt doen... en naturisme heeft volgens mij meer een betekenisen gaat het meer om de achtergrond en het respecteren van elkaar.. er is wel een verschil maar weet het niet zo goed uit te leggen...
maar naturisten (wat ik dus ben) doen niet alles bloot... er zijn namelijk ook mensen die naakt ik huis lopen enzo... dat doe ik niet maar ik ben wel een stuk minder preuts dan sommige mensen...
Oud 06-04-2003, 15:56
zwoesj
zwoesj is offline
Citaat:
wietsie schreef op 06-04-2003 @ 16:54:
nudisme is meer het naaktlopen en zeg maar alles naakt doen... en naturisme heeft volgens mij meer een betekenisen gaat het meer om de achtergrond en het respecteren van elkaar.. er is wel een verschil maar weet het niet zo goed uit te leggen...
maar naturisten (wat ik dus ben) doen niet alles bloot... er zijn namelijk ook mensen die naakt ik huis lopen enzo... dat doe ik niet maar ik ben wel een stuk minder preuts dan sommige mensen...
bedankt voor je uitleg
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 16:03
wietsie
wietsie is offline
Citaat:
zwoesj schreef op 06-04-2003 @ 16:56:
bedankt voor je uitleg
hahaha! graag gedaan... ik post hier eigenlijk alleen maar om mensen te overtuigen dat naturisme eigenlijk niks met seks te maken heeft... mensen moeten zelf weten of ze wel of geen naturist zijn, maar ik vind het fout als ze er verkeerde dingen over denken...
kus wiets
Oud 06-04-2003, 16:12
zwoesj
zwoesj is offline
nou, mij heb je in ieder geval al (verder) overtuigd. Ik zou het zelf niet zo snel doen maar als als naturisten (of nudisten) het fijn vinden, moeten ze dat vooral doen!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 16:25
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
wallflower schreef op 02-04-2003 @ 07:21:
ik heb er geen problemen mee dat anderen dat doen. maar ik ben te gehecht aan mn kleding.. zonder kleding zou iedereen maar saai zijn denk ik.

ja voor mij zijn kleren ook belangrijk...
ik denk ook dat mensen zich door hun kleren kunnen uiten zeg maar.....
*let maar niet op mij*
Oud 06-04-2003, 16:26
Krayzie
Krayzie is offline
Ik snap niet pcies waar iedereen zo moeilijk over doet, er gaan toch ook best wel heel veel mensen naar een sauna ofzo daar is toch ook iedereen naakt. Ik ben nog nooit op een naturisten camping geweest, maar volgens mij ben je er binnen 5 minuten aangewend dat iedereen naakt is en is er niets vies ofzo aan. Is juist makkelijk , je hoeft nou ipv jezelf en je kleding alleen jezelf schoon te houden is dus harstike hygienisch!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 16:27
wietsie
wietsie is offline
Citaat:
zwoesj schreef op 06-04-2003 @ 17:12:
nou, mij heb je in ieder geval al (verder) overtuigd. Ik zou het zelf niet zo snel doen maar als als naturisten (of nudisten) het fijn vinden, moeten ze dat vooral doen!
oke dan!
Oud 06-04-2003, 16:28
wietsie
wietsie is offline
Citaat:
... schreef op 06-04-2003 @ 17:25:
ja voor mij zijn kleren ook belangrijk...
ik denk ook dat mensen zich door hun kleren kunnen uiten zeg maar.....
*let maar niet op mij*
daar heb je wel gelijk in... maar je loopt daar ok nie de hele dag naakt... 's avonds sowieso nie en met slecht weer natuurlijk ook niet...
en ik let lekker wel op jou
Oud 06-04-2003, 16:28
Verwijderd
precies

Al die mensen die zeggen dat ze zich 'ongemakkelijk' zouden voelen, zouden zich vooral onwennig voelen. En daar ben je echt binnen een dag helemaal overheen. Twee jaar geleden was er op vakantie een jongen van 15 die nog nooit naturistisch op vakantie was gegaan of zelfs maar naar een sauna was geweest, in het begin vond-ie het vreemd maar de tweede dag al helemaal niet meer.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 16:29
wietsie
wietsie is offline
Citaat:
Krayzie schreef op 06-04-2003 @ 17:26:
Ik snap niet pcies waar iedereen zo moeilijk over doet, er gaan toch ook best wel heel veel mensen naar een sauna ofzo daar is toch ook iedereen naakt. Ik ben nog nooit op een naturisten camping geweest, maar volgens mij ben je er binnen 5 minuten aangewend dat iedereen naakt is en is er niets vies ofzo aan. Is juist makkelijk , je hoeft nou ipv jezelf en je kleding alleen jezelf schoon te houden is dus harstike hygienisch!
dat is het zeker!
Reageren

Regels voor berichten