Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Dat noem ik pas naief en zielig, ik ga bijna huilen. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Muhahahaha, heb je weer lopen zuipen ofzo! wie heeft er hier nu de domste posts dan! Nederland de boel in indië verenigd????? laat me niet lachen man! de indiërs werden daar hard onderdrukt ze hadden er niks te zeggen! lees Max Havelaar eens, als je überhaupt kan lezen dan! maar nee, ik ben niet trots op het blanke ras, als er 1 ras niet hgoog ontwikkeld is dan zijn het wel de blanken! maar das geen reden om me zwart te laten maken, want ik ben nou eenmaal blank en daar zal ik maar mee moeten leren leven!
||
Citaat:
Waar baseer je dat op? Die beelden van hysterische mensenmassa's moet je niet geloven, de Irakese burgers op tv evenmin, zij zijn gehersenspoeld cq. bang. Staatsvormen en ideologieën horen niet per definitie bij een bepaalde cultuur, je kan een cultuur wel respecteren, maar een duidelijk onderdrukkende of racistische ideologie of staatsvorm niet. [/B][/QUOTE] ja klopt volgens mij, maar waar basseer jij dat op dan? t zou ook kunnen komen doordat die mensen gewoon geen oorlog meer willen om eigenlijk niets over die staatsvormen heb je gelijk ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ja klopt, maar sommigen zijn wel voor de oorlog en die zijn echt fel tegen saddam
||
Citaat:
Om nu maar in te gaan op dat Max Havelaar gezeur: na aanleiding van dat boek is er heel wat veranderd en verbeterd in Indië en men had het daar vanaf 1900 beter dan dat men het er nu heeft. Zozo, het blanke ras niet hoog ontwikkeld? Ga alsjeblieft in de Congo wonen ofzo en ga daar eens genieten van de hoogstaande cultuur. Ik durf te wedden dat je na 1 dag al jankend terugkomt met hangende pootjes ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar dat wil helemaal niks zeggen over de superioriteit van ons ras. Momenteel domineert het blanke, westerse ras; vooral Amerikanen. 2000 jaar geleden waren het Romeinen, daarvoor Arabieren (egypte), Chinezen, en Babyloniers. Zoals ik al zei: om op ons blobje in de tijd, waarin we de grondstoffen van de wereld in een extreem hoog tempo verbruiken, waar rijk van arm profiteerd op een nooit eerder vertoonde schaal, en waar het machtigste land ter wereld 35x zoveel geld uitgeeft aan het leger als wat nodig is om de wereldbevolking te voeden, je superioriteit te baseren, is ontzettend dom. Zie je dat nou echt niet in? Andere rassen zijn/waren net zomin lievertjes. Net zomin als wij, om precies te zijn.
||
Citaat:
Deze oorlog is onderdeel van een asociaal Westers (amerikaans) beleid, een beleid wat haatgevoelens en terrorisme oproept. Ik vind de manier van internationale politiek voeren van de VS werkelijk vreselijk hypocriet en oorlogszuchtig. Daarbij denk ik dat het Iraakse volk weinig voordelen uit deze oorlog haalt en dat de gevolgen op lange termijn het middenoosten zeer instabiel kan maken. Het is ook niet afgelopen met Irak, hierna is Iran aan de beurt denk ik.
||
Citaat:
Ik geef het op met jou denk ik. Je kan iig niet zeggen dat ik het niet heb geprobeerd.
||
Citaat:
|
![]() |
|
goed punt, maar wat ik hiermee probeerde te zeggen was dat "het Westen" democratisering en alles wat daarbij hoort ernstig in de weg staan, zo niet het onmogelijk maken in bepaalde landen.
En wie stond ons in de weg ten tijde van de Democratische Revoluties? Juist, helemaal niemand. Daarom kun je dus niet van superioriteit spreken.
||
Citaat:
En Iran is dan nog altijd verder dan de meeste andere landen in die regio, dus ik zie de toekomst vrij somber in. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
![]() Citaat:
En je bent je toch wel bewust van het feit dat een groot deel van de mensen die het Islamitische geloof aanhangen tot het blanke ras behoren (de meeste mensen in Noord-Afrika en het Midden-Oosten zijn blank)? Citaat:
- Wij stellen individuele verantwoordelijkheid centraal - Wij handhaven een strikte scheiding van Kerk en Staat - Wij aanvaarden gelijkheid der seksen en geaardheid - Kinderen hebben een erkende rechtspositie tegenover volwassenen - Mensenrechten zijn universeel Nu mag jij me vertellen aan welke van deze punten de Grieken of de Romeinen zich hielden. Citaat:
Citaat:
En om nou te voorkomen dat ik als tegenwerping slechts krijg "als je het blanke ras zo haat, dan wordt je toch zwart?", ik haat geen enkel ras, groepering of wat dan ook. Ik denk niet eens in zulke termen. Veel te generaliserend. Ik beoordeel mensen zoveel mogelijk van persoon tot persoon en laat me zo min mogelijk leiden door vage etiketjes als ras en religie.
||
![]() |
Citaat:
Natuurlijk zijn de kernnormen en -waarden waar jij het over hebt prachtige uitvindingen, maar volgens mij is het eerder een toevallige samenloop van omstandigheden die ervoor heeft gezorgd dat deze nu in onze samenleving algemeen worden geaccepteerd. Dat is heus niet een verdienste van het niet-bestaande 'blanke ras'. Ook in andere samenlevingen is getracht zulke normen en waarden tot staan te brengen, denk aan democratie in Griekenland (ook daar wonen gekleurde mensen, hoor, zij het iets minder donker dan in Afrika), ligt volgens mij eerder aan een gebrek van vermogen tot ordehandhaving en organisatie op grote schaal. Dat hangt natuurlijk weer samen met de ontwikkeling van bepaalde bevolkingsgroepen, maar ook Sumeriers bijvoorbeeld, waren al veel ontwikkelder dan wij, duizenden jaren voor Christus, en die wonen toch echt op de plek waar nu Irak is. Het slaat dus nergens op te zeggen dat 'wij' superieur zouden zijn ten op zichte van 'hen'.
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
verder vind ik het jammer dat je niet ingaat op mijn argument over de toevallige georafische ligging.
||
Citaat:
Wat die geografische ligging betreft; ik kan het niet vinden, dus ligt anders nog eens even toen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
In het laatste kwart van de 18e eeuw kwam in het westen de Democratische Revolutie, ongeveer tegelijk kwam het idee van nationalisme en imperialisme op. Toen wij hier de eerste stappen naar democratie zetten, begonnen wij aan de andere kant van de wereld landen te onderwerpen en uit te buitten. Als we die landen met rust hadden gelaten en ons niet met de binnenlandse politiek hadden bemoeit, wie weet hoe ver ze dan al waren met democratisering. Dit alles geeft ons nu niet het recht om "ons" systeem aan andere landen te gaan opdringen. De democratische ontwikkeling van die landen moet gestimuleert worden, maar niet door middel van oorlog.
||
Citaat:
![]() Mja ik heb die argumentie niet goed weergegeven. De door jou geroemde superioriteit van het blanke ras is niet te danken aan de superioriteit van het ras, maar aan de superioriteitvan de locatie, van de geografische ligging van onze landen, van de historische context in onze en andere landen en van de manier waarop de mensheid zich, afhankelijk van zeer veel omgevingsvariablen, heeft ontwikkeld. Jouw argumentatie gaat als volgt: Wij zijn superieur dus onze argumenten zijn de ware -> (zie de quote hierboven) onze argumenten-> uit deze argumenten volgt dat wij superieur zijn (conclusie die je trekt uit de argumenten) heeft wat weg van een cirkelredenering als je het mij vraagt.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Wat er in het verleden gebeurd is is wel degelijk belangrijk. Als jij in het verleden geslagen bent door je ouders, zul je niet later zeggen dat maakt niet uit... De wilden in Afrika zijn geen lieverdjes onder elkaar nee, maar gefet dat je het recht om daar massaal slaven te gaan halen, het hele systeem van het heleb land te vernietigen en mensen afhankelijk te maken van de Westerse wereld? Draai het nou es om, wat nou als Nederlanders als slaven door de Afrikanen waren weggevoerd en alles wat wij hun gedaan hebben zij ons gedaan hebben...vin je 't dan nog zo onschuldig?!?! Denk 't niet! ![]()
|
![]() |
|
|