Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2003, 12:23
Verwijderd
De stelling: de kantine op school mag alleen maar gezond voedsel verkopen.

ben jij het daar mee eens of oneens? laat het weten!!
Advertentie
Oud 03-04-2003, 12:28
R
R is offline
Oneens uit het standpunt van een scholier.

" Sodemieter op zeg, ik heb gewoon trek in zoete zooi als ik de hele fucking dag op school moet zitten, anders red ik het niet. "

Ik beschrijf hier wat de gemiddelde reactie zal zijn op deze stelling, niet van mensen van het forum misschien, maar doorsnee scholieren.
Oud 03-04-2003, 12:32
dyfusica
dyfusica is offline
oneens... gezond eten we thuis al genoeg.. op schookl mag het best een keertje lekker ongezonde hap
Oud 03-04-2003, 12:35
Kazanka
Kazanka is offline
oneens

uit oogpunt school: Ze willen omzet behalen, geen verlies

uit oogpunt scholier: Men wil eten dat de honger stilt, niet iets dat de gezondheid bevorderd

uit oogpunt van mezelf: idiote stelling
Oud 03-04-2003, 12:37
Shock
Shock is offline
Oneens
Ze kunnen beter het verantwoordelijkheidsgevoel en/of de discipline van de scholieren wat bijspijkeren
Oud 03-04-2003, 12:41
bokky
bokky is offline
oneens:

in een tussenuur eet ik alleen om de tijd te verdrijven. Een broodje gezond heb ik dan geen zin in.
Lekker veel suiker eten weer wel.
Oud 03-04-2003, 12:46
Talon
Talon is offline
ja ben ik het mee eens
jullie jeugdigen weten toch niet wat goed voor je is, dus laat de school dan maar het heft in handen nemen
Oud 03-04-2003, 13:20
Verwijderd
Oneens. Zolang leerlingen maar de keus hebben tussen gezond en ongezond voedsel.
Als het op school niet te koop is gaan ze wel naar de supermarkt-om-de-hoek.
Oud 03-04-2003, 13:37
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Oneens, ongezond betekent ook snoep en dan zou op school geen snoepautomaten mogen staan En als je het op school niet krijgt, ga je ff in de pauze naar de AH of een andere supermarkt of het station of de MacDrek, dát doen de scholieren dan! Dus het heeft totaal geen net om dan die automaten en dergelijke weg te doen.

Maar goed ik moet wel zeggen: bij ons op school verkopen ze ook broodjes kroket en broodjes hamburger, en volgens mij worden die toch heel goed verkocht ik zie bepaalde personen op school wel iedere dag ermee lopen. En voor zover ik weet beoefenen ze geen sport dus door dat soort eten wordt de jeugd ook maar steeds vatziger en dikker OK dat motten ze zelf weten maar toch... de school verkoopt het...

Maar over het algemeen ben ik het oneens met de stelling.
Oud 03-04-2003, 13:44
Verwijderd
ik ben het er ook me oneens

Bij ons op school worden de vette snacks het meeste verkocht, dus daaraan verdienen ze het meest!
Oud 03-04-2003, 13:50
Ilsuh
Ilsuh is offline
Het maakt mij allemaal niet uit... als ze maar kinder bueno hebben.... dan vind ik alles best... helaas hebben ze dat niet altijd bij mij op school.....

Bij ons op school hebben ze trouwens alleen maar snoep, we hebben niet een echte kantine waar je ook broodjes enzow kan kopen
Oud 03-04-2003, 13:58
*Burning water*
*Burning water* is offline
Ik vind het wel een goed idee. Er bestaat ook heel lekker, gezond, vullend voedsel.

Maar ik koop dan ook maar heel zelden iets op school...
Oud 03-04-2003, 14:32
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
bij ons op school is er niet veel gezonds...
Oud 03-04-2003, 14:37
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 03-04-2003 @ 15:32:
bij ons op school is er niet veel gezonds...
bij mij op chool alleen maar. en dat leverde nogal veel gezeik op ja.

Over de stelling: Ik zie niet in waarom een school dat bewist zou moeten doen. Een school heeft tot doel de leerling geestelijk en een beetje lichamelijk te ontwikkelen, das waar, maar die verantwoordelijkheid moet ergens ophouden. Bijvoorbeeld in de kantineruimte. Straks gaan we leerlingen aan het handje helpen met oversteken of gaan we basisscholen als crčche gebruiken! De school heeft weldegelijk een opvoedende taak maar deze gaat tot op bepaalde hoogte. Ouders moeten een schop onder hun reet krijgen als hun kind ongezond eet (en dat erg is), niet de school!
Oud 03-04-2003, 14:43
Talon
Talon is offline
Citaat:
Tampert schreef op 03-04-2003 @ 15:37:
Ouders moeten een schop onder hun reet krijgen als hun kind ongezond eet (en dat erg is), niet de school!
maar dan moet de school dat ook niet aanmoedigen door een snoepautomaat er neer te zetten, of vette hap verkopen!

wat de leerling zelf meeneemt en opeet, oke niks aan de hand.
Maar als de school niet voor gezonde dingen hoeft te zorgen, dan ook niet voor ongezonde.
Oud 03-04-2003, 14:45
Koning
Koning is offline
eens, ik ga er over 5 jaar aan dood
Oud 03-04-2003, 14:58
Verwijderd
Eens, ik eet toch bijna alleen maar gezond .
Zolang het nog niet zo erg is als nu in Amerika moet het imo wel kunnen...
Oud 03-04-2003, 15:01
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Saucijzebroodjes
Oud 03-04-2003, 15:06
Verwijderd
Oneens, niet alleen maar gezond eten. Maar je moet wel kunnen kiezen .
Oud 03-04-2003, 15:13
wissie
wissie is offline
Ze moeten zowel gezonde als ongezonde dingen verkopen, het is de verantwoording van de leerling wat hij/zij eet. Er moet een keuze zijn vind ik.
Oud 03-04-2003, 16:04
Thomas
Thomas is offline
Tuurlijk niet. Mensen moeten zelf de keuze kunnen hebben wat men wil eten en wat niet. Als je het winstgevend is voor het cateringsbedrijf, waarom zou het dan niet mogen?

De keuze moet aan de klant gelaten worden.
Oud 03-04-2003, 16:08
Shock
Shock is offline
Citaat:
Talon schreef op 03-04-2003 @ 15:43:
maar dan moet de school dat ook niet aanmoedigen door een snoepautomaat er neer te zetten, of vette hap verkopen!

wat de leerling zelf meeneemt en opeet, oke niks aan de hand.
Maar als de school niet voor gezonde dingen hoeft te zorgen, dan ook niet voor ongezonde.
neh ben ik het niet mee eens
op basisscholen kan ik het me helemaal voorstellen, maar vanaf de middelbare school zou je toch zelf moeten weten wat goed en slecht voor je is?
Oud 03-04-2003, 16:21
Breg
Breg is offline
oneens, maar ik vind dat re wel meer gezond eten moet komen. Het enige echt gezonde dat ze bij mij op school verkopen is een broodje gezond. Verder voornamelijk snoep en dingen als kaassouflés. Maar ik zou er wel voor zijn dat ze wat meer fruit gaan verkopen, soms heb ik gewoon zo´n trek in een appel, maar dat hebben ze niet...
Oud 03-04-2003, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Ilsuh schreef op 03-04-2003 @ 14:50:
Het maakt mij allemaal niet uit... als ze maar kinder bueno hebben.... dan vind ik alles best... helaas hebben ze dat niet altijd bij mij op school.....

Bij ons op school hebben ze trouwens alleen maar snoep, we hebben niet een echte kantine waar je ook broodjes enzow kan kopen
jah bij ons ook al.. alleen maar snoep.. wel minderz dat je dr geen brood ofzow kan kopen.. *vergeet vaak brood*

Oud 03-04-2003, 17:30
Gutterflower
Gutterflower is offline
Oneens, op school heb ik vooral zin in snoep, heel af en toe een broodje ofzo.
Hoewel het wel geldbesparend zou werken.
Advertentie
Oud 03-04-2003, 18:03
naam onbekend
naam onbekend is offline
Ach, als ze het bij ons op school verbieden, dan gaat iedereen 100 meter verderop bij de snackkar wel een vette hap scoren. Dan verplaats je het probleem dus alleen maar.

Oneens dus.
Oud 03-04-2003, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Shock85 schreef op 03-04-2003 @ 17:08:
neh ben ik het niet mee eens
op basisscholen kan ik het me helemaal voorstellen, maar vanaf de middelbare school zou je toch zelf moeten weten wat goed en slecht voor je is?
Als je kijkt naar hoeveel kinderen te dik zijn, als gevolg van overmatig gebruik van dergelijke consumpties blijkt dat niet iedereen dat zo goed weet.
Oud 03-04-2003, 18:15
the tourist
the tourist is offline
Oneens.

Jongeren moeten leren met gezond en ongezond eten om te gaan. Maar er moeten ook wel gezonde dingen op school te verkrijgen zijn.
Oud 03-04-2003, 18:21
Verwijderd
oneens.
op middelbare scholen moeten jongeren wel zelf de verantwoordelijkheid kunnen dragen om op hun voeding te letten.
Er zijn ook gezonde broodjes te koop op dinsdags en die zijn meestal zo uitverkocht. het is dus nog niet hopeloos
Oud 03-04-2003, 19:56
Shock
Shock is offline
Citaat:
perseus schreef op 03-04-2003 @ 19:04:
Als je kijkt naar hoeveel kinderen te dik zijn, als gevolg van overmatig gebruik van dergelijke consumpties blijkt dat niet iedereen dat zo goed weet.
dat is wat ik in m'n eerste post in deze topic zei; ze kunnen beter wat aan het verantwoordelijkheidsgevoel en de discipline gaan doen, zodat degenen die zo af en toe eens iets lekkers willen hebben, die kans ook krijgen
Oud 03-04-2003, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Shock85 schreef op 03-04-2003 @ 20:56:
dat is wat ik in m'n eerste post in deze topic zei; ze kunnen beter wat aan het verantwoordelijkheidsgevoel en de discipline gaan doen, zodat degenen die zo af en toe eens iets lekkers willen hebben, die kans ook krijgen
Maar je kunt toch ook met je geld in de winkel iets kopen als je dat zo nu en dan wilt?
Oud 03-04-2003, 19:59
Shock
Shock is offline
Citaat:
perseus schreef op 03-04-2003 @ 20:58:
Maar je kunt toch ook met je geld in de winkel iets kopen als je dat zo nu en dan wilt?
precies, maar dat doen degenen waarvoor het niet goed is, dus ook
Oud 03-04-2003, 20:00
Quiana
Quiana is offline
Oneens.

De keuze tussen gezond/ongezond: best.
Alleen gezond (of alleen ongezond): nee.
Laat mensen kiezen..
Oud 03-04-2003, 20:05
Miracle
Miracle is offline
oneens, want de scholieren gaan alsnog wel naar een supermarkt in de buurt én soms hebben mensen nou eenmaal geen zin in gezond, dus vind ik een breed aanbod het beste
Oud 03-04-2003, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Shock85 schreef op 03-04-2003 @ 20:59:
precies, maar dat doen degenen waarvoor het niet goed is, dus ook
Maar het wordt toch minder, want als het op je school is loop je er steeds langs en koop je het dus sneller.
Zo heb ik vanmiddag 1 rol mentos gekocht, dat is niet zo'n ramp, maar als ik die niet op school had kunnen kopen had ik het echt niet aangeschaft.
Oud 03-04-2003, 20:12
Shock
Shock is offline
Citaat:
perseus schreef op 03-04-2003 @ 21:08:
Maar het wordt toch minder, want als het op je school is loop je er steeds langs en koop je het dus sneller.
Zo heb ik vanmiddag 1 rol mentos gekocht, dat is niet zo'n ramp, maar als ik die niet op school had kunnen kopen had ik het echt niet aangeschaft.
oke, soms ja
maar wat ik me dan afvraag... waar is tegenwoordig het verantwoordelijkheidsgevoel van de mens? waarom moet het per sé op zo'n manier voorkomen worden dat mensen waarvoor het minder goed is, ongezonde dingen eten? moet dat maar ten koste gaan van anderen?
hoe moeten de supermarkten er dan uit gaan zien?
Oud 03-04-2003, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Shock85 schreef op 03-04-2003 @ 21:12:
oke, soms ja
maar wat ik me dan afvraag... waar is tegenwoordig het verantwoordelijkheidsgevoel van de mens? waarom moet het per sé op zo'n manier voorkomen worden dat mensen waarvoor het minder goed is, ongezonde dingen eten? moet dat maar ten koste gaan van anderen?
hoe moeten de supermarkten er dan uit gaan zien?
Tja . Zo kan ik me wel meer dingen afvragen . Maar het is erg jammer idd.
Oud 03-04-2003, 20:46
Orpa
Orpa is offline
Ok, best de kantine mag alleen nog maar gezonde dingen verkopen. En waar ligt de grens?

Dat een broodje bal ongezond is kan ik me voorsellen, maar een sancwitch met witbood, margarine (kan me niet voorstellen dat ze echte boter gebruiken) , sla, ei, ham enz. mag dan gezond lijken, maar alles erop is kankerverwekkend.

Wat voor de een ongezond is, lijkt voor de ander heel gezond. Het hangt er ook vanaf hoeveel en hoe intensief je sport, en of je 1x in de maand iets koopt , of iedere pauze .

Ik persoonlijk vind dat iedereen voor zichzelf mag weten wat hij of zij eet, en daar ook zelf verantwoordelijk voor is.
Oud 03-04-2003, 22:50
8675309
8675309 is offline
oneens, als ik op school zit ga ik echt geen broodjes gezond zitten vreten onder de les
ik heb altijd stroopwafels, chocola op stophoestjes.

en in de pauzes koop ik soms wel iets gezonds.
Oud 03-04-2003, 23:16
hippie jesse
hippie jesse is offline
eens

lekker appeltje tussendoor is terouwens ook goed voor je huid
Oud 03-04-2003, 23:22
Verwijderd
Oneens, wat een domme stelling.

Overigens vind ik het wel dat ze de zgn 'gezonde' dingen veel goedkoper moeten maken. Naar verhouding is 'n 'gezond' iets vaak duurder dan 'n 'ongezond' iets.
Oud 05-04-2003, 14:44
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
niet mee eens! en heb ff gin zin in uitleg te geven!
Oud 05-04-2003, 14:46
Verwijderd
eens, want ik kan nie van die slechte zoete dingen afblijven

Oud 05-04-2003, 14:49
Dminor
Dminor is offline
(On)eens
Oud 06-04-2003, 12:01
Verwijderd
Citaat:
Dminor schreef op 05-04-2003 @ 15:49:
(On)eens
waarom??
Oud 06-04-2003, 14:51
RSManiak
RSManiak is offline
Citaat:
Kazanka schreef op 03-04-2003 @ 13:35:
oneens

uit oogpunt school: Ze willen omzet behalen, geen verlies

uit oogpunt scholier: Men wil eten dat de honger stilt, niet iets dat de gezondheid bevorderd

uit oogpunt van mezelf: idiote stelling
Uit mijn oogpunt, als die scholen gezonde eten gaan verkopen dan is er niemand meer in de kantine. Want wie wil nou gezonde brocollie broodjes op school eten.
Oud 06-04-2003, 16:06
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
moniekjuh schreef op 06-04-2003 @ 13:01:
waarom??
Gewoon, dat vind ik nou eenmaal.
Oud 06-04-2003, 16:07
Cattus
Cattus is offline
Nee ik vind niet dat er alleen maar gezond eten verkocht moet worden. Soms is een snoepje of een broodje hotdog ook lekker als tussendoortje!
Oud 08-04-2003, 11:02
*Sqilly*
*Sqilly* is offline
Ik eet er nu al amper wat, wat moet ik er nou als ze nou ook nog alleen gezond voedsel verkopen? Doe wel drie stappen naar het winkel centrum en de snackbar
Oud 08-04-2003, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Dminor schreef op 06-04-2003 @ 17:06:
Gewoon, dat vind ik nou eenmaal.
ok, nee, dan weet ik dat ook weer
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten