Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2003, 18:17
Bull3tPr00f
Bull3tPr00f is offline
Ik zit in 3havo en ik wil later graag iets met Automatisering of Multimedia/informatica en mijn probleem is dat ik zit te twijfelen tussen Economie en Maatschappij (E&M) en Cultuur en maatschappij(C&M). Natuur en Techniek(N&T) en Natuur en Gezondheid (N&G) vallen weg voor mij, omdat ik slecht ben in natuur en scheikunde en ook ben ik slecht in wiskunde
Dus wat is jullie advies? E&M of C&M---> ook zou ik graag willen weten wat het verschil is later voor de vervolg opleidingen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2003, 18:32
Tijgertjuh17
Tijgertjuh17 is offline
C&M is meer met talen en je handen enz (handvaardigheid enz) en E&M is meer rekenen (wiskunde, economie2 enz)

Voor je vervolgopleiding maakt het vaak niet uit, behalve als je iets precies wil doen, zoals bv iets met scheikunde, dan moet je natuurlijk ook in scheikunde examen hebben gedaan.

Wil je bv iets met fysiotherapie gaan doen, dan moet je weer biologie hebbenm, maar meestal maakt het niet uit. Je kan beter bij je vervolgopleiding informeren als je al zeker weet welke je wil gaan doen, want dan kan je daar rekening mee houden bij het kiezen van je profiel

suc6
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 19:53
Fatality
Fatality is offline
Informatica en Automatisering, tja sorry maar dan kom je dus wel uit bij de N-profielen.
Je kan ook E&M met WIB12(!) nemen.

Geen C&M iig.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 20:17
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je al wilt kiezen tussen E&M en C&M, zou ik absoluut voor E&M gaan, C&M is erg beperkt, voor bijna alle opleidingen zijn extra vakken vereist. De opleidingen waarbij je wel rechtstreeks met C&M wordt toegelaten kun je bijna altijd ook volgen met de andere profielen, met uitzondering van een aantal talen studies.
Oud 03-04-2003, 21:39
Balance
Balance is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 03-04-2003 @ 21:17:
Als je al wilt kiezen tussen E&M en C&M, zou ik absoluut voor E&M gaan, C&M is erg beperkt, voor bijna alle opleidingen zijn extra vakken vereist. De opleidingen waarbij je wel rechtstreeks met C&M wordt toegelaten kun je bijna altijd ook volgen met de andere profielen, met uitzondering van een aantal talen studies.
C&M met economie voldoet ook. 't ligt er maar aan hoe goed je bent in je talen.
Oud 04-04-2003, 19:35
geen punt.
geen punt. is offline
Als je het als havo'er wilt maken in de maatschappij moet je E&M kiezen. Je moet dan iets gaan doen in de economie, dat kun je goed met informatica combineren. Wiskunde A2 zal misschien iets lastiger zijn, maar je moet daar gewoon je energie in stoppen. Kijk wel uit dat je niet in H4 blijft zitten, dat doet de helft namelijk.
Oud 09-04-2003, 18:46
Bull3tPr00f
Bull3tPr00f is offline
Maar CKV is ook handig voor het design van Multimedia of niet??
ik moet 14april kiezen,maar kweet eg nie wat ik meot kiezen
Aardrijkskunde bevalt me wel en talen eigenlijk ook wel
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 21:50
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Tijgertjuh17 schreef op 03-04-2003 @ 19:32:
C&M is meer met talen en je handen enz (handvaardigheid enz) en E&M is meer rekenen (wiskunde, economie2 enz)

Voor je vervolgopleiding maakt het vaak niet uit, behalve als je iets precies wil doen, zoals bv iets met scheikunde, dan moet je natuurlijk ook in scheikunde examen hebben gedaan.

Wil je bv iets met fysiotherapie gaan doen, dan moet je weer biologie hebbenm, maar meestal maakt het niet uit. Je kan beter bij je vervolgopleiding informeren als je al zeker weet welke je wil gaan doen, want dan kan je daar rekening mee houden bij het kiezen van je profiel

suc6
ze wou iets met Automatisering of Multimedia/informatica. Geen fysiotherapie, ook geen scheikunde, daar was ze slecht in zei ze.....

ontopic: ik zou ook voor economie en maatschappij kiezen in jou geval. Ahoewel cultuur en maatschappij niet alleen maar met je handen en talen is. Ik heb cultuur en maatschappij met wiskunde a12 en biologie, wel duits12 maar fa1 verder nog ak en geen handarbeid of tekenen.....
Oud 09-04-2003, 22:36
battlestar
battlestar is offline
defenitely E&M
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten