Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2003, 09:38
Cato328
Cato328 is offline
Mijn leraar Natuurkunde heeft de bijzondere gave mij zo boos te maken dat ik helemaal niets meer voor Natuurkunde doe! Ik vind het een leuk vak, helemaal nu, we hebben een leuk onderwerp. Ik kan niet zo goed leren in de les, ik kan het veel beter alleen. Ik sta gewoon een 6.9, maar hij loopt de hele tijd te zeiken dat ik geen flikker uitvoer enz... Ik word daar zo boos van, hoe zorg ik dat hij me met rust laat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2003, 09:45
Verwijderd
wqat dacht je van gewoon wat te gaan doen..

de meeste leerlingen hebben de gave om gewoon er niks van aan te trekken en toch te werken..misschien iets voor jou
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 09:48
Cato328
Cato328 is offline
meestal lukt dat ook wel, maar als hij in principe zegt dat ik toch wel zal mislukken, dan heb ik er ook niet zo veel zin in. als ik goed met een leraar kan opschieten, haal ik veel hogere cijfers op een vak.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 09:50
wissie
wissie is offline
Niets van aantrekken. Je moet je niet laten beïnvloeden door een leraar.

Als je wilt dat hij je met rust laat, suggereer ik dat je iets gaat uitvoeren, dan is hij tevreden.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 09:54
Verwijderd
Citaat:
Cato328 schreef op 27-03-2003 @ 10:48:
meestal lukt dat ook wel, maar als hij in principe zegt dat ik toch wel zal mislukken, dan heb ik er ook niet zo veel zin in. als ik goed met een leraar kan opschieten, haal ik veel hogere cijfers op een vak.
]
dan bewijs je jezelf fdoor goede cijfers te halen.. dan zal hij je wel met rust laten
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 10:02
Cato328
Cato328 is offline
Citaat:
******** schreef op 27-03-2003 @ 10:54:
]
dan bewijs je jezelf fdoor goede cijfers te halen.. dan zal hij je wel met rust laten
ik sta dus een 6.9 en ik moet dit jaar nog maar 1 toets, aan het eind van het jaar, dat helpt dus niet.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 15:16
m'neer
m'neer is offline
Als-ie je, in jouw ogen, onrechtmatig behandeld, zou ik even naar de afdelingscoördinator stappen. Kan-ie mooi een gesprekje regelen.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 15:39
Verwijderd
Citaat:
Cato328 schreef op 27-03-2003 @ 11:02:
ik sta dus een 6.9 en ik moet dit jaar nog maar 1 toets, aan het eind van het jaar, dat helpt dus niet.
tja misschien vind hij een 6.9 niet goed genoeg.. ja het is ruim voldoende maar misschien vind hij dat te weinig
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 15:43
Thomas
Thomas is offline
Die docent is er alleen maar om jou dingen uit te leggen en jou de stof te laten snappen. Als jij daar geen gebruik van maakt dan is dat je eigen probleem. Maar verder adviseer ik je wel om je een beetje aan te passen en toch wat meer inzet te tonen, want ik heb het gevoel dat de kwestie meer aan jou te wijten is dan aan de docent.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 17:22
sportbabe
sportbabe is offline
Zo'n tiep ehb ik ook voor Eiskunde, maar ik ben niet zo goed in iskunde als jij in Natuurkunde, ben ik bang.. Als we nou afspreken allebei wat beter ons best gaan doen???
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 22:30
chris9 tje
chris9 tje is offline
als jij niet goed kan werken in een klaslokaal dan zou ik proberen om met de docent en de afdelingsleide of conrector of hoe dat bij jullie ook heet, een afspraak te maken. Bijvoorbeeld dat je thuis aan het werk gaat en aan het eind van de week het gemaakte werk laat zien.

redelijk blijven, niet gaan schelden en duidelijk maken wat het probleem is. NIET verwijten.... dat zorgt voor minder begrip voor je situatie.

en anders ga je gewoon spijbelen. dan moet je vanzelf een keer uiteggen waarom je er niet was en dan kan je alsnog iets regelen. (maar dat alleen als je zo'n gesprek niet voor elkaar kunt krijgen)

toon wat initiatief. dat vinden ze alleen maar mooi. Een goede leraar wil het best voor zijn leerlingen en als jij vind dat niet in de klas werken voor jou het beste werkt en je kunt dat aantonen, dan zal hij daar best aan mee willen werken.

(je zal natuurlijk wel wat werk moeten laten zien... tsja.. daar zijn die leraren nu eenmaal voor....
Oud 31-03-2003, 21:58
Summersmile
Summersmile is offline
Natuurkunde is sowieso een verneukt klotevak dus hoe erg die leraar is maakt toch niet uit

Maar ik kan me goed inleven in jouw situatie. Toen ik nog natuurkunde had (thank God is dat nu al 3 jaar geleden ) had ik ook zo'n eikel. Hij merkte al meteen dat ik niet zo exact aangelegd was en toch legde hij me steeds van die vraagstukken voor. Steeds maar vragen: 'begrijp je het nu WEL, Wouter?' enzo. Echt een zak! Hij dacht ook niet echt dat ik mn best niet deed (zoiets als wat de jouwe doet), door mijn slechte cijfers (ik begon met een 5,4 en eindigde met een 4,3) maar ik begreep er gewoon niets van! Op een gegeven moment kreeg ik zelfs drie keer achter elkaar een 1 voor een proefwerk. Volgens mij deed hij dat gewoon omdat ie het leuk vond. Nou ik ben echt blij dat ik CM doe en dus geeeeen Natuurkunde heb

Maar mijn advies is: doe gewoon je ding, ga naar die lessen en meer ook niet. En zegt hij wat, dan zet je gewoon een grote bek op. Deed ik ook een paar keer (en werd bijna geschorst rara hoe kan dat )...
Oud 01-04-2003, 12:23
JuuSTeH
JuuSTeH is offline
Ik heb een soortgelijk probleem. Mijn leraar Natuurkunde moet mij ook niet. Ik werk me te pletter en hij verpest het echt voor mij. miss een gesprek met je mentor of coordinator een idee??
Oud 01-04-2003, 17:09
OgierSchelvis
OgierSchelvis is offline
Wat is dat toch met die natuurkundeleraren? Ik heb juist een hele leuke natuurkunde-leraar, ik vind het ook één van de leukere vakken.

Maar zoals al veel mensen in dit topic hebben gezegd, een gesprek met mentor of coördinator kan al veel oplossen!

Laatst gewijzigd op 01-04-2003 om 20:00.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 18:31
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
******** schreef op 27-03-2003 @ 16:39:
tja misschien vind hij een 6.9 niet goed genoeg.. ja het is ruim voldoende maar misschien vind hij dat te weinig
Dat is toch niet aan hem om dat te bepalen? Ik vind het vreemd dat hij kwaad wordt over dat soort dingen, als ze nou de les zat te verstoren, okee. Maar als zij met een 6.9 genoegen neemt is dat toch verder haar zaak?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 20:00
Fatality
Fatality is offline
Ik heb een best toffe natuurkundeleraar. hij is net een klein kind. Beetje geniepig met bordsponzen door de klas heen gooien enzo

Ik had het vorig jaar wel met Wiskunde. Mijn leraar mocht dat niet, ik deed er dan ook niet zo heel veel aan, maar dat kwam ook mede door hem. Hij wist me elke les meer te demotiveren.. Maar nu heb ik een hele goede leraar
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 14:29
Anne
Anne is offline
Ik had ook zo'n leraar, maar dan voor Nederlands. Hij beweerde dat ik niet kon schrijven en maakte mijn interesse voor het vak zo veel kleiner dat ik bijna geen Nederlands was gaan studeren. Eikel.

Inmiddels studeer ik lekker toch Nederlans, het gaat echt heel erg goed en ik vind het superleuk en gisteren, tijdens de Dag van de Literatuur (waar ik vrijwilliger was) kwam ik hem tegen en dat gezicht van hem (zo'n dom gezicht, hij kon zijn ogen niet geloven dat ik - ik ik ik!- daar rond liep)... dat was nog bijna het beste van de hele dag. Wraak!

Maar je moet je gewoon niets van hem aantrekken en doen wat jij wilt, niet wat hij er van vindt. Dat is echt het beste!
Reageren

Regels voor berichten