Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2002, 09:26
ricardo3001
ricardo3001 is offline
De procedures voor asielaanvragen moeten veel sneller en veel scherper worden nageleefd zodat er minder asielzoekers worden toegelaten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2002, 09:50
Unexplained
Unexplained is offline
Ik heb de titel even aangepast, iets als "Stelling!!!!!!!!!!!!!!!" heeft natuurlijk helemaal niemand iets aan.

Inhoudelijk:
Je trapt een ontzettend open deur in, en ik ben benieuwd of hier een discussie uitkomt..ik wacht het even af
Oud 07-04-2002, 10:37
jimmyO
jimmyO is offline
Citaat:
ricardo3001 schreef:
De procedures voor asielaanvragen moeten veel sneller en veel scherper worden nageleefd zodat er minder asielzoekers worden toegelaten.
Dat de procedures korter moeten worden, dat vind iedereen denk ik wel. Dat er minder toegelaten moeten worden, daar ben ik het niet mee eens.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 14:40
twiety
twiety is offline
Citaat:
jimmyO schreef:
Dat de procedures korter moeten worden, dat vind iedereen denk ik wel. Dat er minder toegelaten moeten worden, daar ben ik het niet mee eens.
Inderdaad, asielprocedures moeten korter, maar voorlopig opgeschort worden. Ik ben het er ook niet mee eens dat er minder toegelaten moeten worden. Geen lijkt me beter de komende jaren.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 20:51
Verwijderd
Citaat:
jimmyO schreef:
Inderdaad, veel mensen stellen wel dat Nederland vol is maar wat is vol? Letterlijk vol, of vol in de economische zin van het woord?

Wat ik wel eens zou willen weten is wanneer wij er economisch op achteruit gaan. Daar moet je denk ik de grens trekken, en ik geloof dat die grens voorlopig nog niet is bereikt. Dus binnelaten die newbies

En wat betreft de mensen die zeiken dat de huidige allochtonen niet goed geintegreerd zijn: wanneer hier "nieuwe" mensen komen een beter inegratieprogramma aanbieden (wat min of meer al gebeurd) waardoor je nieuwe problemen voorkomt, zover die er zijn. Want het is een relatief kleine groep...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 08:15
twiety
twiety is offline
Niet fysiek vol (bouw maar in de hoogte).
Niet economisch vol ('t gaat goed met dit land).
Maar organisatorisch vol (en dat ligt voornamelijk en de organisatie-sectoren zorg, politie, scholing) en hierdoor sociaal incompetent. Vandaar Pim Fortuyn's aangedragen oplossingen voor sanering.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 09:41
meastrecks
meastrecks is offline
ja kritiek leveren is wel makkelijk want een kortere procedure vind iedereen en is geen dicussie

probeer maar eens een werkbare oplossing te vinden
(ik denk er pers. ook nog even over hoe)
Oud 08-04-2002, 10:00
Joostje
Joostje is offline
oneens. mensen moeten jarenlang in een asielzoekercentrum wonen en geen recht hebben op werk, of zonder plicht tot omscholing. dit werkt integratie in de hand. Ook moeten de wetten, die door de meerderheid van de Nederlandse bevolking worden gesteund, niet worden nageleefd.
Oud 08-04-2002, 10:32
RemmY
RemmY is offline
Citaat:
Joostje schreef:
oneens. mensen moeten jarenlang in een asielzoekercentrum wonen en geen recht hebben op werk, of zonder plicht tot omscholing. dit werkt integratie in de hand. Ook moeten de wetten, die door de meerderheid van de Nederlandse bevolking worden gesteund, niet worden nageleefd.
Sorry, maar ik snap niet echt wat je hiermee wil, en wat je mening is!!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 19:37
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
RemmY schreef:

Sorry, maar ik snap niet echt wat je hiermee wil, en wat je mening is!!
ironie. asielprocedures moeten sneller worden afgehandeld, mensen die volgens de wet geen asiel mogen krijgen, dienen niet tot nederland te worden toegelaten (blijvend). kortere asielprocedures -> snellere integratie
Reageren

Regels voor berichten