Advertentie | |
|
![]() |
|
en reageer hier ook maar op:
--------------------------- _HAilSTOrM - \ (^x^) / Balans voorbereidingen says: kijk als ik zeg ik heb het origineel _HAilSTOrM - \ (^x^) / Balans voorbereidingen says: dan vraag jij waarvan _AJMouse| From beneath you, it devours | says: ik ga de msn quoten _HAilSTOrM - \ (^x^) / Balans voorbereidingen says: als ik zeg ik heb de origineel _HAilSTOrM - \ (^x^) / Balans voorbereidingen says: dan is er maar eentje van _HAilSTOrM - \ (^x^) / Balans voorbereidingen says: dan weet je meteen _AJMouse| From beneath you, it devours | says: dan weetik niet over welk boek je het hebt hoor _AJMouse| From beneath you, it devours | says: of ding _AJMouse| From beneath you, it devours | says: of film of wat dan ook _HAilSTOrM - \ (^x^) / Balans voorbereidingen says: jawel over de Origineel _AJMouse| From beneath you, it devours | says: het origineel is er ook maar eentje van _AJMouse| From beneath you, it devours | says: anders is het niet het origineel -------------------
|
Origineel is een onzijdig (het-woord) zelfstandignaamwoord steeds bij jou. Dus gewoon HET origineel. Ook bij: 'De schoen daar. Het origineel. De schoenen daar. De originelen. De originele cd/ het originele liedje' Het kan nooit DE origineel. zijn
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Man zeg, zo moeilijk is dat toch niet?
Dat boek daar, dat is het origineel. In deze zin is 'origineel' een zelfstandig naamwoord. Aangezien origineel onzijdig is, wordt het 'het'. Is dat de originele bal? Hier is 'originele' een bijvoeglijk naamwoord, het zegt namelijk iets over 'bal'. Aangezien 'bal' mannelijk is, wordt het 'de'. Is dat het originele stuk? Hier is 'originele' ook een bijvoeglijk naamwoord, het zegt namelijk iets over 'stuk'. Aangezien 'stuk' onzijdig is, wordt het 'het'. Het gaat hier ook niet over 'argumenten' zoals je hierboven ergens zegt. Het ís gewoon zo. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zoals in: "Het geďnstalleerde originele is kapot gegaan." (beetje die andere zin veranderd idd ![]() [edit] *heeft topic nu pas doorgelezen ![]() ![]() Om ff in te gaan op wat die gast op msn zegt; dat is bullshit, die vergelijking slaat als een tang op een varken. 'Het' EN 'de' zijn namelijk allebei bepaalde lidwoorden, 'een' is een onbepaald lidwoord. Zoals bijv.: "DE auto staat in HET huis" Bij 'De auto' en 'HET huis', is in de context duidelijk welke auto en welk huis er bedoeld wordt, dus is het bepaald. De grap is alleen dat het ene woord een ander bepaald lidwoord bij zich heeft dan het andere, afhangende van het geslacht. En nu heb ik geen zin meer ![]() [edit] Toch nog een toevoeging over het lidwoord 'een'. 'Een' is onbepaald; het is niet duidelijk wat er precies bedoeld wordt. Zoals bijv: 'DE auto staat in EEN huis" Hier is het wel duidelijk welke auto er bedoeld wordt, maar niet in welk huis hij dan wel staat, omdat 'een' hier onbepaald is. Laatst gewijzigd op 05-04-2003 om 15:55. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
ARTistiek |
[centraal fototopic 5] Verwijderd | 500 | 13-08-2007 21:19 | |
Algemene schoolzaken |
Grappige Leraaruitsprake Magican | 236 | 04-02-2007 16:30 | |
Verhalen & Gedichten |
Jubileum Wedstrijd-Poll: thema Alfred's Mare Halogeen | 180 | 15-10-2005 18:31 | |
Liefde & Relatie |
verrassing fruitvliegje | 52 | 13-03-2004 16:39 | |
ARTistiek |
[MP3] Mijn nieuwe projectje Emoboy | 63 | 04-02-2004 15:02 | |
Liefde & Relatie |
wat is de beste versier zin/truc maagd | 78 | 25-10-2002 15:36 |