Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2003, 21:32
iraifia
iraifia is offline
1 keer in de maand is het gezond?? Ja toch??????

Laatst gewijzigd op 06-04-2003 om 21:38.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2003, 21:45
Miss 666
Miss 666 is offline
Citaat:
iraifia schreef op 06-04-2003 @ 22:32:
1 keer in de maand is het gezond?? Ja toch??????
nou gezond?? 1keer in de maand een pure roken zuiverd je longen een beetje.
Oud 06-04-2003, 22:00
Günther
Günther is offline
Citaat:
Miss 666 schreef op 06-04-2003 @ 22:45:
nou gezond?? 1keer in de maand een pure roken zuiverd je longen een beetje.
bullshit
Oud 06-04-2003, 22:04
Miss 666
Miss 666 is offline
Citaat:
black angel schreef op 06-04-2003 @ 23:00:
bullshit
Ja? nou owkeej als jij het zegt dan zal het wel zo zijn.
Oud 06-04-2003, 22:10
kissssssss
kissssssss is offline
nee
drugs is ALTIJD gevaarlijk
1 keer in de maand ... 2 keer in de maand ... 1 keer in de week

Lieverd, je gaat opbouwen! Niet doen! Er gewoon van afblijven.
Oud 06-04-2003, 22:23
*×*M!§T€€Q*×*
*×*M!§T€€Q*×* is offline
Citaat:
kissssssss schreef op 06-04-2003 @ 23:10:
nee
drugs is ALTIJD gevaarlijk
1 keer in de maand ... 2 keer in de maand ... 1 keer in de week

Lieverd, je gaat opbouwen! Niet doen! Er gewoon van afblijven.
nou zeg...gevaarlijk is een groot woord... blijf dan ook maar thuis, stel dat je word aangereden door een auto
Oud 06-04-2003, 22:38
kissssssss
kissssssss is offline
Citaat:
*×*M!§T€€Q*×* schreef op 06-04-2003 @ 23:23:
nou zeg...gevaarlijk is een groot woord... blijf dan ook maar thuis, stel dat je word aangereden door een auto
Nee weet je wat jij moet doen, op de weg gaan liggen! Ik bedoel, als je toch zo veel risico's loopt, kun je ze net zo goed zelf nemen!
Oud 06-04-2003, 23:02
Wasp
Wasp is offline
Als jij het bij 1 in de maand kan houden, is er niets aan de hand. Als je merkt dat je bijvoorbeeld wel 2 in de maand wilt, moet je gaan oppassen. Zelfdiscipline.
Zoals hierboven al gezegd, er zitten altijd risico's aan. Vooral als je nog maar net begint met blowen. Maar gezond is het niet.
Oud 06-04-2003, 23:31
kissssssss
kissssssss is offline
Citaat:
Wasp schreef op 07-04-2003 @ 00:02:
Als jij het bij 1 in de maand kan houden, is er niets aan de hand. Als je merkt dat je bijvoorbeeld wel 2 in de maand wilt, moet je gaan oppassen. Zelfdiscipline.
Zoals hierboven al gezegd, er zitten altijd risico's aan. Vooral als je nog maar net begint met blowen. Maar gezond is het niet.
Ben ik grotendeels met je oneens, sorry! Maar ik ben nou eenmaal heel erg tegen drugs (ben iemand verloren aan drugs). En je kunt je wel voornemen niet verder te gaan, dat lukt de meeste mensen gewoon niet
Oud 06-04-2003, 23:42
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
kissssssss schreef op 07-04-2003 @ 00:31:
Ben ik grotendeels met je oneens, sorry! Maar ik ben nou eenmaal heel erg tegen drugs (ben iemand verloren aan drugs). En je kunt je wel voornemen niet verder te gaan, dat lukt de meeste mensen gewoon niet
The invasion of the Yamyam-sect.
Oud 06-04-2003, 23:52
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef op 07-04-2003 @ 00:42:
en net nu yamyam eindelijk weg is
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 00:35
kissssssss
kissssssss is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef op 07-04-2003 @ 00:42:
Beetje blond misschien, maar mag ik deze ff niet snappen?
Oud 07-04-2003, 06:24
Faery
Faery is offline
Citaat:
kissssssss schreef op 07-04-2003 @ 01:35:
Beetje blond misschien, maar mag ik deze ff niet snappen?
Plat gezegd ben je een bemoeizuchtige kut.
Oud 07-04-2003, 08:46
very drunk driver
very drunk driver is offline
die laatste was een beetje te grof

yamyam is iemand die was veelst te antidrugs.

en trouwens wat is er gevaarlijk aan wiet en hasj. en waaraan is die ene persoon gestorven? ik denk niet aan wiet en hasj want dat kan niet. thc is geen giftige stof alchohol wel maar thc niet
Oud 07-04-2003, 11:26
Wasp
Wasp is offline
Citaat:
kissssssss schreef op 07-04-2003 @ 00:31:
Dan kan ik jouw standpunt wel begrijpen. Maar zoals hierboven ook al gezegd, hij zal wel niet aan wiet of hasj zijn overleden. Trouwens, het is me ook niet helemaal duidelijk of je hem/haar kwijt bent als vriendschap, of dat ie daadwerkelijk van drugs gestorven is. In het eerste geval, kan het wel door wiet/hasj komen. Maar dood ga je van wiet/hasj niet. Naja, niet door de stof zelf, misschien door de gevolgen. (rijden onder invloed, etc)
Dat is een kwestie van jezelf onder controle hebben.
Oud 07-04-2003, 12:50
kissssssss
kissssssss is offline
Citaat:
Faery schreef op 07-04-2003 @ 07:24:
Plat gezegd ben je een bemoeizuchtige kut.
Wordt meestal tegen je gezegd als je gelijk hebt.

Wasp, het is door zware drugs gekomen, dat hij is overleden. Maar ook hij is begonnen met een jointje.
Oud 07-04-2003, 13:35
rainfairy
rainfairy is offline
1x in de maand is gezonder dan elke dag 10 sigaretten zoals ik doe!!! dus das echt niet erg ofzo! ik blow misc 1 x in de 2 maanden ofzo voor de leuk en da kan altijd! maar bv een vriend van mij DEED overigens (hijs nu 1 week gestopt) vanaf zn 19e (en is nu 29 dus 10 jaar lang) voor elke dag 10 euro blowen! en ja kijk DAS pas slecht dus 1 in de maand is OKE!!!!

bloowse!!!! dikke kus destina
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 13:38
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
destina1984 schreef op 07-04-2003 @ 14:35:
1x in de maand is gezonder dan elke dag 10 sigaretten zoals ik doe!!! dus das echt niet erg ofzo! ik blow misc 1 x in de 2 maanden ofzo voor de leuk en da kan altijd! maar bv een vriend van mij DEED overigens (hijs nu 1 week gestopt) vanaf zn 19e (en is nu 29 dus 10 jaar lang) voor elke dag 10 euro blowen! en ja kijk DAS pas slecht dus 1 in de maand is OKE!!!!

bloowse!!!! dikke kus destina
300 euro in de maand

das best veel, maar niet helemaal onmogelijk natuurlijk, maar toch veel :/

[edit] maar wacht even hoor, hoe komt hij aan dat geld? ik bedoel, het lijkt me niet dat je zoiets kunt combineren met een baan, en die dan houden he. of je moet er een soort van wedstrijd van maken.
mmm,
ik geloof je niet [/edit]
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 14:01
very drunk driver
uhm kisssss jij maakt de conectie van hij blowt en is op iets ergers overgestapt en ik vind dat niet echt kloppen. als je blowt kom je wel in een beetje slechter circuit terecht maar niet in het circuit van cocaine en heroine
Oud 07-04-2003, 14:39
Muizzz
Muizzz is offline
Citaat:
verydrunkdriver schreef op 07-04-2003 @ 15:01:
uhm kisssss jij maakt de conectie van hij blowt en is op iets ergers overgestapt en ik vind dat niet echt kloppen. als je blowt kom je wel in een beetje slechter circuit terecht maar niet in het circuit van cocaine en heroine
ik begrijp haar standpunt wel, er zijn wel mensen die na het blowen paddo's gingen gebruiken, toen xtc, toen speed oid, ik ken ze zelf ook
maar er zijn meer mensen die alleen maar blowen, 1 keer in de maand blowen is echt niet dodelijk en als je duidelijkgenoeg bent tegen jezelf dan kan het best.
Oud 07-04-2003, 14:45
Isa
Isa is offline
Citaat:
kissssssss schreef op 07-04-2003 @ 13:50:
Wasp, het is door zware drugs gekomen, dat hij is overleden. Maar ook hij is begonnen met een jointje.
Ja, natuurlijk DUH!
Je gaat toch niet beginnen bij harddrugs???
Iedere spuiter is begonnen met een joint, niet iedere blower begint aan spuiten. (of iets anders dat zwaarder is dsan blowen)
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 15:21
kissssssss
kissssssss is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 07-04-2003 @ 15:45:
Ja, natuurlijk DUH!
Je gaat toch niet beginnen bij harddrugs???
Iedere spuiter is begonnen met een joint, niet iedere blower begint aan spuiten. (of iets anders dat zwaarder is dsan blowen)
Dit is helemaal niet om grappig over te doen. Als je sterk genoeg bent voor jezelf, zal ik het niet veroordelen; rook dan lekker af en toe een jointje. Maar als je een beetje zelfkennis hebt en je weet het lukt me niet het hierbij te laten, begin er dan alsjeblieft niet aan!

Dat is alles wat ik zeg.
Oud 07-04-2003, 15:29
Gwinnie
Gwinnie is offline
niet iedereen gat van t een naar t ander..

2 jaar geleden blowde ik voor t eerst. afgelopen zomer had t zn hoogtepunt, en dat was dan 3 keer of 4 keer per week. en nu is t? nou,, laatste keer is anderhalve maand geleden.

als je je zelf maar in de hand hebt en niet blowt om het blowen, maar blowt voor de leuk is er nix aan de hand

maar als je verder gaat.. ja..
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 15:46
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
kissssssss schreef op 07-04-2003 @ 16:21:
Dit is helemaal niet om grappig over te doen. Als je sterk genoeg bent voor jezelf, zal ik het niet veroordelen; rook dan lekker af en toe een jointje. Maar als je een beetje zelfkennis hebt en je weet het lukt me niet het hierbij te laten, begin er dan alsjeblieft niet aan!

Dat is alles wat ik zeg.
Uhmz, in t begin van dit topic kwam je wat minder tolorant over..

Maar ok, niet iedereen gaat dood aan drugs. Zelfs in kringen van extreme drugsgebruikers vallen niet iedere dag, week, maand of jaar doden, dus t zal echt wel meevallen met de risicosfaktor..

Trouwens, op de weg gaan liggen is t meest vergelijkbaar met bewust een overdosis nemen..
Oud 07-04-2003, 15:58
kissssssss
kissssssss is offline
Citaat:
Uhmz, in t begin van dit topic kwam je wat minder tolorant over..
Iemand die het zo onzeker op het prikbord plaatst, blijft niet bij een jointje. Ik raad je aan mijn reply's goed te lezen, en dan pas over mijn tolerantie te oordelen.
Oud 07-04-2003, 17:07
Viv
Viv is offline
Ik heb zelf nog nooit een jointje gerookt, en zal dat denk ik ook nooit doen, roken vind ik ook heel vies
maar ben het met kisss eens dat het van kwaad tot erger kan gaan
en je goed moet weten of je jezelf in de hand kunt houden
denk daaaar gewoon heel goed over na!! een keer in de maand kan geen kwaad maar dat kan steeds meer worden

Groetjes Viv
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 17:41
Psychadelic
Psychadelic is offline
Citaat:
kissssssss schreef op 07-04-2003 @ 16:58:
Iemand die het zo onzeker op het prikbord plaatst, blijft niet bij een jointje. Ik raad je aan mijn reply's goed te lezen, en dan pas over mijn tolerantie te oordelen.
www.erowid.org
laat je is informeren over drugs, en lees meer dan de basics.
het is erg voor je dat je iemand verloren hebt aan drugs, maar niet iedere drugs gebruiker is als hem/haar. persoonlijkheid speelt ook een rol.
Oud 07-04-2003, 17:55
kissssssss
kissssssss is offline
Ik ben op de hoogte van drugs
Van de risico's, de gevaren, de kosten, de verslaving, de consequenties ...

Ik snap niet hoe er mensen voor drugs kunnen zijn, verschrikkelijk spul! Oké, het ligt aan ieders persoonlijkheid.
Maar kijk nou eens naar het berichtje. Zo onzeker, op zoek naar bevestiging. Die is dus echt niet sterk genoeg om nee te zeggen. No way!
Oud 07-04-2003, 18:04
Psychadelic
Psychadelic is offline
Citaat:
kissssssss schreef op 07-04-2003 @ 18:55:

Ik snap niet hoe er mensen voor drugs kunnen zijn, verschrikkelijk spul! Oké, het ligt aan ieders persoonlijkheid.
Maar kijk nou eens naar het berichtje. Zo onzeker, op zoek naar bevestiging. Die is dus echt niet sterk genoeg om nee te zeggen. No way!
sorry maar.. kijk nou is naar jouw berichten.. zo fanatiek, zo opzoek naar bevestiging, zo onzeker.
ga toch wielrennen mens
Oud 07-04-2003, 18:13
ook harrie
ook harrie is offline
Citaat:
kissssssss schreef op 07-04-2003 @ 18:55:

heb je zelf dan ooit een joint gerookt??
Oud 07-04-2003, 18:34
kissssssss
kissssssss is offline
Nee, ik heb zelf nooit een joint gerookt. Vaak aangeboden gekregen, maar ik ben tegen drugs.

Citaat:
sorry maar.. kijk nou is naar jouw berichten.. zo fanatiek, zo opzoek naar bevestiging, zo onzeker.
Ik ben geheel niet onzeker. Ik ben absoluut niet op zoek naar bevestiging van mijn ideeën, ik weet zelf hoe ik er over denk en wat ik er van vind. Ga je echter met mij de discussie aan, dan zit je verkeerd.

Citaat:
ga toch wielrennen mens
Goed zo! Je hebt door dat ik een mens ben Mensen behandel je respectvol, doe dat dan met mij ook.
Oud 07-04-2003, 18:38
Psychadelic
Psychadelic is offline
Citaat:
kissssssss schreef op 07-04-2003 @ 19:34:
Nee, ik heb zelf nooit een joint gerookt. Vaak aangeboden gekregen, maar ik ben tegen drugs.

Ik ben geheel niet onzeker. Ik ben absoluut niet op zoek naar bevestiging van mijn ideeën, ik weet zelf hoe ik er over denk en wat ik er van vind. Ga je echter met mij de discussie aan, dan zit je verkeerd.

Goed zo! Je hebt door dat ik een mens ben Mensen behandel je respectvol, doe dat dan met mij ook.
mensen behandel je respectvol, argumenten baseer je op feiten
Oud 07-04-2003, 18:45
kissssssss
kissssssss is offline
Wat zielig. Als je een discussie aangaat, moet je er ook tegen kunnen als je hem verliest.

Feit; In het jaar 2000 vielen er negen doden ten gevolge van drugs (Met drugs als pure doodsoorzaak).

Feit; 5 % van het aantal verkeersdoden heeft als oorzaak drugs (Dat zijn er 75!)

Feit; 40 geweldsslachtoffers; allen onder invloed van drugs.

Voila, dit zijn mijn argumenten, gebaseerd op feiten! Kom maar op
Oud 07-04-2003, 18:49
Viv
Viv is offline
Goed zo Kissss laat ze het maar weten
ik ben ook heel erg tegen drugs, want het is zoiets nutteloos net als roken maar ja

Groetjes Viv
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 19:00
Wasp
Wasp is offline
Ok, weer genoeg offtopic voor vandaag. Als je nog iets te zeggen hebt tegen kissss, via priveberichten graag. Dankuwel!
Oud 07-04-2003, 19:07
Mafheid
Mafheid is offline
Door sommige wordt daadwerkelijk beweert dat wiet gezond kan zijn, bijvoorbeeld schijnt t de groei van tumoren met enige mate te remmen, en t schijnt goed voor astmapatienten te zijn, omdat t de luchtwegen reinigt ofzo.
Verder heb ik t vermoede dat t geestelijk gezond voor je kan zijn.. vanwege t geestveruimde aspect.
Blowers hebben n wat meer relaxte kijk op t leven, over t algemeen, en dit is eerder gezond dan slecht. Al dat kapitalisme en zo komt namelijker eerder van de niet gebruikers

Laatst gewijzigd op 07-04-2003 om 19:11.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 19:13
Psychadelic
Psychadelic is offline
Citaat:
kissssssss schreef op 07-04-2003 @ 19:45:
Wat zielig. Als je een discussie aangaat, moet je er ook tegen kunnen als je hem verliest.

Feit; In het jaar 2000 vielen er negen doden ten gevolge van drugs (Met drugs als pure doodsoorzaak).

Feit; 5 % van het aantal verkeersdoden heeft als oorzaak drugs (Dat zijn er 75!)

Feit; 40 geweldsslachtoffers; allen onder invloed van drugs.

Voila, dit zijn mijn argumenten, gebaseerd op feiten! Kom maar op
zo.. je wilt wel heel zelfverzekerd over komen.. bijna arrogant zeg.

maar afin.

je pleit er voor om alle drugs te criminalizeren (of ze zo te houden als ze dat al waren), is dit wat je met tegen drugs bedoelt?

dan heb ik hier mijn argumenten

van pakistan tot de VS krijgt heroine 1100% inflatie mee, door de vele tussenhandelaren en smokkelaars. dit betekend dus duurdere drugs -> gevolgen:
-door de hoge prijs is het moeilijk te combineren met een baan, waardoor junks vaak gaan stelen of zwerven.
-drugs is de grootste reden dat er een mafia bestaat. als drugs legaal zouden zijn, zullen door de overheid gecontroleerde fabrikante de drugs fabriceren en distributeren. waardoor drugs eveneens veiliger zullen worden kwa gebruik
-de reden van de meeste overdosisen is dat je de potentie van bepaalde drugs niet precies kan weten, waardoor je teveel kan nemen. als drugs legaal waren zal dit op de verpakking komen te staan.
- de reden dat vele mensen maatschappelijk kappot gaan aan drugs, is dat drugs verkeren in een cimineel circuit, waardoor mensen eerder gestimuleerd worden om ook dit circuit in te duiken.

een goed voorbeeld is de jaren 20 in de VS. alcohol was verboden, waardoor er een gigantische georganiseerde misdaad ontstont die rivaliserende bendes uitmoordde, drank smokkelde en dit voor hoge prijzen verkocht, en zich schuldig maakte aan verre weg het meeste geweld van die tijd.

het zelfde gebeurt nu met drugs. er worden strengen maatregelen genomen ("war" on drugs). maar hierdoor wordt het alleen interesanter voor grote internationale drugs cartels, omdat zij de drugs voor meer geld kunnen afzetten.

het is veel beter de drugs te laten controleren door een overheid
Oud 07-04-2003, 19:18
Wasp
Wasp is offline
Citaat:
Wasp schreef op 07-04-2003 @ 20:00:
Ok, weer genoeg offtopic voor vandaag. Als je nog iets te zeggen hebt tegen kissss, via priveberichten graag. Dankuwel!
Oud 07-04-2003, 19:22
Psychadelic
Psychadelic is offline
Citaat:
Wasp schreef op 07-04-2003 @ 20:18:
-ik heb het als prive bericht gestuurd-

anyway, on-topic:

nee, wiet roken sowieso is niet gezond door de teer die vrijkomt.
Oud 07-04-2003, 19:26
very drunk driver
oh oh ik voel een tweede yam yam of is het dezelfde (of kijk ik naar teveel detective series)
Oud 07-04-2003, 19:28
Mafheid
Mafheid is offline
:edit:
Hmm, kunnen we niet beter speciaal een topic voor haar openen?
Oud 07-04-2003, 20:12
kissssssss
kissssssss is offline
Ik word gek van die privé-berichtjes
Mensen die de behoefte voelen om de discussie af te maken, kunnen me mailen ... maar ajb geen privé-berichtjes

Groetjes kissssssss

kissssssss1987@hotmail.com
Reageren

Regels voor berichten