Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
De redenen voor mijn on/off vegetarisch eten ? Simpel ... mijn gezondheid. Ik vond vlees nooit zo lekker en ben al heel lang tegen de bio-industrie, vandaar dat ik een vegetarier was geworden, maar ik heb ook een eetstoornis en wanneer het zonder vlees gewoon NIET KAN, moet ik maar naar het wel vlees-eten overschakelen (liever dan in het ziekenhuis belanden).
||
Citaat:
Dus.
|
Ik ben vegetariër, jaartje of 5 (lekker belangrijk
![]() En vlees heb je idd -niet- nodig, het is hoogstens ongezond (relatief zeer veel verzadigde vetten, giftig als het niet gaar is, en je weet maar nooit wat ze met het vlees doen)Alle "vleesrampen" overzien de afgelopen tijd ben ik heel blij vegetariër te zijn: dioxinekippen, varkenspest, gekke koeienziekte, en weet ik veel wat nog meer. Ik leef dus 5 jaar zonder vlees, en ben kerngezond.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik ben geen vegetariër; maar ik vind vlees niet echt super lekker dus ik eet niet echt vlees.
Mijn moeder probeert wel af en toe vegetarisch te eten, dus 1 keer per week ofzo eten we iets anders dan echt vlees. En vegetarër zijn is niet ongezond; alleen volgens mij is het voor kinderen (die nog groeien) wel belangrijk dat ze bepaalde eiwitten uit vlees binnen krijgen. |
![]() |
|
Ik ben geen vegetariër maar eet wel zeer regelmatig vegetarisch (ben dus geen vleesfanaat) en ben daar ook een voorstander van. Vegetarisch eten is goed, zelfs al ben je niet 100% vegetarisch; erg smakelijk ook en goed voor de afwisseling.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Ik eet dus wel vis, en noem me eigenlijk ook niet echt een
vegetarier. en iedereen mag toch voor zichzelf beslissen of die zich zo noemt? ik heb voor mezelf besloten om geen vlees meer te eten, alleen denk dat het nog wel belangrijk is om toch nog wat dierlijke vetten binnen te krijgen en daarom eet ik nog wel vis maar ik sluit niet uit dat ik dit later misschien ook ga laten staan en der reden die er genoemd werd om geen vis te eten daar sluit ik me wel bij aan Groetjes Viv ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Nee. En als je wel vis eet dan ben je toch pesco-vegetariër, of is dat weer iets anders?
|
![]() |
Pff ik vind dat als je wel vis eet dat niks met vegetarier zijn te maken heeft... Ga je dan ook wild wel eten ofzo (dat is immers ook niet in gevangenschap opgegroeit
![]()
||
Citaat:
Als ik thuis ben eet ik alleen kaas met vegetarisch stremsel, maar ergens anders is het te moeilijk om me daaraan te houden. Ik probeer gelatine zoveel mogelijk te vermijden, en ik eet alleen cassave kroepoek. Maar cup a soup... Ik doe af en toe net of ik niet zie dat er vlees extracten in zitten... ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() veganisten gebruiken gewoon niets dierlijks, dus ook geen vegetarisch gestremde kaas want dat is nog steeds gewoon zuivel bijvoorbeeld.. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() maar goed ieder zijn eige keuze... ik ben vegetariër...en of het ongezond is of niet volges mij nog niet echt bewezen...maar misschien dat iemand anders dat wel weet... iig is vlees niet zo gezond als sommige mensen beweren...dus als je dat eet voor je gezondheid......(alweer je eige keuze....ook al is die vrij onlogisch) |
![]() |
||
Citaat:
Ik draag trouwens wel leren schoenen, omdat je daar veel langer mee doet dan met een lapje vlees, en ik nog geen leukere schoenen heb gevonden dan Dr. Martens...
||
![]() |
Citaat:
Een veganist is iemand die uit principe geen dierlijke producten tot zicht neemt of gebruikt. "vege´tariër (de ~ (m.)) Iemand die zich uitsluitend met plantaardige spijzen voedt of die zich alleen onthoudt van spijzen die door het doden van dieren zijn verkregen." Totaal vegetariers eten dus ook geen gewone kaas, of gelatine. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik ben al ongeveer een jaar vegetariër, en half veganist. Ik eet geen vlees, vis en ook geen eieren, melk, honing maar wel nog als het verwerkt is in producten. In het weekend en in de vakanties ben ik volledig veganist, maar ik zit op internaat en daar is het onmogelijk om gezond veganistisch te eten... Ik draag geen leer en ook in mijn hoofkussen zitten geen pluimen
![]() |
![]() |
||
Citaat:
wat eet je dan als vleesvervangers? Eet je vegetarische burgers? sommige vege stuff zijn idd om te kotsen, maar probeer een die Javaanse schijf (vind je in de Delhaise) of falafel (idem). Ben je verplicht om vege te zijn van je ouders ofzo? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
vegetarische producten invriezen? dennis018 | 4 | 04-03-2012 10:21 | |
Flora & Fauna |
Vegetarisch zijn --> hoe ver gaat het? Envy | 97 | 15-07-2003 15:02 | |
Eten & Drinken |
Ouders overtuigen dat ik vegetariër wil worden? AlopiA | 18 | 12-06-2003 17:46 | |
Eten & Drinken |
Vegetarisch eten? Elektro M.J. | 3 | 16-04-2003 13:38 | |
De Kantine |
vegetarisch? heavinly | 34 | 17-07-2002 06:50 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Ze hebben 't toegegeven: de patat van de McDonalds is niet vegetarisch! Miss USA | 56 | 11-06-2002 19:34 |