Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2003, 22:36
Viv
Viv is offline
hallo allemaal!

ik ben nieuw op dit forum,
maar ben een beetje nieuwsgierig of er hier ook mensen vegetarisch zijn, ik zelf wel ik eet eigenlijk geen vlees laten we het zo maar noemen

leuk om te weten of er hier veel jongeren zijn die veg. zijn!

Groetjes Viv
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2003, 22:42
kissssssss
kissssssss is offline
Ik niet, ik wil wel maar het lukt me niet
Knap van je dat het je lukt!
Oud 06-04-2003, 22:53
Viv
Viv is offline
Dankjewel Kisssssss
ja ik weet dat je vlees te lekker vind
maar ik ben er ook niet op uit om andere mensen te overtuigen hoor

maar er zullen vast wel mensen zijn die reageren toch?

Groetjes Viv
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 06:07
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Ik eet al ongeveer 5 jaar on/off vegetarisch ... aan elkaar ongeveer ... 3 jaar ? Zo iets.

Laatst gewijzigd op 07-04-2003 om 13:26.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 06:56
Verwijderd
ik ben het niet, wil het ook niet worden.. ik zeg niet dat ik vlees eten zo geweldig vind maar gewoon, voor mn gezondheid eet ik het
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 09:04
Viv
Viv is offline
Voor je gezondheid?
maar volgens mij heb je niet perse vlees nodig daarvoor
maar tis je eigen beslissing, ik wil ook niemand overhalen
ik ben nu ongeveer 1,5 jaar vego
en on/off vegetarisch wat zijn je redenen daarvoor?

Groetjes Viv
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 09:13
Briseïs
Briseïs is offline
Mensen kunnen niet vegetarisch zijn!
Iedereen bestaat uit vlees! Je kunt hoogstens vegetariër zijn.

Maar goed, dat was dan weer mijn pietluttige opmerking.

En ja, ik ben dus vegetariër. Bijna een jaar nu.

Oud 07-04-2003, 10:06
freakieflower
freakieflower is offline
Citaat:
Viv schreef op 06-04-2003 @ 23:36:
hallo allemaal!

ik ben nieuw op dit forum,
maar ben een beetje nieuwsgierig of er hier ook mensen vegetarisch zijn, ik zelf wel ik eet eigenlijk geen vlees laten we het zo maar noemen

leuk om te weten of er hier veel jongeren zijn die veg. zijn!

Groetjes Viv
goh best knap als je vegetarISCH bent waar besta jij uit dan?? plant?
Oud 07-04-2003, 10:07
freakieflower
freakieflower is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 07-04-2003 @ 10:13:

ow fuck ik lees ook niet goed !! gnagnagna
Oud 07-04-2003, 13:09
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 07-04-2003 @ 10:13:

dat wou ik ook net zeggen
Oud 07-04-2003, 13:30
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
Viv schreef op 07-04-2003 @ 10:04:
Voor je gezondheid?
maar volgens mij heb je niet perse vlees nodig daarvoor
maar tis je eigen beslissing, ik wil ook niemand overhalen
ik ben nu ongeveer 1,5 jaar vego
en on/off vegetarisch wat zijn je redenen daarvoor?
Groetjes Viv
Volgens mij zijn er dus wel bepaalde eiwitten die alleen maar uit het vlees vandaan zijn te halen ... maar dat weet ik niet zeker.

De redenen voor mijn on/off vegetarisch eten ? Simpel ... mijn gezondheid. Ik vond vlees nooit zo lekker en ben al heel lang tegen de bio-industrie, vandaar dat ik een vegetarier was geworden, maar ik heb ook een eetstoornis en wanneer het zonder vlees gewoon NIET KAN, moet ik maar naar het wel vlees-eten overschakelen (liever dan in het ziekenhuis belanden).
Oud 07-04-2003, 21:43
Viv
Viv is offline
ok ik ben het met jullie eens dat ik een vegetarier ben
en als je zelf een eetprobleem hebt is het inderdaad beter om wel vlees te gaan eten!!

Groetjes Viv
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 21:49
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 07-04-2003 @ 14:30:
Volgens mij zijn er dus wel bepaalde eiwitten die alleen maar uit het vlees vandaan zijn te halen ... maar dat weet ik niet zeker.
Nee. Is Niet Waar. Behalve dan dat je sommige stoffen sneller en beter uit vlees kunt opnemen, waardoor je dus bijv. 200 gr. sla moet eten voor je hetzelfde effect hebt als bij 50 gr. gehakt (ik noem maar wat hoor).

Dus.
Oud 07-04-2003, 22:00
QuantumKitten
QuantumKitten is offline
Ik ben vegetariër, jaartje of 5 (lekker belangrijk )
En vlees heb je idd -niet- nodig, het is hoogstens ongezond (relatief zeer veel verzadigde vetten, giftig als het niet gaar is, en je weet maar nooit wat ze met het vlees doen)Alle "vleesrampen" overzien de afgelopen tijd ben ik heel blij vegetariër te zijn: dioxinekippen, varkenspest, gekke koeienziekte, en weet ik veel wat nog meer.
Ik leef dus 5 jaar zonder vlees, en ben kerngezond.
Oud 08-04-2003, 09:36
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
Briseïs schreef op 07-04-2003 @ 22:49:
Nee. Is Niet Waar. Behalve dan dat je sommige stoffen sneller en beter uit vlees kunt opnemen, waardoor je dus bijv. 200 gr. sla moet eten voor je hetzelfde effect hebt als bij 50 gr. gehakt (ik noem maar wat hoor).

Dus.
Ok ... beter toch ?
Oud 08-04-2003, 10:08
Verwijderd
Ik ben geen vegetariër; maar ik vind vlees niet echt super lekker dus ik eet niet echt vlees.
Mijn moeder probeert wel af en toe vegetarisch te eten, dus 1 keer per week ofzo eten we iets anders dan echt vlees.

En vegetarër zijn is niet ongezond; alleen volgens mij is het voor kinderen (die nog groeien) wel belangrijk dat ze bepaalde eiwitten uit vlees binnen krijgen.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 11:09
Breg
Breg is offline
ik ben nu ± 9 maanden vegetariër, eet dus geen vlees/vis. Maar ik merk er ook niks van of het nu gezonder/ongezonder is ofzo...
Oud 08-04-2003, 11:28
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik eet al 17 jaar en ruim twee maanden vegetarisch.

Dus ook geen vis.

De mensen die zich hier vegetariër noemen: eten jullie vis?

Als je vis eet ben je absoluut niet vegetarisch.
Is een vis dan geen vlees ofzo...?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 11:41
mcsun
mcsun is offline
Ik ben geen vegetariër maar eet wel zeer regelmatig vegetarisch (ben dus geen vleesfanaat) en ben daar ook een voorstander van. Vegetarisch eten is goed, zelfs al ben je niet 100% vegetarisch; erg smakelijk ook en goed voor de afwisseling.
Oud 08-04-2003, 15:02
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 08-04-2003 @ 12:28:
Nee

Citaat:
Als je vis eet ben je absoluut niet vegetarisch.
Is een vis dan geen vlees ofzo...?
Het heeft meer te maken dat vissen gevangen dus wel al een vrij leven hebben gehad, ipv heel hun leven in een klein donker hokje te hebben gezeten...
Oud 08-04-2003, 15:20
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
Als ik mijn *vegetarische periode* heb, eet ik geen vis.
Oud 08-04-2003, 17:06
Viv
Viv is offline
Ik eet dus wel vis, en noem me eigenlijk ook niet echt een
vegetarier. en iedereen mag toch voor zichzelf beslissen of die zich zo noemt? ik heb voor mezelf besloten om geen vlees meer te eten, alleen denk dat het nog wel belangrijk is om toch nog wat dierlijke vetten binnen te krijgen en daarom eet ik nog wel vis
maar ik sluit niet uit dat ik dit later misschien ook ga laten staan
en der reden die er genoemd werd om geen vis te eten daar sluit ik me wel bij aan

Groetjes Viv
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 17:18
Gutterflower
Gutterflower is offline
Ik ben vegetariër, eet geen vlees en geen vis.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 18:23
Bast
Bast is offline
ben veganist
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 19:02
Veenbes
Veenbes is offline
Citaat:
Gutterflower schreef op 08-04-2003 @ 18:18:
Oud 08-04-2003, 19:32
Ketjing
Ketjing is offline
Ik ben geen vegetariër, ik eet gewoon vlees en vis.
Oud 10-04-2003, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Gutterflower schreef op 08-04-2003 @ 18:18:
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 18:57
Breg
Breg is offline
Citaat:

Nee. En als je wel vis eet dan ben je toch pesco-vegetariër, of is dat weer iets anders?
Oud 10-04-2003, 22:07
Viv
Viv is offline
Inderdaad dan ben ik je een pisco-vegetarier! dan noem ik me voortaan wel zo ha ha

Groetjes Viv
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 00:19
waaromniet?
waaromniet? is offline
Pff ik vind dat als je wel vis eet dat niks met vegetarier zijn te maken heeft... Ga je dan ook wild wel eten ofzo (dat is immers ook niet in gevangenschap opgegroeit )? Of eet je dan alleen knuffelbare beesten niet... ach ja, ik vind het best, zolang je jezelf dan maar geen vegetarier noemt.
Oud 11-04-2003, 09:27
Viv
Viv is offline
ik noem mezelf ook geen vegetarier ik ben iemand die geen vlees
eet. en als ik mezelf zo noem weten mensen wat ik bedoel

ik bepaal dat gewoon zelf,

Groetjes Viv
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 10:32
flipm0
flipm0 is offline
Ik ben vegetarier eet geen vlees en vis, kaas wel want anders kan ik echt niks meer eten, dan gaat het de kant op van het veganisme.
Oud 11-04-2003, 17:01
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
flipm0 schreef op 11-04-2003 @ 11:32:
Ik ben vegetarier eet geen vlees en vis, kaas wel want anders kan ik echt niks meer eten, dan gaat het de kant op van het veganisme.
Ja dat wou ik ook ff vragen. Hoe ver gaan jullie nou met vegetariër zijn? Eten jullie alleen kaas met vegetarisch stremsel? Geen gelatine, geen kroepoek? En bijv. tomaten cup a soup met rundvleesextracten?

Als ik thuis ben eet ik alleen kaas met vegetarisch stremsel, maar ergens anders is het te moeilijk om me daaraan te houden. Ik probeer gelatine zoveel mogelijk te vermijden, en ik eet alleen cassave kroepoek. Maar cup a soup... Ik doe af en toe net of ik niet zie dat er vlees extracten in zitten...
Oud 11-04-2003, 17:44
Bast
Bast is offline
Citaat:
flipm0 schreef op 11-04-2003 @ 11:32:
daar ben ik het niet mee eens. zolang er dieren voor gedood zijn valt het nog gewoon onder vegetarisme, want een vegetarier eet niets waar 'dode dieren' in zitten. Of het nou duidelijk te zien is in bijv. een bloederige biefstuk, ofdat het dode dier deels verwerkt zit in artikelen waar het niet zo duidelijk van te zien is (zoals drop of kaas) maakt dan in principe toch niet uit? dood = dood lijkt me

veganisten gebruiken gewoon niets dierlijks, dus ook geen vegetarisch gestremde kaas want dat is nog steeds gewoon zuivel bijvoorbeeld..
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 00:50
Verwijderd
ik ook
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 08:12
Kinshi
Kinshi is offline
ik ben vegetariër maar volgens mij combineer ik niet met genoeg vervangers... dan maar klein blijven
Oud 12-04-2003, 13:06
Veenbes
Veenbes is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 11-04-2003 @ 18:01:
Ja dat wou ik ook ff vragen. Hoe ver gaan jullie nou met vegetariër zijn? Eten jullie alleen kaas met vegetarisch stremsel? Geen gelatine, geen kroepoek? En bijv. tomaten cup a soup met rundvleesextracten?
Ik eet alleen geen vlees, maar bijvoorbeeld wel Cup-a-Soup met rundvleesextracten (heb trouwens nooit de verpakking gelezen, wist niet dat die erin zaten ). Het 'enige' wat ik doe is geen vlees en vis eten, wel producten van dieren zoals kaas maar ik vind dat onder veganisme vallen. Gelatine eet ik ook.
Oud 12-04-2003, 15:11
Thomas
Thomas is offline
Ik zeker niet, vind vlees nl veel te lekker.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 15:20
goddezzz
goddezzz is offline
Citaat:
Wawl schreef op 12-04-2003 @ 16:11:
Ik zeker niet, vind vlees nl veel te lekker.
en dat er weiniger voedsel is omdat jij luxe blijkbaar belangrijker vind is natuurlijk nie erg

maar goed ieder zijn eige keuze...

ik ben vegetariër...en of het ongezond is of niet volges mij nog niet echt bewezen...maar misschien dat iemand anders dat wel weet...
iig is vlees niet zo gezond als sommige mensen beweren...dus als je dat eet voor je gezondheid......(alweer je eige keuze....ook al is die vrij onlogisch)
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 15:35
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Veenbes schreef op 12-04-2003 @ 14:06:
Ik eet alleen geen vlees, maar bijvoorbeeld wel Cup-a-Soup met rundvleesextracten (heb trouwens nooit de verpakking gelezen, wist niet dat die erin zaten ). Het 'enige' wat ik doe is geen vlees en vis eten, wel producten van dieren zoals kaas maar ik vind dat onder veganisme vallen. Gelatine eet ik ook.
Kaas met gewoon stremsel niet eten vind ik niet onder veganisme vallen. Daarvoor gaan toch ook dieren dood?

Ik draag trouwens wel leren schoenen, omdat je daar veel langer mee doet dan met een lapje vlees, en ik nog geen leukere schoenen heb gevonden dan Dr. Martens...
Oud 12-04-2003, 16:05
Bast
Bast is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 12-04-2003 @ 16:35:
Kaas met gewoon stremsel niet eten vind ik niet onder veganisme vallen. Daarvoor gaan toch ook dieren dood?
vindt ik dus ook (zie mijn post hierboven). Mensen eten sneller wel gelatine en stremsel omdat je aan een snoepje of een plak kaas niet direct kan zien dat er dood dier in zit. Maar dood = dood en dus is het onzin om te zeggen dat dat onder veganisme valt en niet vegetarisme. Als je echt vegetarier bent eet je gewoon niets waarvoor dieren zijn gedood.

Een veganist is iemand die uit principe geen dierlijke producten tot zicht neemt of gebruikt.

"vege´tariër (de ~ (m.)) Iemand die zich uitsluitend met plantaardige spijzen voedt of die zich alleen onthoudt van spijzen die door het doden van dieren zijn verkregen."

Totaal vegetariers eten dus ook geen gewone kaas, of gelatine.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 16:06
Bast
Bast is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 12-04-2003 @ 16:35:

Ik draag trouwens wel leren schoenen, omdat je daar veel langer mee doet dan met een lapje vlees, en ik nog geen leukere schoenen heb gevonden dan Dr. Martens...
en dat zou dus weer meer richting veganisme gaan Er zijn heel veel vegetariers die om die reden wel gewoon leren schoenen dragen. En Dr. Martens gaan lekker lang mee dus dan maak je in ieder geval wel goed gebruik van dat lapje leer
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 18:15
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Bast schreef op 12-04-2003 @ 17:06:
en dat zou dus weer meer richting veganisme gaan Er zijn heel veel vegetariers die om die reden wel gewoon leren schoenen dragen. En Dr. Martens gaan lekker lang mee dus dan maak je in ieder geval wel goed gebruik van dat lapje leer
Vind ik ook!
Oud 12-04-2003, 19:32
Red Lion
Red Lion is offline
Ik ben al ongeveer een jaar vegetariër, en half veganist. Ik eet geen vlees, vis en ook geen eieren, melk, honing maar wel nog als het verwerkt is in producten. In het weekend en in de vakanties ben ik volledig veganist, maar ik zit op internaat en daar is het onmogelijk om gezond veganistisch te eten... Ik draag geen leer en ook in mijn hoofkussen zitten geen pluimen
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 19:57
Verwijderd
Vegetarisch eten sucks!
Bij ons thuis wordt het als straf gebruikt, dat zegt al genoeg.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 20:00
Red Lion
Red Lion is offline
Citaat:
wouszer schreef op 12-04-2003 @ 20:57:
Vegetarisch eten sucks!
Bij ons thuis wordt het als straf gebruikt, dat zegt al genoeg.
Mah
wat eet je dan als vleesvervangers? Eet je vegetarische burgers? sommige vege stuff zijn idd om te kotsen, maar probeer een die Javaanse schijf (vind je in de Delhaise) of falafel (idem).
Ben je verplicht om vege te zijn van je ouders ofzo?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Muze schreef op 12-04-2003 @ 21:00:
Mah
wat eet je dan als vleesvervangers? Eet je vegetarische burgers? sommige vege stuff zijn idd om te kotsen, maar probeer een die Javaanse schijf (vind je in de Delhaise) of falafel (idem).
Ben je verplicht om vege te zijn van je ouders ofzo?
Soms Quorn, soms noten/zaden, soms niets. En dan moet ik er wel bij zijn, al eet ik niets.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 21:18
Red Lion
Red Lion is offline
Citaat:
wouszer schreef op 12-04-2003 @ 21:33:
Soms Quorn, soms noten/zaden, soms niets. En dan moet ik er wel bij zijn, al eet ik niets.
Mja, jammer.
Die Javaanse moet je echt es proberen, ik denk wel dat je m zult mogen, het is mijn favoriet!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 21:53
Sirenie
Sirenie is offline
Ik eet nu 3,5 jaar geen vlees en vis. Ik ben dus een vegetariër. Ik eet vooral vleesvervangers, zoals Quorn ed. Verder eet ik redelijk veel pasta en rijst.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 12:13
Briseïs
Briseïs is offline
Groenteburgers en dergelijke vind ik meestal helemaal niets. Meestal eet ik quorn of noten, of iets van de Albert Heijn. En als mijn ouders geen inspiratie hebben een loempia of een kaassoufflé. Jammie!
Reageren

Regels voor berichten