Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2003, 18:06
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
M n M schreef op 09-04-2003 @ 19:03:

Mag ik er ook op wijzen dat iedereen die zei: 'Irakezen zijn helemaal niet blij met het aanpakken van Saddam' nu toch wel ongelijk hebben gekregen. De meesten waren bang voor het regime, en nu die weggevallen is, durven ze de straat op. Dezelfde beelden die we uit Basra hebben gezien.

Ok, genoeg ff voor nu...
Paar honderd noem jij veel? Het is een miljoenenstad~!

Zoals ik al zei, sommigen (waaronder jij) denken dat Irakezen nu massaal feest aan t vieren zijn. Dit is totaal niet waar, maar jij kan er ook nix aan doen dat je dit te horen krijgt.
Heb je net trouwens t NOS journaal gezien?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2003, 18:32
idioot.1986.
idioot.1986. is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 09-04-2003 @ 13:20:
ben benieuwd wat die mensen die de hele tijd liepen te zeuren dat het niet via oorlog moest maar via praten zich hieruit gaan redden, aangezien dat volk er HEEL blij mee lijkt te zijn..
Zelfs toen de Amerikaanse vlag tevoorschijn kwam gingen ze juichen wat wel een blunder was opzich maaruh hoop dat er geen burgeroorlog komt.
Oud 09-04-2003, 18:43
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 09-04-2003 @ 19:06:

Zoals ik al zei, sommigen (waaronder jij) denken dat Irakezen nu massaal feest aan t vieren zijn. Dit is totaal niet waar, maar jij kan er ook nix aan doen dat je dit te horen krijgt.
Ja goed, maar door de 'eenzijdige' berichtgeving weet jij dus net zoveel als mij. Net zomin als mij, waar je op zich gelijk in hebt, weet jij wat de rest aan het doen is. Maar het feit op zich dat er mensen zich zo openlijk tegen saddam uitspreken op openbare plaatsen, is al iets. Normaal worden die mensen binnen de minuut afgemaakt. Dat Saddam niet dood is is op zich niet een groot probleem. Het voornaamste is dat hij niet meer aan de macht is en dus niet meer ongestraft moorden kan plegen.
Oud 09-04-2003, 18:58
BARON
BARON is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 09-04-2003 @ 19:06:

Ach ja; je ongelijk bekennen is moeilijk. Deze mensen zijn dan ook NIET IN JULLIE NAAM bevrijd. Want zo was het toch?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 19:09
red_and_black
red_and_black is offline
hey, ik ben blij dat de irakezen "vrij"zijn,
maar ik ben nog steeds tegen deze oorlog!
er zijn ook 1000enb andere manieren om een leider weg te krijgen maar bush moet het weer op zijn cowboys doen!
Oud 09-04-2003, 19:11
BARON
BARON is offline
Citaat:
gegennazis schreef op 09-04-2003 @ 20:09:
er zijn ook 1000enb andere manieren om een leider weg te krijgen
Wat jammer dat ze jou dan niet als wereldleider hebben aangesteld; je weet het allemaal zo goed!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 19:17
red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
BARON schreef op 09-04-2003 @ 20:11:
Wat jammer dat ze jou dan niet als wereldleider hebben aangesteld; je weet het allemaal zo goed!
ik stem verstandig!
niet op die clowns van een lpf!
Oud 09-04-2003, 19:22
BARON
BARON is offline
Citaat:
gegennazis schreef op 09-04-2003 @ 20:17:
ik stem verstandig!
niet op die clowns van een lpf!
Welke clown heb jij dan wel niet op gestemd? Je lijkt me het type dat op het kontje van Wouter is gevallen!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 19:29
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef op 09-04-2003 @ 19:58:
Ach ja; je ongelijk bekennen is moeilijk. Deze mensen zijn dan ook NIET IN JULLIE NAAM bevrijd. Want zo was het toch?
Wat lul je nou zwak man.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 19:30
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
M n M schreef op 09-04-2003 @ 19:43:
Ja goed, maar door de 'eenzijdige' berichtgeving weet jij dus net zoveel als mij. Net zomin als mij, waar je op zich gelijk in hebt, weet jij wat de rest aan het doen is. Maar het feit op zich dat er mensen zich zo openlijk tegen saddam uitspreken op openbare plaatsen, is al iets. Normaal worden die mensen binnen de minuut afgemaakt. Dat Saddam niet dood is is op zich niet een groot probleem. Het voornaamste is dat hij niet meer aan de macht is en dus niet meer ongestraft moorden kan plegen.
Ik heb dig. schotel en heb welgeteld ja 3 turkse redelijk objectieve zenders, waaronder CNNTurk.(er zijn ook nog een stuk of 10 slechte zenders)

Ik zie daar walgelijke beelden die je hier nooit ziet. Wel logisch, maar toch jammer.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 19:36
red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
BARON schreef op 09-04-2003 @ 20:22:
Welke clown heb jij dan wel niet op gestemd? Je lijkt me het type dat op het kontje van Wouter is gevallen!
lullo jij let nooit op he!
verdomme baron ik heb het zo vaak gezegd, ik stem:

NCPN
Oud 09-04-2003, 20:22
hippie jesse
hippie jesse is offline
ik ben blij dat de irakezen die nog leven vrij zijn
Oud 09-04-2003, 20:25
michael1
michael1 is offline
Premier Balkenende zei dat de ontwikkelingen in Irak diepe indruk op hem hebben gemaakt. "Dit lijkt het moment waaropde Iraakse bevolking en de hele wereld met hen te lang heeft moeten wachten." Balkenende zei verder dat hij hoopt dat er nu een einde komt aan het lijden van het Iraakse volk.

Minister De Hoop Scheffer van Buitenlandse Zaken noemde het neerhalen van het standbeeld van Saddam Hussein, op het centrale plein van Bagdad, een symbool voor het einde van een regime dat jarenlang zijn eigen volk heeft gemarteld. De minister zei ook dat hij zich realiseert dat de oorlog nog niet helemaal voorbij is en dat het winnen van vrede en stabiliteit nog een hele opgave zal zijn. Hij herhaalde dat hij vindt dat Nederland bereid moet zijn "onder de juiste voorwaarden" een bijdrage te leveren aan een stabilisatiemacht van blauwhelmen in Irak.

PvdA-leider Bos noemde de gebeurtenissen in Bagdad "de eerste stap op een lange weg naar de teruggave van de macht aan het volk, dat jarenlang gegijzeld is geweest door dictatuur''.

Egypte

De Egyptische president Hosni Mubara vindt dat de Irakezen zo snel mogelijk de regering van hun land ter hand moeten nemen. Hij zei in een reactie op de val van de Iraakse hoofdstad dat stabiliteit in het land vereist dat de zonen van Irak hun land snel zelf besturen.

Jordanië

De Jordaanse minister van Buitenlandse Zaken, Marwan Moasher, beklemtoonde dat het Iraakse volk zijn leiders moet kiezen. Hij waarschuwde dat uiteenvallen van het land ernstige consequenties zal hebben.

Duitsland

Bondskanselier Schröder heeft met instemming gereageerd op de gebeurtenissen in de Iraakse hoofdstad Bagdad. Hij voorziet nu een snel einde van de oorlog.Schröder zegde Duitse hulp toe bij de beveiliging en de wederopbouw van Irak in VN-verband.

Israël

Een medewerker van de Israëlische premier Sharon, Zalman Shoval, zei in een reactie op de ontwikkelingen in de Iraakse hoofdstad dat de Palestijnen zouden moeten leren van de val van het regime van Saddam Hussein. Shoval hoopt dat het terrorisme in de regio daardoor afneemt.

Amerika

De Amerikaanse minister van Defensie, Rumsfeld, reageerde verheugd op de successen in Bagdad. Maar er is nog veel te doen, waarschuwde hij. ''We weten bijvoorbeeld nog steeds niet water met Saddam Hussein,zijn zoons en de rest van de Iraakse leiders gebeurd is''.

www.fok.nl
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 20:29
Verwijderd
Ik heb de thread niet gelezen, maar ik wil toch even kwijt dat ik me afvraag of het echt wel zo goed en geweldig wordt zoalsd het nu lijkt.
Ik heb namelijk laatst een docu gezien over Afghanistan na de Taliban en het blijkt dat de mensen (vooral vrouwen) daar het nu erger hebben dan onder de Taliban. Toen werden ze voornamelijk met rust gelaten, nu hebben ze last van rondtrekkende groepen soldaten (oid) die vrouwen verkrachten ed en zich overal mee bemoeien. Is ook niet echt een vooruitgang lijkt me, dus ik vraag me af in hoeverre ze dat soort dingen bij Irak in de gaten gaan houden.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 20:32
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
michael1 schreef op 09-04-2003 @ 21:25:
Israël

Een medewerker van de Israëlische premier Sharon, Zalman Shoval, zei in een reactie op de ontwikkelingen in de Iraakse hoofdstad dat de Palestijnen zouden moeten leren van de val van het regime van Saddam Hussein. Shoval hoopt dat het terrorisme in de regio daardoor afneemt.

Fijn, maar laat die Israëli's dan toch ook vooral naar zichzelf kijken...ze zijn zelf minstens net zo erge terroristen...

Ik ben erg blij voor de Irakezen die nog in leven zijn, maar ik blijf van mening dat deze oorlog nooit zonder VN-resolutie gevoerd had mogen worden. Laten we hopen dat de VN wel een grote rol krijgt bij de wederopbouw van Irak.
Oud 09-04-2003, 20:33
BARON
BARON is offline
Citaat:
gegennazis schreef op 09-04-2003 @ 20:36:
lullo jij let nooit op he!
verdomme baron ik heb het zo vaak gezegd, ik stem:

NCPN
O ja, daar hebben we het al eens over gehad. Zowel links als rechts vond dat wel hilarisch.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 21:14
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Illuminati schreef op 09-04-2003 @ 18:34:
Sinds wanneer zijn Koerden geen Irakezen?

sinds het koerden zijn hehhehee,
ik bedoel ik woon hier als koerd in nederland, dan ben ik toch ook niet gelijk een nederlander???
Oud 09-04-2003, 21:16
Isa
Isa is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 09-04-2003 @ 13:24:
Inderdaad. Voor de 3e keer dat ik 't even zeg; praktisch iedere Irakees in Europa wil zo snel mogelijk van Saddam af. Als daar een oorlog voor nodig was moest 't maar.

Hilarisch dat wij, autochtone Westerlingen, gingen demonstreren tegen oorlog.

Wel DUH! Natuurlijk willen die van Saddam af. Dat zijn dan ook vaak de vluchtelingen die het niet met saddam eens zijn de gewone irakees of aanhanger van Saddam woont dan ook in *suprise suprise* Irak
Ten tweede is het erg simpel om pro-oorlog te zijn, ook voor een irakees, als de bom niet op jouw kop valt maar op een land waar je niet in woont.

*zucht*
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 21:16
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 09-04-2003 @ 20:30:
Ik heb dig. schotel en heb welgeteld ja 3 turkse redelijk objectieve zenders, waaronder CNNTurk.(er zijn ook nog een stuk of 10 slechte zenders)

Ik zie daar walgelijke beelden die je hier nooit ziet. Wel logisch, maar toch jammer.
ja kijk, die heb ik dus ook gezien. om ff een voorbeeld te noemen: er werd zon inval gedaan. op t nos werd die inval laten zien. maar niet wat er daarna gebeurde, namelijk dat die mensen die in dat huis zaten, keihard een 3 tot 5 keer op hun kop werden geslagen met een geweer, terwijl ze heel rustig op de grond zaten!
om maar ff een voorbeeld te noemen
Oud 09-04-2003, 21:21
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 09-04-2003 @ 18:51:

Ik weet niet of je net t NOS journaal heb gezien, maar daar zag je dus ook zo een beeld van een man die de kleding van dode kinderen liet zijn voor een huis. 2 kinderen en hun vader waren vermoord door Amerikanen en ze lieten ook hun familie in t huis zien en die waren vet anti VS.

jaaaa dat heb ik gezien, maar daar wordt niks op uitgedaan
Oud 09-04-2003, 21:22
Nate
Nate is offline
Misschien ben ik wel gewoon dom
Oud 09-04-2003, 21:23
Nate
Nate is offline
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat dit pas na een paar herhalingen bij jullie doordringt
Oud 09-04-2003, 21:23
Nate
Nate is offline
Daarom neem ik speciaal voor jullie de moeite om het nogmaals te zeggen...
Oud 09-04-2003, 21:24
Nate
Nate is offline
Weest niet zo voorbarig! Die godsvergeten oorlog is nog (lange) niet voorbij!
Oud 09-04-2003, 21:27
Illuminati
Illuminati is offline
Citaat:
ik bedoel ik woon hier als koerd in nederland, dan ben ik toch ook niet gelijk een nederlander???
Als je dat wil dan ben je het...

En Koerdistan (of hoe ze het willen noemen) mag van mij ook wel opgericht worden, mag Turkije ook meteen wat land inleveren. Als de Koerden dat willen....
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 21:40
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Illuminati schreef op 09-04-2003 @ 22:27:
Als je dat wil dan ben je het...

En Koerdistan (of hoe ze het willen noemen) mag van mij ook wel opgericht worden, mag Turkije ook meteen wat land inleveren. Als de Koerden dat willen....

kijk ik heb wel de nederlandse nationaliteit op paspoort, maar mensen zien mij niet als nederlander, als ze mij zien denken ze oh een buitenlander en niet: oh een nederlander. en ik voel ook me ook niet nederlands

ja koerdistan ja, nou kijk ikzou het heeeeeeeeeelll mooi vinden maar euh atje85 en craigdavid vinden dat niet zo leuk

xxdelal
Oud 09-04-2003, 22:24
Martian
Martian is offline
Je kunt na deze uitzending van het NOS-journaal (veel tijd voor een Al-Jazeera journalist, etc.) iig niet meer beweren dat de NOS teveel pro-VS is. Nu niet lachen Baron, maar dat heb ik dus een aantal mensen zien doen.
Oud 09-04-2003, 23:01
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
thugz-angel schreef op 09-04-2003 @ 22:16:
ja kijk, die heb ik dus ook gezien. om ff een voorbeeld te noemen: er werd zon inval gedaan. op t nos werd die inval laten zien. maar niet wat er daarna gebeurde, namelijk dat die mensen die in dat huis zaten, keihard een 3 tot 5 keer op hun kop werden geslagen met een geweer, terwijl ze heel rustig op de grond zaten!
om maar ff een voorbeeld te noemen

en al die zakken over hun hoofd en die plastic boeien ofzo die vet strak vastgebonden waren.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 23:02
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
thugz-angel schreef op 09-04-2003 @ 22:40:
kijk ik heb wel de nederlandse nationaliteit op paspoort, maar mensen zien mij niet als nederlander, als ze mij zien denken ze oh een buitenlander en niet: oh een nederlander. en ik voel ook me ook niet nederlands

ja koerdistan ja, nou kijk ikzou het heeeeeeeeeelll mooi vinden maar euh atje85 en craigdavid vinden dat niet zo leuk

xxdelal

mij boeit t persoonlijk geen fuck.

ik zeg alleen maar dat een land heus niet zomaar een deel weggeeft

trouwens, een aantal gebieden in Noord-Irak zijn Turks geweest voordat de VS zich daar in die regio kwamen bemoeien in 1991.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 23:04
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Martian schreef op 09-04-2003 @ 23:24:
Je kunt na deze uitzending van het NOS-journaal (veel tijd voor een Al-Jazeera journalist, etc.) iig niet meer beweren dat de NOS teveel pro-VS is. Nu niet lachen Baron, maar dat heb ik dus een aantal mensen zien doen.
Nou nou 1 beeld.

Lees 2 replies hiervoor maar eens en dat is maar 1 van de vele voorbeelden.

Ik zei NIET dat de NOS pro-vs is, maar ik zei dat ze de ECHTE wrede kanten van de oorlog niet laten zien, en dan vooral de wrede dingen die de amerikaanse soldaten doen.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 23:18
Verwijderd
Citaat:
ben benieuwd wat die mensen die de hele tijd liepen te zeuren dat het niet via oorlog moest maar via praten zich hieruit gaan redden, aangezien dat volk er HEEL blij mee lijkt te zijn..
Dit is geen redding maar we zullen nooit weten of het wel of niet geholpen zou hebben door te blijven praten En ik denk dat de ouders en familie van de ruim 2000 doden aan iraakse kant en de 50 dooie aan de engelse en amerikaanse kant niet zo HEEL blij zijn En dan kan je komen met ja elke oorlog eist zijn tol of die gasten zijn daar toch zelf heen gegaan maar die mensen die dood zijn , die voerde alleen maar bevelen uit en dan hebben we het nog niet over de burgers die nergens iets mee te maken hebben die dood zijn yeah FEEST
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 23:19
Dr_KlawChi
Dr_KlawChi is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 09-04-2003 @ 22:16:

Wel DUH! Natuurlijk willen die van Saddam af. Dat zijn dan ook vaak de vluchtelingen die het niet met saddam eens zijn de gewone irakees of aanhanger van Saddam woont dan ook in *suprise suprise* Irak
Ten tweede is het erg simpel om pro-oorlog te zijn, ook voor een irakees, als de bom niet op jouw kop valt maar op een land waar je niet in woont.

*zucht*
- Alsof de gewone Irakezen het eens zijn met Saddam en niet van Saddam af willen???
Alle Irakese vluchtelingen zijn geen echte Irakezen, het zijn ongewone Irakezen volgens jou? Ze zijn niet uit Irak gezet omdat ze het niet eens waren met Saddam, meeste zijn gevlucht of zonder reden uit Irak gezet.
- Meeste Irakezen die pro-oorlog zijn hebben ook nog familie in Irak...
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 23:22
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 10-04-2003 @ 00:02:
mij boeit t persoonlijk geen fuck.

ik zeg alleen maar dat een land heus niet zomaar een deel weggeeft

trouwens, een aantal gebieden in Noord-Irak zijn Turks geweest voordat de VS zich daar in die regio kwamen bemoeien in 1991.
nog eenmaal:

zelfbeschikkingsrecht voor volkeren.

blargh.

Dat wil dus zeggen dat er per regio (hebben ze in Irak iets als gemeente?) ze bijvoorbeeld mogen stemmen of ze bij een vrij Koerdistan of Irak, of een vrij Turkmenistan twee willen horen. Netzoals in Turkije of elk ander land zou moeten. Bij geen doorslaggevende beslissing (66,67%) blijft de huidige situatie bestaan.
Oud 09-04-2003, 23:26
Dr_KlawChi
Dr_KlawChi is offline
Citaat:
Kees-AfhaalChinees schreef op 10-04-2003 @ 00:18:
Dit is geen redding maar we zullen nooit weten of het wel of niet geholpen zou hebben door te blijven praten En ik denk dat de ouders en familie van de ruim 2000 doden aan iraakse kant en de 50 dooie aan de engelse en amerikaanse kant niet zo HEEL blij zijn En dan kan je komen met ja elke oorlog eist zijn tol of die gasten zijn daar toch zelf heen gegaan maar die mensen die dood zijn , die voerde alleen maar bevelen uit en dan hebben we het nog niet over de burgers die nergens iets mee te maken hebben die dood zijn yeah FEEST
alsof alleen de amerikanen onschuldige burgers doden...je vergeet ff voor 't gemak de 100 duizenden slachtoffers van Saddam's regime...
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 23:28
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
ja en? Het volk is ook heel blij als de totale staatsschuld wordt verdubbeld om iedere burger een miljoen te geven. Maakt dat het een goede zaak?
Oud 09-04-2003, 23:31
Dr_KlawChi
Dr_KlawChi is offline
Citaat:
Tampert schreef op 10-04-2003 @ 00:28:
ja en? Het volk is ook heel blij als de totale staatsschuld wordt verdubbeld om iedere burger een miljoen te geven. Maakt dat het een goede zaak?
meestal niet.......in dit geval wel.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 23:39
Verwijderd
Citaat:
Dr_KlawChi schreef op 10-04-2003 @ 00:26:
alsof alleen de amerikanen onschuldige burgers doden...je vergeet ff voor 't gemak de 100 duizenden slachtoffers van Saddam's regime...
dat vergeet ik nie maar we hebben het nu over de oorlog en niet over de tijd daarvoor
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 23:45
Dr_KlawChi
Dr_KlawChi is offline
Citaat:
Kees-AfhaalChinees schreef op 10-04-2003 @ 00:39:
dat vergeet ik nie maar we hebben het nu over de oorlog en niet over de tijd daarvoor
Hoe wil je een regime die 100 duizenden mensen heeft vermoord, 30 jaar lang aan de macht is in Irak & heel veel mensen heeft gebrain-washed weg krijgen zonder een oorlog? Je moet juist 'blij' zijn dat er niet meer mensen zijn omgekomen. (zoals werd voorspeld)
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 23:58
Verwijderd
Citaat:
Dr_KlawChi schreef op 10-04-2003 @ 00:45:
Hoe wil je een regime die 100 duizenden mensen heeft vermoord, 30 jaar lang aan de macht is in Irak & heel veel mensen heeft gebrain-washed weg krijgen zonder een oorlog? Je moet juist 'blij' zijn dat er niet meer mensen zijn omgekomen. (zoals werd voorspeld)
Ik ben pas blij als der iets word uitgevonden waardoor de nooit meer een dode val (wat toch nooit zal gebeuren maar goed). Maare wrom is er in den haag zon tribunaal voor mensen die zeer slecht zijn geweest in oorlogen enzo, juist om ze te vervolgen. En wrom kan dat wel bij mensen uit ex Joegoslavie maar bij saddam moet er maar een bom op zijn kop gegooit worden (waardoor der zoveel meer slachtoffers komen) en dan kan je komen in joegoslavie zijn ook bommen gebruikt maar in deze oorlog zijn der meer bommen gebruikt dan in 2 golfoorlogen
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 08:51
Joostje
Joostje is offline
puh, 100.000 mensen. Er zijn minstens evenveel omgekomen inde vorige golfoorlog.
Oud 10-04-2003, 09:42
naam onbekend
naam onbekend is offline
Ik zag net in het NOS-journaal van 10 uur dat er in de rest van Irak nog keihard gestreden wordt. De oorlog is dus, zoals Nate al zei, verre van voorbij.
Oud 10-04-2003, 10:38
mleen
mleen is offline
ja maar dat hebben ze ook steeds gezegd dat het nog niet over was, alleen dat het een belangrijke dag is. Zelfs Rumsfeld (gister) was niet echt erg positief vind ik.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 10:48
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Dit roept bij mij toch nog niet meteen enthousiasme op. Er zijn nog een aantal steden in handen van het regime van Saddam Hoessein. Eerst maar eens zien dat ook die bevrijd worden, voordat ik de Amerikaanse overwinning een feit durf te noemen. Maar 't is natuurlijk geweldig voor de burgers van Bagdad.

Ik zal Al-Sahaf wel missen *snif*.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 11:13
sans plomb
sans plomb is offline
.
Citaat:
Ik zal Al-Sahaf wel missen *snif*. [/B]
Ik ook wel, wat kon die man veel onzin uitkramen, vet grappig

Mr. funny man
Oud 10-04-2003, 11:15
red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
D!82 schreef op 10-04-2003 @ 12:13:
.

Ik ook wel, wat kon die man veel onzin uitkramen, vet grappig

[afbeelding]

Mr. funny man
die gozer is mijn held!
mr ontkenning, hij roeleert!
Oud 10-04-2003, 11:55
Verwijderd
Citaat:
thugz-angel schreef op 09-04-2003 @ 18:24:
kijk DAT bedoelde ik maar ff
ehh, atje85 kijkt naar el-jazira hoor
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 12:13
Verwijderd
wel leuk als je voorspellingen uitkomen

http://forum.scholieren.com/showthre...0&pagenumber=1

kirkuk is nu ook gevallen, alle soldaten zijn gedeserteerd, mensen, de oorlog is voorbij

en ja, ongelijk bekennen of zeggen dat je geindoctrineerd was door marijnissen is moeilijk hé

(en atje mag best wel wat blijer wezen, tenslotte hebben de koerden nog geen eigen staat uitgeroepen)
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 12:16
Orion16
Orion16 is offline
Echt leuk om te zijn hoe blij die mensen in bagdad waren en met vanalles en nog wat liepen te zeulen
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 10-04-2003 @ 09:51:
puh, 100.000 mensen. Er zijn minstens evenveel omgekomen inde vorige golfoorlog.
burgerslachtoffers door amerikanen vorige golfoorlog: 3 tot 5000
burgerslachtoffers na de vorige golfoorlog door sadam: +/- 100.000 (sjiiten)

burgerslachtoffers deze oorlog: 1200

kzal er een mooie bron bijzoeken, maar dit geeft al goed aan waarom mensen staan te feesten.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 12:22
Verwijderd
Citaat:
Orion16 schreef op 10-04-2003 @ 13:16:
Echt leuk om te zijn hoe blij die mensen in bagdad waren en met vanalles en nog wat liepen te zeulen
zou ik ook doen, plunderen. wil dus absoluut niet zeggen dat er krijgsheren rondlopen (zoals al die zure mensen hier beweren)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten