Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar van Agt was toentertijd inderdaad net zo vevrelend als Balkenende nu. |
![]() |
|
Ik kan me er wel in vinden, zo zegt de Pvda het ook.
Balkenende is een zwakke leider, maar het is wel een mannetje wat op macht geilt en daarom wel premier wel zijn. Dat werkt toch beter een een kabinet met vertrouwelingen, VVD en LPF zogezegt. CDA zat al in het begin niet te wachten op een coalitie met die arbeiders van de PvdA. Er zijn meer dingen bekend van het achter de schermen regelen van dingetjes en het bedriegen van kiezers bij het CDA. Zo had Jan Marijnissen van de SP een paar weken voor de verkiezingen een geheim wetsontwerp van het CDA onderschept, wat geloof ik iets met het verhogen van de ziektekosten te maken had. In de briefwisseling tussen de betrokken minister (de Geus van sociale zaken) en enkele topambtenaren werdt gezegt dat dit stil moest blijven tot na de verkiezingen.
||
Citaat:
||
Citaat:
Juist ja. Het LFP was al een circus na de dood van Pim maar hij kan er ook wel wat van.
|
![]() |
Wat dachten jullie van Paars 3? PvdA, D'66 en VVD hebben 42+6+28 zetels is precies een meerderheid. Paars is 'gedemoniseerd' door Fortuyn om maar eens een modewoord te gebruiken, maar het heeft voor ons heel veel goede dingen opgeleverd. Er zijn extra investeringen gedaan in belangrijke zaken en er is heel veel van de staatsschuld afgelost. Wat willen we nog meer?
Graag zou ik Job Cohen aan leider van dit kabinet zien. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Volgens mij ligt de schuld bij de PvdA; zij stellen toch onredelijke eisen? Verder zou een kabinet VVD-CDA-LPF wel degelijk de steun van het volk hebben, aangezien ze een meerderheid in de kamer hebben. En dan als laatste nog zo'n linkse zeepbel doorprikken: Iedereen zeurt maar dat er al een jaar niet geregeerd wordt, maar het demissionaire kabinet gaat op dit moment gewoon z'n gang. Of is iedereen dat al weer vergeten?
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
107 Teletekst vr 11 apr
*************************************** Kiezers leggen schuld breuk bij CDA *************************************** HILVERSUM De schuld van het fiasco in de kabinetsformatie ligt in de ogen van de kiezers vooral bij het CDA,leert een opiniepeiling van Maurice de Hond.Het vertrouwen in de politieke leiders Bos en Balkenende staat op een dieptepunt. Het vertrouwen in 'de politiek' staat op 4,3 in de peiling;in januari was dat nog 5,8.Het vertrouwen in Balkenende is gedaald van 6,5 naar 4,7;dat in Bos van 6,0 naar 4,9.In de peiling hebben CDA,PvdA en VVD ieder 34 zetels. Algemeen wordt verwacht dat in juni een CDA/VVD/LPF-coalitie aantreedt.Toch zou nu 30% van de ondervraagden voor paars kiezen,en slechts 26% voor CDA/VVD/LPF. Oke, t is wel De Hond ![]() Maar toch is het wel opvallend ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ja maar dat kabinet uit '73 (in '72 ging de formatie van start en in '73 kwam dat kabinet) kwam ten val in '77. In principe hebben ze dus wel vier jaar geregeerd. En toen kwam dus de VVD in zicht? Laatst gewijzigd op 11-04-2003 om 21:47. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
ik hoop dat je niet serieus bent ![]() meer uitkeringsmensen=meer overheidsuitgaven, minder kracht in t land om producten te maken meer ambtenaren=meer overheidsuitgaven, meer bureaucratie ambtenarenaantal wat er bij komt is veel minder dan t aantal uitkeringsmensen die er bij komen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het is heel simpel: het CDA wil elke vorm van solidariteit met werklozen, arbeidsongeschikten, mensen met een laag inkomen, etcetera opofferen aan het inlossen van de staatsschuld en het wegwerken van het begrotingstekort.
Je vraagt je af wie Balkenende eigenlijk dient, God of de mammon. |
![]() |
|
![]() |
Tja, dat Balkenende hoofdschuldige is lijkt me duidelijk. Echter wil ik ook Bos als schuldig aanwijzen, het was op voorhand al duidelijk dat het niets zou worden met de opstelling van Balkenende, dus had hij eerder duidelijk moeten zijn, en minder meegaant. Hadden we tenminste ook weer eerder kunnen stemmen of met een ander kabinet gezeten.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
idd, alleen maar om de kiezers te respecteren, maar nu blijkt dat ie dat zelfs niet doet. |
![]() |
|
![]() |
Beatrix ontvangt adviseurs
''Informateurs: CDA wilde niet verder'' Uitgegeven: 12 april 2003 11:55 Laatst gewijzigd: 12 april 2003 12:32 DEN HAAG - Het CDA wilde niet verder praten over de vorming van een kabinet met de PvdA. Dat hebben de informateurs Donner en Leijnse in hun eindverslag zaterdagochtend aan koningin Beatrix gerapporteerd. Vandaag ontvangt de koningin op haar paleis Huis ten Bosch ook haar drie vaste adviseurs. Als eerste kwam Eerste-Kamervoorzitter Braks (CDA) bij de vorstin, daarna voorzitter Weisglas (VVD) van de Tweede Kamer en als laatste Tjeenk Willink (PvdA), de vice-president van de Raad van State. Deuk Voorzitter Weisglas zei na afloop van zijn bezoek aan koningin Beatrix dat het vertrouwen van de kiezers in de politiek heeft een flinke deuk opgelopen door de stukgelopen kabinetsformatie . "De kiezers hebben zowel bij de verkiezingen van 15 mei vorig jaar als bij de laatste verkiezingen in januari duidelijk te kennen gegeven dat er meer begrip en duidelijkheid moet komen tusen burgers en politiek", aldus de Kamervoorzitter. "Door de huidige situatie heeft het vertrouwen van de kiezers in die politiek een grote knauw gekregen." CDA De informateurs hadden donderdagavond voorgesteld vrijdag opnieuw een voorstel op tafel te leggen. De PvdA wilde daar op ingaan maar het CDA achtte dat niet zinvol. Het CDA kwam met een eigen plan en wilde alleen daarover praten. Donner en Leijnse zagen geen heil in het voorstel van het CDA. "Gezien de aard van de maatregelen zagen wij evenwel in dit voorstel geen basis voor overleg dat uitzicht bood op een meer bevredigende uitkomst", schrijven ze in hun verslag dat zij zaterdag openbaar maakten. Over het voorstel van het CDA is donderdagavond niet verder gesproken en de kabinetsformatie werd afgekapt. bron: nu.nl ------ 104 Teletekst za 12 apr *************************************** Informateurs:CDA forceerde breuk *************************************** DEN HAAG De informateurs Donner en Leijnse hebben bevestigd dat het CDA donderdag met de PvdA gebroken heeft. In hun verslag schrijven ze dat ze een nieuw voorstel wilden doen,maar dat het CDA dat niet zinvol achtte. De informateurs op hun beurt zagen geen heil in het nieuwe plan dat het CDA die dag op tafel legde.Volgens hen bood het plan "gezien de aard van de maatregelen geen basis voor een spoedige afronding van de formatie".Het plan ging voorbij aan eerdere concessies aan de PvdA. PvdA-kringen stelden eerder dat Donner en Balkenende donderdag hard botsten. CDA'ers noemen dit leugenachtige onzin. --- Hmm wat nu ![]() Laatst gewijzigd op 12-04-2003 om 11:53. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Een CDA-VVD-LPF-kabinet heeft misschien in aantallen kamerzetels wel een kleine meerderheid, maar de coalitie als geheel heeft niemand meer behoefte aan omdat ze in 87 dagen hebben laten zien absoluut niet te kunnen samenwerken. Dat het demissionaire kabinet er nog zit ben ik niet vergeten, want er komen met regelmaat nog idiote proefballonnetjes om van alles en nog wat te gaan bezuinigen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ok, nu moet er dus een nieuw kabinet komen, maar dat wordt lastig.
De VVD heeft maar 28 zetels, terwijl ze eigenlijk, op dit moment recht zouden hebben op minstens 35, daar ben ik zeker van. Ze moeten niet met maar 28 zetels daar gaan zitten. Nieuwe verkiezingen daar schieten ze heel wat meer mee op. Stel nu, de VVD gaat meeregeren, dan moet er een derde en eventueel vierde partij bij. Dan ligt de combinatie VVD-CDA-LPF natuurlijk voor de hand. VVD als eerst genoemd, omdat Wiegel dan premier wordt/moet worden. Ik zie echter een andere mogelijkheid. LPF is nu trouwens wel geloofwaardig, want de LPF is nu een heel andere partij dan eind vorig jaar, dat weet iedereen nu wel. D'66 wil niet, klaar uit. ChristenUnie wel, en wat is er nu beter voor de politieke rust dan zo'n partij? VVD-CDA-CU ligt niet voor de hand, minderheid, dus zou daar de SGP eventueel bij kunnen, dan hebben ze 77 zetels. Vind ik niet genoeg en ik denk dat heel veel mensen niet blij zijn met de SGP, gezien het anti-vrouwen gedoe enzo. Kom ik uit bij nog maar één geschikte combinatie: VVD-CDA-LPF-CU. Een vier-partijen kabinet met rust, zoals ik het maar even noem. Het lijkt mij geen gek idee eigenlijk, en de enige goede mogelijkheid. Wel moet er dan goed gepraat worden over de combinatie LPF-ChristenUnie en over de abortus en euthanasie wetgeving, dat dat in ieder geval niet soepeler wordt.
|
Verwijderd
|
Eigenlijk is dat toch te zot voor woorden. Wij, Nderlanders, liepen met z'n allen te kankeren op de verkiezingen van George Bush die met minder stemmen dan Gore toch president werd.
En nu, nu gaat de minderheid hoogswaarschijnlijk regeren. CDA met VVD (en nog wat). En de PvdA staat totaal buitenspel met 42 zetels?! |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En Bos suggereert nu al heel lang dat de PvdA van het regentencultuurtje is afgestapt. Dus geef het een kans. Balkenende heeft het naar mijn mening echt verprutst. |
![]() |
|
Geef Potter een schop, benoem een fatsoenlijk en redelijk persoon tot partijleider, ga ff een paar daagies met de PvdA om de tafel zitten om te kijken of er nu meer inzit, anders nieteens aan beginnen.
CDA-VVD-LPF = "ongeloofwaardig" en zal ongetwijfeld dezelfde rotzooi geven als bij Potter I. Als dus (Neo)CDA-PvdA niet lukt, is voor mij Paars III de oplossing...zeker tijdens PaarsI ging et vrij tot zeer goed met de economie etc, en dat is nu erg hard nodig... Iig vind ik dat Potter zn kans heeft verspeeld, en dat ie zn eer moet bewaren en zelf aftreden...aangezien de kritiek op em erg snel toeneemt...
|
Ik was gisteren in de Eerste Kamer en vroeg aan de fractievoorzitter van GroenLinks welke coalitie hij nou het beste zou vinden. Hij zei: CDA-VVD-LPf, 'want dat valt het snelste."
![]() In Balkenende (die in het echt trouwens echt op Harry Potter lijkt ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Laten we hopen dat Balkenende wordt afgezet, of 'een stapje terug doet'. Zo'n star en niet tot compromis of toegeven bereid iemand kunnen we in de politiek niet gebruiken.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Of nee, dat is niet het goede woord. Een 'heel saai persoon'.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Formatie 2012 Martiño | 80 | 06-11-2012 09:33 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
NRC: CDA geen gevangene van PvdA in formatie Atje85 | 29 | 10-06-2003 14:22 | |
Verhalen & Gedichten |