Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Op een aantal gebieden klopt dit zeker, maar dan vraag ik me toch iets af.... Oke hoor, ik ben nu even heel zwart-wit..... Gewoon om te kijken hoe sterk men achter deze theorieën staat.... Waarom liggen de ziekenhuizen altijd zo vol dan? Aan alleen psychiaters heb je dan toch genoeg? En mensen die overlijden aan kanker, wordt dit dan ook (voor een deel) veroorzaakt door psychische problemen? Ik weet het, heel zwart-wit gesteld, weet ook wel dat het niet zo makkelijk is, maar ben nu dan toch wel heel benieuwd naar de toepasbaarheid van bovengenoemde theorie...
||
Citaat:
Dit is niet mijn mening, maar zo kun je 't ook zien. Ikzelf geloof zeker in een samenhang, ik heb het zelf heel erg ondervonden na een langdurige peesontsteking waar ik op een gegeven moment alleen nog last van had in de proefwerkweken ene en maagaandoening die me veel psychische problemen )opnieuw) onder ogen heeft laten zien. Het boek "de sleutel tot zelfbevrijding" is een boek waarin van 1100 aandoeningen de psychische oorzaak beschreven staat. Ik kijk hier regelmatig in en leer er veel van. Er zit echt een lijn in de dingen die ik gehad heb, en dat is NIET omdat bij elke aandoening ongeveer hetzelfde staat. (Dat dacht ik eerst, zo van "ze zetten overal ongeveer hetzelfde, zoals in een horoscoop, en dan klopt er altijd wel iets van. Ik ben toen aandoeningen gaan opzoeken die ik absoluut niet had, en daarbij herkende ik ook niks in de tekst.) Van sommige aandoeningen weet ik het niet, ik denk dat er ook wel dingen zijn die je zonder psychische oorzaak krijgt, maar ik denk dat dat er maar weinig zijn.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
het is zo dat psychische problemen zich ook lichamelijk uiten, maar dit gaat ook andersom. Het is een wisselwerking tussen je lichaam en je "geest", het staat met elkaar in verbinding. Bijvoorbeeld een naar gevoel in je maag als je net ruzie hebt gehad of nare beelden ziet op tv. Er gebeurt iets wat je psychisch raakt en uit zich in een lichamelijke reactie..
|
Soow ik ben een paar dagen weggeweest maar wat een reacties. Maar goed ik zit er toch over te denken om eens een oog test af te laten nemen. Toch blijf ik het raar vinden. Het geestelijke idee dat ik "slecht" zie blijft me achtervolgen. Daardoor blijf ik gewoon het idee houden dat ik slecht zie......
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 13-04-2003 om 22:38. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Kerel... wat jij zegt IS niet precies andersom.. je zegt exact hetzelfde als de gozer die je quote ![]()
||
Citaat:
![]()
|
ik heb daarom ook dat als ik me slecht voel, niet lekker in m'n vel, dat ik dan last krijg van m'n nek/schouders/rug of ik krijg hoofdpijn. dat komt ook door geestelijke problemen.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Zwangerschapstopic Bloem | 500 | 05-11-2006 19:54 | |
Algemene schoolzaken |
Arrest 13 mrt 1987 synclinorium | 6 | 07-11-2005 17:14 | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Psychologie |