Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
106 Teletekst ma 14 apr
*************************************** VVD klaar voor gesprekken met CDA *************************************** DEN HAAG Wat de VVD betreft kunnen de formatie-onderhandelingen met het CDA beginnen.Fractieleider Zalm stelde in het Kamerdebat vast dat de breuk tussen PvdA en CDA definitief is.Dat was voor de VVD een absolute voorwaarde. LPF-leider Herben ziet ook geen heil in een lijmpoging en wil CDA en VVD onder voorwaarden aan een meerderheid helpen. In de NRC legde hij alvast zijn prijs op tafel:minstens twee LPF-ministers. D66-leider Dittrich wil alleen bij CDA en VVD aanschuiven als die substantiële onderdelen van zijn programma omarmen. Hij noemde democratische vernieuwingen en meer geld voor het onderwijs. ------------- Toennet zei Zalm nog dat hij er totaal niet van overtuigd was en nu OPEENS wel ![]() Eerst wou Herben een lijmpoging en nu OPEENS niet ![]() ![]() Net als Balkenende, die OPEENS de LPF niet meer ongeloofwaardig vindt ![]() 2 ministers OMG dat krijg je heus wel. |
![]() |
|
Gatverredamme, wat een goor en huichelachtig spelletje is het toch. En dan vreemd opkijken dat er niemand meer vertrouwen heeft in de politiek.
Kortom, we krijgen weer CDA, VVD en LPF, dankzij de onwil van het CDA met PvdA te willen regeren. ![]()
||
Citaat:
Iedereen zit eerst te zeuren dat er niets te doen is en dat politiek maar saai is, dan zijn er ontwikkelingen die toch verrektes interessant en leuk zijn... en dan zit iedereen weer te zeuren... is het dan werkelijk nooit goed...?? ![]()
||
![]() |
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Nog niet aan de orde, lijkt me. Het is gebruikelijk en volgens mij een goede gewoonte om eerst te kijken of er andere coalities mogelijk zijn, wanneer een informatie, ook al heeft die vrij lang geduurd en leidt tot de meest logische combinatie van partijen, mislukt. Marijnissen loopt op de zaken vooruit; misschien is hij, niet helemaal onterecht, bang voor een in zijn ogen te rechtse en asociale regering, en is hij daarom voor nieuwe verkiezingen. Citaat:
Twee breuken in minder dan een jaar tijd, dan vind ik dat je je eigen handelen wel eens mag evalueren, of in elk geval je positie ter discussie mag stellen in je eigen partij.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De VVD heeft een consistente aanhang: vooral rijkeluiszoontjes, studenten die niet nadenken en krenterige middenstanders. Dat zeteltal blijft wel gelijk. Het CDA daarentegen zal veel aanhang verliezen als dit kabinet niet even heel rap wat constructieve dingen op tafel zal leggen. En zoals het er nu voorstaat ziet dat er niet naar uit: het wordt alleen maar bezuinigen, bezuiningen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik weet niet of ik het al eerder geschreven had, maar toen ik vorige week in de Eerste Kamer was, vroeg ik aan de fractievoorzitter van GroenLinks (Wim de Boer) welk kabinet hij prefereerde, en hij zei: "CDA-VVD-LPF, want dat valt het snelste." ![]() Offtopic: Overigens... mensen die goed tv hebben gekeken op vrijdagavond hebben mij nog voorbij zien komen bij NOVA ![]() We gaan nu een rechts kabinet krijgen, maar de PvdA zit met z'n 42 (toch? don't blame me ![]() Willen de CU en de SGP het CDA en de VVD nou ook aan een meerderheid helpen? Of heb ik dat verkeerd begrepen? En D66 overweegt deelname ook nog, en de LPF ook, dus nieuwe verkiezingen zijn voorlopig niet nodig.
||
![]() |
Citaat:
Waarvoor was je vorige week in de Eerste Kamer? Ik zag al eerder staan dat je het daarover had, ben nieuwsgierig. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Dat vind ik trouwens helemaal schandalig. Dittrich zegt het niet voor 100% uit te sluiten met CDA en VVD in zee te gaan ("stel dat ze ons verkiezingsprogramma als regeringsakkoord willen"), maar geeft aan dat hij dat in principe niet doet... Wat staat vandaag in alle kranten (en was gister nota bene op het nieuws): D'66 zet deur open, D'66 wil weer meeregeren, D'66 sluit deelname niet meer uit. Bah!
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Woorden verdraaien = ![]()
||
Citaat:
Televisiekijken was een bezoeking, het afgelopen weekend. Deed ik 'm aan dan werd ik getrakteerd op emotie-TV van Bos, Balkenende en Verhagen, met teksten die niet zouden misstaan in de Ophrah Winfrey-show of in een zelfhulpboek met als titel, 'hoe overwin ik de echtscheiding'. 'Balkenende keek me niet meer aan' snotterde Wouter Bos vrijdagavond. 'Er is geen chemie', spindokterde het CDA terug, op haar beurt. 'Er is teveel gebeurd' galmden beide partijen. De bouquetreeks-cliché's waren nog tot daaraan toe. ...
||
Citaat:
![]() gogo Femke
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik krijg nu telkens die neiging, ik word misselijk van zijn machtszieke houding en zijn leugens etc. Vraag ik me af: Zouden er mensen zijn die hem nu nog zo betrouwbaar vinden of die spijt hebben van hun stem? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ze moeten die prutser gewoon afzetten, niks heulen met de VVD, hij MOET met de PvdA. Een helemaal rechts of helemaal links kabinet zou niet democratisch zijn. Het is gewoon duidelijk dat deze 2 "middenpartijen" door het volk zijn gekozen om te regeren, en dat is dan ook de enige oplossing. Het idee van Marijnissen om weeeeer te gaan stemmen is niet de oplossing aangezien het volk tegenwoordig zowat elke maand moet gaan stemmen. Het kan mij niet schelen dat er geen chemie is tussen die klootzakken en dat ze elkaar niet vertrouwen. Als die Balkenende nu met die gluiperd van een Zalm en die ordinaire LPF aan de slag gaat is hij de persoon die niet te vertrouwen is. Dan moet hij net als Volkert 18 jaar achter de tralies voor het "vermoorden van de democratie". Alles kan, maar die prutlip WIL niet en heeft het nooit gewild, nou jammer voor Balkenende maar hij heeft niks te willen. De arrogantie druipt er van af. Al vanaf het moment dat de verkiezingsuitslag bekend was stond ie te zuurpruimen omdat ie met "groen blaadje van 40" Bos om de tafel moest. Alsof Bos blij moest zijn en zich vereerd moest voelen om met CDA te mogen regeren. En dat gezeik dat er te veel verschillen tussen de partijen is...alsof er geen verschillen tussen de partijen van Paars was?!?! En hoe graag er ook op Paars gespuugd werd, wat dat betreft lag het niet aan de verschillen, de chemie of het vertrouwen.
|
![]() |
Eenderde van Nederland wil verkiezingen
Uitgegeven: 15 april 2003 17:09 DEN HAAG - Na de mislukte kabinetsformatie met PvdA en CDA moeten er nieuwe verkiezingen komen. Een op de drie Nederlanders wil dat, blijkt uit een representatief onderzoek dat Interview/NSS dinsdag heeft gepubliceerd. 36 Procent van de Nederlanders vindt dat CDA en VVD in elk geval in het nieuwe kabinet moeten. Flink minder (27 procent) kiezen voor CDA en PvdA. D66 moet in elk geval de derde partij worden bij een combinatie van CDA en VVD. Balkenende is niet geschikt voor het premierschap in een nieuw kabinet, vindt net iets meer dan de helft van de kiezers (53 procent). Door het gedoe met de formatie heeft het vertrouwen in de politiek een flinke deuk opgelopen. 58 Procent van de Nederlanders vindt dat CDA en PvdA het vertrouwen hebben beschaamd. nu.nl |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() Wil eenderde van de Nederlanders verkiezingen? ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Iig bedankt dat je achter het idee staat ![]() Maar nieuwe verkiezingen lijken me geen goed idee..volgens mij is Nederland toch wel behoorlijk verkiezingsmoe, ik iig wel en dat terwijl ik er normaal wel vrij geinteresseerd in ben. We zullen het waarschijnlijk met Meneer Huichelaar en zijn 2 maatjes moeten doen..dammit.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Gooi er dan ook een voor mij (nu ik toch zo offtopic bezig ben ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
De D66 schijnt nu weer wel te willen. Hoewel een wel een beetje vreemd lijkt, is het m.i. wel een goede ontwikkelingen die een beetje tegengas kan geven aan het (centrum)rechtse kabinet. Téveel bezuinigen is ook niet stimulerend voor het economisch herstel en met de D66 zal ook het onderwijs weer een goede impuls geven, zeker als ze ook een minister voor onderwijs mogen leveren.
En ik denk trouwens dat Paars 3 minder ongeloofwaardig zal zijn dan een CDA,VVD,LPF regering. De LPF moet maar eens even de oppositie in gaan om even zaken op orde te stellen en evt. wat meer ervaring op te doen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Bestuursrechtelijk is er niets raars gebeurd door de breuk met de pvda. Als het met de ene partij niet bijkt te "klikken" dan mag de grootste partij een andere coalitie gaan proberen te vormen..
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 15-04-2003 om 20:59. |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|