Advertentie | |
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Hij zou een aantal maatregelen kunnen nemen. Ik denk dat hij dat wel doet ook ![]()
||
Citaat:
En ik denk dat Volkert met zijn ene actie genoeg van zulke types achter zich aan heeft nu. Dus er zullen er vast wel zijn die bereid zijn 12 jaar te wachten om hem hetzelfde lot te geven als Fortuyn. Ze zijn niet serieus te nemen maar wel gevaarlijk ![]()
||||
Citaat:
Volgens de van Dale online: Citaat:
Citaat:
Volkert pleegt een moord met een politiek doel. Daarnaast wordt er bij hem thuis kaliumchloraat met suiker, zwavelzuur, ammoniumnitraat en tolueen aangetroffen. Goede kans dat meneer meer acties van plan was. Volkert valt dus duidelijk in de categorie terrorist.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Die Volkert heefd gewoon iets gedan wat echt niet kan.
1 iemand vermoorden 2 daar niet warm of koud van worden 3 de hele politiek daardoor in de war geschopt Ik weet niet of jullie het helemaal hebben gekeken vandaag? Het komt er op neer dat hij zomaar iemand neer schiet omdat hij het niet met die man eens is, hij heefd totaal niet aan anderen gedacht en uit puur egoisme gehandeld. Hij neemt zomaar aan dat hij gelijk heefd. Hij heefd zoveel tijd gehad en zoveel momenten om tot bezinning te komen, maar is gewoon doorgegaan. Ik wil niet zeggen dat Fortuin zo goed was maar dat is nou eenmaal democratie. Als een of andere debiel de politiek in gaat en nederlanders staan daar achter is dat zo en geen reden om die debiel maar neer te knallen. Wie haalt het nou in zijn hoofd om iemand te vermoorden als je een vrouw en kind hebt. Je weet wat de gevolgen zijn. Leuk voor dat zoontje. Als hij Fortuin niet had doodgeschoten was d'r nooit zoveel aandacht gegaan naar de LPF ze waren mischien verkozen. Hadden kunnen laten zien hoe goed of slecht ze zijn en nederland had gewoon 4 jaar later weer gestemd. Al dan wel of niet op de LPF. Nee, nu is het lekker. Men weet niet meer waar hij op moet stemmen. Men is totaal de kluts kwijt. Je kunt nergens meer van op aan. Ik vind dat hij levenslan had moeten krijgen. Een van de rechters is is links extremist zoals men dat noemt. Nou goede keus hoor voor zo'n zaak ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
moord is slecht, iemand vogelvrij verklaren betekent dat iedereen hem/haar mag vermoorden zonder reden en zonder straf! pim fortuyn is dood, maar win kok heeft die moord nooit goedgekeurd! dus is pim fortuyn niet vogelvrij verklaard, sterker nog....Volkert heeft een cel straf gekregen en is dus berecht weer een bewijs dat pim fortuyn niet vogevrij verklaard is/was! denk eerst even na over wat je post ok!
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() idd!
||
Citaat:
||||||||
![]() |
Citaat:
omdat hij hem als een gevaar voor de samenleving achtte... Citaat:
precies, hij kon het goed vertolken, en zo de grote kudde met zich mee krijgen, wat gevaarlijk is/kan zijn, en daarom achtte hij het kennelijk van landsbelang dat pim gestopt werd Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Straks neemt mijn vriend het vonnis mee. Eerst even lezen, dan kan ik wat zinnigs zeggen.
|
![]() |
allereerste wil ik voorop stellen dat ik blij ben dat er geen levenslang is gekomen, de rechterlijke macht heeft zolaten zien niet mee te gaan in de golf van dierlijke wraakgevoelens onder sommige burgers.
Ik vind de 18 jaar gevangenisstraf aan de hoge kant gezien dat Volkert geen strafblad heeft, er volgens het PBC geen kans op recidive is en er sprake is van 'slechts' een enkelvoudige moord. Gezien wat ik van een aantal beroepsjuristen (niet de eerstejaarsprof strafrecht van de KUN) deze week hoorde rekende ik op zo'n 15 jaar. Erg leuk vond ik het om te horen dat LPF-fractieleider Herben er bij was geweest en aan de media heeft laten weten de straf te laag te vinden. Mw. Böhler (verdediging Volkert) krijgt steeds meer kansen om zich te richten op art. 6 EVRM (fair trial / eerlijk proces, politiek mag zich niet bemoeien met rechtspraak om onafhankelijkheid te waarborgen). |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kerel, ga alsjeblieft in de zandbak spelen. |
![]() |
|
iedere moord moet gewoon de doodstraf of in ieder geval levenslang krijgen dat is het recht van leven en dat word je dan ontnomen daarom zijn we hier niet op aarde.
Tevens linkse mensen zijn blij, dit geeft aan dat ze politieke moorden toe juichen ik zou nu bijvoorbeeld iemand in kunnen huren op halsema en marijnissen te laten vermoorden waardoor hun maar 12 jaar hoeven te zitten dit is gewoon totaal vernietiging van de democratie de maffia komt zo heel gemakkelijk aan de macht hier en dat is toch niet wat we willen.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||||||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik hang een politieke idelogie aan die links van het midden staat (en donderdag uitgerangeerd is ![]() Het filosoferen over mogelijk beroepsmogelijkheden is niets meer dan een studiegebonden interesse van mij en een paar anders discussianten op dit forum. Wat je bedoelt te zeggen met vernitiging van de democratie en dat maffia zo aan de macht komt e.d. snap ik niet, dus ik hoop dat je dat nog even nader wil uitleggen. |
![]() |
|
en 18 jr is nog te veel...
om wurging te voorkomen: Nee, ik keur de daad niet goed. Maar het is een moord, misschien iets bijzonderder dan de doorsnee moord, maar niet zo spectaculair dat er 18 jr gegeven moet worden. 8 was genoeg geweest, in vergelijking met andere moorden. Persoonlijk vind ik het een stuk lulliger als je een klein meisje verkracht en vermoordt, en daar maar 6 jaar voor krijgt. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Hij had ook tolueen. Naast de zwavelzuur heb je dan nog alleen salpeterzuur nodig om TNT te kunnen maken. Ammoniumnitraat is na drogen en mengen met olie direct bruikbaar als explosief. Kijk maar naar de aanslag in Oklahoma City op het ATF gebouw. Die is gepleegd met 1800 kilo ammoniumnitraat. Logische verklaring is natuurlijk dat Volkert het als milieu fanaat leuk vond om allerlei chemicalien te sparen.
Laatst gewijzigd op 15-04-2003 om 19:32. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
In het strafrecht kent men 'verzachtende omstandigheden', wanneer men deze erkent, moeten er logischerwijs ook 'verzwarende omstandigheden' zijn. (Ik moet er even bij vertellen dat ik totaal geen kennis heb van het Nederlands strafrecht als in een studie). Politieke moord vind ik duidelijk een 'verzwarende omstandigheid', om eerder genoemde argumenten. En vanzelfsprekend geldt dat voor -iedere- politicus. Godezijdank dat je reageert, trouwens. Het aantal mensen dat hier bereid is tot een -serieuze- en open discussie is mijns insziens om te huilen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(let wel: je moet niet paranoid oordelen; wel genuanceerd) Om nog even op dat laatste in te gaan: zaken die men in de landbouw gebruikte lijken me stukken schadelijker. Indien zoiets als Volkert had schadelijk was, dan had hij dat lijkt me niet in z'n huis bewaard.
||
![]() |
Citaat:
We kennen daarbij inderdaad verzwarende en verlichtende omstandigheden. Die staan in de wet. Het is bijvoorbeeld een gekwalificeerd delict om een gezinslid te vermoorden, maar het is daarentegen geprivilegieerd als je direct na de bevalling je kind vermoord of te vondeling legt uit angst voor ontdekking. Tsja, het is al meer dan eeuw oud ja. Maar een prachtig afgewogen systeem. We kennen ook verzachtende omstandigheden die gelegen zijn in de persoon van de dader zelf. Samen met de procedurefouten is dat het enige waar je als strafpleiter nog wat mee kunt als een zaak eenmaal ter terechtzitting komt. De straftoemeting. De laatste vraag waar de rechter zich over moet buigen.
Laatst gewijzigd op 15-04-2003 om 19:44. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik denk dat 't beeld heerst dat politici voor 't oprapen liggen. En dus ben ik het niet met de wet eens dat alleen "staatshoofd" een extra strafrechtelijke "bescherming" verdiend. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
In dit specifieke geval weet ik het inderdaad beter ja. Dat lijkt mij echter geen reden om zomaar effe rechter te gaan worden. Ik vind mijn UNIX systemen namelijk veel te lief om afscheid van te nemen ![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
Desecrator ik heb niet zo'n verstand van chemicalien. Je kunt deze argumentatie aan de OvJ sturen. Als je er iets mee bereikt, krijg je vast een lintje
![]()
||
Citaat:
Ik bedoel, je hoeft echt geen raketwetenschapper te zijn om uit te vogelen welke dingen het beste branden/exploderen en hoe je ze moet gebruiken ![]()
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
'Pas bij 18 jaar alcohol kopen' Elecdruid | 12 | 27-11-2011 11:31 | |
Muziek |
Trashfest 2009 (18-21 juni) @ De Buze - Steenwijk SjappieExtra | 5 | 05-06-2009 10:03 | |
Psychologie |
18 en volwassen magicflower | 64 | 11-08-2004 02:33 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoger beroep: 18 jaar voor Volkert van der Graaf Insane Juggalo | 115 | 24-07-2003 09:38 | |
Liefde & Relatie |
28-18 18-18 20marianne12 | 19 | 14-09-2002 19:55 | |
Muziek |
Moby-18 angely | 1 | 20-06-2002 10:50 |