Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2002, 14:03
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Die afstand valt toch mee? Als het kan, zou ik het wel doen..
Valt op zich wel mee hoor,maar toch
Ach als het kan dan doe ik het wel
Citaat:

Stop right here!

Je moet weten wat je wilt. En als ze moeilijk doen met de MAVO dan doe je toch zo'n andere opleiding?

Hmm ja nou kijk.
Ik kan dus hier tussen kiezen: of 1 jaar mavo,en dan gewoon een mavo diploma in m'n zak hebben,en daarna onderwijsassistent niveau 3 doen etc etc.
Of anderhalf jaar onderwijsassistent niveau 2 doen,waar ik eigenlijk niks aan heb.
Als het kan wil ik dan toch echt eerst mavo doen,en daarna zie ik wel....

Citaat:
Probeer flexibel te zijn .. kijk naar de toekomst, niet naar het heden. Je moet het nou eenmaal weer opbouwen..
Yup,maar toch.
Het is best klote eigenlijk.
Je weet dat je meer kan,maar mensen zien/behandelen me gewoon nu als een dom iemand.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2002, 14:07
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Je weet dat je meer kan,maar mensen zien/behandelen me gewoon nu als een dom iemand.
Daar gaat het niet om, daar moet jij je overheen zetten. Ok, misschien is het beter eerst MAVO te doen .. ik hoop dan ook dat je bij het Zadkine terecht kan en het dan ook echt volhoudt.

Met een MAVO diploma kun je al veel meer. Je hebt dan tenminste de basis en je kan dan ook evt. verder met MBO (lijkt me beter ipv HAVO, tenminste beroepsgericht). En na de MBO kun je altijd nog HBO doen..
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 14:13
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Daar gaat het niet om, daar moet jij je overheen zetten. Ok, misschien is het beter eerst MAVO te doen .. ik hoop dan ook dat je bij het Zadkine terecht kan en het dan ook echt volhoudt.

Met een MAVO diploma kun je al veel meer. Je hebt dan tenminste de basis en je kan dan ook evt. verder met MBO (lijkt me beter ipv HAVO, tenminste beroepsgericht). En na de MBO kun je altijd nog HBO doen..
Hmm ja,maar het knaagt wel.
Want ook al zien veel mensen mij als dom,ik weet dat ik meer kan dan de mavo.
Maar goed,ik krijg waarschijnlijk niet eens de kans om dat te bewijzen
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 15:21
Verwijderd
Je begrijpt hopelijk wel dat het nu lijkt alsof je iedereen met MAVO als dom bestempelt?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 15:34
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Je begrijpt hopelijk wel dat het nu lijkt alsof je iedereen met MAVO als dom bestempelt?
Neeee echt niet!!!!
Waar zeg ik dat???
Ik zeg dat mensen MIJ als een dom iemand zien.
Terwijl ik weet dat ik meer kan dan dat mensen denken!!!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Ik zeg dat mensen MIJ als een dom iemand zien.
Omdat je niet meer dan de MAVO kunt doen door je situatie? Alsof de MAVO een schande is!

Niet dat het me echt boeit maar dat het viel me gewoon op

Groetjes,
Marc
(die nu naar huis gaat)
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 15:43
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Omdat je niet meer dan de MAVO kunt doen door je situatie? Alsof de MAVO een schande is!

Niet dat het me echt boeit maar dat het viel me gewoon op

Nee de mavo is helemaal geen schande,integendeel!
Maar als mensen tegen mij net doen alsof ik de mavo niet kan doen,terwijl ik weet dat ik havo kan,dan is dat niet fijn,toch?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Nee de mavo is helemaal geen schande,integendeel!
Maar als mensen tegen mij net doen alsof ik de mavo niet kan doen,terwijl ik weet dat ik havo kan,dan is dat niet fijn,toch?
*reageert nog ff*

Dat snap ik wel .. maar je hoeft je niet gelijk dom erdoor te voelen. Probeer je eens in hun in te denken, hun beeld van jou voor ogen te zien (edit: en dus ook hoe het is opgebouwd) .. als je dat kunt bevatten, voel je je heel anders

En nu ga ik echt!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 15:49
Missy_shy
Missy_shy is offline
Citaat:
Celesta schreef:

Had je mailtje btw al beantwoord ( oke 1 zinnetje haha)
nog niks gehadd??
Oud 09-04-2002, 15:50
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Missy_shy schreef:

nog niks gehadd??
Huh??Vaag?Zal nog wel ff wat sturen dan....
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 15:51
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:

Dat snap ik wel .. maar je hoeft je niet gelijk dom erdoor te voelen. Probeer je eens in hun in te denken, hun beeld van jou voor ogen te zien (edit: en dus ook hoe het is opgebouwd) .. als je dat kunt bevatten, voel je je heel anders

En nu ga ik echt!
Hmm zo voel ik me dan wel.
Als mensen op je neer kijken,en doen alsof je hersenloos bent,trek je je dat wel aan ja
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 16:03
Missy_shy
Missy_shy is offline
Citaat:
Celesta schreef:

Huh??Vaag?Zal nog wel ff wat sturen dan....
gelukt
Oud 09-04-2002, 18:45
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Het is best klote eigenlijk.
Das erg
Oud 09-04-2002, 19:07
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
John Sickbock schreef:

Das erg
Hmm ja,je went eraan.
Op een gegeven moment doet het je niet veel meer als mensen je bijv.dom noemen
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 19:21
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
Celesta schreef:

Hmm ja,je went eraan.
Op een gegeven moment doet het je niet veel meer als mensen je bijv.dom noemen
Als je het maar niet gaat geloven Blijf overeind he?!! Blijf in jezelf geloven!
Oud 09-04-2002, 19:23
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
John Sickbock schreef:

Als je het maar niet gaat geloven Blijf overeind he?!! Blijf in jezelf geloven!
Ik geloof het zo langzamerhand wel.
Als mensen het blijven herhalen......
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:

Ik geloof het zo langzamerhand wel.
Als mensen het blijven herhalen......
Je kunt ook zonder diploma slim zijn.

Just prove them wrong!

Wanneer jij denkt dat je havo kan, zou je dat vooral moeten doen! (alhoewel... de 2e fase is ook niet alles )
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 19:50
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
eddie schreef:

Je kunt ook zonder diploma slim zijn.

Just prove them wrong!

Wanneer jij denkt dat je havo kan, zou je dat vooral moeten doen! (alhoewel... de 2e fase is ook niet alles )
Ik wil zelf op dit moment gewoon mavo doen hoor,daar niet van.
Ik denk dat dat ff makkelijker vol te houden is op dit moment,iets minder druk,en de drempel is iets lager.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:

Ik wil zelf op dit moment gewoon mavo doen hoor,daar niet van.
Ik denk dat dat ff makkelijker vol te houden is op dit moment,iets minder druk,en de drempel is iets lager.
Okeej dan!

En het is maar één jaartje. Zodra je de winter hebt gehad, vliegt de tijd!

Zal wel weer even wennen zijn denk ik. Iedere dag naar school, gym (ok, vind ik niks aan iig ) en huiswerk.
( het lijkt wel alsof ik je wil ontmoedigen ofzo )
Maar je went er wel aan.

Ik hoop dat je het een beetje naar je zin zal krijgen daar, dan vliegt de tijd helemaal!

En er zit nog een zomervakantie tussen hè?
Sterkte en succes!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 22:12
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
eddie schreef:

Okeej dan!

En het is maar één jaartje. Zodra je de winter hebt gehad, vliegt de tijd!

Zal wel weer even wennen zijn denk ik. Iedere dag naar school, gym (ok, vind ik niks aan iig ) en huiswerk.
( het lijkt wel alsof ik je wil ontmoedigen ofzo )
Maar je went er wel aan.

Ik hoop dat je het een beetje naar je zin zal krijgen daar, dan vliegt de tijd helemaal!

En er zit nog een zomervakantie tussen hè?
Sterkte en succes!
Gym niet meer
Huiswerk,hmm ja,maakt me niet uit
Maar zal wel wennen wezen ja.
Dank je
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 08:58
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Maar hoe stop je dit?Hoe kan je die gedachten ff stop zetten
Hmm... Las vandaag in de krant dat veel lichaamsbeweging (hardlopen, zwemmen enzo) bevorderlijk is voor de geestelijke gesteldheid. Je moet je namelijk concentreren om bv in evenwicht te blijven, waardoor je minder tijd hebt om te piekeren.
Tevens schijnen er bepaalds stoffen te worden aangemaakt.
(ik heb trouwens alleen de inleiding gelezen )

Misschien een idee?
Je zei al dat je fietste, maar dat is imo te weinig lichaamsbeweging (naja, ik weet natuurlijk niet hoe jij fietst! )

Maar zoals met alles geldt: "don't over do it!"
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 09:08
Marcade
Marcade is offline
Kep helemaal geen opleiding of diploma's, maar het laatste wat mensen doen, is mij als een dom iemand beschouwen.

T'is maar helemaal hoe je jezelf presenteert en uit.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 09:11
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Ik weet niet zo zeer of het aan de presentatie ligt .. of eerder aan haar zelfbeeld..
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 09:40
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Ik weet niet zo zeer of het aan de presentatie ligt .. of eerder aan haar zelfbeeld..
Heeft natuurlijk met elkaar te maken...
slecht zelfbeeld -> slechte zelfpresentatie
goed zelfbeeld -> goede zelfpresentatie

Maar jij stelt dat Celesta een slecht zelfbeeld heeft, imo. Lijkt me niet zo verstandig...

Je kan wel zeggen van 'het is toch zo?', maar Celesta is (volgens mij ) wel een vrouw. En die gaan nou eenmaal anders om met feiten (uit: 'Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus. Mannen zijn anders. Vrouwen ook. ').

Probeer je eventuele kritiek om te draaien naar iets positiefs, maar dat je nog wel hetzelfde bedoeld...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 09:48
Verwijderd
Ik hoef niet met iedereen op het forum dik bevriend te zijn ofzo hoor ik zeg gewoon wat ik denk

En als ik meen dat ze door haar zelfbeeld *denkt* dat iedereen haar dom vindt, terwijl dat niet zo is .. dan heeft de presentatie er weinig mee te maken

*is het ook een beetje zat om steeds zijn hoofd te breken over iemand's gevoelens*
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 10:06
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Ik hoef niet met iedereen op het forum dik bevriend te zijn ofzo hoor ik zeg gewoon wat ik denk
Best, maar soms is het niet verstandig om het te doen.

Citaat:
******** schreef:

En als ik meen dat ze door haar zelfbeeld *denkt* dat iedereen haar dom vindt, terwijl dat niet zo is .. dan heeft de presentatie er weinig mee te maken
Jij redeneert verkeerd.
Je zegt dat ze denkt dat 'iedereen' haar dom vindt, door haar zelfbeeld. Dit is echter niet wat ze zelf (in dit topic) aangeeft.
Ze heeft misschien een slecht zelfbeeld, maar dan komt het doordat mensen op voorhand al zeggen dat ze dom is. ('17 en nog geen diploma?')

Als er een paar zouden zijn die het tegengestelde zeggen, zal haar zelfbeeld veranderen. Wat haar bedoeling is van dit topic, imo.
Citaat:
******** schreef:

*is het ook een beetje zat om steeds zijn hoofd te breken over iemand's gevoelens*
Dan moet je hier niet posten. De meeste mensen die hier topics openen doen dit om zich beter te voelen en om positieve reacties te krijgen. (worden ze vrolijker/blijer van )
Maar wanneer jij er dan zo'n negative reactie op zet, voelen ze zich weer minder, met alle gevolgen...

Je moet dus wel degelijk rekening houden met de gevoelens van iemand anders. Wanneer je dit niet kunt/wilt, post dan niet

[edit]

Ben ik wéér bijna aan het chatten...
Sorry Celesta!
*schaamt zich*
[/edit]

Laatst gewijzigd op 10-04-2002 om 10:14.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 10:14
Verwijderd
Maar het helpt niets tot weinig .. denk je dat een paar woorden nou zoveel verschil maken? Als ze in realiteit (naar eigen zeggen) zo behandeld wordt en dit alsmaar zo doorgaat, dan hebben wij daar nogal weinig invloed op.

En wat het posten betreft: de zin van dit board ontgaat me de laatste tijd idd een beetje .. wel jammer, want ik verveel me des te meer.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 10:44
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
eddie schreef:

Hmm... Las vandaag in de krant dat veel lichaamsbeweging (hardlopen, zwemmen enzo) bevorderlijk is voor de geestelijke gesteldheid. Je moet je namelijk concentreren om bv in evenwicht te blijven, waardoor je minder tijd hebt om te piekeren.
Tevens schijnen er bepaalds stoffen te worden aangemaakt.
(ik heb trouwens alleen de inleiding gelezen )

Misschien een idee?
Je zei al dat je fietste, maar dat is imo te weinig lichaamsbeweging (naja, ik weet natuurlijk niet hoe jij fietst! )

Maar zoals met alles geldt: "don't over do it!"
Ben wel van plan om weer op n sport te gaan ja.
Ook om me een beetje te kunnen afreageren,en dat ik wat afval
Zou alleen niet weten wat.
Ik zou eerst met iemand gaan fitnessen,omdat zij ook wou afvallen,dus dat leek ons wel een goed idee,maar eigenlijk nooit meer over gehad
Dat is denk ik een beetje het probleem bij mij,ik wil best gaan sporten,maar ik haat het om alleen te gaan,hmm moet me er toch maar eens overheen zetten dan
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 10:46
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Kep helemaal geen opleiding of diploma's, maar het laatste wat mensen doen, is mij als een dom iemand beschouwen.

Denk het niet hoor,het is volgens mij niet meteen dat als mensen me zien denken "oh die is dom" (dat hoop ik tenminste ) maar pas als ik zeg dat ik geen diploma heb en niet op school zit
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 10:47
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
eddie schreef:

Je kan wel zeggen van 'het is toch zo?', maar Celesta is (volgens mij ) wel een vrouw. En die gaan nou eenmaal anders om met feiten (uit: 'Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus. Mannen zijn anders. Vrouwen ook. ').
Ff kijken,ja ik ben nog steeds een meisje
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 10:51
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
eddie schreef:

Dan moet je hier niet posten. De meeste mensen die hier topics openen doen dit om zich beter te voelen en om positieve reacties te krijgen. (worden ze vrolijker/blijer van )
Maar wanneer jij er dan zo'n negative reactie op zet, voelen ze zich weer minder, met alle gevolgen...

Je moet dus wel degelijk rekening houden met de gevoelens van iemand anders. Wanneer je dit niet kunt/wilt, post dan niet

[edit]

Ben ik wéér bijna aan het chatten...
Sorry Celesta!
*schaamt zich*
[/edit]
Hmm nee,ik heb deze topic niet geopent om me blijer te voelen,meer om m'n ei kwijt te zijn.
Tuurlijk is het fijn als je positieve reactie's krijgt,maar daar doe ik het niet voor.
Soms moet je gewoon ff je ei kwijt,vooral als je er met niemand over kunt praten,en dan open ik soms n topic ja

Ps: Ooooh mag niet chatten hé!!!
*Ziet geen gechat,maar oke *
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 10:52
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Dat is denk ik een beetje het probleem bij mij,ik wil best gaan sporten,maar ik haat het om alleen te gaan,hmm moet me er toch maar eens overheen zetten dan
Ga dan op een sport waar je deel uitmaakt van een groep. Heb ik ook gedaan, maar ik weet niet of Taekwondo iets voor jou is

Tae-bo is misschien beter voor een meisje
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 10:54
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Ga dan op een sport waar je deel uitmaakt van een groep. Heb ik ook gedaan, maar ik weet niet of Taekwondo iets voor jou is

Tae-bo is misschien beter voor een meisje
Hmm hahaha denk het niet
En Tae-bo?? Meisjesdiscriminatie!!!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 11:04
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:

Ben wel van plan om weer op n sport te gaan ja.
Ook om me een beetje te kunnen afreageren,en dat ik wat afval
Zou alleen niet weten wat.
Ik zou eerst met iemand gaan fitnessen,omdat zij ook wou afvallen,dus dat leek ons wel een goed idee,maar eigenlijk nooit meer over gehad

Ik bedoelde eigenlijk sporten om het sporten, niet sporten om af te vallen (is soms wel leuke bijkomstigheid) of om een andere reden die min of meer gedwongen is.
Kies dan bij voorkeur een teamsport die je ook nog leuk vindt.
Ik zelf heb 5 jaar op atletiek gezeten...

Citaat:
Celesta schreef:

Hmm nee,ik heb deze topic niet geopent om me blijer te voelen,meer om m'n ei kwijt te zijn.
Tuurlijk is het fijn als je positieve reactie's krijgt,maar daar doe ik het niet voor.
Soms moet je gewoon ff je ei kwijt,vooral als je er met niemand over kunt praten,en dan open ik soms n topic ja
Ok, die mogelijkheid was ik even vergeten

Citaat:
Celesta schreef:

Ps: Ooooh mag niet chatten hé!!!
*Ziet geen gechat,maar oke *
Ik ben op tijd gestopt. Ik kon (en wou ) namelijk reargeren om ********' post van 11:14...

En er stond ook: 'bijna'
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 14:04
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
eddie schreef:

Ik bedoelde eigenlijk sporten om het sporten, niet sporten om af te vallen (is soms wel leuke bijkomstigheid) of om een andere reden die min of meer gedwongen is.
Kies dan bij voorkeur een teamsport die je ook nog leuk vindt.
Ik zelf heb 5 jaar op atletiek gezeten...
Hmm....maar ik zou niet weten wat ik leuk vind

Citaat:
Ik ben op tijd gestopt. Ik kon (en wou ) namelijk reargeren om ********' post van 11:14...

En er stond ook: 'bijna'
Was ook maar n geintje hoor

Celesta,die net een flippende computer had,en nu alles weer opnieuw moet installeren
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten