Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2003, 22:34
Fortuynist
Fortuynist is offline
Als je zelfmoord wil plegen, moet je dat doen. Maar ik zou zeggen: denk er wel over na. Heel goed. Als je bijvoorbeeld springt, denk eens aan de mensen die het op moeten ruimen...

Of denk eens hier aan: hoe dieper je in de put zit, des te mooier is het als je weer bovenkomt.
Oud 20-04-2003, 11:26
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 19-04-2003 @ 23:34:
Als je zelfmoord wil plegen, moet je dat doen.
Dit zou kunnen worden opgevat als iemand tot zelfmoord aanzetten, wat strafbaar is. Wees dus voorzichtig met dit soort uitspraken.

Citaat:
Maar ik zou zeggen: denk er wel over na. Heel goed. Als je bijvoorbeeld springt, denk eens aan de mensen die het op moeten ruimen...
Alsof dit bij iemand die zoiets doet op zou komen. Als mensen een zelfmoordpoging ondernemen zijn ze zich volgens mij niet bewust van de gevolgen die zo'n poging voor anderen kan hebben. Je kunt dan ook beter proberen om hen van de gedachte aan zelfmoord af te brengen. Zelfmoord lijkt voor hen zelf misschien wel een oplossing, maar voor diegenen die achterblijven is het dat zeker niet.

Citaat:
Of denk eens hier aan: hoe dieper je in de put zit, des te mooier is het als je weer bovenkomt.
Uiteraard moet zo iemand dan wel de juiste hulp zien te krijgen om weer boven te komen en uit die put te blijven.
Oud 20-04-2003, 11:31
king112
king112 is offline
Citaat:
MrOizo schreef op 19-04-2003 @ 23:26:
Misschien een vorm van Boderline/of manies depressief

hoe vaak wissel je van stemming? en hoe sterk zijn de veranderingen?
De veranderingen zijn heel erg sterk!
Soms ben ik heel vrolijk!
Soms gewoon tussen in !
En soms is het zo erg dat ik me alleen maar erger wil voelen om er dus een einde aan te maken!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 11:39
king112
king112 is offline
Citaat:
neej en niet van het riagg ofzoiets...

[/B]
Wat is er mis met het riagg dan?
Wat is better dan?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 13:04
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
king112 schreef op 20-04-2003 @ 12:39:
Wat is er mis met het riagg dan?
Wat is better dan?
Op zich is er niets mis met het RIAGG, maar er zijn mensen die er om wat voor reden dan ook slechte ervaringen mee hebben. Zelf ben ik sinds kort bij het RIAGG in Helmond, waar ik gesprekken heb met een psychiater, en dat bevalt me prima. Als je professionele hulp zoekt kun je je via je huisarts bij het RIAGG laten aanmelden. Een andere mogelijkheid is dat je via de Gouden Gids een psycholoog met een eigen praktijk zoekt en bij hem of haar een intakegesprek aanvraagt. Dat intakegesprek krijg je altijd, ongeacht of je je (via je huisarts) bij het RIAGG aanmeldt of dat je een zelfstandig gevestigde psycholoog raadpleegt.

@smilegirl: het RIAGG verleent wel degelijk professionele hulp, ook al veronderstel je in jouw reactie "niet van het riagg of zoiets... maar gewoon echt profesionele hulp..." van niet. Ik word zelf momenteel begeleid door een psychiater zoals ik al vermeldde, en zo iemand is wel degelijk een professionele hulpverlener. Ik ben het overigens volkomen met je eens dat zelfmoord nooit een oplossing kan zijn, niet voor degene die het overweegt, en zeker niet voor diegenen die achterblijven.
Oud 20-04-2003, 13:44
king112
king112 is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 20-04-2003 @ 14:04:
Op zich is er niets mis met het RIAGG, maar er zijn mensen die er om wat voor reden dan ook slechte ervaringen mee hebben. Zelf ben ik sinds kort bij het RIAGG in Helmond, waar ik gesprekken heb met een psychiater, en dat bevalt me prima. Als je professionele hulp zoekt kun je je via je huisarts bij het RIAGG laten aanmelden. Een andere mogelijkheid is dat je via de Gouden Gids een psycholoog met een eigen praktijk zoekt en bij hem of haar een intakegesprek aanvraagt. Dat intakegesprek krijg je altijd, ongeacht of je je (via je huisarts) bij het RIAGG aanmeldt of dat je een zelfstandig gevestigde psycholoog raadpleegt.

@smilegirl: het RIAGG verleent wel degelijk professionele hulp, ook al veronderstel je in jouw reactie "niet van het riagg of zoiets... maar gewoon echt profesionele hulp..." van niet. Ik word zelf momenteel begeleid door een psychiater zoals ik al vermeldde, en zo iemand is wel degelijk een professionele hulpverlener. Ik ben het overigens volkomen met je eens dat zelfmoord nooit een oplossing kan zijn, niet voor degene die het overweegt, en zeker niet voor diegenen die achterblijven.
ik zit bij het riagg
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 17:16
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
king112 schreef op 20-04-2003 @ 14:44:
ik zit bij het riagg
Hoe lang zit je daar al en hoe loopt het tot nu toe?
Oud 20-04-2003, 18:35
Orsino*
Orsino* is offline
Citaat:
Orsino* schreef op 19-04-2003 @ 16:04:
Als het beter met je gaat, waarom open je daar dan niet een topic over. Niet zo hannesen achter dat negatieve, maar achter het positieve, zo stimuleer je dat ook.

Je reageert niet op m'n pm. Blijkbaar heb je wel een leven
Het gaat gewoon beter met je, benadruk dat, en niet de depri-kant. Hoe is het met de hulp?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 21:12
king112
king112 is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 20-04-2003 @ 18:16:
Hoe lang zit je daar al en hoe loopt het tot nu toe?
2 maanden!
Ik had meer verwacht moet ik zeggen!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 21:18
Eend
Eend is offline
Citaat:
king112 schreef op 20-04-2003 @ 22:12:
2 maanden!
Ik had meer verwacht moet ik zeggen!
2 maanden pas
Ik zit er al 2 en half jaar! De eerste twee maanden is er bij mij ook niks verandert. Verwacht niet dat het zo snel gaat, want dat gaat het niet!
Oud 20-04-2003, 21:22
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 20-04-2003 @ 22:18:
2 maanden pas
Ik zit er al 2 en half jaar! De eerste twee maanden is er bij mij ook niks verandert. Verwacht niet dat het zo snel gaat, want dat gaat het niet!
idd

Je hebt er ook geen twee maanden over gedaan voordat je je zo rot voelde als dat je je nu doet, neem ik aan. Verwacht dan ook niet dat je er in twee maanden weer volledig boven op bent. Die mensen kunnen ook niet toveren. Neem er de tijd voor, dan ben je ook minder teleurgesteld als het niet zo snel gaat. En misschien moet je je er zelf (nog?) wat meer voor inzetten...?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 22:30
king112
king112 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-04-2003 @ 22:22:
idd

Je hebt er ook geen twee maanden over gedaan voordat je je zo rot voelde als dat je je nu doet, neem ik aan. Verwacht dan ook niet dat je er in twee maanden weer volledig boven op bent. Die mensen kunnen ook niet toveren. Neem er de tijd voor, dan ben je ook minder teleurgesteld als het niet zo snel gaat. En misschien moet je je er zelf (nog?) wat meer voor inzetten...?
Okee zal ik doen!
Thx voor de tip!
Ik begin mezelf steeds meer te accepteren!
Teminste als ik in een goeie bui ben!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 01:57
MrOizo
MrOizo is offline
Citaat:
king112 schreef op 20-04-2003 @ 12:31:
De veranderingen zijn heel erg sterk!
Soms ben ik heel vrolijk!
Soms gewoon tussen in !
En soms is het zo erg dat ik me alleen maar erger wil voelen om er dus een einde aan te maken!
hmm ja op die manier...

Citaat:
king112 schreef op 20-04-2003 @ 23:30:
Okee zal ik doen!
Thx voor de tip!
wat accepteer je nog niet echt?
Oud 21-04-2003, 09:28
Eend
Eend is offline
Citaat:
king112 schreef op 20-04-2003 @ 23:30:
Okee zal ik doen!
Thx voor de tip!
Weet je ook hoe je jezelf accepteerd?
Dat zal je dan kunnen gebruiken om jezelf in een andere bui ook te accepteren
Oud 21-04-2003, 11:07
Another Way
Another Way is offline
mag ik vragen waarom zelfmoord zinloos is?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 12:08
king112
king112 is offline
Citaat:
MrOizo schreef op 21-04-2003 @ 02:57:
hmm ja op die manier...

wat accepteer je nog niet echt?
Als ik mezelf op de foto zie ofzo meestal!
Of in een beveiligingscamera!
Maar opzich meestal ik de spiegel denk ik nu bij mezelf daar kan ik mee leven!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 12:36
Verwijderd
Je doet niets anders dan jezelf omlaag halen, altijd maar denken en zeggen dat je lelijk bent, NOOIT een meisje zou kunnen krijgen, niemand jou mag, et cetera. Terwijl de buitenwereld dat misschien anders ziet. Maar als jij ALTIJD alleen maar denkt dat iedereen jou lelijk vindt en niemand jou bemint, zul je ook nooit zien dat iemand jou bemint. Het is een effect van - laten we maar met uitdrukkingen spelen - alles door een donkere bril bekijken. Je moet daarmee stoppen, anders gaat het idd fout, zoals je zelf aan aangeeft.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 13:29
king112
king112 is offline
Citaat:
perseus schreef op 21-04-2003 @ 13:36:
Je doet niets anders dan jezelf omlaag halen, altijd maar denken en zeggen dat je lelijk bent, NOOIT een meisje zou kunnen krijgen, niemand jou mag, et cetera. Terwijl de buitenwereld dat misschien anders ziet. Maar als jij ALTIJD alleen maar denkt dat iedereen jou lelijk vindt en niemand jou bemint, zul je ook nooit zien dat iemand jou bemint. Het is een effect van - laten we maar met uitdrukkingen spelen - alles door een donkere bril bekijken. Je moet daarmee stoppen, anders gaat het idd fout, zoals je zelf aan aangeeft.
me zelfvertrouwen gaat omhoog!
Serieus want dankzij dit forum merk ik toch dat er heel veel mensen zijn die niet oppervlakkig zijn !
Ik denk wel dat het ook te maken heeft dat ik altijd tussen de laagopgeleide mensen zat!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 14:02
meisjekim
meisjekim is offline
zucht.
Oud 21-04-2003, 14:37
Verwijderd
Citaat:
king112 schreef op 21-04-2003 @ 14:29:
Serieus want dankzij dit forum merk ik toch dat er heel veel mensen zijn die niet oppervlakkig zijn !
Ik denk wel dat het ook te maken heeft dat ik altijd tussen de laagopgeleide mensen zat!
Zoek dan eens wat meer mensen die niet oppervlakkig zijn, om wat mee te chatten enz. En houd op met zeggen dat je aan zelfmoord denkt en dat je lelijk bent, en kom voorlopig niet meer op Liefde & Relatie en Seksualiteit, dan zul je eens zien
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 17:08
Mark87
Mark87 is offline
Citaat:
Apu schreef op 18-04-2003 @ 11:47:
Mensen kijken echt alleen naar je uitstraling.
Echt niet, dat is onzin... Je uitstraling beinvloed wel je uiterlijk denk ik.

Mmmm, je bent jezelf belachelijk aan het maken, zodat je meer moet krijgt om zelfmoord te plegen. Dat heeft geen zin, je springt er niet makkelijker door, op het moment dat je klaar staat om jezelf dood te maken, denk je niet aan dat iedereen je belachelijk vind, je denkt aan heel andere dingen, zoals je jeugd en je ouders en hoe de wereld verder gaat als jij stopt met bestaan.

Je moet proberen om te kijken waardoor het komt dat je niet meer verder wil. Is het zo dat je geen echte vrienden hebt? Dat je te vaak alleen thuis zit? Zoek het eens voor je uit, denk eens wat je vroeger toen je niet depressief was allemaal deed en hoe lekker het is om je goed te voelen en in de zon te zitten! Wat wil je liever, stoppen met leven of een fijn leven hebben?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 17:15
king112
king112 is offline
Deze topic mag sluiten!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 17:25
king112
king112 is offline
Citaat:
king112 schreef op 21-04-2003 @ 18:15:
Deze topic mag sluiten!
nee doe toch maar niet!
sorry dat ik dat zie!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 17:25
Verwijderd
Citaat:
king112 schreef op 21-04-2003 @ 18:15:
Deze topic mag sluiten!
Ik heb het vage vermoeden dat de topic dat niet kan...

kee, weer open dan...volgende keer als ie dicht is blijft ie dicht...anders blijf ik bezig...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 17:29
Verwijderd
beetje vreemd dat je zo in één keer omslaat...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 18:27
MrOizo
MrOizo is offline
Citaat:
king112 schreef op 21-04-2003 @ 14:29:
Dit klinkt heel bekend

trouwens over die spiegels enzo in winkels... als ik me zelf zie buitens huis vind ik het ook niet zo geweldig, maar als ik mezelf thuis voor de spiegel zie om me haar te doen ofzo heb ik daar geen probleem mee
Oud 21-04-2003, 18:58
Verwijderd
Wat ik me afvraag:

wat is de reden waarom je depressief bent? gaat er iets fout in het leven? problemen met je meissie? problemen op school?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 19:07
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 21-04-2003 @ 19:58:
Wat ik me afvraag:

wat is de reden waarom je depressief bent? gaat er iets fout in het leven? problemen met je meissie? problemen op school?
lees het topic ander even door.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 20:09
Verwijderd
king112
sorry ik ben te lui ook dit topic helemaal dor te lezen nu maarre denk je serieus dat dit forum goed voro je is? tja niet lullig bedoelt hoor maar ik denk dat je alleen amar zieker word als je steeds je eigen zielig doen terug meot lezen
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Another Way schreef op 21-04-2003 @ 20:07:
lees het topic ander even door.
ik heb het topic 'ander' even doorgelezen, maar de enige echte reden die ik ontdek is dat hij zichzelf lelijk vindt.

Maar waarom zou je alles zo negatief opvatten? er zijn mensen die het veel moeilijker hebben in hun leven. Die lachen om mensen die zichzelf 'lelijk' vinden. Die mensen zitten echt diep in de put.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 20:18
Verwijderd
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 21-04-2003 @ 21:17:
ik heb het topic 'ander' even doorgelezen, maar de enige echte reden die ik ontdek is dat hij zichzelf lelijk vindt.

Maar waarom zou je alles zo negatief opvatten? er zijn mensen die het veel moeilijker hebben in hun leven. Die lachen om mensen die zichzelf 'lelijk' vinden. Die mensen zitten echt diep in de put.
hij wil een vriendin maar geeft zijn lelijkheid de schuld van dat hij niemand kan krijgen
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 20:22
Droyd
Droyd is offline
Hey,
Ik ben zelf ook depressief geweest, maar ben volgens mij nog niet volledig genezen...Ik heb bij de geboorte een hersenbloeding gehad, met nogal vervelende gevolgen...Ik loop soms wat mank, vooral als ik moe ben, ik kan amper schrijven etc

Op het eerste zicht zie je nix aan me maar als ik moe ofzo ben begint alles duidelijk te worden...Toen ik op ASO zat (Algemeen secondair onderwijs) werd ik veruit nooit gepest, met enkele uitzonderingen dan...In tso (technisch) gaat het er nogal harder aan toe en heb ik overlaatst een schop in mijn gezicht gekregen om een of andere schijnreden...zoiets maakte ik niet mee in het ASO...Alhoewel ben ik wel in het ASO depressief geworden, verliefd geworden wetende dat ik de persoon in kwestie niet kan krijgen(dat wijtte ik aan mijn beperkingen, die eigenlijk weinig terzake deden, aangezien ze dat toen nog niet wist), commentaar op straat door stomme tienersletten die viavia weten dat er iets mankeert aan mij, commentaar op de bus enz...
Op den duur werd ik gek, en voelde ik me extreem slecht..op een dag kreeg ik een woedeaanval(nu regelmatig nog ) en nu ga ik op aandringen van mijn ouders al meer dan een jaar langs bij een psycholoog

Het is minder wisselvallig dan vroeger ook sinds ik medicatie neem...Maar probeer je niet TE veel te steunen op je goeie momenten, geniet er gewoon van...Als je teveel steunt op je goeie momenten ga je de dag nadien juist weer achter dieper in de put van de ontgoocheling (had ik toch )

Probeer de dingen te zien zoals ze zijn, niet extreem negatief, maar ook niet te positief, leer de werkelijkheid inzien

Een forum is ook niet het idiaal om je erboven op te helpen...Hier en daar zie ik ook reacties die echt laag bij de grond zijn, (in je vorige topic bv)
Oud 21-04-2003, 21:22
smilegirl
smilegirl is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 20-04-2003 @ 14:04:

ik weet ook wel dat het riagg profesioneel is MAAR ik bedoelde eigenlijk dat een .zelfstandig gevestigde psycholoog ..die mensen hebbu net iets meer tijd voor je en kijku eerst naar het probleem en dan naar de persoon....bij het riagg..zoeken ze vaak eerst uit hoe jezelf bent en wat heeft dit met je probleem te maken??
tuulk helpt het riagg bij de 1 wel en bij de ander niet...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 21:25
Verwijderd
Citaat:
smilegirl schreef op 21-04-2003 @ 22:22:
ik weet ook wel dat het riagg profesioneel is MAAR ik bedoelde eigenlijk dat een .zelfstandig gevestigde psycholoog ..die mensen hebbu net iets meer tijd voor je en kijku eerst naar het probleem en dan naar de persoon....bij het riagg..zoeken ze vaak eerst uit hoe jezelf bent en wat heeft dit met je probleem te maken??
Misschien is het van belang om te weten hoe jij met je probleem omgaat en waarom je dat zo doet...? En hoe ze je kunnen helpen? Voor mezelf moet ik zeggen dat ik, denk ik, liever heb dat mensen eerst kijken hoe en wie ik ben en daarna pas verder. Dan kun je ze ook eerst leren kennen en zij jou, helpt soms ook om later meer ed te praten. 't zal per persoon verschillen wat beter bevalt en wat beter helpt.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 21:46
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
******** schreef op 21-04-2003 @ 21:18:
hij wil een vriendin maar geeft zijn lelijkheid de schuld van dat hij niemand kan krijgen
dat komt mij bekend voor
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 22:40
king112
king112 is offline
Citaat:
Another Way schreef op 21-04-2003 @ 22:46:
dat komt mij bekend voor
jij hebt hulp nodig
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 22:54
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
king112 schreef op 21-04-2003 @ 23:40:
jij hebt hulp nodig
Nee, ik kan prima met mijzelf af
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 22:59
king112
king112 is offline
Citaat:
Another Way schreef op 21-04-2003 @ 23:54:
Nee, ik kan prima met mijzelf af
Geniet van muziek!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 23:01
king112
king112 is offline
Citaat:
king112 schreef op 21-04-2003 @ 23:59:
Geniet van muziek!
kan heel goed werken!
Als je je vervelend voelt!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 23:19
MrOizo
MrOizo is offline
hmm kring gesprek....?
Oud 22-04-2003, 12:00
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 21-04-2003 @ 21:18:
1. Het ligt niet alleen aan je uiterlijk, ik ken genoeg "minder knappe" meisjes, maar die hele leuke vriendjes hebben

2. en dan nog? mensen zitten echt diep in de put, die proberen elke dag hun leven te 'overleven' mensen die door de mafia worden achtervolgd, kinderen die in een leger zitten.

Nu wil ik niet zeggen dat jouw probleem er niet toe doet, dat zeker weten niet, maar wees blij dat je in een vrij land als nederland leeft! en niet in bijvoorbeeld afghanistan/irak.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 16:25
Hussein Fatal
Hussein Fatal is offline
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------

Citaat:
Echt niet, dat is onzin... Je uitstraling beinvloed wel je uiterlijk denk ik.

dat is geen onzin, er zijn zat mensen die knap zijn maar niemand wil met ze hebben als vriend/in, omdat ze 1 of andere negatieve houding hebben, of saai zijn or whatever. De lelijkste mensen hebben zelfs een vriend/in, als ze leuk zijn.
Oud 22-04-2003, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Hussein Fatal schreef op 22-04-2003 @ 17:25:

dat is geen onzin, er zijn zat mensen die knap zijn maar niemand wil met ze hebben als vriend/in, omdat ze 1 of andere negatieve houding hebben, of saai zijn or whatever. De lelijkste mensen hebben zelfs een vriend/in, als ze leuk zijn.
Dan beinvloed je uitstraling toch je uiterlijk? En dan klopt het toch wat weet ik niet wie (de tweede persoon die je quote) zegt?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 16:40
Hussein Fatal
Hussein Fatal is offline
[IMG]Dan beinvloed je uitstraling toch je uiterlijk? En dan klopt het toch wat weet ik niet wie (de tweede persoon die je quote) zegt?[/IMG]

Hoe kan nou ´hoe je je voelt´ je uiterlijk veranderen?? Je hebt alleen andere gezichtsuitdrukkingen dan
Oud 22-04-2003, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Hussein Fatal schreef op 22-04-2003 @ 17:40:
Hoe kan nou ´hoe je je voelt´ je uiterlijk veranderen?? Je hebt alleen andere gezichtsuitdrukkingen dan
En dat kan al heel veel uitmaken. Plus dat het je kledingstijl, haarstijl enz. kan beinvloeden en dat behoort zeker wel tot iemands uiterlijk.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 16:45
Hussein Fatal
Hussein Fatal is offline
Citaat:
En dat kan al heel veel uitmaken. Plus dat het je kledingstijl, haarstijl enz. kan beinvloeden en dat behoort zeker wel tot iemands uiterlijk.
ja, oke
Oud 22-04-2003, 19:37
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Hussein Fatal schreef op 22-04-2003 @ 17:25:

Ik heb nog nooit een lelijk een iemand gezien met een partner, terwijl mooie mensen altijd bezet zijn

Veel mensen weten dit wel, het is alleen een taboe om toe te geven
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 19:38
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
ik weet ook wel dat het riagg profesioneel is
Je opmerking "niet van het riagg of zoiets... maar gewoon echt profesionele hulp..." gaf mij de indruk dat dat niet zo was, maar dat is dan een verkeerde indruk van mij geweest.

Citaat:
MAAR ik bedoelde eigenlijk dat een .zelfstandig gevestigde psycholoog ..die mensen hebbu net iets meer tijd voor je en kijku eerst naar het probleem en dan naar de persoon....
Ik ben zelf in het voorjaar van 2001 bij een zelfstandig gevestigde psychologe in behandeling geweest, maar ik kan niet zeggen dat ik het zelf zo ervaren heb. Naar mijn idee keek ze tegelijkertijd naar mijn probleem en naar mij als persoon. Overigens is zij ook degene geweest die mij geadviseerd heeft om hulp bij het RIAGG te gaan zoeken, maar dat even terzijde.

Citaat:
bij het riagg..zoeken ze vaak eerst uit hoe jezelf bent en wat heeft dit met je probleem te maken??
Misschien wel meer dan je zelf in eerste instantie denkt. Overigens is het zo dat ik zelf bij het RIAGG ook de indruk heb dat er tegelijkertijd naar mijn probleem en naar mij als persoon wordt gekeken.

Citaat:
Dit ligt naar mijn idee niet uitsluitend aan het RIAGG zelf, maar ook aan degene die hulp zoekt. Dat is een aspect dat naar mijn idee niet over het hoofd dient te worden gezien.
Oud 22-04-2003, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Another Way schreef op 22-04-2003 @ 20:37:
Ik heb nog nooit een lelijk een iemand gezien met een partner, terwijl mooie mensen altijd bezet zijn

Veel mensen weten dit wel, het is alleen een taboe om toe te geven
echt niet.. ik heb zat mensen gezien die lelijk waren en heel gelukkig waren met hun vriend/vriendin..
en ik heb zat mensen gezien die knap waren en ook een vriend hadden maar niet echt gelukkigf met elkaar waren.
dus was wil je liever. knap zijn maar nooit echte liefde kennen of lellijk zijn en iets harder moeten zoeken naar ware liefde
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 22:11
king112
king112 is offline
Citaat:
******** schreef op 22-04-2003 @ 21:12:
echt niet.. ik heb zat mensen gezien die lelijk waren en heel gelukkig waren met hun vriend/vriendin..
en ik heb zat mensen gezien die knap waren en ook een vriend hadden maar niet echt gelukkigf met elkaar waren.
dus was wil je liever. knap zijn maar nooit echte liefde kennen of lellijk zijn en iets harder moeten zoeken naar ware liefde
hET LIGT ER MAAR NET AAN WAT JIJ ONDER LELIJK ZIJN ZIET!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten